Häät tulossa ja en enää sittenkään halua lapsia :(
Olemme avioutumassa mieheni kanssa muutaman kuukauden päästä. Joo ja ennen kuin kukaan sanoo mitään tästä niin kyllä, korona-turvallisesti meidän tyylillä luonnon keskellä hyvin pienimuotoisesti.
Olemme nyt olleet yhdessä vajaa viisi vuotta ja suhteen alussa jo puhuimme, että molemmat haaveilemme perheestä ja lapsista. Olemme kuitenkin molemmat sellaisia itsenäisiä seikkailija luonteita, jotka nauttivat siitä että saa tulla ja mennä miten haluaa. Vietämme oikeastaan kaiken vapaamme yhdessä ja erikseen harrastaen, matkustaen ja hetkessä eläen.
Nyt kuitenkin kun häät on sovittu pidettäväksi niin vauvakin on ajankohtainen puheenaihe. Mies haluaa lasta kovasti ja sanoo, että "tehdään nyt vaan eikä mietitä enää". Itse kuitenkin huomaan, että päivä päivältä haluan vähemmän lasta ja koin velvollisuudekseni sanoa sen miehelleni tässä vaiheessa.
En usko että meistä kummastakaan on vanhemmaksi ja en ole valmis luopumaan omasta elämästäni ja suunnitelluista seikkailuistani. Uskon saman pätevän. myös mieheen joka samassa lauseessa vaatii että aloitamme yrittämään vauvaa ja kertoo varanneensa vuorikiipeily reissun vuoden päähän. En usko että hän käsittää miten isosta elämänmuutoksesta on kyse ja miten paljon enemmän se vielä minulta vaatii.
Rakastan miestäni ja häät tuntuvat hyvältä ja oikealta asialta. Pelkään kuitenkin että mieleni lapsen suhteen on lopullisesti muuttunut enkä halua pidätellä miestäni suhteessa jossa hän ei välttämättä niitä saa. Mies sanoi, että haluaa häät ja katsotaan mun fiilis niiden jälkeen mutta koen velvollisuudekseni suostua vaikka haluan jotain ihan muuta....
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o vai että tällainen miesvihaketju taas.
"Sinä sen työn teet... miehen elämä ei muutu... lapsi ei ole miehen lelu, jne."
Jokainen paskanpuhuja voi oikeesti miettiä, montako tuollaista perhettä tuntee tänä aikana, vuonna 2021. Minä en tunne yhtä ainoaa. En yhtäkään
Älkää helvetti soikoon valehdelko.
N35, 3 lasta
Minä tunnen ainakin yhden. Kaksi alle kouluikäistä lasta, äiti töissäollessaan on myyjänä kaupassa. Miehen rahat on miehen rahat ja naisen tulot sit pitää riittää perheen päivittäisiin menoihin. Mies tekee 2vkon kelkkareissuja (vuokrakelkka) Lappiin yksin 2-3 vuodessa, kesällä sit käy ulkomailla yksin lomalla.
Lapset kulkee rikkinäisissä ja kulahtaneissa vaatteissa, kun äidin tulot eivät tahdo riittää kasvavien lasten vaatehankintoihin.
Ovat hieman sinua nuorempia.
Kyllä tiedän yhden tapauksen ja tosiaan isä ajeli hienolla autolla ja lapset kulki halvimmissa kirppis ja halpahallivaatteissa. Ovat eronneet ja lapsilla on nykyisin asiat paremmin.
Minäkin tiedän perheen jossa isä käy yksin Espanjassa golfreissuilla ja ostaa itselleen kalliita harrastusvälineitä. Äiti raapii lapsille vaatteet kirpputoreilta, myös lakkiaisiin. Heidän kalusteet on saatu sukulaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä tee ainakaan nyt lasta. Miehen varaama vuorikiipeilyreissu kertoo kaiken oleellisen.
Just näin, mies sanoo, että laitetaanpa sinut paksuksi - btw, lähden vuorille kun tulet laitokselta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tätä. Miesten elämä kun ei juuri lapsen myötä muutu. Se olet ap sinä, joka kärsit raskauden,heräät yölläkin imettämään, heräät vauvan kitinään lohduttamaan, olet pois töistä kun lapsi sairastaa, käyt neuvolakäynnit, suunnittelet ja järjestät synttärit, huolehdit että on oikeanlaiset ulkoiluvaatteet tarhassa mukana jne. Jne.
Helppo olisi miehenä haluta lapsia!
Kyllä niiden miestenkin elämä muuttuu radikaalisti huonompaan suuntaan lapsen myötä.
Kerrostalossa pahviseinien takaa vauvan parkumiseen/ lapsen metelöimiseen herää yhtälailla ja sen tuottama väsymys vaikuttaa kaikkeen negatiivisesti.
Romanttisen parisuhteen tuhoutuminen lisääntyneen stressin ja väsymyksen myötä. Entiset rakastavaiset muuttuu riiteleviksi vauvanhoitokämppäkavereiksi ja seksielämä kuihtuu.
Miksi monet miehet jäävät mielummin ylitöihin kuin nauttivat lapsiperheen arjesta, jos tämä lapsen tulo ei vaikuta muka negatiivisesti miesten elämään?
Ota koko ajan poskeen ja kakkoseen.
Ei vauvaa. Ei ongelmaa
Hei, aloittaja. Älä mene naimisiin, jos et halua lasta, ja miehesi haluaa. Kyllä näistä lapsiin liittyvistä asoista on oltava ehdotomasti samaa mieltä. Kaikki tutut, jotka ovat naimisiin mennessä olleet erimieltä lapsiin liittyvistä asioista, ovat eronneet. Sano miehellesi, että et halua naimisiin, koska olette lapsista erimieltä. Ainahan voit etsiä miehen, joka ei halua lapsia sinun kanssa, tai olla lapsettomana sinkkuna koko lopun elämäsi ajan. Elämä on valintoja. Niinkin voi käydä, että menette naimisiin, ja yritätte lasta, mutta ette saakaan niitä. Lapsia ei noin vain tehdä, niitä saadaan, jos saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Noilla fiiliksillä et tietenkään yritä lasta. Sanot miehelle ettet halua lasta ja joko yhdessä päätätte niin tai eroatte kokonaan. En ehkä itse menisi naimisiin jos näkemykset eroavat noin paljon. Älä missään tapauksessa tee lapsia miehen mieliksi!!
Minua suututtaa tämmöiset tyhmät lapsettomat pelottelijat jotka kehottavat olemaan hankkimatta lasta. Heillä ei omia lapsia ole ja he ovat kateellisia niille joilla on. Ja tekevät kaikkensa ettei toisetkaan saisi lasta.
Lapsen kanssa et jää mistään pois. Mistään ei tarvitse luopua.. Seikkailut ja suurin onni odottavat perhettäsi!
Lapset ovat koko elämäni tärkein saavutus. Vaikka olen ammatissani hyvin menestyvä
esiintyvä taiteilija ja julkkiskin.
Minäkin yritin uskoa, että lapsen kanssa kaikki on mahdollista. Että voimme sitten koko perhe lasketella Alpeilla. Saimme yhden lapsen, joka ei ole kiinnostunut mistään liikunnasta eikä ulkoilusta, vaikka olen raahannut hänet mukaan jo pulkassa. Pääsen Alpeille vasta kun hän on aikuinen, ja nyt en enää itse viisikymppisenä pysty siihen mitä nuorena halusin tehdä. Ihan kaikkea ei vaan saa, aina pitää valita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yritin uskoa, että lapsen kanssa kaikki on mahdollista. Että voimme sitten koko perhe lasketella Alpeilla. Saimme yhden lapsen, joka ei ole kiinnostunut mistään liikunnasta eikä ulkoilusta, vaikka olen raahannut hänet mukaan jo pulkassa. Pääsen Alpeille vasta kun hän on aikuinen, ja nyt en enää itse viisikymppisenä pysty siihen mitä nuorena halusin tehdä. Ihan kaikkea ei vaan saa, aina pitää valita.
Lähtekää Alpeille ja antakaa lapsen räplätä tablettia majapaikassa. Ei ole lapsen asia päättää perheen lomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla fiiliksillä et tietenkään yritä lasta. Sanot miehelle ettet halua lasta ja joko yhdessä päätätte niin tai eroatte kokonaan. En ehkä itse menisi naimisiin jos näkemykset eroavat noin paljon. Älä missään tapauksessa tee lapsia miehen mieliksi!!
Minua suututtaa tämmöiset tyhmät lapsettomat pelottelijat jotka kehottavat olemaan hankkimatta lasta. Heillä ei omia lapsia ole ja he ovat kateellisia niille joilla on. Ja tekevät kaikkensa ettei toisetkaan saisi lasta.
Lapsen kanssa et jää mistään pois. Mistään ei tarvitse luopua.. Seikkailut ja suurin onni odottavat perhettäsi!
Lapset ovat koko elämäni tärkein saavutus. Vaikka olen ammatissani hyvin menestyvä
Typerin kommentti mitä olen ikinä lukenut. Puhupas vaan nyt itsestäsi äläkä muiden puolesta. Kukaan ei ole sinulle kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö mitä valehtelua " pääsen Alpeille vasta kun hän on aikuinen". Kukaan ei ole estänyt sinua lähtemästä tai vaikka pysyvästi muuttamassa Alpeille, ja ainakaan se estäjä ei ole sinun lapsesi.
Minulla monta lasta ja lapset eivät ole koskaan, ei todellakaan koskaan ole estäneet minua lähtemästä yhtään mihinkään. Mulla on ollut yli 100 ulkomaan matkapäivää vuodessa jo 20 vuotta.
Jos sun lapset ei tykkää liikunnasta niin et ole osannut tarjota sitä innostavasti vaan painostaan.
Lapsiasia on sen verran iso asia, että jos ei mielipide asiasta ole yhtenäinen, eroaisin mieluummin. Jompikumpi on katkera joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, aloittaja. Älä mene naimisiin, jos et halua lasta, ja miehesi haluaa. Kyllä näistä lapsiin liittyvistä asoista on oltava ehdotomasti samaa mieltä. Kaikki tutut, jotka ovat naimisiin mennessä olleet erimieltä lapsiin liittyvistä asioista, ovat eronneet. Sano miehellesi, että et halua naimisiin, koska olette lapsista erimieltä. Ainahan voit etsiä miehen, joka ei halua lapsia sinun kanssa, tai olla lapsettomana sinkkuna koko lopun elämäsi ajan. Elämä on valintoja. Niinkin voi käydä, että menette naimisiin, ja yritätte lasta, mutta ette saakaan niitä. Lapsia ei noin vain tehdä, niitä saadaan, jos saadaan.
Mi nä kadun että en hankkinut kolmatta lasta vaikka mieheni toivoi. Olin turhan itsekäs ja luulin että lapsi jotenkin rajoittaisi mua.
Nyt on liian myöhäistä.
Mutta olispas ihanaa jos nuorisoa olisikin kolme! Olis laaja suku ympärillä seurana kun eläkeikä koittaa. Ja saisi niistä lastenlapsistakin huolehtia
Kukapa täällä on sanomaan AP:lle kannattaako hänen yrittää lapsia vai ei. Ja johan AP aloituksessa sanoi ettei halua lapsia.
Joidenkin ihmisten on käsittämättömän vaikea ymmärtää sitä, että kaikki eivät todellakaan haaveile lapsista. Se ei ole kaikkien elämän tavoite ja toisille perhe-elämä on täysin painajainen, toisille se on haave. Ihmiset ovat erilaisia ja se olisi hyvä ymmärtää kun jo vuotta 2021 eletään.
Ap, kuuntele itseäsi. Kukaan ei voi sanoa miten juuri sinun kannattaa tehdä, tiedät sen vain itse.
Sanot miehelle ettet halua lapsia ja sillä selvä. Ei tietenkään kannata mennä naimisiin jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei halua.
Tänään uutisoitiin että suomenruotsalaiset synnyttää enemmän vauvoja kuin me suomenkieliset.
Ehkä niillä ei ole tämmöistä Vauvapalstaa joka täynnä kateellisia ämmiä pelottelemassa toisia ja maalailemassa kauhukuvia.
Siellä iloisesti rohkaistaan lastenhankintaan. Li Andersson on hyvä esimerkki.
Nämä suomenkieliset vauvaämmät haluavat että me suomenkieliset kuolemme sukupuuttoon eikä kukaan saa hankkia lapsia.
Ihanaa että meillä on sentään lestadiolaiset. Kiitos heille että meillä jatkossakin riittää fiksuja ja ahkeria työntekijöitä, yrittäjiä ja veronmaksajia!
Kaikki lapsettomat tuntemani 60 vuotiaat naiset ovat jääneet sinkuiksi. Miehet jättivät heidät ja lapset hankittiin toisaalla
. Nyt ne naiset hirvittävän yksinäisiä. Masentuvat ja erakoituvat omaan pesäänsä.
Kaikilla entisillä kavereilla on laajentunut suku ympärillä. Sen suvun kaikenikäiset ihmiset pitävät elämässä ja ajassa kiinni.
Mutta niitä yksinäisiä vanhoja kavereita ei jaksa kutsua edes kylään kun on niin raskas mieliala heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Ja sitten kun joku ketä ei kiinnosta äitiys yhtään tekee sen lapsen varmuuden vuoksi, pyöritellään päätä ja paheksutaan että mitäs lisäännyit idiootti. Ei kaikilla herää ikinä mitkään äidinvaistot.
Ei tarvi eroo kirjoitti:
Ota koko ajan poskeen ja kakkoseen.
Ei vauvaa. Ei ongelmaa
Jokos alkoi kevätmaniat vai pelkkä kevätkiima?
Ajattelin ihan samalla lailla. Ura oli ykkösenä. Puoliso matkusti työn puolesta paljon ja joutui vaarallisiin tilanteisiinkin. Yhtäkkiä tajusin, että jos hänelle sattuu jotain, jää täysin yksin. Lisäksi puoliso oli hyvin lapsirakas. Itse en ole koskaan ollut mitenkään lapsirakas ja hoivaviettiä ei ollut nimeksikään, mutta e.m. syystä sain, onneksi, kaksi lasta nelissäkymmenissä. Se, että pelkää elämäntapasi muuttuvan lapsen myötä, on ihan normaalia. Muuttuuhan se, mutta loppupeleissä parempaan suuntaan. Lapset kasvavat ja voit jälleen alkaa harrastaa kuten ennenkin, jos haluat. Olen todella kiitollinen siitä, että mies halusi lapsia. Muutoin olisi varmaan jäänyt lapsettomaksi. Ja kannattaa muistaa,,että vaikka haluat pitää kiinni nykyisestä elämäntavastasi, ei ole mitään takeita siitä, että pystyt niin tekemään, vaikka lapsia ei olekaan. Voit sairastua, menettää työn, puolison tai vaikka mitä.
Sanoisin , että tulevaa tautia ei kannata alkaa sairastaa. Anna vain mennä!
Minulla ja exällä kävi näin. En tietenkään tiennyt, olin vain hirmu onnellinen, että hän sitten halusikin lapsen, ja ajattelin, että hänellä vain kesti vähän päästä siihen pisteeseen.
Lapsi olikin sitten kokonaan minun huoleni, suhde meni huonommaksi, hän alkoi viihtyä harrastuksissa ja pois kotoa, ja erosimme.
Nykyään hän on isä ehkä kerran kahdessa viikossa omasta valinnastaan, ja se näyttää riittävän hänelle.