Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinusta hieno mauste ja tykkäät sen mausta melkein

Vierailija
18.02.2021 |

Missä tahansa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt voi sanoa että joka paikkaan käyttäisin, mutta viher- ja roseepippuri ovat todella mahtavia maultaan.

No kyllä! Tuli yhtäkkiä muisto kivasta hetkestä, johon liittyi viherpippurijuusto 😊

Nro 12

Joo, se juustokin on ihanaa:)

Vierailija
22/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosepeppar, vitlök, svartpeppar.

För pasta köper jag ibland adzika och grädde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kardemumma, neilikka, basilika

Vierailija
24/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuuna ja muskotti.

Vierailija
25/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savupaprika, valkosipuli ja jeera. Jos suolaa ja pippuria ei lasketa.

Vierailija
26/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt voi sanoa että joka paikkaan käyttäisin, mutta viher- ja roseepippuri ovat todella mahtavia maultaan.

BTW - roseepippurilla saa jo eltaantuneesta lihasta tai kalasta sen härskin aromin piiloon.

.

T: kokki

Vierailija
27/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili, inkivääri, timjami, persilja, basilika, tilli, curry, kurkuma, juustokumina(jeera), korianteri, valkosipuli, sipuli, mustapippuri, suola, sokeri eri muodoissaan, kaneli, vanilja, oliivi, sitruuna, balsamico. Oliiviöljy, voi.

Lähes päivittäin periaatteessa kaikkia noita, sitten välipäivinä joitain muitakin mausteita sekaan.

Vierailija
28/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli, inkivääri (tuore), timjami, rakuuna, basilika, sokeri, merisuola, rosepippuri, kapris, fish sauce

Vierailija
29/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumina eli maustekumina. On eri kuin roomankumina eli juustokumina eli jeera, jota itämaisissa ruoissa käytetään.

Tiedon jyvänen: Suomi on maailman yksi suurimpia kuminan tuottajia.

Juu, maailman suurin tuottaja on, yli neljäsosa maailman kuminasta tulee Suomesta koska täkäläinen ilmasto ja valoisa kesä sopivat kyseisen kasvin viljelylle niin hyvin.

Itse sanoisin varmaan paprika tai persilja (vaikka jälkimmäinen on oikeastaan kai yrtti eikä mauste mutta kuitenkin). Toki mikään mauste ei sovi kaikkeen mahdolliseen mutta paprika käy kyllä aika moneen erilaiseen ruokaan ja persiljastakin on moneksi.

Vierailija
30/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrveli tietty.

Vierailija
31/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ras el hanout ja zaa'atar. Ovat kylläkin mausteseoksia, mutta varsin aktiivisessa käytössä.

Vierailija
32/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sriracha.

En minä sitä jäätelön päälle kaada, mutta on suosikkimausteeni nykyisin. Vaikeaa vaan löytää hyvä korvike, kun sitä alkuperäistä ei enää saa.

Täysin tuntematon mauste itselleni, ikävä kyllä.

Mitä tuo on suomeksi?
Kuulisin mielelläni lisää tästä mausteesta, olen kiinnostunut uusista ruuista ja mausteista, sen jälkeen kuin jouduin fyysisten syiden takia jäämään työkyvömmyyseläkkeelle.

Olen alkanut leipoa paljon ja tekemään runsaasti kotiruokaa.

Vierailija
33/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virveli.

Vierailija
34/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sriracha.

En minä sitä jäätelön päälle kaada, mutta on suosikkimausteeni nykyisin. Vaikeaa vaan löytää hyvä korvike, kun sitä alkuperäistä ei enää saa.

Täysin tuntematon mauste itselleni, ikävä kyllä.

Mitä tuo on suomeksi?
Kuulisin mielelläni lisää tästä mausteesta, olen kiinnostunut uusista ruuista ja mausteista, sen jälkeen kuin jouduin fyysisten syiden takia jäämään työkyvömmyyseläkkeelle.

Olen alkanut leipoa paljon ja tekemään runsaasti kotiruokaa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sriracha-kastike

Vierailija
35/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus 💖

Vierailija
36/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkosipuli kaikkeen muuhun kuin makeaan, makeaan vaniljasokeri.

Pehmeäksi sulanut vaniljajäätelö ja valkosipuli on muuten vietävän hyvä yhdistelmä.

Vierailija
37/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuuna sekä kuivattuna että tuoreena, tuore basilika, tuore korianteri,tuore salvia, Maustepippuri, mustapippuri,valkosipuli,savupaprika, jeera. onhan näitä. Kasvatan yrttejä itse ja tykkään monista tuoreena eniten.

Vierailija
38/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli-perunalastut oli ihania. En tiedä tehdäänkö niitä enää. Tuore inkivääri on ihanaa smoothiessa.

Vierailija
39/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuuna on kyllä hyvää missä vaan. Inhoan yli kaiken kuminaa 😝 ja korianteri maistuu suussani myös pahalta. Joku geenijuttu tuokin, toiset tykkää noista ja toisten suussa ne maistuu vastenmieliseltä. Samoin stevian maistan pistävänä, vaikka sen on tarkoitus olla makeute.

Yksi suosikkini on nykyään kantarelli-persilja -suola, jota kaverini teki syksyllä kun oli ylituotantoa sienistä. Se antaa kyllä ihanan maun liharuokiin, munakkaaseen, voileiville. Eli kuivattua kantarellia ja persiljaa merisuolan kanssa jauhettuna. Suhteista en osaa sanoa.

Vierailija
40/67 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore korianteri