Kesälomani laitetaan TAAS (kolmatta kertaa peräkkäin) syyskuulle ja ainoa peruste on siihen että olen sinkku
Kun muut ovat perheellisiä ja ovat yhdessä suunnitelleet lomamatkoja ym. tekemistä, minkä vuoksi heidän "täytyy" pitää lomat kesä- , heinä- ja elokuussa. Ja jonkun pitäisi olla aina paikalla...
Suostuisitko tähän mukisematta?
Kommentit (436)
Buhuu - oispa töitä. Eikä lomautusta. Oispa töitä että sais lomaakin, vaikka syyskuussa tai lokakuussa. En ymmärrä ihmisten lomakiimaa. Ihan kuin elämää ei olisi kuin lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loma-ajankohtaa voi työntekijä ainoastaan toivoa ja ehdottaa. Siitä kuitenkin lopullisesti päättää työnantaja.
Kesälomakauden (touko-elokuu) ulkopuolella pidetyn loman saa korotettuna.
Syyskuu on hyvä lomakuukausi, missään ei ole tungosta. Mökkejä on tarjolla jne.
Silti ketään ei saa syrjiä näissä lomien "jakamisessa". Kesälomakautta on myös syyskuu.
Millä alalla syyskuu kuuluu kesälomakuukausiin?
Yleensä se on touko-, kesä, heinä- ja elokuu. Koskaan en ole törmännyt siihen, että myös syyskuu olisi.
Mun äidillä valtiolla oli aikanaan niin, että pomo halusi juhannuksesta elokuun loppuun ihan joka vuosi. Äitini oli sen sijainen aina ja joutui ottamaa joka vuosi muun ajankohdan.
Eli mun äidillä ei koskaan ollut lomaa juhannuksen ja elokuun alun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se valittaminen auta mitään kun se on työnantaja joka määrää kesä loman ajankohdan. Kunhan se osuu kesä lomakaudelle niin kaikki on hyvin.
Tasa-arvoinen kohtelu pitää olla. AP, valita ensin esimiehelle ja jos ei auta, niin ota yhteyttä luottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutettuun. Ei voi mennä näin. Kiertävät kesäloma vuorot on tasa-arvoiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä valtiolla oli aikanaan niin, että pomo halusi juhannuksesta elokuun loppuun ihan joka vuosi. Äitini oli sen sijainen aina ja joutui ottamaa joka vuosi muun ajankohdan.
Äitisi on ollut liian lammas kun ei ole vastustanut.
Syyskuussa voi matkustaminen olla jo vapaampaa, eli voi olla hyväkin juttu. Kiristä pomolta ylimääräinen palkallinen lomaviikko.
Valittaisin todellakin. Sinkulla on ihan yhtäläinen oikeus saada lomaa kesällä kuin muillakin. T. Perheellinen
Vierailija kirjoitti:
Minä suostuisin, koska syyskuussa ei luultavasti olisi liian kuuma. Jaksaisi jotain tehdäkin lomallansa.
Eskimo
Vierailija kirjoitti:
Loma-ajankohtaa voi työntekijä ainoastaan toivoa ja ehdottaa. Siitä kuitenkin lopullisesti päättää työnantaja.
Syyskuu on hyvä lomakuukausi silloin tällöin, mutta ei aina. Jos se olisi hyvä lomakuukausi useita kertoja peräkkäin yhdelle työntekijälle, luulisi sen edes silloin tällöin kelpaavan muillekin työyhteisön jäsenille, jolloin sen yhden ei tarvitsisi aina olla syyskuussa lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ketään ei saa syrjiä näissä lomien "jakamisessa". Kesälomakautta on myös syyskuu.
Millä alalla syyskuu kuuluu kesälomakuukausiin?
Yleensä se on touko-, kesä, heinä- ja elokuu. Koskaan en ole törmännyt siihen, että myös syyskuu olisi.
Ihan vaikka Teollisuusliiton tessissä.
https://www.teollisuusliitto.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/teknologiase…
Vierailija kirjoitti:
Yli kahden kuukauden kesäloma pomolla valtiolla? Nyt pistelet kyllä ihan omiasi
Ihan järkyttävää perseilyä. Tuohon ei ole pakko suostua. Meillä yritettiin samaa. Muut saivat viiden viikon loman + palkattomat viikot päälle aina parhaisiin aikoihin. Samat ihmiset vuodesta toiseen heinäkuussa. Sitten kiltit ja ylitunnolliset, hyväksi käytettävissä olevat saivat lomansa viikon pätkissä siellä täällä. Parille maksettiin lomat yhtäkkiä rahana, eivätkä he huomanneet. Näin saatiin sijaisia kesäksi. Minulle yritettiin samaa. No sitten kohtalo järjesti parin kuukauden sairasloman, kun jouduin onnettomuuteen (ei ollut tahallista).
Voi jeesus, miten vihaan tuota työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yli 2 kuukautta vaan noin 6 viikkoa.
Tämä on tosi. Noin toimittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ihan normisettiä kunnallakin. Pienillä paikkakunnilla suhteilla, uskonlahkolla ja puolueella on uskomattomat vaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on ollut liian lammas kun ei ole vastustanut.
Näin on. Äitini oli liian kiltti ja tunnollinen. Hän oli siinä työpaikassa se, jolta kaikki kysyivät, jos jokin asia oli vaikea. Pomo oli mäntti ja laiska.
Lopulta äitini ylirasittui ja jäi sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on yli 2kk juhannuksesta elokuun loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on yli 2kk juhannuksesta elokuun loppuun.
Anteeksi, elokuun alkuun siis :-)
Syyskuu on ihan mukava lomakausi, Euroopassa ei olw enää tuskaisen kuuma ja saa Suomen kesää pidennettyä matkaamalla muualle. Nyt kun ei matkata, niin jo elokuu alkaa olemaan huono lomakuu.
Itse olen lomaillut normaalisti tuolla elo-syyskuulla ja antanut perheellisten pitää kesä-heinä, koska ei ole ollut niin väliä. Katsotaan millainen itku tulee tänä vuonna kun ilmoitan haluavani heinäkuussa lomille.
Eipä se valittaminen auta mitään kun se on työnantaja joka määrää kesä loman ajankohdan. Kunhan se osuu kesä lomakaudelle niin kaikki on hyvin.