Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko rikostaustaisen ihmisen töihin missään tapauksessa?

Vierailija
20.02.2021 |

Useimmathan eivät ottaisi. Mutta jos ottaisit hänet töihin, eikö olisi todennäköisempää, että hän ei enää tekisi uusia rikoksia, kun saa olla töissä?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia vastauksia. On toki ymmärrettävää, että rikollisia ei haluta omalle työpaikalle, mutta ajatteletteko muutenkin, että näiden ei kuuluisi enää koskaan saada mitään työtä? Minusta olisi nimenomaan parempi, että nämä elättäisivät itsensä työnteolla eivätkä lorvi kotona nostellen sossutukia. Riippuu tietysti työpaikastakin, mutta en itse näe ongelmaa, miksi pahoinpitelytuomion joskus saanut ei voisi työskennellä esimerkiksi rakennustyömaalla, siivoojana, rekkakuskina tai kaupassa hyllyttäjänä. 

Minusta luet näitä vastauksia nyt hyvin kapeasta näkökulmasta. Pitää ymmärtää, että rikollinenkin on yksilö eikä olla naiivi. He eivät useimmat sovellu vapaille työmarkkinoille ainakaan aluksi. 

Minusta taas itse edustat sitä kapeampaa näkökulmaa. Kai ymmärrät, että todella monet pahoinpitelytuomioita saavat ovat ihan työelämässä eivätkä koskaan edes joudu vankeuteen. Kuulostaa vähän naurettavalta tuo viimeinen lauseesi. Aika monet näköjään kuvittelevat, että kaikki pahoinpitelytuomioita saaneet ovat jotain työttömiä ja kouluttamattomia juoppoja ja narkkareita. 

En kuvittele mitään, kun tunnen tämän asian. Jos tuomion saaneella on ehkä työhistoria, niin ei työnantaja edes tiedä hänen tuomiostaan, ellei työnhakija itse kerro. Hän kuuluu siinä tapauksessa vankien joukossa pieneen vähemmistöön.

Minä lopetan keskustelun nyt tähän, kun keskustelijat eivät joko osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. 

Vierailija
62/63 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäksi voisin ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on tuomittu rikoksesta nuorena. Hän ajoi törkeää ylinopeutta, joka päätyi oikeuteen ja sai tuomion. On kuitenkin yliopistokoulutettu ja hyvässä työpaikassa nykyään. Ei ole ollut vaikeuksia työllistyä, eikä varmaan ole tarkistettu rikosrekisteriä. En tiedä, onko tuota enää edes rekisterissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi