Hoidon Tarpeessa' 05 ~vko32-33~
Kommentit (81)
Viime päivät on ollut ihan hektistä, koska työt alkoivat loman jälkeen. Miten työnteko voikin olla näin aluksi väsyttävää. Ihan poikki, vaikkei ole edes ollut pitkiä päivä. Työpaikalla on vähän huonomman puoleinen ilmanvaihto, joten tunnelma on ollut kuin viidakossa. Se taitaa viedä mehut!
Huomenna on edessä meidän viides inssi ja tällä erää viimeinen inssi. Enää me ei tätä inssirumbaa jakseta, vaan halutaan pikkuhiljaa tuloksia. Juttelin lääkärin kanssa ja hänen mielestään meidän on jatkettava ICSI:llä. Vaikka olen ihan sinut sen kanssa, että lapsia ei luomusti tule, tuntui ICSI aluksi hurjalta. Mutta ensin pitää odottaa miten inssin käy, ei vielä murehtia ICSI-juttuja.
Koska me ollaan hoidossa Avalla, on pakko murehtia hoitojen hinnoistakin. Meillä on tosin aika Tays:iin syyskuun lopulla, joten jos inssi ei ota onnistuakseen, pidetään kuukauden tauko ja käydään katsomassa miten pitkään jonoon Tays meidät laittaa. Jos jono on tuhottoman pitkä, koetetaan sitä ICSI:ä sitten Avalla. Saapas nähdä miten meidän käy.
Ja lopuksi onnea plussanneelle!!!
Miliko
Kiitos Mette! Meillä mies jopa vähän innostu tosta! (mikä oli kyllä tosi yllättävää..)
Ja moolille rutkasti onnea tälle päivälle!!
Kivaa päivää,
amalia
Niinhän siinä taas kävi, että viiva ei vahvistunut ja vuoto alkoi. Kp 26 muuttui kp 1/25-29 ja samalla kierto lyheni taas.
Pesu-polilta sain ohjeet, et on pidettävä kuukauden tauko clomeista. sit jatketaan vielä 4 kiertoa ainakin.
Fiilikset on aika ok. Parempi näin kuin 5 viikkoa myöhemmin. Nyt tuli ihan " tavalliset" menkat.
Luomukiertoa aion nyt tikuttaa...jos vaikka ovis tulis clomien jälkimainingeissa ja sen jälkeen limakalvokin paksuuntuisi tarpeeksi. jos vaikka seuraavasta kierrosta sit jo pääsis ultraan tsekkaamaan tilanteen.
Nonna
Huh huh, miten haipakkaa tämä oma elämä on. Tuntuu että on juhlaa juhlan perään. Mieskin jo eilen väsyneenä päivitteli, että miksi juuri tänä viikonloppuna pitää lähteä Tallinnaan..:) Kerrankin näin päin! Ollaan siis huomenna menossa kaveriporukalla Tallinnaan ja sen jälkeen jakaudutaan poikiin ja tyttöihin ja jatketaan laivasta suoraan baariin eri teitä..:) Onpa kiva päästä omien lapsuusajan kavereiden kanssa pitkästä aikaa liikenteeseen, mutta kun tämä on jo neljäs perättäinen juhlaviikonloppu. Onneksi ensi vkl on ihan vailla ohjelmaa! Sen voimalla siis..:)
Nonnalle hirmuisen isot pahoittelut menkkojen alkamisesta!! :( On niin epäreilua, että ensin vähän kuin lupaillaan ja sitten ei kuitenkaan..:( Lohturutistuksia!!!
Vm:lle myös pahoittelut uuden kierron käynnistymisestä! Tiedän tasan tarkkaan miten paljon sitä pettyy kun kerrankin antaa itselleen luvan toivoa positiivisesti ja sitten putoaa korkealta. Meiltä jo pitkään yrittäneiltä on tosiaankin viety juuri tuo odottamisen ilo mitä tuolla vauvakuumepuolella vielä on. Ei vaan enää halua odottaa koska pettymys on silloin muka pienempi.. Rutistuksia sinullekin!
Miten Milikon inssi meni? Entäs Moolin siirto? Koskas teillä on lupa testailla?! bdbdbdbd
Voi Mette.. Sinä ihan romutit minun mielikuvani sinusta..:) Kaikki muut veikkaukset oli edes jotenkin oikein, mutta en kyllä ajatellut että olisit noin pitkä! :) :)
Amalialla ei sitten ole enää pitkä aika seuraavaan lääkärikäyntiin! Hieno jutttu! Toivotaan että kierto vaihtuu siten että pääset heti siihen ssg:hen ja hoidot käynnistyvät vauhdilla!!
Moolin kanssako treffataan sitten kaksin? :) Ei vaan nyt kaikki mukaan! Ajankohdaksi ehdotan lokakuun ensimmäistä viikonloppua (1.-2.10) ja paikkakunnalle olen avoin! Miltä kuulostaa?
Itse muuten olen kuin olenkin vaalea. Tosin värjätty kylläkin. Luonnostaan olisin varmaan aika maantien harmaa. Mutta hiukset on kylläkin polkkamittaiset tällä hetkellä ja eikös ne maitotytöt olekin aina pitkillä hiuksilla varustettuja..:) Pituutta melkein 170. Loput saatte nähdä sitten lokakuussa..:D
Nyt taas menoksi. Mennään ostamaan uusia bilevaatteita..:) Niin ja kp33/? ja ei ole yhtään raskaana olo, joten kierto vaan taas venyy. Sitäpaitsi veikkaan ettei koko ovista ole tässä kierrossa edes ollut.
Lopuksi vielä huhuilen Joalinia, Mancoa, Lupusta, Tuupaa, Pingua ja kaikkia muitakin Hoidokkeja. Mars palstalle sieltä! :)
-Tuittu-
Huh olipa urakkaa lukea taas pino, kun on täällä on selkeästi oltu nyt ahkerampia, kun lomat on vietetty. Mulla alkoi se uusi työ niin oon sen puolesta ollu kiireinen, enkä ole enää iltaisin jaksanut pahemmin istua koneen ääressä....
Q:lle haluan esimmäiseksi sanoa, että paljon onnea pienestä pojasta. Toivottavasti Q jaksaa tulla pian kertomaan meille kuulumisiaan...
Nonnalle pahoittelut tädin saapumisesta ja siitä että testiin tuli viivoja....
Mä kanssa odottelen täällä miten meni Moolin siirto??? Nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menisi loppuun asti hyvin.
Tuittu mä en pääse tapaamiseen, kun meillä on sinä vkonloppuna muutto niin kaikki aika menee siinä ja siivotessa vanhaa asuntoa ja tietysti laittaessa uutta kuntoon. Mikäs on nyt teillä seuraava askel hoitojen suhteen. Onko teillä jo aika varattuna VL:n?
).( sen verran, että nyt mennää kp 10 ja ovis tekee tuloaan. Nyt kun täti saapuu seuraavan kerran soitan VL:n ja varaan lekuriajan joilloin saan sitten reseptit lääkkeisiin ja sitten alkaa pistely ja munisten kasvattelu icsi:ä varten. Aika lähellä jo ollaan ekaa hoitokertaa varten. Nyt on tullut 2v täyteen meidän lapsettomuus taivalta, toivon kovasti että se kohta päättyisi.
Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
Voih; Nonnalle ja VM:lle pahoittelut - kyllä on niiiiiiin väärin ja kohtuutonta! Mutta tsemppiä ja reipasta mieltä, rakkaat hoidokkikamut!!
Aion perehtyä kaikkien kuulumisiin paremmin viikonloppuna ja siksi nyt vaan omaa napaa...ihmeekseni siirrettävää oli tänään iltapäivällä yksi hyvä alkio - toinenkin hedelmöittyi, mutta se oli surkimus. pakkaseen ei mitään, joten toivotaan, että tästä tärppää...verikoe 1.9., mut testata aion 30.8, kahden viikon päästä punktiosta siis:=)
Iloista viikonloppua, kamut!
-mooli
p.s. Tuittu, voidaanhan me kahestaankin tavata, jos muut ei halua;=)
MOOLI lujasti peukutusta sulle pohjoisesta. Kyllä se nyt tärppää. Ei se määrä vaan se laatu. Plussajuna viheltelee asemalle saapumista....
VM1974 voi hitto. Tunnen todella tuon pettymyksen tunteen. Toivottavasti saat kuitenkin jostain voimia jatkaa ja sitä tunnettua suomalaista sisua joka meinaa, että kyllähän meille se plussa tulee. Lujasti haleja.
NONNA mua niin rupes itkettään sun puolesta. Toi on varmasti kauhee tilanne, kun vihdoin näkee r.testissä sen kaks viivaa ja sitte viedäänki pois. Kannattais mainita sitten lääkärille tosta, koska sehän oli kemiallinen eli hedelmöitys on tapahtunut mutta kiinnittyminen ei nyt jostain syystä onnistunut loppuun asti. Sullekin lujasti jaksamista ja lohtuhaleja.
JOALIN tsemppiä tulevaan icsiin. Vaan jos käykin niin ettei sitä tarvittas kun sulla on ovis noin lääääähellllä........
TUUPALAINEN kauhee työpaikka sulla. Mä en taitais jaksaa tollasta. Sen verran vilkas mielikuvitus mulla, että varmasti heti rupeaisin kuvitteleen kauhuskenaarioita ja vaikka mitä. Ja lisäkuormana sitten tämä lapsettomuus. On sulla kyllä mahtava tuskan sietokyky. Kauheesti jaksuhaleja ja positiivista tuulta puhaltelen erityisesti sinulle.
MILIKO jospa se nyt sitten tärppäis. Kauhee peukutus päällä. bdbdbd
AMALIA sullahan ei ookkaan enään kauheen pitkä aika lääkärille ja asiat rupee rullaamaan siitä. Toivottavasti aukiolotutkimuksessa todetaan tuubien olevan kauniisti auki ;o) ja joillakinhan on sellanenkin ihme käyny, että ton tutkimuksen jälkeen paukahti plussa. Toivotaan, että sullekin käy niin.
LEIMU huiskutukset sulle
TUITTU voi että kun ois ihana olla sun gallupin mukainen. Täytyy tuottaa todella suuri pettymys; pituutta hieman yli 160 ja hiukset luonnontilassa olisivat maantienväriset nyt hieman tummennetut. Mitäkähän se meinaa kun kolmas kerta listauksessa onnistuit, jospa se kolmas kerta toden sanoo jossain muussakin.....joten huimasti onnea inssiin (vaan jospa sitä ei tarviskaan kun se juna tosiaan on lähestymässä asemaa)
ON. hieman selvennystä tuohon mun clomi" sekoiluun" . Sain reseptin postitse tässä seuraavaa hoitoa odotellessa (uhkanahan oli että voi mennä vuoden 2007 alkukevääseenkin) ja tarkoitus oli, että menen yksityiselle gynelle ultraan ekassa kierrossa. Mutta kun se ei ollu paikalla ja julkiselle on aina niin pitkät jonot niin en viihtiny edes soitella. Ajattelin sitten seuraavaan kiertoon mennä yks.gynelle. No gynet oli vielä lomalla. Ei siinä sitte muuta kun oottelin seuraavaa kiertoa ja sitte olikin jo ajat täynnä. Sentään seuraavaan (4. clomikierto) sain varattua etukäteen ultra-ajan. Nyt mennään kp 24/28. Se hyvä puoli näissä clomikierroissa on sentään ollut, että kierto on säännöllistynyt 28 entisten 25-35 sijaan jippii jippii onhan sekin jo jotain.
Jymy-yllätys olikin kun posti toi seuraavan ivf hoitoajan ja se on jo marraskuussa. YES. Siihen asti taidan popsia pois noi clomit kuitenkin jos vaikka ei tarviskaan mennä iiveeäffään (tod.näk. melkeen nolla)
Tulipas tästä pienoisnovelli, mutta puhaltelen kaikille positiivista ja aurinkoista tuulta täältä pohjoisesta.
Viides ja viimeinen inssi tehtiin perjantaina ja nyt saan sanoa lopullisesti hyvästit clomeille. Mun kiintiö niiden suhteen on täynnä, enkä niitä voi enää syödä. Hyvä juttu, sillä sen verran jännittäviä hetkiä on eletty kohdun limakalvon paksuuden suhteen kahdessa viime kierrossa. Onneksi se oli tällä kertaa hiukan paksumpi kuin edellisellä. Testailla saan 3.9. jos vaan on aihetta. Siis suurin piirtein samoihin aikoihin kuin MOOLIkin. Koetetaan selviytyi jännityksestä kunnialla!
Meidän jatko on lääkäri kanssa suunniteltu niin, että lokakuussa alkaa meidän ensimmäinen IVF tai ehkä ICSI yksityisellä puolella. Kumpi, sitä ei vielä tiedä. Olo on tosi helpottunut, kun tietää mitä on tulossa, jos ei tämä inssi onnistukaan. Ennen tulevaa on edessä kuukauden tauko ja toisaalta se voi tehdä ihan hyvää omalla päälle. Tosin jos inssi ei onnistu, tuskailen varmaankin ¿turhaa¿ odotuskuukautta. Tauko tuli oikeastaan ihan hyvään aikaan, sillä syyskuussa meillä on aika Tays:iin ja saadaan silloin varmasti kuulla miten pitkät jonot sinne oikein on¿luultavasti pitkät.
Aurinkoista sunnuntaita toivottelee Miliko
Kiitos pohjoisen TIRPPA! Hyvä Tirppa, että posti toi IVF-postia:=)
Mut ehkä clomit tekee sen oikean tehtävänsä ennen marraskuuta - sullahan on nyt piina-aika menossa!!! bdbdbdbdbdbdbdbdbd***
MILIKO; tsemppiä piina-aikaan!! Toiv. oppilaat pitää sut niin kiiruisena, ette kerkee laskea päiviä;=)
Väsy, kun ollaan koko päivä oltu ulkona...alavatsa on arka ja kun virtsarakko täyttyy, tulee sellanen paineentunne - onko virtsis sellainen? Mulla ollu vaan kerran joskus nuorena, etten muista...
Huomiseen, rakkaat hoidokkikamut!!
-mooli
Täällä sitä maataan kuumeessa jo toista päivää. En oikeasti ole ollut näin korkessa kuumeessa useaan vuoteen. Särkylääkkeistä huolimatta on kuume heilunut tuolla 38 asteessa, kun viimeksi hyvin pahassa angiinassa oli korkeimmillaan 37,8. Huomenna kai pitää pistäytyä lääkärissä tarkistuttamassa kipeä kurkku ja omituiset korvat.
(Olisikohan lauantaisen aamuyön taksijonossa seisominen bilevaatteissa syynä moiseen?) ;)
Hienoa Tirppa!!!! Nytpä ei sitten ole enää montaa kuukautta seuraavaan hoitoon, joka toivottavasti tuo teille oman nyytin!! Olin ihan varma että olet pitkä..:)
Moolille paljon peukutuksia!!! Lupaavalta kuulostaa!! bdbdbdbd
Minua myös Milikon tavoin helpottaa kun on jatkosuunnitelmia tiedossa hoitojen suhteen. Ettei tarvitse ikään kuin jäädä tyhjän päälle. Peukkuja Tampereenkin suuntaan!! bdbdbdbd
Jokos muuten Lupus on aloittanut opinnot?
Ja onko Varjokkaalla menossa jo oviksen jälkeinen aika?
Kaikille muille hoidokeille paljon vilkutuksia! Nyt tämä neiti painuu takaisin sohvan pohjalle (ja odottaa että mies tulisi kotiin kaupasta ja toisi tilaamani herkut) ;)
-Tuittu, kp36/?-
Ps. Perjantaina soita lääkäriin ja kyselen voinko aloittaa terot. Muuten ei päästä jatkamaan hoitoja ikinä!
Ihan aluksi suurensuuret pahoittelut Nonnalle ja VM:lle! Varjokkaallekin lähettelen lämpimiä halauksia! Moolia olenkin jo tsempannut tuolla Enskapinossa, mutta myös muille hoidokeille voimia ja valoa syksyyn!!! Ihmeitä tapahtuu!!!
En aluksi uskaltanut tänne tulla kertomaan vauvauutisia, mutta kun täällä olikin jo ollut siitä juttua ja kuulumisiakin oli kyselty (kiitos siitä), niin tässä niitä nyt sitten olisi.
Eli meidän suloinen poika syntyi pari viikkoa ennen laskettua aikaa 8.8.. Hän panoi 3380 g ja oli 49 cm pitkä. Ei siis mikään jätti sitten kuitenkaan, vaikka niinkin vähän etukäteen ultrien perusteella veikattiin. Olin 7.8. synnytystapa-arviossa, jossa todettiin, että vauva mahtuu syntymään alateitse ja että itse asiassa paikat näyttikin jo vähän kypsyneen. En ikinä olisi uskonut, mutta synnytys käynnistyi sitten seuraavana aamuyönä ihan spontaanisti supistuksilla ja lapsivesien menolla. Ensisynnyttäjäksi kaikki sujui todella nopsaa, synnytyksen kokonaiskesto oli vähän yli 7 tuntia. Synnytys ei ollut helppo, vaan olin kyllä tosi kipeä, mutta silti siitä ei jäänyt mitään kauhukuvia. Päin vastoin, täytyy olla onnellinen, että kaikki meni niin hyvin!
Poika on niin ihana, että ei sitä voi kuin halailla ja pussailla! :) Tänään olis oikeasti mun laskettu aika, mutta oltiikin jo toista kertaa pojun kanssa neuvolassa. Painoa oli jo 3515 g ja pituuttakin 52 cm, eli kovasti hän kasvaa. Maito ja uni maistuu, ja välillä vain vaihdetaan vähän vaippaa, kylvetään tai harjoitellaan leikkimistä ja liikkumista puuhamatolla. Leikit kestää tosin toistaiseksi vain noin 2 minuttia, kunnes tuleekin jo taas kirjaimellisesti kiljuva nälkä. :)
Voikaa hyvin!
Onnellinen Äippä-Q ja -q- 13 vrk
Onnea Q! Kuullostaa vauva-arki ihanalta. Oikein mukavaa syksyä teille!
Tuitulla se kierto vaan venyy ja venyy. Onpas erikoista, joko oot testin käyttäny? Ja kuullostaa muuten mukavalta nuo sun biletysviikonloput! ;) On tullu tosiaan itekki otettua aika rennosti tää kesä. Baarissa käyty sitte talvenki edestä! Mielikuva musta ei ihan passannu mun peilikuvaan. Oon tämmönen 165, aika pitkät hiukset, päältä vaaleet ja alta punaset. Väri ei oo oma! ;)
Mooli! Eikö se painontunne liity ennemminki raskaudenalkuun, ku virtsikseen... :) Toivon kovasti, että tärppäis nyt!
Milikolle ihan hurjasti onnea vimppaan inssiin! Miks teille suositeltiin heti ICSIä, jos ei onnaa, vaikka teillä tais olla simpat samaa luokkaa ku meillä, että ei oikeestaan mitään hätää... ?
Tirpalle kiitokset kannustussanoista! Hyvä homma, että IVF-aika tulikin odotettua nopeemmin!
Nonnalle hali huonojen uutisten takia! Mää kans oisin sillä kannalla, että lääkärille kantsii mainita!
Kyllä menee aika nopeesti ku Viivilläki jo alkaa toinen kolmannes! Huh huh. Kyllä me kaikki täältä perästä tullaan, ennemmin tai myöhemmin! Ihan varppina! :)
VM1974, aika kumma tilanne tuo äkkinäinen menkkojen alku. Olisko siinä ollu jotain yritystä taustalla?
Mulla oli itella tossa puolitoistavuotta sitte samankaltainen tilanne, ku menkat alko yhtäkkiä suihkussa oksennuksen kera ja loppujen lopuks oli koko kylppäri veressä. (ihanaa kuvailua...) Niin ittekseni mietin sillon, josko ois ollu jotain kemiallista, mutten tajunnu mitään testiä tehä tietenkään. Sen jälkeen ei oo kyllä tommosta ollu, että jotain häikkää siinä ainaki oli!
Ja voimia muutenki sulle! Tosiaan jos vauvojen ja lapsiperheiden näkeminen aiheuttaa kovasti mielipahaa, niin kannattaa ottaa ihan etäisyyttä, koska nopeesti se mieliki siitä muuttuu aurinkoisemmaks! :)
Amalialle mukavaa lääkärin odotusta! Pari viikkoa vielä!
Mette menee kierron loppua ilmeisesti, toivottavasti saatte järkättyä kaikki työjutut passeliks hoitojen sekaan!
Mulla on nyt menossa toinen saikkuviikko, uus työpaikka on järjestyny, joka alkaa ens viikolla! Hienoo, ettei tartte enää tonne mennä. Ei oo mistään kotosin jos pelottaa töihin mennä. Jos haluatte lukee mitä siellä töissä tapahtu, niin voitte lukee tuolta vauvat.netistä, kirjottelen nimittäin myös sinne. Siellä yleistä- osiossa on tarkka kuvaus mun saikkujutuista.
Tapaamisesta oon kiinnostunu. Tuun kyllä minäki, ettei tartte Tuitun ja Moolin kahestaan mennä!
Torstaina on mun IVF-suunnitteluaika aamulla, tuun sitte kertoon kuulumisia!
Tänään aamulla tein elämäni toisen positiivisen raskaustestin.
Acon10, selkeä viiva. pp12 eli kp26.
Jatkan lugesteronien käyttöä 200mg/pvä ja toivon että kaveri pysyy kyydissä.
Tulen illalla jatkamaan lisää. Ihan älytöntä. En uskonut hetkeäkään että näin kävisi.
Pitäkää lippu korkealla, rakkaat.
ONNEA! Kyllä elämä yllättää vai mitä! :) Oikeen iso rutistus!
Vau!! Onneksi olkoon!!! Täällä on nyt kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että pikkuinen pysyisi kyydissä tällä kertaa!
Palaan myöhemmin takaisin, oli vain tarkoitus käydä lukaisemassa nopeasti, mutta eihän tällaista uutista voi jättää kommentoimatta..:)
-Tuittu-
Heips pitkästä aikaa!
Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole viime aikoina kirjoitellut oikein missään pinossa. Tässä pinossa oli niin kotoista, että en oikein ole löytänyt paikkaani plussanneissa.
Onnea hirmuisesti varjokkaalle!!! Tiedän kyllä tunteesi. Minulla on menossa rv 17 ja silti on vaikeuksia uskoa, että kyllä sieltä luultavasti vauva on tulossa. Muutaman kerran olen jo kuvitellut tuntevani jotain, mutta kyllähän sitä halutessaan tuntee ihan mitä tahansa.
Tsemppiä kaikille tuleviin ja käynnissä oleviin hoitoihin!!!
Ja onnea vielä kerran Varjokkaalle!! Kerrohan kaikki oireesi vielä..:)
Kiva kuulla myös Tuupalaisesta!! Yritin käydä lukemassa kokemuksesi, mutta en löytänyt sitä ko. sivustolta tai sitten en osannut vain etsiä. Kiva kuitenkin että olet saanut uuden työpaikan ja muutenkin ottivat tosissaan tuollaiset uhkaukset! On tosiaan tullut hieman juhlittua.. Onneksi on nyt muutama viikonloppu aikaa levätä ennen miehen isoja synttärijuhlia..:)
Vilkutuksia Q:lle ja pienelle q:lle! Kiva kun tulit kertomaan vauvakuulumisia! Ja onnea hirmuisesti koko perheelle! Onkohan muita hoidokkeja/ex-vasta-alkajia jo synnyttäneinä? Omena taitaa olla aika lähellä kaksosten kanssa ja Marenda..
Lillille myöskin huiskutuksia!! Hyviä masunkasvatus-aikoja sinulle!! Voin kyllä kuvitella miten epäuskoiselta tuntuu, kun vuosien odotus palkitaan ja saa vatsaa kasvatella..:)
ON: Tänään kävin lääkärissä ja sain diagnoosiksi kilpirauhasten tulehduksen.. Ou jee.. Tämän siitä saa kun ei ikinä sairasta mitään pikkutauteja. Kerään sitten itselleni kaikki kummajaissairaudet. No, sain nyt aluksi kokeiltavaksi ihan burana600:sta ja jos se ei tehoa, niin sitten joudun hakea 8vkon kortisoonikuurin. Vähän hämmentää.. En oikein tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella, paljonko se vaikeuttaa taas raskaaksi tulemista, hoitoja jne.. Voi vee jos joutuu odotella taas kuukausia..:( Puolen vuoden päästä joudun kilpirauhaskontrolliin jossa tarkistetaan ettei vaiva ole kroonistunut.
Huomenna soitan Väestöliitosta puhelinaikaa lääkärille. Ajattelin kysäistä teroista ja varmistaa myös tuon taudin vaikutukset. Aamulla joutuu kyllä varmaan tekemään sen raskaustestin, kun sitä kuitenkin sitten kysyvät. Ei yhtään huvittaisi testata enää yhtään negaa mutta kai se on pakko. kp37 menossa eikä mitään oireita menkoista.. Ja edelleen olen 99,9% varma, että en ole edes ovuloinut tässä kierrossa joten en kyllä usko pätkääkään yllätyksiin. Huoh..
Ja hienoa kun saatiin myös Tuupa joukkoon.. Muita treffaajia? Olisko Joalin kuitenkin kiinnostunut treffeistä? Jospa siirretään niitä lokakuun puolelle? 13.10 tai 20.10.. Onko parempi ajankohta? Mukana siis tällä hetkellä treffeille (joiden paikkaa ei ole edes päätetty) minä, Mooli ja Tuupalainen.
-Tuittu-
ONNEA varjokas!! Aivan mahtava juttu!! =)
Tuupalainen, kävin lukemassa sun kertomuksen. Tosi kurjalta kuulostaa. Ymmärrän aivan täysin, että olet järkyttyny jne. Minä aikanaan olin töissä kioskissa, jotain ikäviä juttuja sattui silloinkin (olin aina yksi työvuorossa), yksi mies kävi jatkuvasti uhkas tapaa jne. muttei mitään noin kamalaa kun sulla. Onneksi uusi työpaikka järjestyi! :) Kiva oli, kun näkyi kuva tuolla sivulla.
Q -minä muistan sut tuolta vauvakuume - puolelta. Hirrrmuisesti onnea tuoreelle äidille!!
Mette - mihellä on huomenna aika sinne vyöhyketerapiaan. Eli kiitos vinkistä. Innolla odotan mitä tuumii, toivottavasti on positiivinen kokemus, kun aika kallista kuiteski (50 e).
tirpalle kiitos kannustuksesta. Kiva, että saitte IVF ajan aiemmin kuin luulitte. Jospa ne clomit auttais, eikä siihen tarviis mennä...
Mooli, tulehan kertomaan miten menee!! Tekös milikon kans seuraavaksi plussaatte?
Tuittu, tule kertomaan miten testissä käy, *pitää peukkuja pystyssä* Kurjan kuulonen tuo sun sairaus, jospa menee buranalla ohi, eikä vaikuta hoitoihin (paitsi jos testi on ++ eikä hoitoja enää tarvittaiskaan =).
Ainiin tapaamisesta, mä olisin kyllä ihan intona tulossa, mutta matkaa aika monta sataa kilometriä.. Jos ette sit innostu tulemaan tänne pohjoseen... ;)
Vilkutuksia kaikille,
amalia
nyt ihan kaamee läjä vauvaliimaa ja tarrasukkia!!
Vilkutukset Tuupalle, Tuitulle, Amalialle ja muille ihquille!
Mulla on tänään kauhee masis päällä - olin 12 h töissä ja kaikki meni läskiks ja itkeskelin omassa työhuoneessani salaa...säälittävää...ei sovi piinailu mulle!
-mooli
AMALIA: Kirjoittelin vastausta tuonne toiseen ketjuun, mutta liitän sen nyt tähänkin. Me ollaan siis molemmat käyty vyöhyketerapeutilla, joka hoitaa pelkästään jaloista. Jotkuthan tekee sellaisia kokovartalo hoitoja. Niistä mulla ei siis ole mitään kokemusta, mutta olen kuullut, että ovat tosi rentouttavia. Kannattaa mennä sellaiselle terapeutille, joka on hoitanu lapsettomia, että se oikeesti tietää ne paikat joista pitää painella. Ja ne paikat on muuten jaloissa aivan älyttömän kipeitä missä jotain vikaa on. Ekat kaksi kertaa voi koskea paljonkin, mutta sitten helpottaa. Ja kyllä meillä mieskin saa luvan kipua kestää, kun suurin osa hoitoja kuitenkin koskee vain minua!
Mieheni kävi terapiassa ehkä kymmenisen kertaa. Viidestä kymmeneen kertaan on kai riittävä määrä. Ja muutos oli meillä huomattava, nyt siemenneste on lääkärin erinomaista! Siittiöt pestiin inssejä varten ja siten ollaan siis saatu tarkkoja laatuvertailuja. Määrä ja liikkuvuus oli siis priimaa jo aikaisemmin, mutta muodossa oli siis vikaa. Tulokset eivät sitten tule hetkessä, vaan siemennestehän uusiutuu noin kolmessa kuukaudessa eli sen verran ainakin menee, jotta jotain näkyvää muutosta tapahtuu. Tästä on siis olemassa ihan tutkimustuloksia, joiden mukaan terapialla on ollut positiivinen vaikutus siittiöiden määrään ja laatuun.
Suosittelen kokeilemaan! Sieltä on meidän perheessä saatu apua moneen vaivaan migreenistä lähtien. Naisella hoito pitää ajoittaa aikaan ennen ovulaatiota, mutta miestä voi siis hoitaa milloin vaan. Mulla itsellä oli kierto kyllä säännöllinen, mutta luulen ettei alussa tapahtunut ovulaatiota, koska kehoni oli tosi sekaisin pillereiden jälkeen. Hormonipisteet oli siis älyttömän kipeet alussa. Nyt on ne ollu jo ajat sitten kunnossa, mutta olen käynyt terapeutilla, koska siten saan varmistettua ovulaation. Naisilla apua on siis löytyny mm.PCO:hon. Ja meidän käyttämä terapeuttikin on saanut aikaiseksi ns. peukalovauvoja!! Tulosta siis ei vaan meillä ole valitettavasti näkynyt¿
Mitäs TUITULLE kuuluu? Ettet vaan olis raskaana, kun sulla toi kierto venyy??? Ja siihen sun ulkonäkö veikkaukseen. Mun osalta se ei pitänyt ihan kutiaan, pituutta on siis reilu 170cm, silmät ruskeet ja hiukset pitkät.
MOOLILLE TSEMPPIÄ SIIRTOON!!! Toivottavasti munikset on lähteny hyvin jakaantumaan.
Mitäs VARJOKKAALLE kuuluu?
Entäpä mitäs NONNALLE kuuluu? Joko viiva on vahvistunut?
Nyt suuntaan ompeluhommiin. Pitää valmistella huomiset tunnit. Kaikille hoidokeille tasapuolisesti huiskutuksia! ¿Mette-