Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko jättää 3,5 vuotiaan kotiin siksi aikaa kun käy lähikaupassa hakemassa maidon?

Vierailija
22.02.2021 |

Kolmevuotias nukkumassa tai katsomassa piirrettyjä. 10-vuotias sisko kotona.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi! Tai voit toki, mutta jos sattuu jotakin, niin annatko itsellesi koskaan anteeksi. Miksi ottaa riskiä. Tässäkin ajassa kun heilut täällä vauva sivuilla kyselemässä tyhmiä, niin olisit jo pukenut sen 3,5 vuotiaan ulkovaatteisiin ja käyneet siellä kaupassa. Eikö teillä ole mitään omaa päättelykykyä?

Sinä et oikein taida ymmärtää mikä keskustelufoorumi on.

Pidätkö siitä että haukut ihmisiä tyhmäksi?

Vaikutat kyllä aika kauhealta ihmiseltä.

Vierailija
122/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamisa kirjoitti:

Minusta se on pelon tartuttamista lapseen, jos annetaan sellainen kuva, että koti on niin vaarallinen paikka, ettei siellä voi hetkeäkään olla ilman äitiä. 

Miten se on pelon lietsomista jos pienin lähtee AINA mukaan ja piste? Ei kai siinä ruveta selittelemään, että olet liian pieni jäämään yksin, voi tulla vaikka tulipalo, eijeijeijei et voi jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään touhu on ihan hysteeristä. Ennen oli esim ihan normaalia, että eskari-ikäiset olivat yksin kotona eskarin jälkeen kun vanhemmat olivat töissä.

Eskarista ei saa lähteä kotiin ilman aikuista. Ei aiemminkaan saanut. Sitä paitsi nyt on kyse kolmevuotiaasta, ei kuusivuotiaasta.

Kyllä 70-luvulla sai. Lähdin eskarista kello 12.00 ja menin kotiin lämmittämään hernekeittoa, kun äiti tuli lounastauolla kotiin syömään.

Maailma on sittemmin muuttunut. Osaan itse suunnitella elämäni paremmin ja mikään kauppatuote ei ole niin must, että sitä tarvii heti nyt.

Olin eskarissa vuonna 2000 ja kyllä silloinkin sai lähteä. Jos kotimatka oli pidempi, piti olla saattaja ja sellaiseksi kelpasi myös eskarikaverin vanhempi joka käveli samaan suuntaan. Kodin kanssa tietysti sovittu ketkä lähtevät ja ketkä jäävät loppupäiväksi päivähoitoon.

Taitaa olla vanhempien luvalla edelleen.

Vierailija
124/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on sen verran rasavilli että en todellakaan jättäisi :D enkä kyllä muutenkaan. Ei ole iso juttu ottaa mukaan varsinkin jos kyse on vartin reissusta, ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu. Siksi en ottaisi riskiä. Mutta mulle henk.koht. ihan sama jos joku toinen jättää, omat on lapsensa

Vierailija
125/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan voi. Järki käteen. Lapsi voi tuossa ajassa keksiä vaikka mitä kuten vaikkapa laittaa uunin tai levyt päälle, syödä jtn ja tukehtua, koskea myrkyllisiin siivousaineisiin yms.

Vierailija
126/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

Vierailija
127/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
128/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä? Minä olen antanut 3 v:n jopa leikkiä kotipihalla naapurin 4-6-vuotiaiden lasten kanssa. Pihalta pääsee pitkälle, pihalla ovat yleensä pysyneet. Ennen pihassa asui vähän vanhempi häiriintynyt (psykopaatti) lapsi, joka yritti johdattaa pienempiä autoteidelle ja lumiaurojen eteen lumikinoksiin. Silloin ei vähään aikaan leikkineet pienet pihalla. Nyt taas leikkivät. Lasu ei ole puuttunut asiaan ja kyllä voisin jättää 3-vuotiaan jopa vain 10-vuotiaan sisaren kanssa hetkeksi kahden. Kunhan on hyvin kasvatettu ja perusempaattinen 10-vuotias. Meinaan kun selviävät pihallakin, miksi oma koti olisi niin vaarallinen paikka? Riippuu lapsista ja siitä kodista.

Vierailija
129/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos taivaalta tippuu meteoriitti juuri silloin juuri teidän taloon. 

Kannattaa ostaa isohko koiranhäkki ja laittaa molemmat lapset sinne, tietenkin lelujen ja viihdykkeiden kanssa. Eivät tipu parvekkeelta, vanhempi ei lyö terävällä veitsellä nuorempaa eikä kumpikaan heitä Aalto-maljakolla televisiota pirstaleiksi. Tai mitä nyt vaan voikaan tapahtua, lol.

Sitten ei kannata, jos samassa rakennuksessa on karvarannepizzeria, silloin voi vakuutuspetoksen liekit leimahtaakin. Tosin todennäköisemmin yöllä, kun se rasvakeitin jäikin hupsista vaan päälle.

Vierailija
130/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotakin sattuisi, niin en pystyisi koskaan antamaan itselleni anteeksi. Olisi muutenkin inhottava olo koko kauppareissun ja kiroilisi hitaita kassoja ym. Siispä pienin lähtisi mukaani ihan oman mielenrauhan takia.

Aina voi sattua jotain. KAverini sai äitinsä aamukahvit päällee kolmen ikäisenä, kun äiti piti lastaan sylissä samaan aikaan kun joi kahvia. Toinen kaveri tippui kerrostalon ikkunasta alas, kun oli äidiltään huomaamatta oppinut avaamaan tuuletusikkunan ja meni sitten seisomaan siihen avoimeen paikkaan. lapsi tippui sillä hetkellä, kun äitinsä karjaisi keittiön oviaukosta, että "lassimaija! heti alas!" lapsi siis säikähti sitä, tasapaino horjahti ja kupskeikkaa asfaltille. TÄssä on opetuksena se, että juurikin ne tapaturmat sattuvat aina silloin kun ei uskoisi niiden sattuvan. Siksi on jokseenkin turhaa pelätä jotain 200 metrin matkaa kauppaan. Sekin on vaarallisempaa kun äiti istuu kakalla vessassa ja lapsi on jossain tekemässä jotain, vaikka ollaan samassa asunnossa.

Vierailija
131/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi jättää, odota, että pienemmän ohjelma loppuu ja haette maidon yhdessä. Miten vanhemmille tulee edes mieleen jättää noin pieni silmistään, en tajua. Et anna ikinä itsellesi anteeksi, jos juuri tästä tulisi kohtalokas hetki teidän elämässä. Eikös se Madeleinekin jäänyt vain hetkeksi kerrallaan yksin sisarusten kanssa hotellihuoneeseen.

Jep alueella jossa lasten kaappaaminen on arkipäivää

Vierailija
132/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan voi. Järki käteen. Lapsi voi tuossa ajassa keksiä vaikka mitä kuten vaikkapa laittaa uunin tai levyt päälle, syödä jtn ja tukehtua, koskea myrkyllisiin siivousaineisiin yms.

Juurikin tämä. Ja ei voi olettaa että 10-vuotias vahtii silmä kovana että mitä se pikkusisarus tekee. En tietenkään itsekään vahdi omaa 3,5-vuotiasta kuin haukka, mutta kuulen mitä tekee ja tunnistan äänestä esim. siivouskaapin avaamisesta lähtevän äänen.

Vierailija
133/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi koheltaa, ja hän saattaa kompuroida ja kolhia itseään. Leikin vauhti ja riemu ovat kuitenkin lapselle tärkeitä asioita. Hän haluaa alati kokeilla uusia asioita ja testata taitojaan. Leikin tuoksinnassa lapsi ei muista varoituksia eikä näe vaaraa.

Vierailija
134/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin itseään hyvänä pitävä äiti antoi lapsilleen aina vain tylsät sakset askarteluun. minä pidin huolta siitä, että sakset ovat aina terävät ja että lapseni osaavat käyttää saksia oikeaoppisesti. Arvatkaa kumman lapset kävivät parikin kertaa tk:ssa saamassa ensiapua, kun olivat leikanneet saksilla sormiinsa..... jep.... ja naapuri aina ennen paheksui minua siitä että annan LAPSILLE terävät sakset, olikin hauskaa kun oli minun vuoroni ja kysyin naapurilta, että vieläkö lapsesi leikkaavat tylsillä saksilla.

Vierailija
135/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotakin sattuisi, niin en pystyisi koskaan antamaan itselleni anteeksi. Olisi muutenkin inhottava olo koko kauppareissun ja kiroilisi hitaita kassoja ym. Siispä pienin lähtisi mukaani ihan oman mielenrauhan takia.

Aina voi sattua jotain. KAverini sai äitinsä aamukahvit päällee kolmen ikäisenä, kun äiti piti lastaan sylissä samaan aikaan kun joi kahvia. Toinen kaveri tippui kerrostalon ikkunasta alas, kun oli äidiltään huomaamatta oppinut avaamaan tuuletusikkunan ja meni sitten seisomaan siihen avoimeen paikkaan. lapsi tippui sillä hetkellä, kun äitinsä karjaisi keittiön oviaukosta, että "lassimaija! heti alas!" lapsi siis säikähti sitä, tasapaino horjahti ja kupskeikkaa asfaltille. TÄssä on opetuksena se, että juurikin ne tapaturmat sattuvat aina silloin kun ei uskoisi niiden sattuvan. Siksi on jokseenkin turhaa pelätä jotain 200 metrin matkaa kauppaan. Sekin on vaarallisempaa kun äiti istuu kakalla vessassa ja lapsi on jossain tekemässä jotain, vaikka ollaan samassa asunnossa.

Kauppareissuun voi itse vaikuttaa jättämällä sen tekemättä. Miksi ottaa turhia riskejä jos ne on äärimmäisen helppo välttää? Kyllä mun omatunto soimaisi enemmän jos lapsi kaatuu ja lyö päänsä silloin kun olen kaupassa vs. tarpeillani vessassa.

Vierailija
136/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mitä? Minä olen antanut 3 v:n jopa leikkiä kotipihalla naapurin 4-6-vuotiaiden lasten kanssa. Pihalta pääsee pitkälle, pihalla ovat yleensä pysyneet. Ennen pihassa asui vähän vanhempi häiriintynyt (psykopaatti) lapsi, joka yritti johdattaa pienempiä autoteidelle ja lumiaurojen eteen lumikinoksiin. Silloin ei vähään aikaan leikkineet pienet pihalla. Nyt taas leikkivät. Lasu ei ole puuttunut asiaan ja kyllä voisin jättää 3-vuotiaan jopa vain 10-vuotiaan sisaren kanssa hetkeksi kahden. Kunhan on hyvin kasvatettu ja perusempaattinen 10-vuotias. Meinaan kun selviävät pihallakin, miksi oma koti olisi niin vaarallinen paikka? Riippuu lapsista ja siitä kodista.

Perusempaattinen 10 v :DDDD

Niin, en kyllä itse jättäisi. Voi vaikka tukehtua johonkin, eise sisarus haukkana sitä pienempää vahdi

Vierailija
137/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetin laiska voi ihminen olla, jos ei jaksa pukea lapsen päälle ja ottaa kauppaan mukaan. Ehkä lapsellekin tekee hyvää irrottautua TV:stä hetkeksi....

Vierailija
138/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla kaupunkilaisia jotka huudatte ettei voi jättää.

Maalla on ihan arkipäivää että lapset on yksin tai keskenään.

Vierailija
139/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään touhu on ihan hysteeristä. Ennen oli esim ihan normaalia, että eskari-ikäiset olivat yksin kotona eskarin jälkeen kun vanhemmat olivat töissä.

Eskarista ei saa lähteä kotiin ilman aikuista. Ei aiemminkaan saanut. Sitä paitsi nyt on kyse kolmevuotiaasta, ei kuusivuotiaasta.

Kyllä 70-luvulla sai. Lähdin eskarista kello 12.00 ja menin kotiin lämmittämään hernekeittoa, kun äiti tuli lounastauolla kotiin syömään.

Maailma on sittemmin muuttunut. Osaan itse suunnitella elämäni paremmin ja mikään kauppatuote ei ole niin must, että sitä tarvii heti nyt.

Olin eskarissa vuonna 2000 ja kyllä silloinkin sai lähteä. Jos kotimatka oli pidempi, piti olla saattaja ja sellaiseksi kelpasi myös eskarikaverin vanhempi joka käveli samaan suuntaan. Kodin kanssa tietysti sovittu ketkä lähtevät ja ketkä jäävät loppupäiväksi päivähoitoon.

Taitaa olla vanhempien luvalla edelleen.

Ei kai tähänkään ole olemassa yhtään oikeata vastausta.

Meilläpäin oli silleen, että suomalaissyntyiset tarvi vanhemman tuomaan eskariin ja hakemaan eskarista. Kerran soitin aamulla, että nukuttiin pommiin ja lapsi tulee yksin puolesta välistä matkaa (ei autoteitä tms.)... sain jäätävät haukkumiset sitten takaisin hakiessa. Antaa olla viimeinen kerta. Lapsihan oli heittellä viisiminuuttia elämästään. Seuraavalla kerralla tekevät lasun.

Eskari oli ala-asteen kyljessä. M aa h an muu ttaji lla riitti, että isompi sisarus tuo ja hakee, kun koulu loppuu. OIkeasti mua ei kiinnostanut, miten muut asiansa hoitaa, mutta muistinpa kuittailla vanhempainilloissa ja tapaamisissa, että kun on näitä sääntöjä ja on sääntöjä.

Vierailija
140/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä jos vastaukset saa sut niin kiehumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi