Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko jättää 3,5 vuotiaan kotiin siksi aikaa kun käy lähikaupassa hakemassa maidon?

Vierailija
22.02.2021 |

Kolmevuotias nukkumassa tai katsomassa piirrettyjä. 10-vuotias sisko kotona.

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Se on heitteillejättö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä lähikauppa ja kauanko reissu kestää, mutta jos vartissa ohi ja siskolla puhelin, niin voisin jättää.

Vierailija
4/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikipäivänä.

Vierailija
5/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä lähikauppa ja kauanko reissu kestää, mutta jos vartissa ohi ja siskolla puhelin, niin voisin jättää.

Tämä.

Vierailija
6/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissun kesto n. 10- 15 min. Kauppaan matkaa n. 200m. Ap

Vierailija
7/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muutaman minuutin reissu, niin kyllä.

Vierailija
8/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Eskari-ikäisenä meillä vasta oli lapsi pieniä hetkiä yksin kotona. Silloinkin oli lapsella puhelin, jota osasi käyttää ja ohjeistus mitä tehdä.

Vierailija
9/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias ei hae maitoa koska on karanteenissa. Ap

Vierailija
10/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt 3-vuotiaan katsomaan muumeja kun itse kipaisen lähikaupassa. Matka suuntaansa 70m, olen poissa noin 5min.

Vierailija
11/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olleet vauvasta asti yksin kotona pieniä hetkiä. Ja 3v lähtien vähän pitempiä aikoja. Mulla on päivän aikana monta ulkohommaa ja en todellakaan ole joka kerta raahannut lasta mukana koska yksin käy nopeampaa.

Vierailija
12/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän normaali 10-vuotias pärjää pienemmän kanssa hetken. Aina tietysti voi jotain sattua, mutta se voi sattua vaikka seisoisit metrin päässä lapsesta 24/7.

Vierailija
13/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Mitä jos jäät vaikka auton alle matkalla? Tai kotona syttyy vaikka tulipalo ja 10 v pelastautuu vain itse?

Vierailija
14/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla jokaisen vanhemman oma valinta.

Vierailija
15/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, taidankin ilmoittaa lastensuojeluun sinusta. Saavat kaivaa ip osoitteen perusteella sitten tietosi.

Koitin pikaselata suomen lakia mutta en löytänyt mitään ikärajaa sille, minkä ikäisen lapsen voi jättää kotiin ilman että on heitteillejättö. Riippuu vissiin lapsen kehitysasteesta ja minne on jätetty ja missä olosuhteissa ja kuinka kauaksi aikaa. Vartin maidonhaku on vähän eri kuin yöllinen baarireissu. Täytyypä ihan kysyä sossusta tai poliisilta.

Vierailija
16/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias ei hae maitoa koska on karanteenissa. Ap

Miksi et ota pienempää mukaan?

Vierailija
17/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi! Tai voit toki, mutta jos sattuu jotakin, niin annatko itsellesi koskaan anteeksi. Miksi ottaa riskiä. Tässäkin ajassa kun heilut täällä vauva sivuilla kyselemässä tyhmiä, niin olisit jo pukenut sen 3,5 vuotiaan ulkovaatteisiin ja käyneet siellä kaupassa. Eikö teillä ole mitään omaa päättelykykyä?

Vierailija
18/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ihmettelen näitä kommentteja. Todellakin voit. Toki vain jos se on 10vlle sopii.

Vierailija
19/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi. Mitä jos jäät vaikka auton alle matkalla? Tai kotona syttyy vaikka tulipalo ja 10 v pelastautuu vain itse?

En ole ap, mutta olen 35v nainen, äiti. En ole koskaan elämässäni jäänyt auton alle eikä kodissani ole ikinä syttynyt tulipaloa. Millä todennäköisyydellä niin käy juuri silloin keskellä kirkasta päivää kun kehtaan jättää lapset vartiksi keskenään? Muuten, porkkanaankin voi tukehtua!

Vierailija
20/195 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut laitettiin 70-luvulla tuon ikäisenä tai ainakin 4-vuotiaana yksin kauppaan hakemaan sitä maitoa ja muutakin: mukaan sain rahaa ja äidin kirjoittaman ostoslistan, jonka ojensin jollekin kaupan työntekijälle, joka keräsi tavarat puolestani.

Lähin kauppa sijaitsi kylläkin talon alakerrassa, mutta oli toinenkin kauppa, jonne jouduin jostain syystä menemään joskus. Sinne oli varmaan ainakin kilometri. Muistan vielä, kun kävelin sinne hiekkatietä pitkin ja söin tien laidalla olevasta orapihlaja-aidasta muutaman punaisen marjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän