Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on pyyhkiä alapää etukautta?

Vierailija
23.02.2021 |

Katsoin yhtä sarjaa (The Fall) ja siinä kuvattiin naista, kun se kävi vessassa. Kuulostaa oudolle sarjalle, mutta se naisen vessassakäynti ei ollut sen tilanteen pointti! :D Se nainen siis näkyi siinä tilanteessa vaan taustalla. Olin ihan ihmeissäni, kun se pyyhki etukautta?! Ei ole koskaan tullut mieleenkään pyyhkiä niin. :D Ajattelinkin nyt sitten tehdä kyselyn tästä tärkeästä aiheesta ihan mielenkiinnosta, että kuinka yleistä tuo etukautta pyyhkiminen oikein on.

Kuinka yleistä on pyyhkiä alapää etukautta?

Vaihtoehdot

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pyyhin sivukautta, käsi menee lonkan kohdalta alas :)

Okei, aina näköjään voi oppia uutta. :D Outoa ettei ole tullut ikinä itselle mieleenkään, että pyyhkimisen voisi hoittaa näin monella tavalla. Toki ehkä, kun se takakautta pyyhkiminen on toiminut itselle aina hyvin, niin ei ole varmaan tullut pohdittua asiaa ikinä sen enempää.

Miten yllät pyyhkimään takakautta, kun olet pissannut? Ja miksi yleensä teet niin, en ole koskaan kuullut tai nähnyt moista?

Hienoa, että joku muukin oppi tänään jotain uutta! :)

Vierailija
22/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takakautta pyyhkivien perce haisee aina pahalta, ei onnistu takakautta kunnollinen pyyhintä.

Haisee jokaisella pyllistäessä ihan siltä itseltään, paitsi niillä jotka rassaa pulloharjalla varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takakautta pyyhkivien perce haisee aina pahalta, ei onnistu takakautta kunnollinen pyyhintä.

Haisee jokaisella pyllistäessä ihan siltä itseltään, paitsi niillä jotka rassaa pulloharjalla varmuuden vuoksi.

Joskus oli joku 4d dokumentti naisesta, jolla oli jokin neuroosi ja kaikki päivät vain pesi anustaan hammasharjalla, siis monta kertaa päivässä eikä muuhun aikaa oikein jäänyt. Muistui vain mieleen :( ei sitä vissiin ihan putipuhtaaksi saa jos ei saanut tuokaan vaikka yritys oli kova

Vierailija
24/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukautta tietty, vaikka taivun takaakin. Peppu pyyhitään sit takaa. Ei sitä nyt sieltä pepusta asti tarvii pyyhkiä, että pöpöt leviäisi. Tai jos sinnekin on jotain mennyt, niin ne pyyhitään sit takaa.

Pyyhi takakautta aina ja, jos en ole käynyt kakkosella, niin länttään sen paperin sinne, mistä se ykkönen tulee. Paperi ei siis kosketa peppua vaikka pyyhin takakautta. :) Toki ihan sama, mitä kautta pyyhkii, niin on tärkeä tietysti muistaa pyyhkiä ensin ykkönen.

Vierailija
25/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muistuu aika, jolloin amerikkalainen miesgyne väitti mun virtsatietulehduksien johtuvan siitä että pyyhin "väärin". Sitten kun kysyin että mikä on sitten se "oikea" pyyhkimistapa, niin ei muuta osannut sanoa kuin että ei eteenpäin/etukautta. En tiedä oliko tässä esteenä sujuvalle kommunikaatiolle se kuuluisa amerikkalainen häveliäisyys, vai se että miesten ei tarvitse pyyhkiä kuin sitä yhtä reikäänsä.

Vierailija
26/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liikkuvuudessa ongelmia, joten kyllä kakkonenkin täytyy hoitaa etukautta.

En suosittele jos ei ole ihan pakko. Ulosteessa on E. Coli-bakteeria joka aiheuttaa virtsatietulehdusta. Siis kannattaa varoa ettei sieltä peräaukosta ole "yhteyttä" virtsateihin.

Vierailija
27/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ja kankeat/vaivaiset pyyhkivät etukautta. Normaalipainoiset tai vain vähän pulskat pyyhkivät takakautta. Olen sairaalassa töissä sairaanhoitajana ja auttelen potilaita vessassa, ja oman kokemukseni mukaan väitteeni on totta noin 90% tapauksista.

Kyllä olen vähän pyöreä, mutta aina olen pyyhkinyt pissan jälkeen etukautta, lapsesta saakka. Olen ollut pitkiä aikoja oikein hoikka ja lapsena täysin normaali. Äiti opetti pyyhkimään.

Olen myös poikkeuksellisen notkea.

Onko tämä joku palstan klassikkotrollaus, enkä vain tiedä?

Vierailija
28/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nämä vastaukset olla totta?! Tietenkin pyyhin takakautta, koska näin kuuluu tehdä. Olette varmaan aika lihavia, jos ette voi pyyhkiä takaa. Etukautta pyyhkiminen aiheuttaa virtsatietulehduksia.

Vierailija
29/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmani mullistui, kiitos The Fallin. :D :O Eikö teillä osu kädet pönttöön, jos pyyhitte etukautta?

Pönttö ei ole minun kanssani vessassa, eli ei.

Vierailija
30/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ja kankeat/vaivaiset pyyhkivät etukautta. Normaalipainoiset tai vain vähän pulskat pyyhkivät takakautta. Olen sairaalassa töissä sairaanhoitajana ja auttelen potilaita vessassa, ja oman kokemukseni mukaan väitteeni on totta noin 90% tapauksista.

P**kapoliisi koulutukseltaan selvästi

Vierailija
31/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liikkuvuudessa ongelmia, joten kyllä kakkonenkin täytyy hoitaa etukautta.

En suosittele jos ei ole ihan pakko. Ulosteessa on E. Coli-bakteeria joka aiheuttaa virtsatietulehdusta. Siis kannattaa varoa ettei sieltä peräaukosta ole "yhteyttä" virtsateihin.

Eihän hän suosituksia kysynyt, kun liikkuvuudessa on ongelmia. Eli hänellä on pakkotilanne ja hän vain totesi asian. Vastasit kysymykseen, jota ei esitetty, hienoa.

Vierailija
32/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin takakautta. Olen aina luullut, että vain lihavat pyyhkivät etukautta koska eivät yletä takakautta.

Vierailija
33/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukautta pissan jälkeen, takakautta kakan jälkeen.

Tämä.

Vierailija
34/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nämä vastaukset olla totta?! Tietenkin pyyhin takakautta, koska näin kuuluu tehdä. Olette varmaan aika lihavia, jos ette voi pyyhkiä takaa. Etukautta pyyhkiminen aiheuttaa virtsatietulehduksia.

Oletko vähän tyhmä? Ei sitä ulostetta nyt etureikään vedetä. Taitaa osalla olla aika vakavia hahmotusongelmia... 

Sitä paitsi itse en pyyhi vaan pesen bidellä kuten normaali siisti ihminen tekee. 

Vierailija
35/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä muistuu aika, jolloin amerikkalainen miesgyne väitti mun virtsatietulehduksien johtuvan siitä että pyyhin "väärin". Sitten kun kysyin että mikä on sitten se "oikea" pyyhkimistapa, niin ei muuta osannut sanoa kuin että ei eteenpäin/etukautta. En tiedä oliko tässä esteenä sujuvalle kommunikaatiolle se kuuluisa amerikkalainen häveliäisyys, vai se että miesten ei tarvitse pyyhkiä kuin sitä yhtä reikäänsä.

Joo, siis kaikki pyyhkikööt niin kuin itselle on helpointa/luonnollisinta! Kaikilla tavoilla voi järkeä käyttämällä pyyhkiä "oikein" eli hygieenisesti. :) Toivottavasti tämäkin keskustelu ei muutu vaan ihmisten mollaamiseksi. Tämän keskustelun tarkoitus oli vaan selvittää (takakautta pyyhkivälle ihmiselle), että onko etukautta (tai jollain muulla tavalla) pyyhkiminen kuinka yleistä. Ihan vaan mielenkiinnosta. Ei tehdä tästä mitään mollausjuttua. Antaa kaikkie pyyhkiä niin kuin oikealle tuntuu. :)

Vierailija
36/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pyyhkinyt etukautta, eikä minulla ole ollut ainokaistakaan virtsatulehdusta. Ensin etumus, sitten työnnetään paperi taaksepäin, jos on iso hätä.

Mulle gyne sanoi, että virtsatieinfektiot ovat lisääntyneet, kun on ruvettu putsaamaan bidee-suihkulla paperin sijaan. Bakteerit pääsevät lentämään myös virtsa-aukolle.

Vierailija
37/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukautta pissan jälkeen, takakautta kakan jälkeen. Onko se yhteydessä perseen kokoon myös, jos ei takakautta yllä, ehkä. Olen työharjoittelussa autellut ikäihmisiä vessa-asioissa ja joillakin naisilla oli niin muhkea pylly, että takakautta oli vaikea pyyhkiä. Itselläni ei ole isoa persettä onneksi.

Vierailija
38/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etukautta pissan jälkeen, takakautta kakan jälkeen.

Tämä.

Näin minä teen. Mulla tuli 3 kuukautta sitten ongelma kun oikean käden olkanivel jäi kolmeksi viikoksi lomalle ja piti vasemmalla kädellä pyyhkiä peppu. Olin kuin joku akrobaatti vessanpytyllä toinen jalka kohti kattoa : D Fyssarilla tuli yhden miehen kanssa nämä pyyhintä asiat puheeksi (heko heko) ja miehen selkä oli jäykistetty ja oli silloin pyyhkinyt etukautta pepun . Eikö naisella mene bakteereita etukautta pyyhkiessä?

Vierailija
39/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pyyhkinyt etukautta, eikä minulla ole ollut ainokaistakaan virtsatulehdusta. Ensin etumus, sitten työnnetään paperi taaksepäin, jos on iso hätä.

Mulle gyne sanoi, että virtsatieinfektiot ovat lisääntyneet, kun on ruvettu putsaamaan bidee-suihkulla paperin sijaan. Bakteerit pääsevät lentämään myös virtsa-aukolle.

Joo, pesemällähän ne bakteerit tunnetusti leviävät... Ihan ihme mutujuttuja, kuka sitä likavettä nyt antaa valua emättimeensä ja virtaputkelle. Nekin varmaan kannattaa huuhtaista, järki hoi. Sinuna vaihtaisin täyspäiseen gyneen. 

Vierailija
40/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhin takakautta. Olen aina luullut, että vain lihavat pyyhkivät etukautta koska eivät yletä takakautta.

Kuinka pläskejä nämä "olen niin hoikka että taivun pyyhkimään takaa" oikein on? Siis jos takakautta pyyhkiminen on heille jokin saavutus ja fyysinen suoritus, että on oikein miettinyt "tähän takakautta pyyhkimiseen ei varmaan aivan kaikki pystykään, vaatii notkeutta ja kapean vyötärön että saa kätensä kiertämään aivan alapäähänsä asti ja vieläpä takaa päin" 😅😂 etupuoli edestä, takapuoli takaa. Takakautta jos haluaa etupuolen pyyhkiä niin kunhan ei millään hipaisulla vie takapään bakteereja etupäähän. Tuolla treenillä sitä elääkin varmaan pitkään ja terveenä kun oikein takapäähän taipuu, kyllä sitten on uskomattomassa, rautaisessa, elämänsä kunnossa 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan