Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi jäi vuoropäiväkotiin vastoin tahtoani :-(

Vierailija
07.08.2006 |

Olin tänään iltavuorossa ja haastavan asiakkaan takia jäin hieman ylitöihin. Vuoropäiväkodissa on sääntö, että lapsi täytyy hakea viim. klo 20.00, tai muuten lapsi jää yöksi. Lapseni ei ole KOSKAAN ollut yötä tarhassa, koska ehdin aina hakea hänet viim. klo 19.45.

Tänään ehdin paikalle vasta 20.10. Lapsi oli vielä hereillä. Kuulin hänen äänensä ja hän kuuli minun. Siltikään en saanut häntä mukaani.

Kuvitelkaa, lapseni ei ole koskaan ollut siellä yötä ja yhtäkkiä en saakaan häntä kotiin yöksi!!! Mä en käsitä.

Neuvottelin hoitajan kanssa asiasta melkein puoli tuntia. Uskomatonta. En mitenkään voi ymmärtää!!!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten yh vai miksei isä voinut hakea ennen kahdeksaa? Tai mummo tai kummi tai naapuri tai kaveri? Vai ajattelitko ettei säännöt koske sinua?

Vierailija
2/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kärkevä kommentti. Kannattaisi varmasti lukea aloitus huolella ennen kuin alkaa kommentoimaan.

Jos ap:lle tuli yllättävä tilanne töissä ja myöhästyi tämän takia 10min niin siinä ajassa tuskin saa organisoitua ketään paikalle (niin että varahakija olisi itse ajoissa).

Ja jos yllättävän työtilanteen takia myöhästyy 10min niin se tuskin tekee kenestäkään vielä " säännöt eivät koske minua" tyyppiä - eri asia sitten jos ap myöhästelisi jatkuvasti eikä vain välittäisi säännöistä.

Ikävä tilanne ap, ota yhteyttä asian tiimoilta myös tiedotusvälineisiin tai kirjoita se yleisönosastojuttu, tuollaista ei saisi tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti pitää väkisin. Ainoastaan, jos lapsi on huostaanotettu tai äidillä on lapseen lähestymiskielto, ei lasta äidille anneta. Muuten on annettava tai sillä siisti.

Toisaalta jos et noudata sääntöjä, on mielestäni päiväkodilla oikeus heivata teidät pois asiakkuudesta. Ja olisi pitänyt älytä soittaa ensin.

Itse olisin myös vastaavassa tilanteessa hakenut kylmästi lapsen pois. Miten nössö voi äiti-ihminen olla..?

Vierailija
4/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt löydät uuden äkkisältään? Varmaan kaduttaa myöhemmin. Eikö se olisi riittänyt että hoitaja sai nuhtelut? Jos tämä on kunnallinen tarha niin he viis veisaa sun mielenosoitukselle sanoa tarhapaikka irti, sillä uusia on jonossa ihan varmasti!

Mutta ymmärrän sun fiilarit silloin illalla. Itse olisin myös raivostunut.

Vierailija
5/44 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin myös vaan käynyt lapsen ottamassa pois!

Vierailija
6/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että lapsen täytyy kärsiä sen takia.

Vierailija
7/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamu, ymmärrän ehkä jotenkin, mutta aika kamalaa. Sähän olet sen äiti. Mulla kans poika vuoropäiväkodissa, mutta se auki vaan 22:00:een, joten haettava on siihen mennessä, vaikka nukkuiskin.

Vierailija
8/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin tänään iltavuorossa ja haastavan asiakkaan takia jäin hieman ylitöihin. Vuoropäiväkodissa on sääntö, että lapsi täytyy hakea viim. klo 20.00, tai muuten lapsi jää yöksi. Lapseni ei ole KOSKAAN ollut yötä tarhassa, koska ehdin aina hakea hänet viim. klo 19.45.

Tänään ehdin paikalle vasta 20.10. Lapsi oli vielä hereillä. Kuulin hänen äänensä ja hän kuuli minun. Siltikään en saanut häntä mukaani.

Kuvitelkaa, lapseni ei ole koskaan ollut siellä yötä ja yhtäkkiä en saakaan häntä kotiin yöksi!!! Mä en käsitä.

Neuvottelin hoitajan kanssa asiasta melkein puoli tuntia. Uskomatonta. En mitenkään voi ymmärtää!!!

Vierailija
9/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä haetaan yks kaks joku muksu pois, niin sehän voi niille lapsille olla iso katastrofi.

Vierailija
10/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnasssa se on sosiaalitoimen johtaja. Ja otat faktat ylös paperille ja soitat myös paikalliseen sanomalehteen, jollei sossutantta ala ymmärtää puhetta. Nosta meteli.

Vierailija
11/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuoropäiväkodissa töissä ja lapset saa hakea klo.22.00 saakka!! Monet haetaan vasta yheksältä. En kyllä taida uskoa sua..sun on pakko olla provo! sorry vaan.

Vierailija
12/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin tuosta kun oltiin tutustumassa tarhaan, siis että jos vähän myöhästyy niin saako lapsen vielä pois, niin sanoivat että tottakai saa. Ja täällä Järvenpäässä se raja on kuulemma 21.

Vierailija
13/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mieleenkään, että olisi pitänyt soittaa. Koskaan ennen ei tällaista tilannetta tosiaan ole ollut. Lapsella ei ole edes yöpaitaa mukana.

Mulla on huomennakin iltavuoro, menen siis kahteen ja pääsen seiskalta.

Hoitosopimuksessa ei edes lue, että lapsi olisi öitä. Hoitoaika on 13-20 tarvittaessa, ja näitä päiviä on kolme tai neljä viikossa.

Tuntuu niin kauhealta, kun kuulin lapseni itkevän siellä makuuhuoneessa...

Huomenna vaihtuu hoitopaikka!

ap

Vierailija
14/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöt on sääntöjä, mutta jos ei tuon vertaa voi päiväkoti joustaa yksittäistapauksena, niin kyllä on ihmeellistä! Varmaan lapsikin ihmettelee, miksei päässytkään kotiin, vaikka äiti tuli. Uskon, että sinulla on paha mieli! minusta voisit tehdä asiasta jonkinlaisen " valituksen" johtajalle, jos mahdollista niin kuitenkin ystävällisen sävyisen. Lohdutuksena vielä kuitenkin sanoisin, että lapsella ei kuitenkaan varmasti ole mitään hätää, onhan paikka tuttu, ja onhan hän tottunut siellä varmaankin päiväunia nukkumaan. Minkä ikäinen lapsi muuten on?

Vierailija
15/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän, jos kerran on säännöt, niin niistä ei sitten lipsuta. Mutta silti olisin varmasti pimahtanu, jos en olisi saanut lastani mukaan.

Vierailija
16/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä et muka saanut mukaasi omaa lastasi?

En voi ymmärtää, kuka voi pakottaa sinut jättämään lapsesi sinne, voiko jossain muka oikeasti olla tuollainen sääntö, ja miten sitä sääntöä muka on pakko noudattaa?

Minä olisin väkisin ottanut lapsen kotiin.

Siis täh!?

(en siis syytä ap:ta vaan ihmettel päiväkotia)

Vierailija
17/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen enempää ei ole laillista ottaa lapsia..eikä sinne hälytetä tosta noin vaan yökköjä lisää jos joku äiti myöhästyy..tää on provo! Johan sen sanoo järkikin!

Vierailija
18/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sääntöjä onkin niin silti pitäisi käyttää järkeä. Tee ehdottomasti valitus!!!

Vierailija
19/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt saa oman lapsensa hakea sieltä, vaikka kuinka olisi tullut myöhässä. Jos ei tuon vertaa voida joustaa, niin on kyllä tosi kummallista. Mä en varmaan voisi enää viedä tuollaiseen hoitopaikkaan, niin paha maku jäisi.

Tiedätkö, onnistuuko hoitopaikan vaihdos helposti?

Vierailija
20/44 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on vapauden riistoa. Nyt haet sairaslomaa tai jotain järjestelyjä, ja et vie lastasi enää sinne vaan hommaat uuden hoitopaikan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä