Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”

Vierailija
20.02.2021 |

Mitäpä tuohon lisäämäänkään.

Kommentit (477)

Vierailija
341/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt kertaakaan maskia, enkä meinaa. Minulle on ihan sama mitä muut tekee.

Voi että oot hieno ihminen. Kannattaa ylpeillä sillä, että sulle on ihan sama, sairastuuko tai kuoleeko joku siksi, että sä et käytä maskia. Ymmärtäkää nyt, ettei tässä ole kysymys maskin käytöstä, vaan maskittomuuden seurauksista.

Se sairastuu ja kuolee koska sinä et pese käsiäsi etkä pidä turvaväliä. Nämä kaksi on AINA ensisijaisia! Se maski on sinulla muistuttamassa että käyttäydy niin, mutta tartuntoihin sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä.

Vierailija
342/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi kasvomaskista kieltäytyvät saattavat perustella toimintaansa sillä, että jos maski ei suojaa käyttäjäänsä kovin hyvin, miksi he sitä pitäisivät? Tai sillä, että perusterveillä ihmisillä koronakuolleisuus on vähäistä, joten eivät he siitä välitä."

Mutta eivätkö nämä ole aika hyviä pointteja... En kyllä usko, että maski paljon suojaa toisiakaan. Kyllä ne aerosolit sieltä maskin takaa lentelee. Lisäksi maskia näpelöi sormillaan lähes jokainen, sillä ei se vaan pysy paikallaan. Jatkuvasti näkee niitäkin, jotka välillä vetää maskin alas pois nenän edestä, sitten taas suun ja nenän eteen kun on enemmän väkijoukko näkemässä.

Nämä eivät ole uskonasioita siinä vaiheessa, kun laboratorio-olosuhteissa on mitattu, että maski suodattaa kyllä osan aerosoleista.

IRL data on se mikä ratkaisee ja toistaiseksi missään maailman maassa (tai jenkkien osavaltiossa) ei maskipakolla ole ollut minkäänlaista vaikutusta tartuntakäyriin, ei edes pientä hetkellistä nousun hidastumista/laskun nopeutumista.

Ne voivat luoda väärän turvallisuudentunteen, jos ihmiset maskit naamalla menevät liian lähelle toisia ihmisiä ja halaavat tms. Itse uskon turvavälien, n. 3-5 metriä muihin ihmisiin julkisilla paikoilla olevan tehokkaampi keino.

Suurin osa meistä on sisäistänyt maskin ja turvavälin eron. En jätä käsiänikään pesemättä, vaikka käytän maskia tai käsidesiä. Normaaliälyllä varustettu ymmärtää ettei ne sulje pois toisiaan.

Ei tuo ollut minun pointtini. Käytän maskia, mutta uskon muilla toimillani olevan paljon suurempi vaikutus, kuten turvaväleillä ja sosiaalisten tilanteiden välttelyllä ylipäätään.

sama

Eiköhän jokainen ajattelee näin. Mutta jos joku menee bussiin tai kauppaan, kauppakeskukseen ilman maskia ja ajattelee toimivansa muilla suojakeinoilla, niin hän on hyvin väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.

Nimenomaan. Ei kyse ole mistään ideologiasta, jos on kriittinen koronarokotteen suhteen. Varsinkin jos ei saa itse edes valita, minkä valmistajan rokotteen ottaa. Suurimmalle osalle korona aiheuttaa lieväoireisen taudin, mutta tämä tuntuu olevan joku tabu, mitä ei saa sanoa ääneen mediassa. Kun riskiryhmäläiset on rokotettu, tilanne on joka tapauksessa kohentunut. Riskiryhmäläisten rokottaminen on jo käynnistynyt hyvin, maanantaina alkaa myös nuorempien riskiryhmäläisten rokotukset.

Edelleen, miksi kirjoittaja ei ottanut huomioon, että laumasuojaan osallistuu taudin jo sairastaneet? Joka kerta kun joku saa positiivisen testituloksen, joku tulee myös immuuniksi. Taudin antama suoja voi tutkimusten mukaan kestää jopa kauemmin, kuin rokotteen antama suoja,

No Suomessakoronaaon niin vähän ettei sairastamispuolen immuniteetti juuri vaikuta mihinkään. 53000 sairastamisen kautta immuunia, rokotettuja jo nyt tällä matelevalla tahdillakin moninkertaisesti.

Vierailija
344/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia.  Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata. 

Tuo maskisekoilu aiheutti osaltaan sen, että ihmiset eivät luota.

Ei heitä siksi pidä haukkua, kun päättäjät menettivät tuhannen taalan paikan luoda uskottavuutta. Ei tuota ole unohdettu. Pikavauhtua kyhätyn rokotteen suosittelu menee monilla tuon aikaansaadun epäluottamuksen varjon alle.

T. Koulutettu rokotemyönteinen mutta koronarokotevarovainen varsinkin, kun se ei estä tartuntaa eikä tartuttamista

Totta. Kuitenkin jo vuosia on ollut tietoa maskien ja hengityssuojainten eroista. Jo keväällä löytyi VTT:n tekemiä tutkimuksia asiasta ihan iltapäivälehdistäkin, jos vain vaivautui lukemaan. Kuitenkin monet eivät kehdanneet vielä syksylläkään käyttää sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan, koska muutkaan eivät käyttäneet. Ei kehdattu erottua joukosta. Tämä on se lammasmaisuus, ei suinkaan se, että pyrkii halutessaan suojaamaan itsensä mahdollisimman hyvin. Tällä hetkellä edullisimmat ffp2-hengityssuojaimet taitavat maksaa suunnilleen saman verran kuin syksyllä kertakäyttöiset nk kansanmaskit, joten maskinsa vaihtaminen hengityssuojaimeen ei pitäisi suurimmalle osalle olla enää edes kustannuskysymys. Ja jonkin verran voi varmaan investoida omaan mielenterveyteensäkin, jos vastaan tuleva maskiton aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta. Vai tuleeko tässä eteen taas se lammasmaisuus eli erottuukin joukosta, jos suojaa itsensä, eikä sen vuoksi taaskaan kehdata? 

FFP3 js silmäsuoja, visiiri tai mieluummin sellainen olkapäille laskeutuva paperihattu jossa silmien edessä muovitettu läpinäkyvä kohta, kertakäyttöhansikkaat.

Miksi käytätte energiaanne toisten toiminnasta välittämiseen ettekä itse suojaudu tehokkaammin? Netistä saa helposti niitä sellaisia kuplapukujakin, joissa hartioista ylöspäin tai joskus koko vartalo vetoketjuilla ja tarralla suljettavan kuplan sisällä, sinne alle vielä tuplamaski ja pukeutuminen ja riisuminen käsidesin jälkeen niin on varmaan aika pieni riski että saa koronan sieltä lähikaupasta tai bussista. Miksi ette käytä näitä?

Koska mielestäni jokaisella on velvollisuus olla tartuttamatta tautia myös silloin kun oireet eivät ole päällä. Miksi vaadit, että saat kulkea levittämässä virusta ja muiden pitää suojautua? Jos kyse olisi hivistä, niin varmasti vaatisit, että hiviä kantava käyttää kondomia eli suojaa muita tartunnalta? Vai oletko sitä mieltä, että heidän ei tarvitse välittää, vaan jokainen suojaa itsensä?

Jos olen vapaaehtoisesti suojaamattomassa yhdynnässä henkilön kanssa, joka myöhemmin osoittautuu HIV-positiiviseksi eli ei ollut tietoinen tartunnastaan silloin kun harrastimme seksiä niin en kyllä katso mitenkään voivani häntä mistään syyttää.

Sama koronan suhteen. Oireettomat ja tietääkseen altistumattomat saavat puolestani elää normaalisti, oireiset ja karanteeniin määrätyt sitten pysykööt kodeissaan.

Itselleni on selkeää, että pandemian aikana jokainen voi saada tartunnan ja olla tartuttaja milloin vain. Siksi jokainen on velvollinen suojaamaan toisia. Muidenkin asioiden kanssa oikeudessa katsotaan, että "olisi pitänyt tietää" . Se riittää ylittämään rikoksen merkit.

Vierailija
345/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muuta sitä, että on itsekästä olla käyttämättä maskia, koska se suojaa muita.

Vierailija
346/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Hurja? No ei kyllä ole. Kuolleita 2/päivä pitsi jos kevään piikki lasketaan pois niin alle 1 per päivä, tehoilla koko ajan muutama per shp ja tehopotilaista kolmasosa ei edes tarvitse hengityskonetta/NIV-maskia eli ovat siellä ennemminkin tarkkailussa, sairaaloissa on koko ajan ollut hyvin tilaa.

Luvut luonnollisesti foliohatusta vedettyjä.

Kuolleita (reilussa) vuodessa 726 eli 1,989 per päivä. Sorry, pyöristin tuon kahteen.

Vierailija
347/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa sen ajan kun virallisen tiedon mukaan maskeista ei ollut hyötyä ja ne oli jopa vaarallisia!? Eivätkä suomalaiset oppisi ikinä sellaisia käyttämään koska klähmisivät niitä käsillään ja nuolisivat niistä virukset. Moniko muistaa häh?

Entä sen kun maskien puolesta puhujat maalitettiin tiedevastaisiksi hörhöiksi? Että oletkos joku virologi kun tiedät muka paremmin kuin THL? Kyllä on lyhyt muisti tämän kansan lampailla.

Tämä aika on todellakin niin orwellilaista! Massat kiljuvat sitä mitä käsketään ja vaihtavat mielipidettäänkin sekunnissa. Sitten unohtavat lahjakkaasti, että viikko sitten olin toista mieltä.

Vierailija
348/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen hs mielipidekirjoitus jossa vastapuoli maalataan omaan kuvaan sopivaksi. Ei yllätä pätkääkään.

Nimenomaan. Ei kyse ole mistään ideologiasta, jos on kriittinen koronarokotteen suhteen. Varsinkin jos ei saa itse edes valita, minkä valmistajan rokotteen ottaa. Suurimmalle osalle korona aiheuttaa lieväoireisen taudin, mutta tämä tuntuu olevan joku tabu, mitä ei saa sanoa ääneen mediassa. Kun riskiryhmäläiset on rokotettu, tilanne on joka tapauksessa kohentunut. Riskiryhmäläisten rokottaminen on jo käynnistynyt hyvin, maanantaina alkaa myös nuorempien riskiryhmäläisten rokotukset.

Edelleen, miksi kirjoittaja ei ottanut huomioon, että laumasuojaan osallistuu taudin jo sairastaneet? Joka kerta kun joku saa positiivisen testituloksen, joku tulee myös immuuniksi. Taudin antama suoja voi tutkimusten mukaan kestää jopa kauemmin, kuin rokotteen antama suoja,

No Suomessakoronaaon niin vähän ettei sairastamispuolen immuniteetti juuri vaikuta mihinkään. 53000 sairastamisen kautta immuunia, rokotettuja jo nyt tällä matelevalla tahdillakin moninkertaisesti.

Sairastaneiden luku on tosia-asiallisesti ainakin kaksin-ehkä jopa kolminkertainen testattuihin nähden. En ihmettelisi suurempiakin lukuja, kun vesijohtovesistä löytyi syksyllä koronaa. Keväällä 2020 ei testattu paljon ketään, eikä testeihin päässyt vaikka olisi halunnut. (kunnon oireillakaan ei päässyt) Syksyllä 2020 uutisoitiin ihmisten nihkeydestä mennä testeihin ja nyt THL on arvioinut vääriä negatiivisia olevan testattujen, altistuneiden seassa. Tämän lisäksi on ihmisiä, joilla lääkäri on tehnyt diagnoosin oireiden perusteella, vaikka testi näyttää negaa. Puhun nyt ihmisistä, joilla on vahva perusteltu syy oletta, että heillä on tauti ollut.

Vierailija
349/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne sairaalat täyttyy? Aina vaan luvataan ja luvataan.

Ne on koko ajan täynnä. Ja monia toimenpiteitä ja vastaanottaja siirretään koko ajan , koska kapasiteetti ei riitä.

Älä puhu pskaa. Rauhallista on sairaaloissa, ja ollut koko vuoden kun ihmiset eivät uskalla tulla vaikka olisi pää kainalossa.

Vierailija
350/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Edelleenkin koronahysteerikko - Kuolintilastot EIVÄT ole mitenkään kasvaneet edellisistä vuosista.

Suomalaisia kuolee edelleenkin se tuhat viikossa -  aivan kuten ennenkin, korona EI ole nostanut minkäänlaista piikkiä tilastoissa.

Jep, 0 ylimääräistä kuolemaa koronan vuoksi 2020. Sitä sietää miettiä.

Data ei tue väitettäsi millään lailla. 

https://www.reddit.com/r/dataisbeautiful/comments/lnwd43/us_cdc_weekly_…

Lähteenä reddit. Priceless.

Datalähde on kerrottu joten laske paremmat käyrät jos osaat. Sinulla taas ei pääsääntöisesti ole mitään lähteitä väitteillesi kuten ei tuollekaan. 

Vierailija
351/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hs päästää läpi vain yhden puolen mielipiteet.

Vierailija
352/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin koronahysteerikko - Kuolintilastot EIVÄT ole mitenkään kasvaneet edellisistä vuosista.

Suomalaisia kuolee edelleenkin se tuhat viikossa -  aivan kuten ennenkin, korona EI ole nostanut minkäänlaista piikkiä tilastoissa.

Suomessa dorka

Vierailija
353/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa sen ajan kun virallisen tiedon mukaan maskeista ei ollut hyötyä ja ne oli jopa vaarallisia!? Eivätkä suomalaiset oppisi ikinä sellaisia käyttämään koska klähmisivät niitä käsillään ja nuolisivat niistä virukset. Moniko muistaa häh?

Entä sen kun maskien puolesta puhujat maalitettiin tiedevastaisiksi hörhöiksi? Että oletkos joku virologi kun tiedät muka paremmin kuin THL? Kyllä on lyhyt muisti tämän kansan lampailla.

Tämä aika on todellakin niin orwellilaista! Massat kiljuvat sitä mitä käsketään ja vaihtavat mielipidettäänkin sekunnissa. Sitten unohtavat lahjakkaasti, että viikko sitten olin toista mieltä.

Et semmoista käsienheiluttelua. Oliko sulla jotain asiaakin vai horisetko yksinäsi pubin nurkassa miten ennen kaikki oli paremmin?

Vierailija
354/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Se on jännä että ns. persuleiristä löytyy sekä näitä, joiden mielestä koko maa olisi pitänyt laittaa täydelliseen lockdowniin ja tämä koko pandemia on hoidettu tosi huonosti, että niitä, joiden mielestä maskit on turhia ja koko korona suunnilleen vain lääketeollisuuden huijausta jne.

Täysin ristiriitaisia juttuja.

Onko vaikea käsittää että tämä asia on irrallaan puoluepoliittisista ohjelmista?  Persuissakin on ihan inhimilliseen tapaan myös yleisepäilijöitä.  Mikä ei loppujen lopuksi ole ollenkaan huono juttu, faktat voittavat kyllä jos ne vaan puolueettomasti esitetään.  Puolueettomuutta kai eniten epäillään. 

Vierailija
355/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän uutisoinnin. Ei ihme että ihmiset eivät tiedä mitä uskoa tai kehen luottaa. Pidän maskia kuitenkin tyhjää parempana suojana. Se muistuttaa ihmisiä olemaan varovaisia ja välttämään kontaktia.

Tässä YLE keväältä:  29.5.2020  https://yle.fi/uutiset/3-11375853

"STM:n selvitys: kasvomaskien hyöty on arjessa vähäinen tai olematon"

"Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut odotetun selvityksen kasvomaskien käytön hyödystä. Selvityksellä pyrittiin selvittämään, voidaanko arjen tilanteissa käytetyillä kasvosuojuksilla estää epidemian leviämistä.

Selvityksen perusteella ei.

– Tieteellistä näyttöä käytölle ei ole, sanoo selvitystä koostanut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä."

Vierailija
356/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa dorka

Unohdit kirjoittaa esittelysi lisäksi itse kommentin. Data ei tue väitettäsi suomessakaan. 

Vierailija
357/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän uutisoinnin. Ei ihme että ihmiset eivät tiedä mitä uskoa tai kehen luottaa. Pidän maskia kuitenkin tyhjää parempana suojana. Se muistuttaa ihmisiä olemaan varovaisia ja välttämään kontaktia.

"Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut odotetun selvityksen kasvomaskien käytön hyödystä. Selvityksellä pyrittiin selvittämään, voidaanko arjen tilanteissa käytetyillä kasvosuojuksilla estää epidemian leviämistä.

– Tieteellistä näyttöä käytölle ei ole, sanoo selvitystä koostanut emeritaprofessori Marjukka Mäkelä."

Sori mutta mä uskon sua täysin, siis siinä ettei stm:ää ja thl:ää tule kuunnella joten maskit naamalle ja äkkiä kaikki. 

Vierailija
358/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta mä uskon sua täysin, siis siinä ettei stm:ää ja thl:ää tule kuunnella joten maskit naamalle ja äkkiä kaikki. 

Maskilla on hyvä psykologinen vaikutus, sama kuin koronakuulutuksilla. Jotkut  unohtavat nopeasti koko asian ja ovat taas tönimässä kassajonossa, jos heitä ei muistuteta.

Vierailija
359/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sekoittaa koronarokote-kritiikkiä normirokotteisiin. Ei todennäköisesti nyt tehoa virusvariantteihin..

Tästä ei tiedetä vielä yhtään mitään. Ei hyödyistä eikä haitoista. Harmi ettei Suomessa lähdetty mukaan tukahduttamiseen ja on tehty koko ajan jäljessä päätöksiä. Tukahduttaminen ei tarkoita sitä että virus saataisiin kokonaan ainiaaksi pois. Eroon koronasta.fi on ainoa taho mikä ei ole politisoinut aihetta ja jossa monipuoliset asiantuntijat.

Vierailija
360/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hs päästää läpi vain yhden puolen ajatukset/ kannan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme