Mikä on sinusta hieno mauste ja tykkäät sen mausta melkein
Kommentit (67)
Tilli ja sinappi on mauste.Cajun mauste ja pippurit.Mausteena konjakki ja rommi cola.
Cayenne. Sopii erityisesti, jos haluaa lämmintä, mutta ei tulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli kaikkeen muuhun kuin makeaan, makeaan vaniljasokeri.
Pehmeäksi sulanut vaniljajäätelö ja valkosipuli on muuten vietävän hyvä yhdistelmä.
Näin ulkopuolelta ihmettelen, että mitäh 😅
Nyt kiinnostaa, että miten sulle tuli mieleen yhdistää nämä ainekset? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pehmeäksi sulanut vaniljajäätelö ja valkosipuli on muuten vietävän hyvä yhdistelmä.
Nyt kiinnostaa, että miten sulle tuli mieleen yhdistää nämä ainekset? 😂
No - kerta kun kysyt, niin kerronpa miten tähän on tultu. Joskus olin syömässä pizzapuffetissa, niin kävipä sitten sillä tavalla, että jälkiruokajäätelön lusikka lipsahti kädestäni lautaselle johon oli jäänyt nokare valkosipulimurskaa. Siinä säätäessä en tajunnut koko juttua ennen kuin raapaisin jäätelöä (pehmis - mikä lie) suuhuni sillä valkosipulilla maustetulla lusikalla ja olin saman tien myyty. Valkosipulia ja vaniljajäätelöä! (Syödäänhän sitä Oulun valkosipulifestareillakin.)
Maustesekoituksista Sambal Oelek ja Arabiata.
Vierailija kirjoitti:
Maustesekoituksista Sambal Oelek ja Arabiata.
Korjaan itseäni: Arrabbiata
Savupaprika, sillä saa makua ruokaan kuin ruokaan.
Basilika, pestokastike sopii kaikkeen.
Kuivattu oregano ja tuore persilja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa, että miten sulle tuli mieleen yhdistää nämä ainekset? 😂No - kerta kun kysyt, niin kerronpa miten tähän on tultu. Joskus olin syömässä pizzapuffetissa, niin kävipä sitten sillä tavalla, että jälkiruokajäätelön lusikka lipsahti kädestäni lautaselle johon oli jäänyt nokare valkosipulimurskaa. Siinä säätäessä en tajunnut koko juttua ennen kuin raapaisin jäätelöä (pehmis - mikä lie) suuhuni sillä valkosipulilla maustetulla lusikalla ja olin saman tien myyty. Valkosipulia ja vaniljajäätelöä! (Syödäänhän sitä Oulun valkosipulifestareillakin.)
Kiitos tarinasta! En ehkä vielä ainakaan ole täysin vakuuttunut (että maistaisin), mutta uskon sua! 😂
Vierailija kirjoitti:
Sriracha.
En minä sitä jäätelön päälle kaada, mutta on suosikkimausteeni nykyisin. Vaikeaa vaan löytää hyvä korvike, kun sitä alkuperäistä ei enää saa.
Ai sitä missä on kukko?
Saahan.
Basilika, inkivääri ja kurkuma tuoreena. Samoin sitruunamelissa - kokeilkaapa vaikka aasialaisen ruuan kanssa. Thaikaveri neuvoi.
Kookosaminot ja ravintohiiva ovat ihania myös.
Teen sienikastiketta marinoimalla herkkusieniä tamarissa ja seesam-/öliiviöljyssä. Vähän valkosipulia sekaan. Tätä lientä kaadan melkein kaikkiin ruokiin umamia tuomaan ja tulee ne sienetkin syötyä.
Sahrami ja muskottipähkinä.