Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin. Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen. Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
6941/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi ainoa mikä oli tärkeää lopputuloksessa oli se että Ranska ei voittanut typerällä Piaf-kliseellä. Vain se puuttui että suloisella mutristelijalla olisi ollut patonki kainalossa ja baskeri päässä. Toivottavasti tämä kortti on nyt muutamaksi vuodeksi Ranskan osalta taas pelattu.

Barbara Pravi fanittaa kyllä Breliä eikä Piafia. Ikävää kun pitää pönkittää omaa itsetuntoaan muita haukkumalla. Häpeän sinua ihan oikeasti.

Blind Channel ei hauku ketään. He ovat koulukiusattuja. Sinä käyttäydyt kuin koulukiusaaja.

Vierailija
6942/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se rockikin ola olla jo aika vanhanaikaista, tai vanhaa ainakin?

Ei Kait sillä mitään viisuja enää uudisteta?

Euroviisujen kontekstissa eivät kyllä ole kovin kulunut juttu vielä Euroviisuissa. Ainakaan, jos löydetään jotain vähän muuta kuin sellaista vanhanaikaista perusrokkia. Lordilla oli monsterijuttu, BC:llä tämä oma yhdistelmä räprockia ja energistä lavashowta ja yleisön osallistamista, Måneskinilla italian kieli ja tuo överiglamrokkiasenne. Näissä hauskaa on nimenomaan se, että nämä biisit ovat näiden bändien ihan omaa musiikkia eikä sitä ole erityisemmin suunniteltu Euroviisuja varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen esityksen lisäksi parasta oli ”eiroviisuveteraanit katolla”, erityisesti ikivanha britannian kappale ding-e-dong. Olen 70-luvun lapsi ja muistan miten lapsena kuunneltiin c-kasteilta tämän ding-e-dongin suomenkielistä versiota! Tuli niin retrofiilisi ja paluu ajassa liki 40v taaksepäin.

Onko palstalla ketään mua vanhempia jotka muistaisi kuka esitti suomennoksen?

Eikö ding-e-dong ollut Alankomaiden biisi? Mun mielestäni kaikkien aikojen kolmanneksi paras, muistan se itsekin lapsuudesta (ykkönen on mulle Ranskan Lintu ja Lapsi).

Mun suosikkikolmikko on melkein sama!

Eli lintu ja lapsi, ding-e-dong ja kolmantena se Bleu (ranskan vai belgian?).

Tuosta bleusta Scooter teki uuden menoversion ja selin oli hyvä!! :)

Älkää unohtako Gigliola Cinquettia kappaleella Si. Tuli toiseksi kun Abba voitti.

Just joo. Oli ihan eri vuosikymmenellä, ja Italia voitti.

Vierailija
6944/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BC 🌷🌼🌸💐🥂🥂🥂🥂🍹🍸🎂

Vierailija
6945/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti luvata etten kirjoita enää. Nyt viimeiset mieleen tulleet jutut pitää silti kirjoittaa. Tykkään itsekin rokista ja kannatan aina viisuissa tämän tyylisiä "raskaamman" musiikin biisejä. Sen vuoksi toivoin Suomen menestyvän myös. Näin tapahtui ja hienosti pojilla meni. Ehkä se kertoo kuinka vähän Italiasta pidän jos itse tykkäsin esim Unkarin AWS:n biisistä enemmän ja tykkään edelleen

tai Kyproksen Minus Onen biisistä aikoinaan kuin Italian tämän vuoden biisistä. Sanon sen ihan rehellisesti. Italian biisi ei herätä mitään suurempaa tunnetta jos vertaa esim tuohon AWS:n biisiin, jonka sanat myös vieraita.

Samalla kaikki kehuvat Italian edustajien ulkonäköä ja itseä kyllä miellyttää alle 30 v naisena ihan nämä Suomen BC:n miehet ja sanon tämänkin ihan tosissani. Minusta italialaiset aika tavallisen näköisiä, mutta ehkä heidän "eksoottisuutensa" puree. En sano tätäkään mitenkään ikävässä mielessä, mutta en itse näe heitä niin. Yleensä tykkään kyllä monenlaisista, mutta näköjään ei sentään kaikki rokkarit kiinnosta. Loppuun vielä se, että oikeastaan vaikeaa kuvailla sitä miltä tuntuu kun biisi ei vaan saavuta sitä tasoa, että siitä tulisi mieleinen. Italiaa kuuntelee, mutta mieleeni se ei jäänyt. Tämä vähän erikoistakin kun yleensä tykkään sen tyylisistä.

Wau! Tämä kommentti olisi voinut olla sanasta sanaan minun kirjoittamani, en voisi olla enempää samaa mieltä! AWS:n kappaleessa oli enemmän tunnetta ja autenttisuutta, biisi oli kaiken lisäksi kirjoitettu Örsin menehtyneelle isälle. Sanoitusten "hyvästi kesä" oli metafora sille. AWS:lla on muitakin hyviä biisejä joita tänä päivänäkin vielä kuuntelen, mm. Hajnali járat ja Hol voltál. Pidän kyseisestä bändistä paljon. Tulee melkein kyyneleet silmään tätä kirjoittaessa, kun Örs itse menehtyi leukemiaan helmikuussa. Rauha hänen muistolleen.

Italia ei jostain syystä iskenyt mullekaan, vaikka olisin halunnut pitää kappaleesta tälleen rock-henkisenä ihmisenä. Mullekin menee yleensä kaikki rock, mutta tämä jää pliisuksi. Blind Channel sen sijaan jäi positiivisesti mieleen ja heidän kappaleitaan olen kuunnellut nyt parin kuukauden aikana niin paljon, että tulevat varmasti olemaan mun Spotify Wrapped 2021 -listalla ensimmäisenä :D Pojat on mahtavia ja huumorintajuisia tyyppejä, joiden kanssa voisin lähteä milloin tahansa viettämään iltaa. 

Vierailija
6946/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britannian biisi oli hyvin mitäänsanomaton keskinkertaisuus, joka ei ollut parhaalla mahdollisella tavalla esitetty. Bonuksena aika harva eurooppalainen edes tunnisti kappaleen nimeä, vaikka se on englantia.

Biisi oli keskinkertanen, mutta olisi ansainnut enemmän kuin 0 pistettä. Voisin kuvitella jammailevani tollaselle biisille, jos se soisi radiosta. Ei se huono ollut. Kävi sääliksi se esiintyjä, hän vaikutti todella symppikseltä. Vaikka hän näytti nauravan iloisesti pisteiden julistuksen jälkeen, sisältä hän varmasti tunsi olevansa rikki :( onhan se järkyttävää kuulla, ettei kappale ole edes yhden pisteen arvoinen. Ihan sydämestä sattuu ajatella itsensä hänen asemaansa. "Onneksi" sentään kolme muutakin maata sai yleisöltä 0 pistettä, ettei tarvinnut olla ihan yksin asian kanssa.

Olihan se jotenkin kauhea tilanne ja tuntui ihan ristiinnaulitsemiselta, kun ne jumbosijoilla olevat saivat edelleen nolla pistettä. En tiedä tekeekö hyvää euroviisuille tuollainen draama, että vielä väännetään puukkoa haavassa.

Mutta valitettavaa oli se, että se kappale oli sellainen vakiintuneen artistin väsähtänyt metritavarakappale.

Samaa mieltä, latisti kyllä fiilistä ja oli kaikille todella kiusallista tuo nollapisteiden jakaminen. Ennen Azerbaijanin voittoahan ei ollut mitään tuomariraateja, vaan pisteet jaettiin maittain, sai jännittää loppuun asti eikä huonosti menestyvät maat joutuneet suurennuslasin alle. 

Eikä pelkästään se nollapisteiden jakaminen, vaan oikeasti tälleen "hei olen jurypisteiden jälkeen kolmantena ja jännitän täällä hermorauniona - ja sitten saan viisi kertaa vähemmän pisteitä kuin tuo minun allani ollut!"

Tällaista valtavaa eroavaisuutta äänissä ei ole tässä osattu ottaa huomioon. Tämä on enemmän sekavaa kuin jännää.

Ruotsillehan tuo kosahti pari vuotta sitten tosi pahasti ja se naamanvenähdys näytettiin Nikkien pätkissä nytkin.

Vierailija
6947/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisuissa oli myös ihan liian monta turhan niukkaan hopeiseen asuun puettua hyvin liikunnallista naista. Päälle vielä se Serbian botox-trio.

Nythän ne jumppapuvut kävivät yhdessä yössä vanhanaikaisiksi. Ehkä jossain takapajulassa joku hankkii vielä kuitenkin samanlaisen alennusmyymälästä. Serbialaisia voi kehua siitä, että he lauloivat omalla kielellään ja ovat tehneet tuosta bändihommasta ammatin itselleen. Miksipä he eivät olisi tuon näköisiä kun sillä tienaa silkkaa rahaa?

Vierailija
6948/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat suosikkini oli Sveitsi, Ukraina, Belgia, Portugal, Italia ja Suomi.

Ihmetyttää Ranskan 2. sija ja Bulgarian hyvä menestys. Bulgaria varsinkin todella mitäänsanomaton. Mutta makuasioitahan nämä on.

Bulgarian visuaalinen ilme oli tilattu naapurimaasta. On kuulemma kopio jostain musiikkivideosta.

Siitä kivestä tuli mieleen Leijonakuningas sekä Titanic.

Ai mulle tuli mielikuva Frodosta ja Samista istumassa kivellä  laavavirran keskellä, kun Tuomiovuori purkautuu ja tulikipunoita sataaa taivaalta :o)))

.

Vierailija
6949/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkästään kuolannut tuota saapasmaan namupala-laulajaa. Minä oikeastaan sekosin. No, siitähän se heidän biisinsäkin kertoo, joten niin minullekin kävi;)

T: Nainen 45 vee, aivan pelit seis

Vierailija
6950/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ylivoimaisesti suomen paskabiisi nyt sitten voitti?

No esimerkiksi siten, että oli Lordin jälkeen ensimmäinen joka on päässyt top 10. Pelkillä yleisöäänillä olisi ollut top 5. Nappasi juuri jotain tuplaplatinaa tuolla lehdistötilaisuudessa. 

Mitäs sinä olet saanut aikaan viikonlopun aikana? 

Vierailija
6951/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna aloitan sitten samanlaisen ketjun. Älkää kukaan muu aloittako.

T. Ap

Vierailija
6952/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pojista halasi Mari Pudasta. Toivottavasti Marilla ei ollut koronaa!

Vierailija
6953/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi sai tosiaan huippusijoituksen. Vain neljä maata sai yleisöltä yli 200 pistettä:

1. Italia 318

2. Ukraina 267

3. Ranska 251

4. Suomi 218

5. Islanti 180

Vierailija
6954/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuolaan Italian edustajaa ihan hyvällä omallatunnolla vaikka olenkin paljon vanhempi. Onhan se nyt aikuinen. Eikä kyllä edes näytä tai vaikuta ikäiseltään (paitsi tuon rokkenrolli never dies-jutun osalta..)

Sama täällä. Oli kyllä mahtavat energiat, miehessä ja esityksessä, mummo ihan virkistyi. Tosin petyin, kun googlasin iän. Olisin luullut, että ainakin 28, mutta 22?

Mummoillehan rokki onkin suunnattu. Nuoret kuuntelee sitä satunnaisesti, mutta onhan se leimallisesti keski-ikäisten juttu.

Olin itse 70- ja 80-luvulla nuori ja kuuntelin mm. Smithsia, Echo&theBunnymenia, Joy Divisionia, Psychedelic Fursia, mutta myös rocknrollia 50-luvulta, tyttöbändejä 60-alusta, hippimusaa, progea, heavy, varsinkin 70-luvun heavyklassikot olivat rautaa. Mutta 90-luvun jälkeen en ole enää rockia juuri kuunnellut, oikeastaan Radiohead oli viimeinen suuri rockyhtye, indierockin helmi. 

Rock on kuin minun lapsuuteni jazz - silloin 1960-luvun lopulla jazzia fanitti sellaiset keski-ikäiset, melko hyvin koulutetut tyypit. Klisee oli joku jazz-fanaatikko arkkitehti, jolla oli erikoiset silmälasit. Silloin tällöin joku jazzkappale tuli suurenkin yleisön suosimaksi, viimeinen jazzahtava iso boomi oli 60-luvun bossanova, jossa oli paljon jazz-vaikutteita. Nyt rock on samassa asemassa kuin jazz silloin aikoinaan - nyt klisee on joku sarjakuvia diggaava, nahkarotsiin ja dr martens-bootseihin sonnustautuva ja rockia kuunteleva, keski-ikäinen it-tuki. 

Vierailija
6955/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna varmaan pelkkää rokkia vaan. Myös ruotsalaista sellaista 😂

Katsotaan vaan niin UMK:hon on tunkua ensi vuonna. Sinne pyrkii moni nimekäs tähti, jotka unelvoivat pääsevänsä kansainvälisille areenoille. Ekana tulee mieleen Robin...

Suomi voisikin laittaa Diandran ballaadilla!

Suomessa ei osata tehdä balladeja. Sen lisäksi Diandra on jo yrittänyt viisuihin eikä halua enää. Sinä vuonna jollain maalla oli samantyylinen kappale kuin Diandralla ja se pääsi top teniin. Suomalaiset äänestäjät eivät ajattele aina järjellä ehdokasta äänestäessään.

Vierailija
6956/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän tekee tuolla oikealla kädellä? Näyttää, että ikään kuin kokoaisi jotain kasaan? Vähän kuin pyyhkii leivänmuruja pöydältä. Vasen käsi on löyhästi nyrkissä, jotain nyrkin sisällä?

Minusta näyttää, että oli tekemässä jotain jonka viereisen kaverin tönäisy keskeytti

Onhan tuollakin vessa, jossa voi hoitaa kokkelihommat jos tarvis vaatii.

Vierailija
6957/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pärjänneet heruttelijat tänä vuonna! Hieno homma.

Kumma kyllä Euroviisujen yhteydessä ei juurikaan puhuta naisten esineellistämisestä, tässä nähdään että he tekevät sen aivan itse.

Myös hienoa on se että tekno ei pärjännyt vaan ihka aito soittimilla soitettu musiikki, ja rock.

Hieno juttu!!

Heruttelijat?

Olen eri, mutta katso esim. Kyproksen, Serbian ja Moldovan esitykset.

Ok mutta mitä tarkoittaa sana heruttelija? Never heard.

Vierailija
6958/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen tänne ihastelemaan Damianoa. Että voi miehellä ollakin täydellisen kauniit ja komeat kasvot! Luusto on aivan täydellinen, suorat ja kauniit hampaat, kunnon makuukammarisilmät ja hoikka mutta lihaksikas vartalo.

Teininä kasvojen mittasuhteet oli vielä vähän pielessä ja iso nenä näytti tunkevan naamasta ulos, mutta aikuistuneen miehen kasvoissa ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Olisin luullut tosin kolmekymppiseksi, eli joko mies vanhenee ulkoisesti vauhdilla tai näyttää ihan samalta vielä nelikymppisenä.

Mutta on se mieskarkki. Ai että!

Vierailija
6959/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semifinaalien jatkoon menijöiden ilmoittamisjärjestys ei muuten ollut satunnainen.

Ensimmäisessä semissä viimeisenä julistettiin Ukrainan jatkoon pääsy ja toisessa Suomen. Sekä Ukraina, että Suomi saivat semifinaalissaan eniten yleisöääniä. 

Vierailija
6960/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britannian biisi oli hyvin mitäänsanomaton keskinkertaisuus, joka ei ollut parhaalla mahdollisella tavalla esitetty. Bonuksena aika harva eurooppalainen edes tunnisti kappaleen nimeä, vaikka se on englantia.

Biisi oli keskinkertanen, mutta olisi ansainnut enemmän kuin 0 pistettä. Voisin kuvitella jammailevani tollaselle biisille, jos se soisi radiosta. Ei se huono ollut. Kävi sääliksi se esiintyjä, hän vaikutti todella symppikseltä. Vaikka hän näytti nauravan iloisesti pisteiden julistuksen jälkeen, sisältä hän varmasti tunsi olevansa rikki :( onhan se järkyttävää kuulla, ettei kappale ole edes yhden pisteen arvoinen. Ihan sydämestä sattuu ajatella itsensä hänen asemaansa. "Onneksi" sentään kolme muutakin maata sai yleisöltä 0 pistettä, ettei tarvinnut olla ihan yksin asian kanssa.

Olihan se jotenkin kauhea tilanne ja tuntui ihan ristiinnaulitsemiselta, kun ne jumbosijoilla olevat saivat edelleen nolla pistettä. En tiedä tekeekö hyvää euroviisuille tuollainen draama, että vielä väännetään puukkoa haavassa.

Mutta valitettavaa oli se, että se kappale oli sellainen vakiintuneen artistin väsähtänyt metritavarakappale.

Samaa mieltä, latisti kyllä fiilistä ja oli kaikille todella kiusallista tuo nollapisteiden jakaminen. Ennen Azerbaijanin voittoahan ei ollut mitään tuomariraateja, vaan pisteet jaettiin maittain, sai jännittää loppuun asti eikä huonosti menestyvät maat joutuneet suurennuslasin alle. 

Eikä pelkästään se nollapisteiden jakaminen, vaan oikeasti tälleen "hei olen jurypisteiden jälkeen kolmantena ja jännitän täällä hermorauniona - ja sitten saan viisi kertaa vähemmän pisteitä kuin tuo minun allani ollut!"

Tällaista valtavaa eroavaisuutta äänissä ei ole tässä osattu ottaa huomioon. Tämä on enemmän sekavaa kuin jännää.

Ruotsillehan tuo kosahti pari vuotta sitten tosi pahasti ja se naamanvenähdys näytettiin Nikkien pätkissä nytkin.

No minusta tuo on ihan hyvä, että ne tuomaristoäänillä leijuvat pudotetaan maan pinnalle. Jotenkin ärsytti eilen illalla, kun näytti, että Sveitsin pojalla vähän kilahti hattuun se ylivoimaisuus ja sitten näytti todella katkeralta, kun yleisö ei ollutkaan samaa mieltä. Sama kävi Ranskan naisen kanssa, että näytti ihan siltä, kuin muiden saamat hyvät pisteet olisivat kuuluneet hänelle. 

Ketju on lukittu.