Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa omalla rippileirillänne tapahtuneista asioista!

Vierailija
18.06.2024 |

Meillä pappi kertoi asioita, joista nykypäivänä tulisi hirveä haloo iltapäivälehdissä. 90-luku.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyttysmyrkkyä isompi pullo mukana. No yks kaveri otti sen ja meni viereiseen huoneeseen jossa porukka oli alkamassa nukkumaan ja juoksi siellä ympäri huonetta samalla ruiskuttaen myrkkyä. Aika älynväläys sekin.

Vierailija
2/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo riparien papit vähän narsistisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ns. rippikoulussa pari viikkoa eli käytiin päivät ihan seurakuntatalolla rippikoulussa kuin normikoulussakin. Eli sellainen leiri. Ei jäänyt oikein mitään muistoja. Samanlaisia oli päivät pääksytysten kuin koulun penkissäkin. Eli aika tylsää ja puuduttavaa. Leirissä on varmaan se jännitys kun pääsee kotoa pois. No me käytiin kotoa siellä rippikoulussa.

Vierailija
4/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin ns. rippikoulussa pari viikkoa eli käytiin päivät ihan seurakuntatalolla rippikoulussa kuin normikoulussakin. Eli sellainen leiri. Ei jäänyt oikein mitään muistoja. Samanlaisia oli päivät pääksytysten kuin koulun penkissäkin. Eli aika tylsää ja puuduttavaa. Leirissä on varmaan se jännitys kun pääsee kotoa pois. No me käytiin kotoa siellä rippikoulussa.

Minäkin kävin päiväkouluna rippikoulun kesällä -89, ei kiinnostanut jo koulussa kiusattuna ja vihattuna joutua millekään helvetin leirille niiden samojen paskiaisten kanssa ketkä koulussakin minua vihasivat.

Vierailija
6/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivärippikoulua. Suurin kummallisuus oli yksi leiriläinen, joka oli lainannnut tätinsä (ehkä vihki-)Raamattua ja tuo leiriläinen sitten veteli sinne korostustussilla pitkiä pätkiä aiheista, joista puhuttiin. 

Tuohon aikaan seurakunta siis ei antanut Raamattua, vaan sellainen piti ottaa itse mukaan. 

Vierailija
7/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin ihan hyvä vaihtoehto tuollainen päiväkoulu. Mutta ei siitä niin muistoja jää mieleen kuin varmaan rippileiristä jää. Hyvin koulumaiset olosuhteet oli ainakin meillä. 

Vierailija
8/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yriteltiin pelotella uskoon, kerrottiin miten yöllä piru tarttuu jalasta kiinni jollei ala uskoa Jeesukseen. Ihan käsittämätöntä touhua. Olen eronnut kirkosta jo ajat sitten, olisi voinut jäädä väliin koko ripari.

Vierailija
9/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku likka päästi riparille kuulumattomia poikia ikkunasta sisälle keskellä yötä muiden nukkuessa. Muutenkin hänellä oli koko ajan joku ihmeellinen esitys päällä. Ihan sama koulussakin ei sen puoleen. 

Vierailija
10/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärittiin sätkiä virsikirjan sivuista kun paperit loppu.

Vierailija
11/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku likka päästi riparille kuulumattomia poikia ikkunasta sisälle keskellä yötä muiden nukkuessa. Muutenkin hänellä oli koko ajan joku ihmeellinen esitys päällä. Ihan sama koulussakin ei sen puoleen. 

Uuu jännää... 😏😏

Vierailija
12/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirin pappi oli tehnyt minusta syntipukin kaikkeen mitä siellä tapahtui. Nukun erittäin syvää unta ja en herännyt niihin härdelleihin mitä muut aiheuttivat. Syylliset kyllä tunnustivat siinä vaiheessa kun pappi oli lähettämässä minua kotiin. Törkeintä oli, että kysyivät haluanko isoseksi kaiken sen papin sekoilun jälkeen. Ripari oli täysin hukkaan heitettyä aikaa ja olisin lähtenyt miellä kotiin jo leirin puolessa välissä.

Vierailija
13/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on outo kulttuuri tämä että kristilliseen kirkkoon kuuluu paljon ihmisiä jotka eivät tunnusta mitään kristillistä vakaumusta.

Vierailija
14/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikuus meni...

Vierailija
15/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yriteltiin pelotella uskoon, kerrottiin miten yöllä piru tarttuu jalasta kiinni jollei ala uskoa Jeesukseen. Ihan käsittämätöntä touhua. Olen eronnut kirkosta jo ajat sitten, olisi voinut jäädä väliin koko ripari.

Meillä sidottiin silmät ja piti seurata lankaa. Sitten saattaja sanoi, että päästä irti, lanka jatkuu toisesta puusta. Sitten lanka vei saunaan, jossa oli "piru". Olin päästänyt irti Jeesuksesta.

Terveisiä vain samalla riparilla olleille.

Vierailija
16/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ei pitänyt minusta koska en syö punaista lihaa (maun takia), piti kai nirsona ja kiittämättömänä. Noh, pappi sitten järjesti leikkejä ja pelejä, jossa aina tietty määrä parhaiten pärjänneistä sai palkintoja, esim karkkia. Jostain syystä aina kävi niin, että minä jäin ilman palkintoa. Esim. olin leikissä 5. paras, 4 parasta sai palkinnot. Olin toiseksi paras, vain paras sai palkinnon. Sitten kerran onnistuin voittamaan, no siitä leikistä ei jaettukaan palkintoja! :D

Vierailija
17/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuu jännää... 😏😏

Säälittävää huomionhakua se oli eikä mitään jännää.

Vierailija
18/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaveri" jonka kanssa leirille lähdin puukotti selkään. laittoi serkkunsa tekstaamaan mulle että tulevat hakkaamaan mut rippijuhlissani. olin aivan kauhuissani ja tukeuduin tähän "kaveriini" joka tiesi koko ajan että oli laittanut serkkunsa tekstaamaan mulle noin. muita kavereita mulla ei valitettavasti leirillä ollut joten jouduin hengaamaan tuon "kaverini" kanssa loppuleirin vaikka lopulta selvisi että serkkunsa mua uhkaili ja oli koko ajan mukana juonessa.

Vierailija
19/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme tyttöä tuli uskoon, kun komea nuorisopappi rämpytteli kitaraa kynttilänvalossa. 

Vierailija
20/35 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sillä on viisi nepsyä ja omakin diagnoosi.