Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AstraZeneca-rokotteen saaneita?

Vierailija
18.02.2021 |

Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.

Kommentit (409)

Vierailija
361/409 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoilu on tehnyt tehtävänsä ja mulle toukokuulle varattu aika tehosterokotteeseen peruuntuu. Ajanvaraustiedoissa lukee, että tehoste on pakollinen, jotta saadaan täysin rokotesuoja. Siinäpähän yrittävät pakottaa, minuun ei tuota enää pistetä. Suomessa on n. 140 000 Astralla rokotettua. Jos ainakin puolet kieltäytyy tehosteesta, viranomaisten on pakko keksiä jotain tilalle, että riskiryhmäläiset ja hoitajat saadaan rokotettua.

Tämä siis elleivät ne nyt kiellä Astran käyttöä Suomessa (mitä todella sydämestäni toivon) ja joutuvat joka tapauksessa keksimään jotain tilalle tai aloittaa rokotussarja jollain muulla rokotteella.

Ei rokototteita voida pistää ristiin.

Että ensin pistetään toista rokotetta ja sitten se kakkosrokote onkin joitain muuta. 

Juuri tästähän on käyty keskustelua jo aiemminkin. 

Ristiin ei voida pistää. koska ei tiedetä millaisia seuraamuksia sillä on elimistölle ja rokotteen teholle.

Vierailija
362/409 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 miljoonaa Brittiä on rokotettu Astralla, ja kaikki siellä on ihan hyvin. Muistakaa se, jos alkaa ahdistaa. 

Itseasiassa en muistele. Se mitä mietin, on ne kivut ja mustelmat jotka sain rokotteen jälkjeen sekä viikkoja kestänyt pelottava huimaus. Mulle riitti nyt.

Huimauksen tajusin liittyvän rokotteeseen, mutta en tiennyt olevani veritulppavaarassa ja että kivut ja mustelmat liittyisivät rokotteeseen mitenkään. No nyt olen vähän viisaampi. Adios, Astra... Voin antaa suoraan tehosterokotusvuoroni sulle, jos uskallat :)

Kannattaisi ilmoittaa niistä mustelmista eteenpäin, että ne kirjataan rokotehaitaksi. Ties kuinka monella on niitä ollut, mutta eihän asiasta tiedotettu aiemmin. 

Mulla myös huimausta, mutta kuumetta ei tänään aamulla onneksi enää ole.  Hyvin heikko ja raskas olo kylläkin, taidan mennä sänkyyn loppupäiväksi.

Tottakai teen haittailmoituksen Fimeaan. Tein sen itse asiassa tänään, pitää vaan laittaa vielä postissa eteenpäin. Kannusta myös kaikki muuta Astrasta haittoja saaneet tekemään samoin.

Oletko käynyt lääkärissä? Ohjeena on, että huimauksen ja mustelmien takia tulisi mennä välittömästi lääkäriin. Kannattaisi noudattaa tuota suositusta oman terveyden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/409 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain AZ rokotteen toissapäivänä aamulla (samana päivänä kun Suomessa jakelu keskeytettiin). Samana iltana alkoi jäseniä särkeä ja tuli väsymys, yöllä/seuraavana aamuna alkoi lievä päänsärky ja tuli vähän lämpöä (alle 38). Tänään aamulla lämpö ja jäsensäryt loppuneet, päätä särkee kevyesti vielä. Eli tähän mennessä aika hyvin mennyt. Kaverini sai samana päivänä saman rokotteen ja hänelle ei tullut mitään oireita.

Vierailija
364/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 miljoonaa Brittiä on rokotettu Astralla, ja kaikki siellä on ihan hyvin. Muistakaa se, jos alkaa ahdistaa. 

Itseasiassa en muistele. Se mitä mietin, on ne kivut ja mustelmat jotka sain rokotteen jälkjeen sekä viikkoja kestänyt pelottava huimaus. Mulle riitti nyt.

Huimauksen tajusin liittyvän rokotteeseen, mutta en tiennyt olevani veritulppavaarassa ja että kivut ja mustelmat liittyisivät rokotteeseen mitenkään. No nyt olen vähän viisaampi. Adios, Astra... Voin antaa suoraan tehosterokotusvuoroni sulle, jos uskallat :)

Kannattaisi ilmoittaa niistä mustelmista eteenpäin, että ne kirjataan rokotehaitaksi. Ties kuinka monella on niitä ollut, mutta eihän asiasta tiedotettu aiemmin. 

Mulla myös huimausta, mutta kuumetta ei tänään aamulla onneksi enää ole.  Hyvin heikko ja raskas olo kylläkin, taidan mennä sänkyyn loppupäiväksi.

Tottakai teen haittailmoituksen Fimeaan. Tein sen itse asiassa tänään, pitää vaan laittaa vielä postissa eteenpäin. Kannusta myös kaikki muuta Astrasta haittoja saaneet tekemään samoin.

Oletko käynyt lääkärissä? Ohjeena on, että huimauksen ja mustelmien takia tulisi mennä välittömästi lääkäriin. Kannattaisi noudattaa tuota suositusta oman terveyden vuoksi.

Olen eri kuin tähän aiemmin kirjoittanut.

Sain itse Astrarokotteesta mustelman, jossa tuntui kipua, silloin kun se tuli. Mustelma häipyi lähes olemattomiin noin vuorokaudessa. 

Soitin tästä ja muutamasta muustakin oireesta annettuun numeroon. Hoitaja sanoi, ettei heitä ole ohjeistettu näitä oireita mihinkään kirjaamaan tai keräämään sen kummemmin (luulin, että niitä todella kerättäisiin). Hoitaja sitten päätti, että hänpä kirjaa ne ylös minun omiin terveystietoihini. Nyt ne näkyvät kannassa.

Hän käski seuraamaan tilannetta ja ilmoittamaan, jos tulee lisäoireita. 

Mutta eipä noista ilmoituksista mitään yleistä hyötyä ole, kun hoitajia ei ole ohjeistettu niiden kartoittamiseen. Soitin siis siihen numeroon, joka rokotuspaikalta annettiin, jos tulee vaikka jotain oireita rokotteesta. Numero vei tk:n avovastaanotolle.

Vierailija
365/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boris johnsson sai az rokotteen.

Vierailija
366/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa: Mustelma tuli siis jalkaan, ei pistoskohtaan. 

Vierailija
367/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

365, sinunhan pitää itse tehdä se haittailmoitus, ei hoitajan.

Vierailija
368/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kiitollisia, minä olen vaikka nää vauhkot täällä mellastaa.

Sain astran.

Vierailija
369/409 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkasin netissä pitkään digivarausta ja sain AZ-rokotteen riski2nä 2 viikkoa sitten. Ainoa poikkeava oire oli särky pistokohdassa 2 päivää rokotuksen jälkeen. Selvisin siitä yhdellä Ibuxinilla. Kaikki 2 viikon aikana ilmenneet oireet ovat olleet niin lieviä, että perussairaus on voinut ne aiheuttaa. Itse asiassa olo on nyt paljon parempi kuin ennen rokotusta. Edellisen kerran pyysin rokotusta pekingiläiseen 90-luvulla, kun tiesin vastustuskykyni olemattomaksi. Työterkkari kertoi minun näyttävän aivan terveeltä, ei rokotusta, ja sairastin jälkitautina keuhkokuumeen ym. pitkäaikaista huvia.

Vierailija
370/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan mistään haittailmoituksesta. Tällaisesta ei ollut mitään ohjelappusessa, vaan siinä luki, että pitää soittaa annettuun numeroon, jos tulee muita oireita kuin edellä kerrotut (missä oli lievä kuume, päänsärky jne. mainittu). 

Vierailija
371/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen hoitaja tekee ihan ammattinsa puolestakin, jos on kartalla asiasta. 

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/tietoa-rokotuksista/…

Tuossa heti toisessa kappaleessa sanotaan asia. 

Vierailija
372/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 16.3. AstraZeneca rokotteen. 22.3. minulle tuli vyöruusu (lääkärin diagnoosi taudista 24.3.). Tulee väkisinkin mieleen voisiko rokotteella olla jotain tekemistä taudin kanssa? Aiemmin ei minulla ko. vaivaa ole ollut.

Vierailija
373/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa ihmetyttää, että näinkin moni uskaltaa riskeerata ainutkertaisen terveytensä tuosta vain, kun joku napsauttaa sormiaan. Sikapiikkihommat on ilmeisesti painunut unholaan ja luotto asiantuntijoihin liikuttavan kova.

En siis ole mikään rokotteiden vastustaja. Olemme ottaneet kaiken, mikä rokotusohjelmaan kuuluu. Mutta eikö mitkään kellot teillä soi tämän taudin ja rokotteiden suhteen? Hyvin omituinen, todennäköisesti labrasta karannut virus, josta satelee erinäisiä muunnoksia. Toki siihen entiseen normaaliin olisi kiva päästä, en sitä kiellä ja joillakin näitäkin rokotteita tulee testata. Itse en kuitenkaan ajatellut tähän osallistua.

Sikapiikissä ei ollut mitään ongelmaa, se ongelma oli niissä itsessään jotka sen narkolepsian sai.Onko ikäänkuin tosiasiat unohtuneet vaiko tietentahtoen niitä väärin muistetaan...

Vierailija
374/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa kiitollisia, minä olen vaikka nää vauhkot täällä mellastaa.

Sain astran.

Sama täällä 9.3 sain ekan ja mitään muuta kuin pari vilunväristystä ja 15 min päänsärky, lievä. Peukalon ensimmäinen suora osuus oli vähän kipeä molemmissa, hetken aikaa. Saattoi johtua ihan muustakin.

Vierailija
375/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-paperien, särkylääkkeiden, käsidesien, ja maskien hamstraukset. Rajavalvonnan pakkotestit, jotka eivät ole toteutuneet, maskituotannon sähläykset, koronarokotteiden epäselvyydet. Tässä näitä joitakin asioita koronaan liittyen. Suomessa on menehtynyt yli vuodessa n..800 ihmistä koronaan, kuinka paljon heitä menehtyy esim. influenssaan vuosittain

Vierailija
376/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://thl.fi/fi/-/astrazenecan-koronarokotteen-kayttoa-jatketaan-65-v…;

Mitä luulette, pitääkö meidän alle 65-v. aloittaa uusi kierros Pfizerillä?

Vierailija
377/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa ihmetyttää, että näinkin moni uskaltaa riskeerata ainutkertaisen terveytensä tuosta vain, kun joku napsauttaa sormiaan. Sikapiikkihommat on ilmeisesti painunut unholaan ja luotto asiantuntijoihin liikuttavan kova.

En siis ole mikään rokotteiden vastustaja. Olemme ottaneet kaiken, mikä rokotusohjelmaan kuuluu. Mutta eikö mitkään kellot teillä soi tämän taudin ja rokotteiden suhteen? Hyvin omituinen, todennäköisesti labrasta karannut virus, josta satelee erinäisiä muunnoksia. Toki siihen entiseen normaaliin olisi kiva päästä, en sitä kiellä ja joillakin näitäkin rokotteita tulee testata. Itse en kuitenkaan ajatellut tähän osallistua.

Sikapiikissä ei ollut mitään ongelmaa, se ongelma oli niissä itsessään jotka sen narkolepsian sai.Onko ikäänkuin tosiasiat unohtuneet vaiko tietentahtoen niitä väärin muistetaan...

"Tinjalla ja hänen veljellään ei kummallakaan ollut narkolepsiaan altistavaa geeniä, mutta  silti he molemmat sairastuivat.

– Ihmeellisintä on se, että nuorimmaisen kohdalla narkolepsiaan altistava geeni löytyi, mutta hän ei sairastunut, vaikka saikin rokotteen samoihin aikoihin, Toni-isä sanoo."

https://www.seiska.fi/Oho/Karmaiseva-totuus-paljastui-perheelle-Sikainf…

Vierailija
378/409 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue joskus tuikitavallisten lääkkeiden tuoteselosteita.

Hui.

Vierailija
379/409 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän AstraZenecalla rokotetaan yli 65 vuotiaita ja aikaisemmin se soveltui päättäjien mukaan vain ALLE 65 vuotiaille.

Mikä on syyä? Sattuneet valtimotukokset nuoremmilla?

Vanhemmilla tietenkin oletetaan että muutenkin tulee tukoksia jo iänkin puolesta,

so what..

Vierailija
380/409 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS kertoi toimittajasta jonka puhe alkoi puuroutua kesken aamulähetyksen tv:ssä niin että toimitettiin sitten lääkäriin ja puolenvuoden sairasloma. Olikohan saanut jonkin rokotteen ja sai "erittäin harvinaisen"  jne. mitä THL meille suoltaneekin. Media oli hiljaa (IS) eikä vihjaillut suuntaan eikä toiseen.

Sympaattinen tv.toimittaja Nicklas, voimia hänelle toipumiseen!