Hoidon Tarpeessa' 05 ~vko32-33~
Kommentit (81)
Tunnelmat on vähän tasoittunut. :)
Tuittu kyseli oireita. Voin sanoa, että ei mitään kovin selkeitä ole havaittavissa. Yksi oireentapainen lienee se, etteivät tissit kipeytyneet samalla tavalla kuin muissa lugekierroissa. Hajut tuntuvat herkemmin ehkä, tai sitten vaan itse kiinnittää siihen nyt herkemmin huomiota. Ainut huomattava juttu on HIKOILU. Eilen ja tänään on tullut muutama hikitursokohtaus, että joka paikassa valuu noroinaan vesi. Ihan käsittämätöntä. Mutta käykin järkeen, ettei mikään niistä yleisimmistä tai tunnetuimmista r.oireista osu omalle kohdalle, ne kun on bongannut sen seitsemän kertaa niissä kierroissa joissa ei mitään tapahtunut.
Soitin jo tänään meitä hoitaneelle lääkärillekin, seuraava jännityspäivämäärä on parin viikon päässä alku-ultrassa jos sinne asti päästäisi.
Yritän tulla huomenissa ihan yleisesti jutustelemaan ja teidän muiden kuulumisia lueskelemaan, olen pudonnut jotenkin ihan tyystin teidän kuulumisista omissa murheissani velloessani.
-v-
[color=deeppink]Sydämelliset onnittelut Varjokkaalle!!! Niin se vaan elämä heittelee... aivan ihana yllätys!!! :) Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi, ja mukavaa odotusaikaa![/color]
-Q-
ja kun olin töissä niin eikö sitten työkaveri tullut huoneeseen niin ei voinut jatkaa viestiä vaan äkkiä piti päästä pois sivuilta :)
Siis oikein paljon onnea Varjokkaalle, nauti tästä nyt kaikin voimin. Perästä tullaan toivottavasti pian...
t. Joalin
Meillä oli suunnittelukäynti tänään ja pitkän kaavan hoitoon päädyttiin. Tehdään osittain ICSI, osittain IVF. Tähän kiertoon alkaa sumuttelu tossa 9. päivä ja punktio olis sitte näillä näkymin viikolla 40! Hirmu jänskää! :)
Onnea Varjokkaalle! Eipä muuta voi kirjoittaa, kun ONNEA! Koeta iloita ihan joka minuutista alusta lähtien.
Toivottavasti Amalian kyselyt Moolin ja minun plussaamisesta toteutuvat. Mitenkäs on Moolin laita? Itse olen, kumma kyllä, ajatellut kuluneen viikon vain tulevia IVF/ICSI-hoitoja, enkä ole ehtinyt murehtia tämän vikan inssin tulosta. Viikon päästä on tunnelmat luultavasti ihan toiset...
Nyt en muista kuka kyseli siitä, miksi me joudutaan heti ICSI-hoitoon, mutta en kyllä osaa ihan varmasti vastata. Kun tivasin lääkäriltä epätoivoissani tulevasta, hän ehdotti ICSI:ä luultavasti sen vuoksi, että siittiöissä ei ole normaalimuotoisia kuin pari prosenttia. Toisaalta taas seuraavalla käynnillä lääkäri oli sitä mieltä, että voisi tehdä kummatkin, sekä IVF:n ja ICSI:n samalla kertaa, jos munasoluja tulee riittävästi. No, tiedä sitä. Lokakuulle viikolle 40 on varattu Avaan aika ja syyskuussa käydään katsomassa Tays. Sen käynnin jälkeen päätetään miten edetään. Ava kyllä kutsuisi, sillä sinne pääsisi aiemmin, mutta se raha...
Miliko
Huomenna soittoaika lääkäriin.. Menkkoja ei kuulu (testi nega), kp39 eikä edelleenkään mitään viitettä että ne edes alkaisivat.
Toiseksi minua pelottaa, että jos joudutaan tämän tulehduksen takia siirtämään hoitoja hamaan tulevaisuuteen. 6kk päästä täytyy mennä kilpirauhaskokeisiin ja siis pahimmillaan joudutaan odottamaan niin kauan. Huomenna kai selviää.. Masentaa..:(
Nyt on vähän luovuttamisolo, kun asiat vain junnaa paikallaan.. Taitaa jäädä tämän syksyn plussajuna minun osaltani haaveeksi..:( :( :(
-Tuittu-
Eihän tuollaista tapahdu kuin elokuvissa! Onnea Varjokas tosi paljon, kylläpä osasi elämä yllättää!
Nonnalle suuret pahoittelut! En enää muista, kirjoitinko jo tästä vai ajattelinko vain kirjoittavani, mutta joka tapauksessa minusta on epäreilua, että kävi noin. Mutta tosiaan, niin kuin itse totesit, positiivista huomata, että jotain elämää olette aikaan saaneet, tästä on hyvä jatkaa!
Meillä on tärppipäivät päällä (kp13), mutta mies on työmatkalla ja sitten mennään kimppakämppään viikonlopuksi, joten taisi tulla hutikierto, blääh. Mutta nyt odottelenkin enemmän käyntiäni lekurissa, julkisella puolella tämän kuun lopussa, josko vaikka saisi sen ivf-rumban sitä kautta käyntiin.
Minä voisin myös olla kiinnostunut treffaamaan, jos vaan aikataulu ja paikka sopii kätevästi muuhun elämään. Lokakuun puoliväli näyttäisi tässä vaiheessa sopivan mulle hyvin, joten ilmoitelkaahan, josko asia etenee! Pääkaupunkiseutu ja Tampereen ympäristö on mulle mahdollisia paikkoja.
Nyt en valitettavasti ehdi muita kommentoimaan, täytyy rientää jumppatunnille. Tsemppiä milikolle ja moolille, toivotaan, että saadaan pian plussauutisia :) Ja tsemppiä tietty kaikille muillekin hoidokeille!!
Pitkästä aikaa täällä! Anteeksi saamattomuuteni, joka johtui siis välillä lomailusta ja reissailuista ja nyttemmin työkiireistä sekä kaikista muistakin (teko)syistä, jotka siis nyt heitetään nurkkaan. Lupaan täten aktivoitua ja käydä kiusaamassa teitä maratonviesteillä säännöllisesti tästä eteenpäin. Äsken rykäisin ja luin koko pinon läpi, vaikka paljon ei mieleen jäänyt, kun niin ahkerasti olette muut kirjoitelleet. Yhtenä mieleenpainuvana uutisena kuitenkin VARJOKKAALLE minunkin puolesta sydämelliset onnittelut, aivan ihana juttu! Ja tarrasukkia ja vauvaliimaa luonnollisesti sylin täydeltä. Muiden tilannetta palaan kommentoimaan heti kun olen paremmalla aikaa päässyt niistä kunnolla kärryille, toivottavasti piakkoin!
Vielä tähän omanapaisen viestin alkuun on kuitenkin pakko kommentoida tuohon Tuitun hauskaan ulkonäön arvausjuttuun, että aika läheltä liippasi vaikka ei ihan kuitenkaan :) Eli mulla on kuin onkin tummat pitkät hiukset, mutta ei varsinaisesti kylläkään kiharat ja silmätkin on siniset, mutta hymykuoppaa ei löydy ja pituuttakin jonkin verran enemmän kuin arvasit. Mutta ei huonosti kuitenkaan ;)
Mutta siis, meilläkin on nyt vihdoin liikahdettu hoitorintamalla iso askel eteenpäin ja melkein 8 kuukauden odottelu on siltä osin takanapäin. Miehen tilanteessa ei odotetusti tapahtunut tuona aikana mitään edistystä ja olin seuraavaksi varautunut omien tutkimusteni aloittamiseen ja niiden tulosten odottelun venymiseen taas kuukausien pituisiksi. Yllättäen sitten alkuviikon lääkärikäynnillä lääkäri ehdottikin inssin tekemistä jo tähän samaiseen kiertoon (niillä lahjasiittiöillä siis) ja niinpä mulla näillä näkymin ois edessä elämäni ensimmäinen inssi heti ens viikon alussa!! Kp. nyt siis 13 ja tod.näk. ovis maanantaina tai tiistaina JOS siis kaikki menee niin kuin pitää ja ovis ylipäätään tapahtuu. Ette voi kuvitella miltä tuntuu ikuisuuksien odottelun jälkeen tietää, että ensimmäistä kertaa VOI OIKEASTI tapahtua jotain edistystä tässä asiassa. En oo päässyt edes piinailemaan melkeinpä vuoteen, joten jo pelkästään se tuntuu valtavalta edistysaskeleelta. Sovittiin tosiaan, että mulle tehdään nyt pikaisella aikataululla ensin 3 inssiä luomukiertoihin ja jos ei niissä tärppää niin vasta sen jälkeen aletaan tekemään mulle ssg ja muita tutkimuksia (tosin otettiin multa nyt jotkut verikokeet, muistaakseni ehkä kilpirauhanen ja prolaktiini?) sekä otetaan sitten dopingit käyttöön. Saan myös tähän kiertoon jo luget loppukierron tueksi kun mulla on aika lyhyt tuo luteaalivaihe, mutta muuten yritetään ihan luomusti. Heh, kun lääkäri alko puhumaan noista alapään kautta laitettavista lugeista niin mulla tuli heti mieleen, kun joku täällä keväällä kirjoitteli samaisten töhnäävien aineiden käytöstä mieheltä saamastaan lempinimestä¿ Meinas siinä vähän pokka pettää mutta ei kuitenkaan ihan :)
No joo, mutta siinä pähkinänkuoressa kuulumiset täältä suunnalta. Anteeksi vielä omanapaisuuteni, mutta senkin edestä kovasti huiskutuksia kaikille ja palataan asiaan piakkoin!
Muistankin sut niiltä ajoilta kun täällä aiemmin pyörin. Onpa mahtava kuulla tuollaisia uutisia! Me pidetään ihan maailmankovaa peukkuja, että kaikki menee hyvin.
Samoin quiero3lle onnittelut. Sunkin nikki oli tuttu. Kiva oli, että uskaltauduit kertomaan kuulumisia.
Ja kiitos tervetulotoivotuksista, mukava taas olla täällä, vaikka en ehkä kauhean ahkerasti aina jaksa kirjoitella, kun on kiva välillä ajatella jotain muuta. Jos voi.
Joku kyseli meidän tutkimuksista. Kemiallisia ja varhaisia keskenmenoja eivät tutki, kun ei ole kolmea plussaa tehtynä. Yritin kyllä änkyttää, että mulla on maha kipeä (ei siis menkkakipuja, jotka keskenmenoissa ihan normaalejakin) aina kun noin käy ja yrityskierroissa muutenkin. Luulin, että johtui myoomasta, mutta jatkui heti taas kun ehkäisy jätettiin pois. Mutta lääkäri ehdotti syyksi suolistovaivoja! Meinasin kyllä alkaa huutaan sille, että etkö sä yhtään kuuntele: suolistovaiva joka ilmaantuu vain kun vauvaa yritetään?! Ärsyttää, kun ei voi niiden mielestä tietää mitään omasta kropastaan ilman alan tutkintoa.
Mä oon himpun verran alipainoinen ja mietin, voisiko se aiheuttaa noi kemialliset ja km:t?. Vai onko niin, että raskaus ei edes meinaa alkaa, jos paino ois ongelma? Onko kellään tietoa? Kovasti täällä kyllä popsin suklaakeksejä:)
Nonnalle pahoittelut, tiedän tunteen ja se on kauhea. Valitettavasti en osaa sua piristää mitenkään, mä ainakin oon ollut pari päivää aika huonossa jamassa. Voimia kuitenkin!
Terkkuja kaikille muillekin, joit en nyt henk. koht. mainitse. Täällä on hyvän tuntuinen meininki, niin että ihan tosissaan kiva palata.
Paljon Onnea Varjokkaalle! Toivon todella paljon että kaikki menee teillä hyvin :)))))))))))))
Meillä ei ole edelleenkään nettiä pariin kuukauteen kun päästään muuttamaan uuteen asuntoon.
Ei nyt ainakaan ensimmäisestä clomikierrosta tärpännyt meillä, eilen illalla alkoi menkat. Kierrosta tuli 31 päivää pitkä, mutta olen tosi onnellinen että ilmeisesti ovulaatio tapahtui heti kun vuotokin alkoi ilman keltarauhashormonia. Piti varata aika ultraan, kp:t 12 tai 13, mutta kas kummaa ne osui viikonloppuun. Eihän se ole vaarallista syödä clomeja ilman seuranta-ultraa? Katselin vaan telkkarista ohjelmaa viitosista. Lapsen haluan, mutta viisi kerralla olisi turhan paljon!
Lueskelin nopeasti kuulumisianne, ja palailen taas kun ehdin!
..eli hoidot jäävät tauolle siksi ajaksi, kun tuo kilpirauhastulehdus on parantunut. Sen jälkeen tutkitaan kilpirauhasarvot uudelleen tarkemmin ja mietitään sitten miten jatketaan.
Pitkästä aikaa ketuttaa oikein kunnolla tämä koko lapsettomuus ja jatkuva odottelu!!! :( :( :(
-Tuittu-
Tosi kurja homma! Odottelu on niin hirveetä... Ihan niinku ei ois tarpeeks joutunu odotteleen, millon mitäki! Voimia ja parannussäteitä!
Ihan ensimmäisenä virtuaalihalaus VARJOKKAALLE ja mielettömän suuret onnittelut! Toivottavasti käynnistit nyt oikean plussa-aallon!
Olipa TUITULLA huono tuuri! Ymmärrän hyvin, että odottaminen ketuttaa, kun suututtaa jo pelkät kesätauotkin. Toivottavasti paranet pian ja hoidot jatkuu! Mistä muuten ylipäätään olet moisen tulehduksen saanut?
Mitäs AMALIAN mies piti vyöhyketerapiasta? Tekikö kipeetä? Jos teki, kannattaa välttää sitrushedelmiä, niiden käytöstä kerääntyy jotain jalkoihin ja hoito tuntuu paljon kipeemmältä.
Millonkas MILIKOLLA on testipäivä? Hyvä, että olet pystynyt suuntaamaan ajatuksia tulevaan, jospa nyt sitten tuliskin se toivottu ylläri! =)
Mikäs MOOLIN tilanne on? Onko oireita?
).( Siinä se kesä hujahti. Maanantaina saikun väki palaa töihin ja pitäs sinne sitten soitella. Tosin epäilen, että linjat on ihan tukossa, mutta jospa sitä pääsis läpi. Nyt vaan valitettavasti näyttää, että ovikset sattuu viikonlopulle jatkossa eli en yhtään tiedä miten hoitojen käy. Pystykö clomeilla jotenkin satuttelemaan oviksen ajankohtaa? Vai onko se samanlaista arpapeliä kuin luomukierrossa? En ole koko kesänä tikuttanut ovista, joten mulla nyt ei ole ihan tarkkaa käsitystä mille päiville se sattuu, mutta miun tuurilla todennäköisesti viikonlopulle.
Emma-E:lle, Nonnalle, Tuupalaiselle, Vm1974:lle ja kaikille muille tutuille huiskutukset. Täällä on työviikon jälkeen pää niin tyhjänä, etten muista ollenkaan mitä piti teille kommentoida. Mutta joka tapauksessa ihanaa viikonloppua kaikille! -Mette-
Tuittu - VOI EI! En osaa edes kuvitella miten tympii. Pitääkö teidän nyt oottaa se 6 kk, vai tsekkaavatko aikaisemmin onko tulehdus parantunut? Parannussäteitä täältäkin lähetän...
EE, kiva kuulla sustakin! Mukavasti tuntuu etenevän teillä!
Mette, mies tykkäsi tosi paljon siitä vyöhyketerapiasta! Olin kyllä iloisesti yllättynyt (kun monesti on semmoinen tyypillinen suomalainen mies joka vierastaa tuon tapaisia juttuja) Täytyy varmaan itsekin varailla aika. :)
Mitäs piinailijat, mooli ja miliko ainakin?
Meillä on huomenna TAAS juhlat, onneksi nyt rauhottuu vähäksi aikaa niiltä osin. Vaikka kivahan se on juhliakin.. Lisäksi oottelen (mutta en totisesti toivo) tätiä, pahimmassa tapauksessa jo huomiseksi (sillon kp 28/28). Mahaa kyllä silleen juilii.. Lämmöt mittasin ja 37,2 oli (ihan ennätyskorkee), että jospa saisin huomisen vielä viettää ilman ei-toivottua vierasta!
Mukavaa viikonloppua!
amalia
Hei vaan kaikille.
VARJOKAS onnea ja todella iso halaus. Tonneittain vauvaliimaa ja paksua vointia sinne. Kyllä se todellakin vihelteli se plussajuna...
TUITTU voi kökkö. Tosi inhottavaa odotella. Mutta jospa se oiski ollu " piilevänä" toi tulehdus ja osittain siitä johtus toi tärppäämättömyys. Ja nyt kun hoidatte tulehduksen pois niin kaboom ba da bim oletkin pian raskautunut bd bd bd
VM1974 voisittehan te kokeilla pikaisia jossain puskassa kun ilmatkin on niin lämpimät. Jospa pieni jännityskerroin sais sen plussan aikaseksi *hih hih* bd bd bd
EMMAEMILIA hienoa, että homma liikahti jättiharppauksen eteenpäin. Toivottavasti nyt heti ekasta tärppäis. bdbdbd
BILHA voihan suolistovaivat !?!? Mä olen kans miettiny joskus lääkäreiden suhtautumista. Hoitsut on tosi ihania ja ainakin yks lääkäri on empaattinen (OYS) mutta yleensä lääkärit on kingejä joiden kans ei käy inttäminen edes omasta kropasta * huoh* Mutta jospa meillekin suodaan se plussa piankin tulevaisuudessa. Jaksuja ja haleja.
JEANEL clomeista. HEH HEH Tossa edellisessä kirjoitelmassani ON osiossa kirjoittelin omia edesottamuksiani tämän kertaisella clomitaipaleella. Voit lukasta sieltä lisää, mutta perusajatushan ultrauksessa taitaa olla tarkistaa miten elimistö reagoi. Tuleeko muniksia sopivasti (1-2) vai liikaa (3->) ja onko limis paksuuntunut ja näiden pohjalta tarkistetaan annostus tai jatkot. Korjatkaa muut jos oon väärässä. Toivottavasti sulla on parempi onni tulevissa kierroissa. bdbdbd
METTE mulla clomit tasas kiertoa tohon 28pv joten oviksen osuttaminen siis hieman helpottu. Toivottavasti teillä nytkähtää kierto silleen ettei nyt viikonlopuille osuis. bdbdbd
TUUPALAINEN siitä se homma sitten etenee. Plussasäteitä sinnekin. Menee muuten aikakin nopeemmin kun on selkeet päivämäärät hoidoista edessa. Ja vielä kun työpaikka-asiatkin sulla järjesty niin " stressitila" elimistöstä poistuu ja PAM oletkin raskaana. bdbdbd
Muille hoidokeille huiskutukset ja positiivista mieltä.
ON. elikkä kyllä tästä clomien napsimisesta kohta vois kirjottaa jonku tragikomedian. Viimeksihän hehkutin, että sain seuraavaan kiertoon varattua sen ajan gynelle. Meillä on täällä yksityinen lääkäriasema jossa kerran viikossa on säännöllinen vastaanotto naisgynellä ja joka toinen viikko käy lisäksi miesgyne. NOH soittivat sieltä lääkäriasemalta. Nyt oli lääkäri perunu tulonsa ja kaikki ajanvaraukset perutaan siltä päivältä. Ja sattu vielä se viikko jolloin EI ole sitä miesgynen vastaanottoa. Yrittivät sitten tarjota vaihtoehtoista aikaa edelliselle tai seuraavalle viikolle (?). Yritin siinä sitten selittää, että ois tärkeetä ultrata just oikeina KP päivinä ja ei auta viikkoa ennen tai jälkeen. Nyt en sitte tiiä viihtinkö edes syödä noita clomeja kaapista pois. Viime kierto veny 29 pv ja eilen vähän jo salaa toivoinkin onnistumista (vaikka mahaa nippaili ja selkää jomotti) niin paskat, tästä päivästä sitten tulikin KP1. Tätä se on, joka kuukausi toiveet kuitenki nousee ja sitten ryskis. Rupee nyppimään. Kun löytyski sellanen toiveiden ON/OFF nappula niin laittas sen pysyvästi OFF asentoon.... Joo tuli vähän mustansävyinen jorina. Palataan asiaan parin päivän päästä jospa se siihen mennessä ois kirkastunu.
Heips!
Voi hiisi TUITTU! Joku jo kyselikin ja kysyn uudelleen; kuinka kauan joudutte odottamaan? 6 kuukauttako?
Tänään kp24 ja lääkärin määräämä testipäivä on viikon päästä. Silloin tosin on kp31, enkä ole ihan varma maltanko odottaa niin kauan. ;) Jos vanhat merkit pitää paikkansa jo kp27 alan aavistella, että menkat on alkamassa. Muistelen joskus hamassa menneisyydessä lukeneeni, että raskauden oireet on vähän samankaltaisia kuin flunssan oireet. Jos olisin vielä autuaan tietämätön omasta tilanteestani ja innokkaasti lukisin vauvakuume-palstaa, voisin kuvitella olevani raskaani flunssan takia. Mutta koska vauvakuumehöpinät on tullut karistettua jo aikaa sitten tajuan, että tämä on ihan tavallinen flunssa, minkä sain kun koulu taas alkoi ja olen päivät neljän seinän sisällä reilun parin sadan oppilaan kanssa. Jee!
Miliko
Voi ei TUITTU. :((( Tosi ikäviä uutisia. Toivottavasti tulehdus paranee pian. Onko siinä miten kontrolli ja lääkitys, voiko odotus tosiaan olla se 6kk?? Kamala tilanne, kun vielä kasataan murheen päälle aina vaan lisää. Toivon sulle voimia pinnistellä eteenpäin, rakas palstakamu. Jos tuntuu ettet jaksa nyt miettiä listaemoilua, niin voin päivitellä kyllä pinoa toistaiseksi.
Ja ulkonäköveikkaukseen: pituutta on 178cm, tukka hennan punainen (paitsi rotanväristä juurikasvua). Ruumiinrakenne on amatsoonimainen ja ylipainoa jonkun verran. Silmät siniharmaat, likinäköiset ja hajataitteiset=silmälasit alituisesti nenällä. Eli voisin sanoa, että himpun verran meni metsään... ;D
NONNALLE kovasti voimia toivottelen. Toivottavasti luomukierto olisi ottanut tuulta alleen clomien avustuksella. Kaikkea hyvää sinulle.
EE:lle onnea inssiin! Tosi mukavaa kuulla, että hommat nytkähti eteenpäin näin reippaasti. :)
QUIEROlle hurrrjasti onnea jakaantumisen johdosta! Mukava kuulla kuulumisiasi.
TIRPALLE pahoittelut tädin saapumisesta. Toivottavasti clomittelut nyt kuitenkin onnistuisi ja mieli vähän kirkastuisi. Olisiko sun mahdollista päästä jonnekin muualle ultraan?
AMALIAN kuulumisia jännittelen. Jättikö täti tulematta, vai pölähtikö se haaska paikalle? Oletko testiä tehnyt?
METTE: Mielestäni ainakin parilla päivällä pystyy säätämään oviksen paikkaa clomeilla, riippuen ottaako niitä kp3-7 vai 5-9 jne. Kai riippuu oman kierron pituudesta, että mille päiville nuo clomien otot sovitetaan. Kannattaa neuvotella lekurin kanssa, josko hän osaisi antaa vinkkiä. Pahimmassa tapauksessahan voi siirtää kierron alkupäivää vaikka lugeilla.
Kaikille muillekin huiskutuksia ja onnentuuppauksia toivottelen, sekä jaksamista ja tsemppiä koko revohkalle.
Sen verran omia kuulumisia, että kaikki tuntuisi menevän ihan ok. Huomenna varailen alku-ultraan aikaa. Sitä ennen ei ihan pysty rentoutumaan, vaikka aika liihotteleva mieliala kyllä meinaa pitää vallassaan. Yritän luottaa nyt noihin lugesteroneihin, että estäisivät sitä viime maaliskuun painajaista toistumasta.
Ja sanokaa ihmeessä, jos mun kuulumiset ja pulinat alkaa ahdistamaan, en halua teille pahaa mieltä aiheuttaa. Olette vaan tulleet niin tutuiksi viimeisen vuoden aikana, etten varmaan kokonaan osaa täältä poiskaan häipyä.
-v-
Kiitos pahoitteluista!!! Oikeasti, todella paljon. Tällä hetkellä olen aika ailahtelevaisella tuulella tämän tulehduksen kanssa, välillä pystyy ajattelemaan järkevästi ja välillä masentaa kyllä tosi paljon!!
Silloin kun olen järkevä, ajattelen suunnilleen näin:
Onhan se hyvä, että tällainen tulehdus löydettiin ja nyt sitä voidaan hoitaa. Jos ei kilpirauhanen toimi kunnolla, ei voi tulla raskaaksikaan. Siispä jos tuota ei olisi todettu, oltaisiin jatkettu hoitoja tuloksettomasti.
Tunteelisena taas:
Tää on ihan paska juttu.. Tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin.. Miksi juuri meille kävi näin.. Miksei alkukesästä vaan juuri nyt, kun ensin on kärvistelty kesätauolla ja nyt piti hoidot taas jatkua.. Oonkohan mä pahastikin sairas..jne jne..
Sen verran " espoolainen" minusta on nähtävästi tullut, että ajattelin jatkaa tutkimuksia tuolla Diacorilla. Ei edes huvita alkaa soitella tuonne julkiselle puolelle, kun ei sieltä edes saa aikaa. Lisäksi siellä ei kukaan kuitenkaan ota minua tosissaan.
Jatkosta en vielä tiedä. Tällä hetkellä syön teroja, että saisin edes kierron toimimaan. Tänään on kp42.. Seuraava kierto jää ainakin väliin suosiolla, Väestöliitossa sanoivat että tulehdus kannattaa hoitaa ensin kokonaan pois. Huomenna soitan uutta aikaa erikoislääkärille seuraavalle viikolle, että saan selvyyden onko tulehdus taltutettu buranalla. Jos ei, niin sitten joudun 8vkon kortisonikuurille. 3-6kk:n päästä kontrollikokeet ja sen jälkeen ehkä jatketaan hoitoja tai pahimmassa tapauksessa hoidetaan kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Yhteenvetona: Nyt ollaan hoitotauolla ainakin sen aikaa, että kilpirauhanen paranee plus arvot on normaalit. Paljon viisaampi olen ehkä reilu viikon päästä kun olen saanut erikoislääkärin näkemyksen asiasta.
Siihen asti ainakin voin toimia listaemona, mutta jos meidän hoitotauko tulee olemaan kovinkin pitkä, jään todennäköisesti palstalta pois. Katsotaan miten käy.
Kaikille huiskutuksia, kovin omanapainen olo on tällä hetkellä..
-Tuittu-
Eli pikainen piipahdus, sitten miehen kainaloon kattomaan leffaa.
Varjokas - musta ainakin on IHANA kuulla sun iloisia tunnelmia!! =) Ihan varmasti olet kaiken sen ansainnut! Ja antaa toivoa myös itselle. Ja kun kyselit, että yllättikö täti niin ei vielä, sun kirjotuksesta tuli ihan semmonen tunne, että pitäisköhän sitä testailla tässä joku päivä, jos ikävä vieras ei tuu. Kun jotenkin ite vaan pääasiassa ootta tätiä, ei oikein osaa olla yhtään optimisti.. Kiitos kun muistutit, että toivoa on.
Ja Tuitulle: ihana, että löysit tuon " järkevänkin" ajattelutavan, totta siinä joka sana. *rutistus* Sydämestäni toivon, että saat tulehduksen kuriin nopsalla aikataululla!
Nyt leffan pariin..
a
Tulin kurkkaamaan pikasesti kuulumiset, mutta pakko oli Varjokkaalle kirjottaa onnittelut, on se vaan niin upee juttu!! Sydämestäni toivon, että kaveri pysyisi kyydissä loppuun saakka. ONNEA! Niin se vaan elämä välillä yllättää..
Muiden juttuja en ehdi nyt valitettavasti kommentoimaan, kun uus työ vie aikalailla mehut, ja nukkumaan pitäis lähtee, et jaksais taas huomisaamuna viideltä herätä. Mut kovasti oon työstä tykänny, ja työkaverit tuntuu aikas ihanilta. Jospa vaikka viikonloppuna kerkeisin sit kirjotella enempi!
Huiskutukset kaikille,
LeiMu