Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
1821/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus

Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.

Vierailija
1822/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.

Metsä-suomalaisen vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi sijoittunee top 10:een ja sekin on jo tosi kova suoritus.

Millä perusteella?

Sellainen kutina vaan. Mun top 5 (ei järjestyksessä): Ukraina, Italia, Suomi, Ranska ja Sveitsi

Muuten menee varmaan oikein, mut tuskin Suomi mukana. Joku renkutus mahtuu mukaan. El diablo tms...

Toi on varmasti ihan totta. Joku Malta varmaan siellä mukana.

Ja Top 12 myös: Kyrpos/San Marino/Kroatia, Ruotsi, Liettua, Bulgari/Romania ja Azerbaitzan. Ruotsi jo senkin vuoksi että ruotsalaisia asuu niin paljon etelä-Euroopassa ja Brittein saarilla, pystyvät äänestämään omaa. Aivan kuten Baltit toisiaan.

Vierailija
1824/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.

Vierailija
1825/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi juryt pitäisi jo heittää hiiteen. Tuntuu turhalta edes äänestää, kun jonkun pienen "asiantuntija"joukon mielipiteet menee miljoonien kansalaisten edelle.

Äänestin 2019 Hataria monta kertaa. Suomen kansa tykkäsi siitä eniten, sillä teleäänissä annettiin täydet 12 pojoa Islannille. Meidän jury kuitenkin antoi heille pyöreät 0.. Suomen antama 12 pistettä meni sinä vuonna - yllätys yllätys - Ruotsille. Hohhoijaa.

Olen täysin samaa mieltä. Aivan järjetöntä, että kourallinen "asiantuntijoita" per maa antaa pisteitä oman musiikillisen maun mukaan. Kokonaisuutta ei taideta katsoa ollenkaan. Sama kuin näissä esikatseluohjelmissa. Lytätään se josta ei tykätä ja kaivetaan negatiivisia puolia ja se kappale joka iskee itselle hehkutetaan ja ollaan niin alan asiantuntijoita. 

Hatarilla oli hyvä lavashow joka sopi kappaleeseen. Siitä olisi jo pitänyt pisteitä antaa. Olen ainakin ollut siinä uskossa, että raatilaiset arvioivat kappaleen, itse laulamisen ja koreografian, mutta taidetaan arvioida ihan muuta. Vuonna 2018 Alekseev joka edusti Valko-Venäjää sai joltakin raadilta 12 pistettä, olisikohan ollut Azerit. Pidin kyllä itse Alekseevista, mutta olihan se live ihan järkyttävä.

Hatarille ois pitänyt antaa pisteitä jo siitäkin että heidän tanssijansa kaatui ja nilkkan nyrjäytti huolella kesken esiintymisen mutta jatkoi sinnillä loppuun kivusta välittämättä. Kuinka moni muu ois tehnyt niin.

Ihan jokainen ammattilainen. Mutta ei siinä, hieno suoritus ja tykkäsin Hatarista.

Vierailija
1826/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan tuon kohteliaisuutena, sillä olenhan nytkin luonnon keskellä ja viihdyn täällä :)

Vierailija
1827/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin olen ylpeä Suomen esityksestä. Ei mikään sekasotku kuten monesti on ollut vaan tyylikkäästi toteutettu. Finaaliin mennään!

Hauska miten erilaisia mielipiteet ovat, mun mielestä Suomella nimenomaan on se sekasotku nyt 😁. Ja toivon että ei pääse finaaliin, tosin enimmäkseen sen takia että siellä on muita parempia, ei siis aktiivisesti heitä vastaan. Ja toki viime vuosien saaraaallot sun muut on tuhat kertaa paskempia, mutta tämä ollessaan muutaman pykälän niitä korkeammalla on silti pohjamudissa. Mutta katsotaan mitä kansat ja rasdit tykkää, jos menee finaliin niin sittenhän se on oikea tuomio.

Vierailija
1828/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa kiteytyy kaikki chansonin ja ranskalaisen naisen kliseet (eteerinen, sensuelli, pitkät sääret). 12 pistettä esitykselle itseltäni.

Tätä ei ole nähty ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen Ranskalta. Siksi tuntuu raikkaalta. Raikas ja ihana. Toivottavasti 2022 Pariisi.

🇲🇫

Voi olla että Ranska onkin vasta viides, Baltian ja maat entisen Jugoslavian ja Iso-Britannia ja Venäjä eivät välttämättä äänestä Ranskaa.

Joku näistä voittaa:Malta, Ukraina, Sveitsi tai Romania tai Italia.

Vierailija
1829/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uku❤️

Ei iske naapurimaiden biisit tänä vuonna.

Ehkä biisi ei iske, mutta toi Uku on kuuma.

Yök ei 😁. Näyttää itserakkaalta ja ylimieliseltä, just sellainen miestyyppi jota inhoan. Mutta biisistä tykkään!

Vierailija
1830/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kattoneet tän Sveitsin toisen harjotuksen? Noi tanssimuuvit on ihan ku jollain räppärillä konsanaan, ei sovi biisin tempoon ollenkaan 😀 Gjon on symppis ja tulee silti olemaan kärjessä, mutta koreografia vaatii vielä hiomista. Ottavat varmasti neuvosta vaarin, koska klipin kommentit on täynnä samasta asiasta kritisoivia.

Vierailija
1831/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiksi suosikeiksi on noussut Italia, Suomi, Ukraina, Alankomaat, Sveitsi (laulun perusteella ainakin). Azerbaidzan on guilty pleasureni. Islannilla on ihan kelpo biisi vaikkakin se ei minulla ihan top5-kärkeen nouse. Puolan biisistä pidin myös ainakin aluksi mutta laittaisin sen siltikin ehkä ihan ok listalle.

Vierailija
1832/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tais mennä Sveitsin mahdollisuudet voittoon...

Vierailija
1833/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta nyt lämmennyt Ukrainalle ja Ranskalle. Molemmat menestyy, mutta kuinka hyvin? On todella virkistävää, kun vedonlyöntitilastot heittelehtivät eikä ole niitä selkeitä ykkössuosikkeja.

Maltan voittoon en jaksa uskoa. Hyvä laulaja ja puoliksi hyvä biisikin, mutta lavaesiintyminen stailauksineen ja kappaleen tietynlainen sekavuus (minusta siinä on kaksi eri laulua sekaisin) vievät sen mahdolisuuden voittoon.

Sveitsi olisi saanut voittaa viime vuonna, jos viisut olisi järjestetty. Nyt olen rankannut sen kakkoseksi.

Ranska ei mahtunut omaan top 10:een vielä muutama viikko sitten, mutta harjoitukset antoi esimakua vahvasta vedosta. Inhoan sitä "Voila"-kohtaa, koska se voisi olla yhtä hyvin "Padam". Mutta siinä biisissä on paljon muutakin, nyansseja. Se tulee pärjäämään.

Italia on jotenkin vaikea. Kaikki on oikein hyvin kohdallaan paitsi se oleellinen eli kappale. Olisipa ollut joku superkova biisi, niin olisivat saaneet vaikka voittaa.

Suomi antaa nyt parastaan. Tämän takana seison ja tähän uskon. Hyvä pojat!! Finaaliin menee. Sijoitus siellä onkin sitten täysi arvoitus. Tällä voisi voittaa. Kaikkia kyllästyttää korona ja tällainen energinen, mukaansatempaava biisi toimii yhdistävänä tekijänä.

Kypros jos menestyy, niin se kyllä ärsyttää. Jotenkin koko esitys jättää kylmäksi. Sama on Azerbaijanin kanssa. Kovin mekaanisia ja persoonattomia vetoja. Azerin tytön ääni ei pääse oikeuksiinsa Mata Harissa. Olisi laulunut jotain perinteisempää.

Ja Bulgaria, voi tylsyyden tylsyys! Niin ankeaa ja yksitoikkoista. Kuinka ne tuon valitsi, kun parempia biisejäkin oli vaihtoehtoina.

Balkanpopista tykkään, mutta ei niillä menestytä. Vaan ei se minua haittaa. Moldova luultavasti saa kohtuuhyvän sijoituksen, kun on melkoisen nimekkäiden tekijöiden tuotos.

Vierailija
1834/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kattoneet tän Sveitsin toisen harjotuksen? Noi tanssimuuvit on ihan ku jollain räppärillä konsanaan, ei sovi biisin tempoon ollenkaan 😀 Gjon on symppis ja tulee silti olemaan kärjessä, mutta koreografia vaatii vielä hiomista. Ottavat varmasti neuvosta vaarin, koska klipin kommentit on täynnä samasta asiasta kritisoivia.

Sveitsihän tekee fiksusti kun eivät laita laulajaa pönöttämään paikallaan. Tämä on vahvasti voittotaistelussa ja huonoksi puoleksi on sanottu (ihan syystä) samankaltaisuus Arcaden kanssa. Nyt se ainakin erottuu esityksen puolesta.

Vierailija
1835/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Azerin tytön ääni ei pääse oikeuksiinsa Mata Harissa. Olisi laulunut jotain perinteisempää.

No niinpä! Hänen azerinkielinen tuotantonsa on ihan huippua:

Vierailija
1836/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin kappale on aivan jumalainen. Olen aivan myyty.

Vierailija
1837/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.

Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.

Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan. 

Vierailija
1838/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyönnin top10:stä tulee vain mieleen, että aika paljon keskinkertaisia kappaleita siellä on. En vain ymmärrä yhtään joidenkin suosiota. Esim Kreikka kymmenes mitä ihmettä?? Kypros sellaista geneeristä kakkelia ja kaikenpäälle plagiaatti, mutta silti noussut VIIDENNEKSI vedonlyöntitilastoissa. Myönnettäkööt toki, että siinä on edes jonkinlainen koukku ja jää mieleen. Bulgaria kuudes. Miksi? Aivan mitäänsanomaton kappale. 

Vierailija
1839/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Macdonald kannattaa katsoa

Vierailija
1840/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noi muuvsit ovat persoonallisia ja tuovat lisää kiinnostavuutta esitykseen, joka muuten olisi voinut olla vähän tylsänpuoleinen. Vaikuttaa ihan superlahjakkaalta ja musikaaliselta tyypiltä, joten en ihmettelisi vaikka olisi myös tanssitaustaa hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme