Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
1801/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vissiin taas negatiivinen tunnelma eilisessä jaksossa? En viittiny edes kattoa sitä.

Negatiivinen on mielestäni parempi kuin yltiöpositiivinen.

Vierailija
1802/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi juryt pitäisi jo heittää hiiteen. Tuntuu turhalta edes äänestää, kun jonkun pienen "asiantuntija"joukon mielipiteet menee miljoonien kansalaisten edelle.

Äänestin 2019 Hataria monta kertaa. Suomen kansa tykkäsi siitä eniten, sillä teleäänissä annettiin täydet 12 pojoa Islannille. Meidän jury kuitenkin antoi heille pyöreät 0.. Suomen antama 12 pistettä meni sinä vuonna - yllätys yllätys - Ruotsille. Hohhoijaa.

Olen täysin samaa mieltä. Aivan järjetöntä, että kourallinen "asiantuntijoita" per maa antaa pisteitä oman musiikillisen maun mukaan. Kokonaisuutta ei taideta katsoa ollenkaan. Sama kuin näissä esikatseluohjelmissa. Lytätään se josta ei tykätä ja kaivetaan negatiivisia puolia ja se kappale joka iskee itselle hehkutetaan ja ollaan niin alan asiantuntijoita. 

Hatarilla oli hyvä lavashow joka sopi kappaleeseen. Siitä olisi jo pitänyt pisteitä antaa. Olen ainakin ollut siinä uskossa, että raatilaiset arvioivat kappaleen, itse laulamisen ja koreografian, mutta taidetaan arvioida ihan muuta. Vuonna 2018 Alekseev joka edusti Valko-Venäjää sai joltakin raadilta 12 pistettä, olisikohan ollut Azerit. Pidin kyllä itse Alekseevista, mutta olihan se live ihan järkyttävä.

Hatarille ois pitänyt antaa pisteitä jo siitäkin että heidän tanssijansa kaatui ja nilkkan nyrjäytti huolella kesken esiintymisen mutta jatkoi sinnillä loppuun kivusta välittämättä. Kuinka moni muu ois tehnyt niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi sijoittunee top 10:een ja sekin on jo tosi kova suoritus.

Millä perusteella?

Vierailija
1804/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen jälkimmäisen kahdesta semifinaalilähetyksestä ja sieltähän löytyi kaksi kirkasta helmeä, jotka erottuvat ja nousevat omaan luokkaansa. Ovat oikeastaan liiankin hyvät esitykset tärvättäväksi tämänkaltaisessa höpökilpailussa: kappaleiden nimet ovat Tout l'Univers (Sveitsi) ja Voila (Ranska), molemmat sointuvalla ranskan kielellä esitetyt, melodiset ja koskettavat laulut. Videot ovat myös laadukkaat, vaikka eihän niillä varsinaisesti kilpailla.

En yhtään ihmettele vaikka Marcolta meinasi tulla itku Ranskan kappaletta arvioidessaan. Minuakin itkettää sen kauneus ja se että musiikki on pääosassa. Luojan kiitos maailmassa on vielä mahdollisuus tehdä kaunista musiikkitaidetta, kaikkea henkeä ei ole muserrettu kaupallisuuden glitterillä, romulla ja räminällä.

Vierailija
1805/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on suoraan finaalissa, ei semissä lainkaan. Sveitsin kappale on kaunis, mutta harjoitusten perusteella esittäjä ei onnistu välittämään tunnelmaa livenä. Ellei nyt sitten muuta tanssimuuvejaan palautevyöryn perusteella.

Vierailija
1806/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilisen euroviisuohjelman ja tuli tunne, että semi missä Suomi on, on niin heikkotasoinen, että on jo ihme, jos Suomi ei pääse finaaliin. Hyvä kun ei nukahtanut joidenkin kappaleiden kohdalla

Vierailija
1807/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska on suoraan finaalissa, ei semissä lainkaan. Sveitsin kappale on kaunis, mutta harjoitusten perusteella esittäjä ei onnistu välittämään tunnelmaa livenä. Ellei nyt sitten muuta tanssimuuvejaan palautevyöryn perusteella.

Tuskin lukee vauva-palstaa

Vierailija
1808/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.

Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.

mulla tulee myös olo kun on katsonut haastatteluita ja pressijuttuja että he ois ns 4 erillistä artistia. ei tuu fiilistä että he ois yhtenäinen porukka ja en oikein löydä heiltä minkäänlaista ryhmädynamiikkaa. toivottavasti olen väärässä ja heillä todella on hyvä ryhmähenki jne. ihmettelin hieman heidän lavashowta kun ovat koko biisin ajan yhdessä lössissä. muaki harmittaa etten oo millään lämmenny vaikka yritetty on.

Vierailija
1809/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kappaleessa on energiaa. Sitä tarvitaan juuri nyt kaikenlaisen laman uhatessa. Pointsit minulta tällä perusteella. Kovin lähelle kärkeä en veikkaisi sijoittuvan, epäröittää jopa finaaliin pääsy. Mutta yritys loistava kymppi! 

Vierailija
1810/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uku❤️

Ei iske naapurimaiden biisit tänä vuonna.

Ehkä biisi ei iske, mutta toi Uku on kuuma.

Eiköhän ihan jo sillä kuumuudellaankin kerää ääniä 😍

Vierailija
1811/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin lukee vauva-palstaa

Meinaat että viisuja ei kommentoida missään muualla. Heh.

Vierailija
1812/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

Sellainen kutina vaan. Mun top 5 (ei järjestyksessä): Ukraina, Italia, Suomi, Ranska ja Sveitsi

Vierailija
1813/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen monipuolisesti erilaista musiikkia, vähemmän listapoppia jne. Mutta en vaan ymmärrä Ranskan kappaleen suosiota! Se on mielestäni tylsä. Niin moneen kertaan aiemmin kuultu ja kertosäe jotenkin kyllästyttää jo valmiiksi. Artistilla varmasti on potentiaalia, on ilmeisesti hyvä live-esiintyjä jne, mutta kappale on vaan valitettavasti todella ennalta-arvattava.

Vierailija
1814/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

Sellainen kutina vaan. Mun top 5 (ei järjestyksessä): Ukraina, Italia, Suomi, Ranska ja Sveitsi

Muuten menee varmaan oikein, mut tuskin Suomi mukana. Joku renkutus mahtuu mukaan. El diablo tms...

Vierailija
1815/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet sitä että Sveitsistä ja Ranskasta tykkää samat ihmiset? Syövät ääniä toisiltaan.

Itse toivon että Ukraina voittaa! Jos joku pitää valita, niin tämä on paras ja erottuu joukosta. Italia myös hyvä, mutta ei ihan yhtä hyvä kuitenkaan, ei tarjoa samalla tavalla jotain ”uutta”.

Vierailija
1816/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli vissiin taas negatiivinen tunnelma eilisessä jaksossa? En viittiny edes kattoa sitä.

Negatiivinen on mielestäni parempi kuin yltiöpositiivinen.

Mielummin myönteinen kuin pessimistinen.

Vierailija
1817/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

Muuten menee varmaan oikein, mut tuskin Suomi mukana. Joku renkutus mahtuu mukaan. El diablo tms...

Toi on varmasti ihan totta. Joku Malta varmaan siellä mukana.

Vierailija
1818/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen ylpeä Suomen esityksestä. Ei mikään sekasotku kuten monesti on ollut vaan tyylikkäästi toteutettu. Finaaliin mennään!

Vierailija
1819/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toi Marco poraa?

En tiedä, mutta oletan että samasta syystä kuin kuka tahansa taidetta rakastava, jonka sielua musiikin kauneus pääsee koskettamaan. Taide-elämys on joskus tätä, minullekin. Tunteita nostattava ja voimistava. Kauneus puhuttelee - rumuus myös puhuttelee, mutta se itku onkin toisenlaista...

Vierailija
1820/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme