AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Onko kellään päivitettyä tietoa, mitä tapahtuu niille, jotka alle 65 v. saaneet yhden AZ:n? Eli aloitetaanko uusi kierros vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään päivitettyä tietoa, mitä tapahtuu niille, jotka alle 65 v. saaneet yhden AZ:n? Eli aloitetaanko uusi kierros vai mitä?
Tätä tietoa odotan itsekin! Vähän pelottaa, että mitä tapahtuu... Sain ekan AZ.n rokotteen 2.riskiryhmään kuuluvana maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
IS kertoi toimittajasta jonka puhe alkoi puuroutua kesken aamulähetyksen tv:ssä niin että toimitettiin sitten lääkäriin ja puolenvuoden sairasloma. Olikohan saanut jonkin rokotteen ja sai "erittäin harvinaisen" jne. mitä THL meille suoltaneekin. Media oli hiljaa (IS) eikä vihjaillut suuntaan eikä toiseen.
Sympaattinen tv.toimittaja Nicklas, voimia hänelle toipumiseen!
Tuskinpa hän on viiskymppisenä riskiryhmään kuulumattomana mitään rokotetta saanut.
Jaksan kyllä ihmetellä näitä, jotka tätäkin rokotetta ovat ottaneet/edelleen haluavat. Eihän nyt jumalauta niin epätoivoinen voi olla.
Kun sain rokotteen olin noin päivän kuumeessa, meni ohi ja uudestaan kerran, pari viikossa kuume nousee edelleen. Jaloissa on kihelmöintiä ja pistelyä sekä yöllä herää välillä siihen kun jalat on sellaisessa kylmässä hiessä. Pyörrytystä ja päänsärkyä on ollut päivittän sekä kurkkukipua ja yskää. Ennen rokotusta ei ollut mitään ja olin terve kuin pukki.
Sain riskiryhmäläisenä AZ-rokotteen. En saanut edes kipua pistoskohtaan. Uutiset sivuvaikutuksista ovat yllättäviä. Itse en käytä mitään hormonaalisia lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tietoa odotan itsekin! Vähän pelottaa, että mitä tapahtuu... Sain ekan AZ.n rokotteen 2.riskiryhmään kuuluvana maaliskuussa.
Ainakin on muodostunut vasta-aineita brittikoronaa vastaan noin 50%. Eteläafrikkalaista vastaan vain 5%. Eli nyt ei ole syytä lipsua hygieniasta, maskeista eikä turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun sain rokotteen olin noin päivän kuumeessa, meni ohi ja uudestaan kerran, pari viikossa kuume nousee edelleen. Jaloissa on kihelmöintiä ja pistelyä sekä yöllä herää välillä siihen kun jalat on sellaisessa kylmässä hiessä. Pyörrytystä ja päänsärkyä on ollut päivittän sekä kurkkukipua ja yskää. Ennen rokotusta ei ollut mitään ja olin terve kuin pukki.
Olet tainnut saada flunssan? Rokotteen kuollut virus ei sairastuta vaikka nostattaa joillakin vasta-aineita tehdessä parin päivän kuumeen, johon ei kuulu kurkkukipua tai yskää.
Mieluummin ottaisin sen AZ:n toisen annoksen (harvinainen sivuvaikutus) kuin sekottaisin rokotteita (turvallisuutta ei ole tutkittu).
Mitkähän riskit jos sekoitetaan rokotteita? AZ saaneet tarvitsevat jatkossa joka tapauksessa jonkun kolmannen piikin kun ei toimi eteläafrikan varianttia vastaan
Seuraavana päivänä vähän ”raskas” olo. Pistoskohta kipeä noin viikon. Ei muuta. Odotan myös nyt tietoa, saanko saman uudestaan. Otan sen kyllä, jos annetaan. Isompi riski 1-riskiryhmille on sairastaa korona.
Kuume alkoi 12 h rokotuksesta ja oli tosi korkea minulle. Hampaat kalisivat keskellä yötä. Kuume on jatkunut tänään koko päivän, laskee kun ottaa lääkettä ja nukkuu, sitten taas nousee, ja nyt kun yö tulossa niin mietin vain otanko kuumetta alentavaa heti mennessä nukkumaan vai en. Tämä on kuin korona mitä kuvittelin, että minulle kävisi jos saisin sen. Ei ole kyllä yskää eikä muita oireita kuin kuume.
Vierailija kirjoitti:
Kuume alkoi 12 h rokotuksesta ja oli tosi korkea minulle. Hampaat kalisivat keskellä yötä. Kuume on jatkunut tänään koko päivän, laskee kun ottaa lääkettä ja nukkuu, sitten taas nousee, ja nyt kun yö tulossa niin mietin vain otanko kuumetta alentavaa heti mennessä nukkumaan vai en. Tämä on kuin korona mitä kuvittelin, että minulle kävisi jos saisin sen. Ei ole kyllä yskää eikä muita oireita kuin kuume.
Otin sitten ibumaxia ennen nukkumaanmenoa ja yö meni OK. Oli päällä monta kerrosta vaatteita, silti kädet kylmänä (lapaset olis täytynyt hakea, jaloissa oli kahdet villasukat) ja sai sitten riisua kaikki ennen aamua kun lääke ja lepo vaikutti. Nyt on ollut vähän heikotusta, mutta on korkeintaan vähän lämpöä. Villasukat pitää olla jalassa. Ei ole tarvinnut ottaa ainakaan vielä lääkettä
Appiukko ja tytär (sairaanhoitaja) saivat. Tyttärellä nyt viikon ollut kuumetta ja käsivarsi puutuneena, appiukko haudataan ensi viikolla. (eikä ole provoa vaan ihan todellista).
Ekan rokoteannoksen ottaneet, vastatkaa tähän kyselyyn :) https://www.vauva.fi/keskustelu/4118051/kysely-astrazenecalla-rokotetui…
onko astran saaneita vielä elossa?
Tanskassa kolmannes kieltäytyy koronarokotteista, Umv-lehti uutisoi. Samassa lehdessä oli Modernan, Pfizerin ja Astrazenecan haittailmoitukset, hermostolliset, kuolemantapaukset jne....