AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Lohdullista lukea, että monilla muillakin on ollut korkea kuume, kuuluu ilmeisesti asiaan tämän piikin kanssa. Sanoivat rokotuspaikalla, että jos kuume kestää yli 3 vrk, niin sitten yhteys lääkäriin. Minulla on nyt laskenut 38 asteeseen, helvetillisen yön jälkeen. Nivelkipua ja pahoinvointia lukuun ottamatta ei muita oireita. Olisin mielummin ottanut Pfizerin rokotteen. Mies ei halua varata omaa rokotusaikaansa, jos käytössä on AZ, nähtyään mihin kuntoon minä jouduin. Hän on 64-v ja mielestäni pahemmassa riskiryhmässä kuin itse olen astmani kanssa, on verenpainetauti ja sepelvaltimoissa ahtaumaa. Toipui juuri suolistosyövästä.
Sekoilu on tehnyt tehtävänsä ja mulle toukokuulle varattu aika tehosterokotteeseen peruuntuu. Ajanvaraustiedoissa lukee, että tehoste on pakollinen, jotta saadaan täysin rokotesuoja. Siinäpähän yrittävät pakottaa, minuun ei tuota enää pistetä. Suomessa on n. 140 000 Astralla rokotettua. Jos ainakin puolet kieltäytyy tehosteesta, viranomaisten on pakko keksiä jotain tilalle, että riskiryhmäläiset ja hoitajat saadaan rokotettua.
Tämä siis elleivät ne nyt kiellä Astran käyttöä Suomessa (mitä todella sydämestäni toivon) ja joutuvat joka tapauksessa keksimään jotain tilalle tai aloittaa rokotussarja jollain muulla rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Sekoilu on tehnyt tehtävänsä ja mulle toukokuulle varattu aika tehosterokotteeseen peruuntuu. Ajanvaraustiedoissa lukee, että tehoste on pakollinen, jotta saadaan täysin rokotesuoja. Siinäpähän yrittävät pakottaa, minuun ei tuota enää pistetä. Suomessa on n. 140 000 Astralla rokotettua. Jos ainakin puolet kieltäytyy tehosteesta, viranomaisten on pakko keksiä jotain tilalle, että riskiryhmäläiset ja hoitajat saadaan rokotettua.
Tämä siis elleivät ne nyt kiellä Astran käyttöä Suomessa (mitä todella sydämestäni toivon) ja joutuvat joka tapauksessa keksimään jotain tilalle tai aloittaa rokotussarja jollain muulla rokotteella.
Kun on täysin väsynyt koko koronaan ja riskiryhmäläisenä sosiaalisena ihmisenä eristänyt itsensä täysin kotiin etätöitä tehden niin tämä rokotus oli kuitenkin valonpilkahdus. Nyt nämä viimeisen viikon rokotukset oli helvetin väärin ja meidän terveydellä on leikitty. Itse sain rokotuksen tiistaina.
On aivan selvää, että tehostetta en uskalla ottaa enkä ota ja ristiin niitä ei voida pistää, eli tilanne on se että pississä ollaan.
Saksassa otettiin AstraZeneca takaisin käyttöön, mutta rokotuspisteet kumisevat tyhjyyttään. Maine on jo pilatti ja astran tilalle saatava jotain muuta: https://www.dw.com/en/covid-astrazeneca-vaccine-remains-unpopular-in-ge…
Olenkohan ainoa viikon sisällä piikitetty, joka on viettänyt potilaana aikaa osastoilla jossa hoidetaan mm. aivoverenvuodon saanneita. Siitä tämä oma kauhu johtuu ja ilo rokotuksesta muuttunut järkytykseksi. Kuusi viikkoa vietin ja sen sanon, että kuolema voi olla hyväkin vaihtoehto. Puhutaan vaan, että kuinka moni kuolee Astran jälkeen turhaan ......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on täysin väsynyt koko koronaan ja riskiryhmäläisenä sosiaalisena ihmisenä eristänyt itsensä täysin kotiin etätöitä tehden niin tämä rokotus oli kuitenkin valonpilkahdus. Nyt nämä viimeisen viikon rokotukset oli helvetin väärin ja meidän terveydellä on leikitty. Itse sain rokotuksen tiistaina.
On aivan selvää, että tehostetta en uskalla ottaa enkä ota ja ristiin niitä ei voida pistää, eli tilanne on se että pississä ollaan.
Jep, olen myös kyllästynyt koko koronaan ja siihen päälle tämä rokotus-sekoilu! Yritin viimeiseen asti pysyä positiivisena ja hoin että turvallinen ja tehokas lääke tämä, ei hätää, mutta nyt kun 'Suomikin pisti tauolle, niin jokin naksahti päässä. Nyt riittää! Meille Astrarokotetuille ihan tarpeeksi henkistä stressiä tullut. Iiseintä olisi, jos vaan reilusti kieltäisivät koko rokotteen.
En edes kehtaa enää kertoa kenellekään, että olen saanut astran koska tulee tunne että olen hukkaan heitettävä ö-tason kansalainen, jolla ei ole mitään väliä.
En myös jaksa enää, että läheiset säälittelevät ja ovat pahoillaan että sain sen Astran kun lukevat uutisia.
Mitäänm tehostetta ei tule, kiitos! Tätä ekaa Astraa en kehostani pois saa, mutta ainakaan ei tule lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan selvää, että tehostetta en uskalla ottaa enkä ota ja ristiin niitä ei voida pistää, eli tilanne on se että pississä ollaan.Jep, olen myös kyllästynyt koko koronaan ja siihen päälle tämä rokotus-sekoilu! Yritin viimeiseen asti pysyä positiivisena ja hoin että turvallinen ja tehokas lääke tämä, ei hätää, mutta nyt kun 'Suomikin pisti tauolle, niin jokin naksahti päässä. Nyt riittää! Meille Astrarokotetuille ihan tarpeeksi henkistä stressiä tullut. Iiseintä olisi, jos vaan reilusti kieltäisivät koko rokotteen.
En edes kehtaa enää kertoa kenellekään, että olen saanut astran koska tulee tunne että olen hukkaan heitettävä ö-tason kansalainen, jolla ei ole mitään väliä.
En myös jaksa enää, että läheiset säälittelevät ja ovat pahoillaan että sain sen Astran kun lukevat uutisia.
Mitäänm tehostetta ei tule, kiitos! Tätä ekaa Astraa en kehostani pois saa, mutta ainakaan ei tule lisää.
Ihan kuin lukisin omaa tekstiäni. Hiton huijattu olo on, koko viikko rokotettu ihmisiä tavallaan tietäen, että kaikki ei ole ok. Joku mullakin nyt lopullisesti naksahti. Ei vaan jaksa enää. Että sitten niinkuin työikäisille riskiryhmille suurinta kuraa, ei niillä ole mitään väliä.
Ja just toi, että läheise pahoittelee ja säälii kun olin niin tyhmä, että piikin otin. Alle 50 v sinisilmäinen hölmö.
No, tässä sitten yksi ihminen joka jää rokotesuojaa vaille haluamattaan.
Joudun viimeistään kesällä sanomaan itseni irti, sillä lähityöhön en moninkertaisena riskiryhmäläisenä enää palaa ja se johtuu siitä, että joudun kulkemaan neljällä julkisella kulkuneuvolla isoon avokonttoriin.
11 miljoonaa Brittiä on rokotettu Astralla, ja kaikki siellä on ihan hyvin. Muistakaa se, jos alkaa ahdistaa.
Voi vee, sain rokotteen perjantaina, eka yö oli kuumehelvettiä ja nyt noussut päivän aikana takasin 39°. En voi ottaa enempää panadolia. En vaan jaksa enää tätä.
Vierailija kirjoitti:
11 miljoonaa Brittiä on rokotettu Astralla, ja kaikki siellä on ihan hyvin. Muistakaa se, jos alkaa ahdistaa.
Yritän ajatella sitä ja että korona on varmaan 100x pahempi... mutta kuumetta on vaan liikaa ja tuntuu ettei tämä lopu koskaan. Varmasti en ollut saanut tartuntaa ennen piikkiä, olen etätöitä tekevä, tiukasti maskia käyttävä ja kontaktit minimoinut ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän ajatella sitä ja että korona on varmaan 100x pahempi... mutta kuumetta on vaan liikaa ja tuntuu ettei tämä lopu koskaan. Varmasti en ollut saanut tartuntaa ennen piikkiä, olen etätöitä tekevä, tiukasti maskia käyttävä ja kontaktit minimoinut ihminen.
Varmaankin 1-3 päivää kuumetta on vielä aika yleinen kesto. Muillakin rokotteilla on samat sivuoireet listattu, eli kuumekin tosi yleinen. Ei kannata siis ajatella, että olisi Astrasta kiinni se kuume, se tulisi varmaan muistakin rokotteista.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa en muistele. Se mitä mietin, on ne kivut ja mustelmat jotka sain rokotteen jälkjeen sekä viikkoja kestänyt pelottava huimaus. Mulle riitti nyt.
Huimauksen tajusin liittyvän rokotteeseen, mutta en tiennyt olevani veritulppavaarassa ja että kivut ja mustelmat liittyisivät rokotteeseen mitenkään. No nyt olen vähän viisaampi. Adios, Astra... Voin antaa suoraan tehosterokotusvuoroni sulle, jos uskallat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa en muistele. Se mitä mietin, on ne kivut ja mustelmat jotka sain rokotteen jälkjeen sekä viikkoja kestänyt pelottava huimaus. Mulle riitti nyt.
Huimauksen tajusin liittyvän rokotteeseen, mutta en tiennyt olevani veritulppavaarassa ja että kivut ja mustelmat liittyisivät rokotteeseen mitenkään. No nyt olen vähän viisaampi. Adios, Astra... Voin antaa suoraan tehosterokotusvuoroni sulle, jos uskallat :)
Mulla on jo oma tehosterokoteaika varattuna, ja aion sen pitää. Kiitos kuitenkin. No, mutta, oletko siis yksi näistä kahdesta suomalaisesta, joka sai tämän harvinaisen tulpan? Kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksestasi, ihan että osaa itsekin varautua ja pitää merkillä mahdollisia oireita. Monentena päivänä oireesi alkoivat? Mitä hoitoa sait? Oliko sinulla valmiiksi alttiutta tulpille? Oliko yksi oireista kova päänsärky?
(edellinen)
Kuka sitä voi tietää, kuinka paljon on ihmisiä, jotka ovat saaneet vakavia oireita Astra Zeneca-rokotteesta? Ei kukaan. Se, että Britanniassa ei olisi kenellekään tullut minkäänlaisia oireita piikin jälkeen, on aivan täyttä puppua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä voi tietää, kuinka paljon on ihmisiä, jotka ovat saaneet vakavia oireita Astra Zeneca-rokotteesta? Ei kukaan. Se, että Britanniassa ei olisi kenellekään tullut minkäänlaisia oireita piikin jälkeen, on aivan täyttä puppua.
Viidelle on tullut harvinainen veritulppa, joista yksi kuoli. Eli hyvin pieni osuus.
Jos siellä olisi hurja määrä näitä, niin britit tuntien siellä olisi menossa jo aikamoinen huuto kansalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ilmoittaa niistä mustelmista eteenpäin, että ne kirjataan rokotehaitaksi. Ties kuinka monella on niitä ollut, mutta eihän asiasta tiedotettu aiemmin.
Mulla myös huimausta, mutta kuumetta ei tänään aamulla onneksi enää ole. Hyvin heikko ja raskas olo kylläkin, taidan mennä sänkyyn loppupäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ilmoittaa niistä mustelmista eteenpäin, että ne kirjataan rokotehaitaksi. Ties kuinka monella on niitä ollut, mutta eihän asiasta tiedotettu aiemmin.
Mulla myös huimausta, mutta kuumetta ei tänään aamulla onneksi enää ole. Hyvin heikko ja raskas olo kylläkin, taidan mennä sänkyyn loppupäiväksi.
Tottakai teen haittailmoituksen Fimeaan. Tein sen itse asiassa tänään, pitää vaan laittaa vielä postissa eteenpäin. Kannusta myös kaikki muuta Astrasta haittoja saaneet tekemään samoin.
Ja tämä kaikki show vaan sen tähden että vanhukset ja sairaalloisen lihavat saa elää pari vuotta pidempään.
Jaksaa ihmetyttää, että näinkin moni uskaltaa riskeerata ainutkertaisen terveytensä tuosta vain, kun joku napsauttaa sormiaan. Sikapiikkihommat on ilmeisesti painunut unholaan ja luotto asiantuntijoihin liikuttavan kova.
En siis ole mikään rokotteiden vastustaja. Olemme ottaneet kaiken, mikä rokotusohjelmaan kuuluu. Mutta eikö mitkään kellot teillä soi tämän taudin ja rokotteiden suhteen? Hyvin omituinen, todennäköisesti labrasta karannut virus, josta satelee erinäisiä muunnoksia. Toki siihen entiseen normaaliin olisi kiva päästä, en sitä kiellä ja joillakin näitäkin rokotteita tulee testata. Itse en kuitenkaan ajatellut tähän osallistua.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007871902.html
Lähde ^