AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Naapurini otti rokotteen, hän sai veritulpan ja kuoli. Iältään 60-70v. :(
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ottaisin sen AZ:n toisen annoksen (harvinainen sivuvaikutus) kuin sekottaisin rokotteita (turvallisuutta ei ole tutkittu).
No niin, mutta tätä vaihtoehtoa ei anneta. Kummallisen välinpitämättömästi suhtaudutaan 130 000 ihmiseen!
Nyt menossa THL.n info eikä tässäkään muuta kuin että ette saa valita.
Sitten kohta hölistään, että pitää saada 2 x samaa, että teho olisi hyvä!
Miksi ei tehdä niin, että 1xAZ saaneet nuoremmat riskiryhmäläiset saisivat KAKSI kertaa toisella rokotteella??
Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä!
Nyt on saatu Astran päälle Pfizeria. -ap-
No niin, mitenkäs te AZ + Pfizer/moderna saaneet, oletteko hakeneet kolmannen piikin ja millaiset oireet siitä tuli?
Vierailija kirjoitti:
No niin, mitenkäs te AZ + Pfizer/moderna saaneet, oletteko hakeneet kolmannen piikin ja millaiset oireet siitä tuli?
Maaliskuussa sain Astra zenecan, kesäkuussa Pfizerin ja eilen sain Pfizerin (+ samalla kertaa influenssarokotuksen).
Astra zenecasta sain kovan kuumeen ja koko rokotekäsi oli todella kipeä, ekasta Pfizeristä ei tullut mitään ja nyt eilisistä rokotuksista on melkein 30h ja ainakaan vielä ei ole mitään (toki molemmissa käsivarsissa tuntuma, että piikit pistettiin).
Astran jälkeen n. 12h niin tuli oireet.
Eka piikki astraa, toinen modernaa, kolmas pfizeria. Vain astrasta oireet, kuume ja nivelkivut, jotka menivät ohi 1,5 vrk:ssa.
Miten ne antavat sekaisin Astraa, Pfizeriä ja Modernaa kun lähtökohtaisesti piti antaa 2. ja 3. rokote samaa? En ymmärrä, kun tuntuu olevan nyt todella yleistä.
Sain AstraZenecan 10.3 21. Olen 54v. nainen. Kuulun 1-riskiryhmään. Yli kuuden viikon jälkeen edelleen pistelyä, kovia kipupiikkejä eri puolilla kehoa. Kovaa pistelyä, vihlontaa ja sykkivää kipua rintakehällä ja päässä. Tulevat aaltomaisina muutaman sekunnin tai usean minuutin sarjoissa, kymmeniä kertoja päivässä. Sykkeen nousua, väsymystä, huimausta, pahoinvointia, silmäkipua. Rasituksen sieto on alentunut. Sairaalassa on tutkittu laajasti mm. keuhkojen varjoainekuvaus ja pään mangneetti varjostettuna. Mitään vakavaa ei ole onneksi löytynyt. Fimealle ja Lääkevahinkolautakunnalle olen tehnyt ilmoituksen.