Kaverin outo kommentti matkastani, mitä mieltä?
Huom! Tämä tapahtui jo ennen koronaa.
Olin juuri ollut ihanalla matkalla, sellaisella once in a lifetime -tyyppisellä reissulla. Tapasimme eräällä kaveriporukalla, ja kaikki olivat iloisia puolestani ja kyselivät yksityiskohtia matkastani jne. Paitsi yksi... Kommentti oli suunnilleen tällainen: ”En halua mollata sinun matkustamistasi, mutta itse en koe saavani matkustelusta mitään, säästän mieluummin ne rahat, jotta minun ei tarvitsisi käydä töissä”
Kyseinen kaveri on siis kotona lastensa kanssa, ja heille säästäminen on sitä, että makuutetaan rahaa säästötilillä (sijoittajia eivät siis ole).
Mitä mieltä kommentista? Minusta oli aika kummallinen kommentti kyseisessä kontekstissa.
Kommentit (22)
Ja sinä jaksat vatvoa jotain kaverin sanomaa, jonka hän on sanonut yli vuosi sitten.
No, kaveri kertoi oman mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä jaksat vatvoa jotain kaverin sanomaa, jonka hän on sanonut yli vuosi sitten.
Kyllä, tämä asia vaivaa kamalasti! Vastaisitko seuraavaksi kysymykseeni?
Ihmissuhdetaidoton hölmöhän tuo on. Itse olisin kuitannut jotain nasevaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että kaverilla on oikeus sanoa, mitä mieltä hän on.
Samankaltaisten kommenttien takia en enää reissuistani kerro.
Sinä pidät matkustamisesta, hän ei pidä.
En vetäisi herneitä nenääni.
t. matkustaja
Sanansäilä kirjoitti:
Ihmissuhdetaidoton hölmöhän tuo on. Itse olisin kuitannut jotain nasevaa takaisin.
Joo, kuten "minä pidän matkustamisesta, minulla on siihen varaa ja jää vielä säästöönkin".
Miksi ap palaat tällaiseen vanhaan asiaan? Ei kai kai kaverisi kommentti sinua enää voi vaivata? Relax ap.
Vierailija kirjoitti:
t. matkustaja
Tuo on silti aivan väärä konteksti tuoda asiansa esille.
Mitä sen olisi pitänyt sitten sanoa? Rehellisesti kertoi mielipiteensä, ja painotti vielä ettei sinun matkaasi kuitenkaan halua mollata, vaikka itse tekee toisenlaisia valintoja? Ihan ok kommentti mun mielestä. Saahan sitä ihmisillä olla eriäviä mielipiteitä!
Miten se on sinun morkkaamista, jos kertoo mikä on itselleen tärkeää?
Tosi vanha juttu - älä edes mieti sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. matkustaja
Tuo on silti aivan väärä konteksti tuoda asiansa esille.
On, mutta ehkä sinä sanot jotain, mistä hän harmistuu etkä huomaa koko asiaa.
Ihmiset ovat hyvin erilaisia.
Ystäväni keittiö oli remontoitu, kaveri tuli kylään ja ainoa mitä hän sanoi: onpa pieni keittiö. Junttiutta, mutta kaveri on kiva eikä tarkoittanut mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin heittää muutaman vastakyssärin! Onko siis sinunmielestäsi parempi myötäilläja nuoleskella, ja sitten selän takana kertoa muille oikea mielipiteensä? Miksi loukkaannut jos joku ajattelee eri tavalla kuin sinä? Oletko mielestäsi aina oikeassa, ja vain sinun mielipiteesi ovat hyväksyttäviä?
Sitä mieltä, että olet itsekäs. Kaikki ei mennyt tismalleen niin kuin sinä olisit halunnut ja nyt sinä kiukuttelet kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit.
Mitä mieltä? No minä olen sitä mieltä että sinähän se outo olet, kun et ymmärrä että ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Mitä kaverisi olisi sitten voinut sanoa? Valehdella mieliksesi vai?
Kaveri halusi tuoda näkemyksensä esiin. Entä sitten, kommentoi sinäkin kun hän sanoo jotain.
Oletko niin narsisti, että kaverisi olisi pitänyt toivoa olleensa mukana? Tai sanoa heti lähtevänsä matkalle? Tai olleensa matkalla, jolla ei ole ollut? Vai ehdottaa sinulle lähteväsi seuraavalle matkalle? Tuskin toivoit, että hän ilmoittaisi maksavansa seuraavan reissusi, kun ihailee sinua niin paljon?
Toivottavasti matka oli hieno, itsekin matkustan mielelläni. Viimeksi viime keväänä juuri ennen koronatilanteen pahentumista.
Up