Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilta huostaan otettu lapsi vastoin tahtoanne: miten ne teki sen?

Vierailija
20.02.2021 |

Miten ottivat lapset? Sovitteko ajan ja paikan, vai vietiinkö lapsi salaa tai poliisin voimalla?

Kommentit (293)

Vierailija
261/293 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina lapseni äiti ,sijaisperhe tai laitos on vain pakotettu paikka. Eli turhaan kuvittelee joku sijaisperhe sanomansa itseään minun lapselle äidiksi ja isäksi. Lapsi itsekin sanoi että ei ole hänelle perhe mikään sijaisperhe tai laitos. Minun luona on lapsen koti. Oma huone ja tavaroita. Piste. Tämä yhteiskunta ei omista minun rakasta lastani.

Vierailija
262/293 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut resursseja auttaa lastani esim osasto jaksoilla,mutta on resurssia ottaa hänet koneiston orjaksi ,jotta sijaisperhe tienaa hänellä. Nice. Itse en tätä yhteiskuntaa enää palvele. Olen sairaslomalla ja haen eläkettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/293 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan tuli ne sossut ja vei lapsen sijoituksee kiireellisesti. Olin vauvan kanssa tukiasunnossa mutt ei niille kelvannut miten hoidin vauvaa . Kohta lapsi on neljä ja se on vieläkin sijoitusperheessä. Onko mitään toivoa saada sitä enää kotiin? Saan nähdä lasta kaksi kertaa kuukaudessa valvottuna. Kerran sijoitusperheessä ja kerran sossulla. Enkä saa edes mennä lapsen kanssa kahdestaan leikkipuistoon! Tantat tulee mukaan. Mua syytetään että olin epäsiisti enkä osaa siivota.

lapselle olisi parempi, että et enää roikkuisi mukana ja vaatisi tapaamisia

Mistä tietää että lapsi ei välitä biologisesta äidistä? Lapsi kutsuu sijoitusperheen naista äidiksi. Minua etunimeltä. Mutta siellä on paljon lapsia ja kaikki sanoo äiti. En minä luovuta lastani vain haluan sen takaisin kotiin! Onko mitään toivoa enää kun laps

Ne manipuloi pientä lasta sanomaan äidiksi ja isäksi itseään. Tiedän yhen bioisän joka sai poikansa takaisin ja vielä kun toivat lasta oikeaan kotiin,sijaisvanhemmat huuteli hei hei isi ja äiti lähtee. Aika sairaita päästään🥱

Vierailija
264/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireellistä sijoitustakaan ei ikinä tehdä varoittamatta. Kyllä sinne vanhemmille on yritetty soitella ja sopia tapaamista ja kotikäyntiä, jos tilanne on vaikka se, että pikkuvauva on huumekämpässä. Viime kädessä poliisin virka-avulla tullaan. Poliisi nostaa oven saranoiltaan tarvittaessa.

Useamman kerran päätös kiireellisestä sijoituksesta on tehty vasta paikan päällä. Ei todella aleta soittelemaan etukäteen jos yöllä saadaan lastensuojeluilmoitus huumekämpässä itkevistä lapsista. Silloin ajetaan suoraan paikalle ja haetaan lapset turvaan. T: sos.tt.

Ja lasten vanhemmat kitisee: turhasta sijoituksesta, kun lapsethan oli tosi hyvin hoidettu ja turvassa!! Paha sossu ja poliisi!

Että kylläpä taitaa olla niin että vanhemmat ei vaan joko tajua tai sitten ei kiinnosta.

Se ihmetyttää, miksi haluaisivat pitää ne lapset, kun samaan aikaan niiden hyvinvointi ei kiinnosta?! Sitten mopataan ne hengiltä eikä sossut pysty edes näille ääripäille mitään tekemään.

Vierailija
265/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttö raiskattiin ja nyt tuntuu että minua syytetään siitä. Aivan sairasta. Mutta vastustan huostaanottoa . En tiedä miten käy. Tyttö jo 14.

Tällaisissa jutuissa ei kerro yhtään mitään se, että huostaanoton tarvetta arvioidaan. Jos siihen päädytään, niin kyse ei ole siitä että tyttö on raiskattu, vaan olosuhteista jotka ovat siihen johtaneet. Jos ei esimerkiksi kotona aseteta rajoja, ja tyttö sen vuoksi pyörii epämääräisessä seurassa yömyöhään ilman aikuisen valvontaa, ja sellaisen seurauksena on tapahtunut tämä raiskaus, niin huostaanoton syy voisi silloin olla juurikin se, että rajat ja riittävä aikuisjohtoisuus ja huolenpito kotona ei toteudu. 

Vierailija
266/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettiin päivä milloin lapsi haetaan. Kerrottiin myös että jos on vastahakoinen niin ilmoittavat poliisille. Kyseessä teini-ikäinen jolla lintsausta koulusta. Hänellä ei ollut siis muita ongelmia kuin koulu. Olisi halunnut kotiopetukseen, mutta eivät suostuneet. Tuona ilmoitettuna päivänä 2 sosiaalityöntekijää hakivat sitten lapsen kotoa.

Vierailija
267/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta yritettiin huostaanottaa lapsi. Eivät onnistuneet.

Ensin tekivät kiireellisen sijoituksen valheilla perustellen. Kävimme neuvotteluissa sossulassa, mutta nuoret kokemattomat sossut eivät uskoneet sanaakaan, kun olivat niin rikollisten ilmoittajien valheiden pauloissa. Kävimme myös sossulan perheneuvonnassa psykiatrilla, mutta sille psykiatrille oli syötetty myös jotain valheellisia tietoja (ehkä siitä ls-ilmosta?) ja oli miljoona kertaa hullumpi kuin me asiakkaat. Valheiden kumoamiseen meni niin monta kuukautta poliisissa, että sossut ehtivät tehdä sijoituksen. Jouduin vasten tahtoani viemään lapseni laitokseen ihan itse, kun uhkana oli tosiaan, että viranomaiset olisivat sen tehneet vaikka väkivalloin muuteoi. Sitä ennen meistä oli tehty lyhyellä aikavälillä 2 aiheetonta ls-ilmoitusta. Tekijät olivat tuttuja keskenään, tehneet ennenkin rikoksia yhdessä. Eka ilmoitus todettiin sossulassakin aiheettomaksi. Oli laadittu huonosti

Minä uskon sinua. 

- toinen normaali ihminen, äiti itsekin 

Vierailija
268/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin tekivät kiireellisen sijoituksen valheilla perustellen. Kävimme neuvotteluissa sossulassa, mutta nuoret kokemattomat sossut eivät uskoneet sanaakaan, kun olivat niin rikollisten ilmoittajien valheiden pauloissa. Kävimme myös sossulan perheneuvonnassa psykiatrilla, mutta sille psykiatrille oli syötetty myös jotain valheellisia tietoja (ehkä siitä ls-ilmosta?) ja oli miljoona kertaa hullumpi kuin me asiakkaat. Valheiden kumoamiseen meni niin monta kuukautta poliisissa, että sossut ehtivät tehdä sijoituksen. Jouduin vasten tahtoani viemään lapseni laitokseen ihan itse, kun uhkana oli tosiaan, että viranomaiset olisivat sen tehneet vaikka väkivalloin muuteoi. Sitä ennen meistä oli tehty lyhyellä aikavälillä 2 aiheetonta ls-ilmoitusta. Tekijät olivat tuttuja keskenään, tehneet ennenkin rikoksia yhdessä. Eka ilmoitus todettiin sossula

Olen täysin ohis, mutta kommentoin silti. Tällaisiin ihmisiin sekaantuminen tai sotkeentuminen käy ihan huomaamattaan. Itselläni kävi vastaava ihan sosiaalihuollossa työskentelevän vanhempani kautta, eli toisen vanhempani työpaikalle tuli täysin tavallisen oloinen työntekijä harjoitteluun. Tutustuimme ihmiseen, ja kaikki meni usean vuoden todella hyvin, kunnes valkeni, miksi hän ei ollut työllistynyt enää koulunsa päättymisen jälkeen mihinkään: taustalla löytyi järjestäytynyttä rikollisuutta, päihdeongelmaa ja tuomioita. Hänestä itsestään ei ollut haittaa, mutta se mukana tullut seurapiiri paljastui myös isoksi ongelmavyyhdiksi. Varsinkin seurueen heikommalle oksalle jääneet naiset olivat todella ilkeitä, suorastaan julmia ja varsinkin kun heitä yhdisti tietynlainen tyhmyys, niin soppa oli valmis. Tämä porukka myöskin älähti hyvin äkkiä, jos heistä yritti päästä eroon. Lisäksi joka ikinen kerta, jos joku yritti rakentaa normaalia perhe-elämää tai siirtyä toisiin maisemiin, niin se edellytti turvakieltoa, estoja joka tuutissa ja muuttoa 300 kilometrin päähän, koska se kiusaaminen ja kostonkierre oli hirveää. Jostain syystä näille tapauksille sosiaalihuolto ei tehnyt mitään, mutta heidän keksimänsä sadut ja sepustukset olivat niin uskottavia, että moni ihan syytön sai ihan turhaa harmia useiksi vuosiksi. - ohis 

Vierailija
269/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät jotka toimivat lastensuojelussa, tulisi olla itse vanhempia, äitiä/isiä.Keltanokka on yleensä kirjanoppinut ja ei hönkäsenpöläystä älyä lasten asioita.Kaikenlainen kokemattomuus elämästä, arjesta lasten kans voi olla täysin ufoa.

Voe kuullostaa kovalta mutta elämässä tullut vastaan työskentelyni varrelta ja kovin usein näitä nähnyt.

Vierailija
270/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvaa ehkäisyä ja tuplakumit ihmisille jotka ei kykene hoitamaan lasta/ lapsiaan. 

Vierailija
271/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin tekivät kiireellisen sijoituksen valheilla perustellen. Kävimme neuvotteluissa sossulassa, mutta nuoret kokemattomat sossut eivät uskoneet sanaakaan, kun olivat niin rikollisten ilmoittajien valheiden pauloissa. Kävimme myös sossulan perheneuvonnassa psykiatrilla, mutta sille psykiatrille oli syötetty myös jotain valheellisia tietoja (ehkä siitä ls-ilmosta?) ja oli miljoona kertaa hullumpi kuin me asiakkaat. Valheiden kumoamiseen meni niin monta kuukautta poliisissa, että sossut ehtivät tehdä sijoituksen. Jouduin vasten tahtoani viemään lapseni laitokseen ihan itse, kun uhkana oli tosiaan, että viranomaiset olisivat sen tehneet vaikka väkivalloin muuteoi. Sitä ennen meistä oli tehty lyhyellä aikavälillä 2 aiheetonta ls-ilmoitusta. Tekijät olivat tuttuja keskenään, teh

Jouduin myös itse hankkiutumaan eroon vastaavalla tavalla käyttäytyvästä kaveriporukasta. Olimme nuorina kovia juhlimaan, mutta jos itselleni olisi riittänyt kaljakuppiloissa istuskelu, niin joku kavereista löysi miehen mikä sekaantui huumekauppoihin. Siinä oli soppa hyvin äkkiä valmis, ja se pahoinvointi porukan sisällä johti aina jonkun vainoamiseen. Lisäksi kaverit, joilla oli mennyt heikommin ja jotka halusivat päästä elämässään eteenpäin yritettiin sabotoida lähtöruutuun kaikin tavoin. Tämän ymmärtää, jos on nähnyt mitä tämä on, eli huono-osaisuus on periytyvää, mutta myös tarttuvaa, jos ei osaa tai halua ajatella laatikon ulkopuolelta. Itse kun tein elämänmuutosta, niin jouduin tekemään sen hyvin kivuliaasti, koska lopettaessani alkoholin ja ei-niin-terveelliset elämäntavat, niin se jengi alkoi todella hankalaksi. Olin aiemmin jo seurannut miten yhden missiksi (ei miss suomi, vaan se toinen..) lähteneen kaverin elämää sabotoitiin tekemällä lastensuojeluilmoituksia ja kertoilemalla valheita niin uskottavasti, että itsekin menin vipuun. Kun myöhemmin irtaannuin jengistä,  niin tajusin, että niistä asioista harva taisi olla edes totta. - se sama ohis/sos.tt 

Vierailija
272/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin tekivät kiireellisen sijoituksen valheilla perustellen. Kävimme neuvotteluissa sossulassa, mutta nuoret kokemattomat sossut eivät uskoneet sanaakaan, kun olivat niin rikollisten ilmoittajien valheiden pauloissa. Kävimme myös sossulan perheneuvonnassa psykiatrilla, mutta sille psykiatrille oli syötetty myös jotain valheellisia tietoja (ehkä siitä ls-ilmosta?) ja oli miljoona kertaa hullumpi kuin me asiakkaat. Valheiden kumoamiseen meni niin monta kuukautta poliisissa, että sossut ehtivät tehdä sijoituksen. Jouduin vasten tahtoani viemään lapseni laitokseen ihan itse, kun uhkana oli tosiaan, että viranomaiset olisivat sen tehneet vaikka väkivalloin muuteoi. Sitä ennen meistä oli tehty lyhyellä aikavälillä 2 aiheetonta ls-ilmoitusta. T

Se taas kertoo vain sinusta itsestäsi. 

Vierailija
273/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulette, että jos perheestä, johon lapsi on sijoitettu, tehdään lasu,  kohdellaanko heitä silloin yhtä julmasti kuin biologisia vanhempia, koska sossutäti joutuisi ehkä silloin myöntämään virheensä?

Vierailija
274/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt ja kuullut, että asiallisesti lapsiaan hoitavien perheiden lapsia olisi huostaanotettu ja tunnen sentään paljon lapsiperheitä.

Vierailija
275/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi kommentteja että syystä X Tai Y lapsi vietiin . Niistä näkee ammattilainen heti,ettei tuo ole voinut olla se syy tai ainakaan koko totuus. Monesti vanhempi ei vaan ymmärrä tai halua ymmärtää todellisia syitä . Esimerkiksi juuri lapsen raiskaus . No ei todellakaan ole yhdenkään huostaanoton peruste . Tai pelkkä kouluakäymättömyys. En tiedä yhtään nuorta joka olisi täysin pelkän kouluakäymättömyyden vuoksi edes kiireellisesti sijoitettu, saati huostaanotettu. Siinä on sitten myös muuta taustalla, mitä täällä ei kerrota tai vanhempi itse edes ymmärrä . Yleisimpiä syitä ovat esim  todella heikko kyky vanhemmuuteen tai  nuoren itseään vaarantava käytös. Pikkulapsilla myös vanhempien vaikeat mielenterveyssairaudet ja päihdeongelmat.  Erityisesti tuo heikko vanhemmuuden taso on se, mitä vanhemmat ei tavoita . 

T. Sossu

Vierailija
276/293 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi kommentteja että syystä X Tai Y lapsi vietiin . Niistä näkee ammattilainen heti,ettei tuo ole voinut olla se syy tai ainakaan koko totuus. Monesti vanhempi ei vaan ymmärrä tai halua ymmärtää todellisia syitä . Esimerkiksi juuri lapsen raiskaus . No ei todellakaan ole yhdenkään huostaanoton peruste . Tai pelkkä kouluakäymättömyys. En tiedä yhtään nuorta joka olisi täysin pelkän kouluakäymättömyyden vuoksi edes kiireellisesti sijoitettu, saati huostaanotettu. Siinä on sitten myös muuta taustalla, mitä täällä ei kerrota tai vanhempi itse edes ymmärrä . Yleisimpiä syitä ovat esim  todella heikko kyky vanhemmuuteen tai  nuoren itseään vaarantava käytös. Pikkulapsilla myös vanhempien vaikeat mielenterveyssairaudet ja päihdeongelmat.  Erityisesti tuo heikko vanhemmuuden taso on se, mitä vanhemmat ei tavoita . 

T. Sossu

Olen taas toista mieltä ihan siitäkin syystä, että tiedän monia pyöritykseen joutuneita, jotka ovat hakeneet apua mutta saaneet huonoja pikaratkaisuja. Ammattikunnallamme on vain äärimmäisen vaikea myöntää omia virheitään. 

Vierailija
277/293 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vahempi vastustaa huostaanottoa? Siihen on aina vallan hyvät syyt. Jos sitä vastustaa, ei tosiaankaan ole puhtaat jauhot pussissa.

Vai on. Höpö höpö. Vai vahempi. 

Vierailija
278/293 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko turhiin huostaanottoihin. Me sijoitimme lapsemme vapaaehtoisesti. Sijoituksen myötä tulivat kuvioihin hatkaamiset ja huumeet. Ja sitten päädyimme yhteistyössä huostaanottoon. Olemme todellakin saaneet tehdä töitä, että saimme edes kiireellisen sijoituksen lapsellemme, jotta poliisilla ja sossuilla olisi enemmän keinoja auttaa lastamme.

Olemme saaneet sossuilta apua, joskus vain sijoitus on se viimeinen vaihtoehtoinen apu, mikä auttaa.

Tapahtuuhan virheitäkin varmasti, mutta on nuo sossut niin velvoitettuja toimimaan lakien mukaan. Kaikki kirjataan ja hyväksytään vanhemmilla.

Alkoholi hallitsee aikanaan huostassa olleen aikuisen tyttäreni elämää,samoin muut negatiiviset ilmiöt. Ei kyllä ollut paskan hyötyä huostasta. Ehkä olisi ollut parempi kotona. No nyt on enää myöhäistä.

Vierailija
279/293 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sossu

Sossut vie ihmisiltä järjen ja elämän. 

Vierailija
280/293 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan tuli ne sossut ja vei lapsen sijoituksee kiireellisesti. Olin vauvan kanssa tukiasunnossa mutt ei niille kelvannut miten hoidin vauvaa . Kohta lapsi on neljä ja se on vieläkin sijoitusperheessä. Onko mitään toivoa saada sitä enää kotiin? Saan nähdä lasta kaksi kertaa kuukaudessa valvottuna. Kerran sijoitusperheessä ja kerran sossulla. Enkä saa edes mennä lapsen kanssa kahdestaan leikkipuistoon! Tantat tulee mukaan. Mua syytetään että olin epäsiisti enkä osaa siivota.

lapselle olisi parempi, että et enää roikkuisi mukana ja vaatisi tapaamisia

Mistä tietää että lapsi ei välitä biologisesta äidistä? Lapsi kutsuu sijoitusperheen naista äidiksi. Minua etunimeltä. Mutta siellä on paljon lapsia ja kaikki sanoo äiti. En minä luovuta lastani vain h

Ne manipuloi pientä lasta sanomaan äidiksi ja isäksi itseään. Tiedän yhen bioisän joka sai poikansa takaisin ja vielä kun toivat lasta oikeaan kotiin,sijaisvanhemmat huuteli hei hei isi ja äiti lähtee. Aika sairaita päästään🥱

Pieni lapsi kiintyy helposti niihin ketkä hänestä huolehtii. Samoin jos sijaisperheessä muut lapset sanoo äidiksi ja isäksi niin totta kai lapset ottaa mallia siitäkin.