Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Ovat tosi nuoria vielä... Eivät osaa olla haastatteluissa ja nopea suosio on varmasti noussut jonkin verran hattuun..
Måneskinin laulaja on todella seksikäs.
Sveitsi tosiaan harjoitusten perusteella vahvasti voittotaistelussa mukana. On sanottu että hidas kappale ei voita tänä vuonna, niin nyt tuohon kappaleeseen tuli ihan uutta energiaa esityksen myötä. Tykkään tosi paljon! Olisivat toki voineet myös tehdä tylsästi ja pelata varman päälle, mutta tällä tavalla on paljon mielenkiintoisempi.
Italia vedonlyöntitilastoissa ykkösenä. Kyllä kaikesta huolimatta soisin voiton mielummin Italialle kuin Ranskalle. Kappaleessa enemmän ”munaa”.
Tuo tännekin linkattu äänestys/”poll” on ollut oikeassa lähes joka vuosi. Siellä oli monta viikkoa lähes tasoissa Ranska, Malta ja Sveitsi, mutta nyt prosentit ovat seuraavat:
1. Ranska 12%
2. Malta 10%
3. Sveitsi 9%
4. Italia 7%
Italia kirinyt viime päivät ja ohittaa todennäköisesti parin päivän sisällä Sveitsin.
Italian poppoossa saattaa vedota tuo jäsenten androgyyni, taiderockhipsterimäinen tyyli. Varsinkin z-sukupolven katsojiin bändin estetiikka varmasti vetoaa.
Jäsenten yksityiselämästä en tiedä juuta enkä jaata, mutta jotenkin ajattelisin, että joku tai ehkä useampikin heistä saattaa olla myös sateenkaarikansaa, mikä tietysti vetoaa oman yhteisön ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tännekin linkattu äänestys/”poll” on ollut oikeassa lähes joka vuosi. Siellä oli monta viikkoa lähes tasoissa Ranska, Malta ja Sveitsi, mutta nyt prosentit ovat seuraavat:
1. Ranska 12%
2. Malta 10%
3. Sveitsi 9%
4. Italia 7%Italia kirinyt viime päivät ja ohittaa todennäköisesti parin päivän sisällä Sveitsin.
Toivon kyllä ettei Ranska voita... Kuuntelin äsken ensimmäistä kertaa väkisin koko kappaleen ja täytyy sanoa, että oli jälleen kerran suuria vaikeuksia kuunnella se loppuun saakka, vaikka ei pitkä kappale olekaan. Siinä on hyvääkin ja tavallaan tykkäänkin siitä, mutta se voila, voila-kohta on vaan toooodella rasittava kuunnella. Ei tule sellaista vau-fiilistä, vaikka toki parempi on kuin monien muiden maiden kappaleet. Silti jos vaikka radiosta tulisi, vaihtaisin todennäköisesti kanavaa.
Tietty raatien avustuksella voi voittaa.
Ukraina j a Suomi mielestäni parhaat. Liettuan viimevuoden viisu oli parhain, mutta tämä vuosi huono kopio.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina j a Suomi mielestäni parhaat. Liettuan viimevuoden viisu oli parhain, mutta tämä vuosi huono kopio.
Samaa mieltä. Kaikki muut on pliisuja. Tavallaan tykkään myös Venäjästä, mutta esitys taitaa olla aikamoista sillisalaattia.
Minun usko euroviisuihin meni jo silloin kun Black bird tippui jo semifinaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun usko euroviisuihin meni jo silloin kun Black bird tippui jo semifinaaleissa.
.
Olikohan silloin monta samantyylistä esitystä? Jos on kymmenen samanlaista niin eihän niitä kaikkia voi laittaa finaaliin.
Onko tietoa Ukrainan laulajasta? Kummassa semifinaalissa esiityvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Oon kiinnittänyt huomiota samaan. Mulle on merkittävää, miten esiintyjät käyttäytyvät lavan ulkopuolella. Ovathan he samalla maansa edustajia, vaikka valokeilassa ovatkin itse kilpailukappaleet. Katson paljon behind the scenes -videoita siitä syystä. Valitettavasti tuollainen etäisyys heijastuu helposti mielipiteeseeni koko kappaleesta. En myöskään pidä Viron Ukusta tai Puolan Rafalista, heistä tulee samanlaisia ylimielisiä viboja.
Vertaan taas Hatariin, mutta vaikka hekin näyttivät kylmiltä ja etäisiltä, sen pystyi ilmiselvästi laittamaan roolihahmojen ja taideprojektin piikkiin. Hatari oli kaikessa vakavuudessaan ja pokerinaamoissaan hauska ja sarkastinen. Jokaisella on toki omanlaisensa huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Azerin tytön ääni ei pääse oikeuksiinsa Mata Harissa. Olisi laulunut jotain perinteisempää.
No niinpä! Hänen azerinkielinen tuotantonsa on ihan huippua:
Onkohan Azerbaijan ikinä lähettänyt oman maan sävellyksiä. Joka vuosi ruotsalaisia euroviisujen likuhihnalta tulleita tuotoksia. Tänä vuonna taitaa olla alankomaalaiset (?) biisintekijät. Aina näitä muovisia ja sieluttomia matahari-humppia englannin kielellä. Azerit voisivat yllättää joskus. Edes yhtenä vuotena. Eivät taida vaan luottaa oman maan sävellyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Moniko tämän palstan aktiivisista kirjoittajista on homo?
En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä välii?
Kaikki ihmiset ovat kummiskin saman arvoisii.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä olekaan perheen äitien palsta? Mietin vaan tuota vauva.fi-nimeäkin
Vierailija kirjoitti:
Miksi toi Marco mollaa kaikki biisit? Todella väsyneen ja tympiintyneen oloinen keski-ikäinen setämies.
Mitäs mollaamisesta, mutta kun edes soittaisivat biisit kokonaan! Myös ne itselleen epämieluisat. Epistä pistää muutamista vain kymmenen sekunnin pätkä. Kehno ohjelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska on suoraan finaalissa, ei semissä lainkaan. Sveitsin kappale on kaunis, mutta harjoitusten perusteella esittäjä ei onnistu välittämään tunnelmaa livenä. Ellei nyt sitten muuta tanssimuuvejaan palautevyöryn perusteella.
Tuskin lukee vauva-palstaa
Sveitsin kundin tanssimuuveja on kyllä arvosteltu muuallakin.
Mä tykkään sekä biisistä että miehestä, vaikka ei lähtökohtaisesti ole tippakaan omaa miestyyppiänikään 😁 Jokin vaan iskee siinä, enkä usko että olen ainoa joka sitä mieltä...