Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vihainen, koska masennusta ei osata vieläkään hoitaa.

Vierailija
18.02.2021 |

Minulla on ollut masennuskausia lapsesta asti ja on kokeiltu lääkkeitä ja terapioita. Niistä ei ole ollut minkään valtakunnan apua. Monta kertaa on joutunut vakuuttelemaan, että olen ihan oikeasti masentunut. Tuntuu, ettei mitään apua ole mistään, eikä ketään kiinnosta. Masennuslääkkeet on vihonviimeistä paskaa, ne pilaa elämän lopullisesti. Ei siinä sumussa ja sivuvaikutusten suossa olo koskaan parane. Terapia on ihan turhaa lässytystä.

Masennusta varmaan tutkitaan paljonkin, kun se on niin yleinen, mutta hoitoa ei todellisuudessa ole olemassakaan.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko skitsofrenia ihmiselle ympäristöstä ja kaksoisviestinnästä.

Vierailija
22/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat luonnonvoimalla ihmisellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakulo kuuluu elämään, myös lapsella.

Ei aina voi olla huikeeta ja fantastista. Itseasiassa aika harvoin on.

Hohhoijaa... Kliinisen masennuksen kriteerit täyttävä "alakulo" ei mitenkään itsestäänselvästi kuulu kaikkien elämään. Meillä joillakin valitettavasti kuuluu.

Vierailija
24/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta liikuntaa, syö paremmin.

Ota positiivinen asenne tekemiseen.

Vierailija
25/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetun suomalaisen psykiatrin mukaan on suuri merkitys.

Vierailija
26/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tutkittu rauta-arvot? Aika monella masentuneella varastorauta on vähissä. Itse odotan uteliaana, saanko varastoraudan nousuun ja poistuuko sen myötä masennukseksi tulkittuja oireita.

Vierailija
27/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen sairauteen ei ole vielä parannuskeinoa. Jos sulla olis vaikka haimasyöpä ni olis aika tosi vähissä.

Vierailija
28/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella masennus ja ahdistus johtuu siitä, että verensokeri heittelee.

Ylipainokin aiheuttaa elimistössä tulehduksen, mikä masentaa.

Mutta menepä sanomaan masentuneelle, että jätä sokeri ja laihduta. Ei, pitää saada se kaiken parantava pilleri, jota ei ole olemassakaan. Mutta kun se olisi se helppo ratkaisu. Oma aktiivisuus on liikaa vaadittu.

Vierailija
29/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos ratkaisu ei olekaan psykiatria

Entä jos sinun pitääkin itse toimia oman mielesi terveyden hyväksi?

Samaa mieltä. Itselle parhaiten on toiminut terapia yhdessä elämäntapojen muuttamisen kanssa. Aloin syödä terveellisesti, harrastaa liikuntaa, meditoida, hankkiuduin eroon toksisista ihmisistä. Vasta sitten kun itse aloin ottamaan osan vastuusta masennuksen hoidosta itselle, alkoi muutos parempaan.

Vierailija
30/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta menepä sanomaan masentuneelle, että jätä sokeri ja laihduta. Ei, pitää saada se kaiken parantava pilleri, jota ei ole olemassakaan. Mutta kun se olisi se helppo ratkaisu. Oma aktiivisuus on liikaa vaadittu.

Kuinka paljon mun pitää vielä laihtua että masennukseni paranee? T. 165 cm, 45 kg

Vierailija
31/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että masennus on yleisnimitys ainakin 12 erilaiselle mielen sairaudelle. Se, mikä toimii yhteen, voi pahentaa toista.

Itse olen kokeillut omiin mielialaongelmiini 7 eri lääkettä, jotka kaikki vain pahensivat tilannetta.

Viimeisen vuoden aikana olen lukenut kahdestakin artikkelista, että joillakin masennusoireisiin (ja/tai bipolaarisuuteen) liittyisi matala-asteinen tulehdustila, ja silloin siihen auttaisi tulehduskipulääkkeet. Tämä siis tapauksissa, joissa "viralliset" lääkkeet eivät toimi.

Itse söin juuri vähän yli iikon Burana-kuurin. Nyt on toinen päivä menossa niin, ettei ole masennusta, vaikka en Buranaa ole enää syönytkään. Ja vaikka aamulla tapahtui sellaista, mikä v**tti ihan s*sti, ei masennus ole palannut. Eli täytyy ostaa lisää Buranaa kaappiin siltä varalta, että masennus taas nostaa päätään. Sillä siitä näköjään pääsee.

P.S. Olen lukenut myös, että iso osa psykiatreista pitää tuota tulehdusväitettä ja tulehduskipulääkkeiden toimivuutta huuhaana. Mutta jos ei "viralliset" lääkkeet ja terapia auta, kannattaa tuokin kokeilla. Mutta ei sekään varmasti kaikille toimi. Tulehduskipulääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä, eikä siellä tarvitse kertoa, että masennukseen niitä syöt.

Vierailija
32/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse aina ne asiat joita oikeasti haluat, eikä niitä mitkä kuuluisi valita. Älä tee pahaa kenellekään. Liiku, nuku ja syö sopivasti.

Vierailija
33/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta nimenomaan ulkoliikunta piristää ja lisää serotoniinia luontaisesti. Tuo hyvät yöunet jne.

Vierailija
34/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravinnolla ja liikunnalla on valtava merkitys aivokemiaan, joten masentuneen kannattaa koittaa elää mahdollisamman terveellisesti. Masentuneena ei tosiaan tee mieli aloittaa terveellisiä elämäntapoja, mutta kaikki lähtee pienistä askelista. Aloittaa vaikka korvaamalla yhden epäterveellisen aterian päivässä jollain terveellisemmällä ja vaikka tekemällä puolen tunnin kävely lenkin. Siitä se sitten lähtee. Toki osalla masentuneilla jo valmiiksi terveelliset elämäntavat, mutta aika yleistä on, että masentunut laiminlyö terveyttään, mikä on pahin asia mitä se masentunut voi tehdä.

Vierailija
35/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että masennus on yleisnimitys ainakin 12 erilaiselle mielen sairaudelle. Se, mikä toimii yhteen, voi pahentaa toista.

Itse olen kokeillut omiin mielialaongelmiini 7 eri lääkettä, jotka kaikki vain pahensivat tilannetta.

Viimeisen vuoden aikana olen lukenut kahdestakin artikkelista, että joillakin masennusoireisiin (ja/tai bipolaarisuuteen) liittyisi matala-asteinen tulehdustila, ja silloin siihen auttaisi tulehduskipulääkkeet. Tämä siis tapauksissa, joissa "viralliset" lääkkeet eivät toimi.

Itse söin juuri vähän yli iikon Burana-kuurin. Nyt on toinen päivä menossa niin, ettei ole masennusta, vaikka en Buranaa ole enää syönytkään. Ja vaikka aamulla tapahtui sellaista, mikä v**tti ihan s*sti, ei masennus ole palannut. Eli täytyy ostaa lisää Buranaa kaappiin siltä varalta, että masennus taas nostaa päätään. Sillä siitä näköjään pääsee.

P.S. Olen lukenut myös, että iso osa psykiatreista pitää tuota tulehdusväitettä ja tulehduskipulääkkeiden toimivuutta huuhaana. Mutta jos ei "viralliset" lääkkeet ja terapia auta, kannattaa tuokin kokeilla. Mutta ei sekään varmasti kaikille toimi. Tulehduskipulääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä, eikä siellä tarvitse kertoa, että masennukseen niitä syöt.

Burana tuhoaa suolen nukkaa eikä sitä tule käyttää muuhun kuin fyysiseen kipuun.

Vierailija
36/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että jonkinlainen perinnöllinen alttius siinä on taustalla, mutta se ei pelkästään selitä sairastumista. Eli ympäristötekijöillä on iso merkitys taudin puhkeamisessa. Se, millaiset tekijät ympäristössä lisäävät riskiä, ja mitkä vähentävät, ei kai (vielä) tiedetä. Kaksoisviestintä on kyllä niin ikävä asia, että se varmasti lisää kaikenmaailman psyykeongelmien eskaloitumista.

Vierailija
37/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis pitäisi tehdä? Miten sitä pitäisi hoitaa?

Oletko lukenut Eckhart Tollen Läsnäolon voima-kirjan? Jos et niin lue.

Loistava kirja! Suosittelen ihan kaikille.

Vierailija
38/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen , joka on masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä ja saa masennuksen hoitoonsa mm. sähköhoitoa. On totta, että tämän hetkinen lääketiede ei ole kovin hyvin pystynyt häntä auttamaan. Sähköhoidosta on sivuvaikutuksia  (eikä tiedetä, kuinka pitkään voidaan jatkaa niiden antamista hänelle), mutta se samalla on  hoitomuoto, joka hänellä edes jossain määrin auttaa . Kaikesta huolimatta tämän ihmisen elämänlaatu lienee kuitenkin kohtalaista, tai ainakin hän itse osaa nähdä elämässään paljon myös hyviä asioita.

Toinen, etäisempi tuttuni oli masennuksen takia hoidossa psykiatrisella osastolla ja teki itsemurhan osastolla ollessaan. Häntä länsimainen lääketiede ei pystynyt auttamaan todellakaan riittävästi. En tiedä, käsiteltiinkö sitä hoitovirheenä, että niin pääsi käymään, mutta tuntuu kovin surulliselta, ettei hän edes osastolla ollessaan saanut apua, vaikka juuri sinne oli hakeutunut apua saamaan.

Vierailija
39/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on krooninen masennus ollut varmaan koko elämäni, kiitos geenien ja rankan lapsuuden alkoholistiperheessä.

Oma masennukseni on ns. High-Functioning Depression, eli käyn töissä ihan normaalisti, eikä masennusta näe minusta mitenkään ulospäin. Ainoastaan opiskelut ovat keskeytyneet ja opiskelujen aikana diagnosoitiin yleistynyt ahdistuneisuus ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja pari paniikkikohtausta on ollut. Lääkkeitä olen syönyt, mutta lopetin haittavaikutusten takia, koska tilani on lievä, enkä ole itsetuhoinen.

Vakavasti masentuneen kannattaa kyllä lääkkeensä ottaa ja terapia auttaa, kunhan terapeutin tyyli on itselle sopiva ja itse sitoutuu hoitoon. Olet itse vastuussa hyvinvoinnistasi. Jos sinulla on niin onnellinen tilanne, että saat apua, niin tartu siihen. Kaikilla ei tilanne ole yhtä hyvä ja monelle apu tulee liian myöhään. Ei kukaan vaan yhtenä aamuna herää terveenä tekemättä itse mitään. Itse olen hyväksynyt sen, että masennukseni seuraa minua tavalla tai toisella hautaan asti, mutta omilla teoillani tai tekemättömyydelläni voin vaikuttaa merkittävästi omaan hyvinvointiini. Tämä on se elämä ja mieli, joka minulle on annettu. Muilla on eri ristit kannettavinaan.

Vierailija
40/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin pitkäaikainen masennus. Minua ilahduttaa että on tulossa uusiakin keinoja, kuten magneettistimulaatiohoito, ketamiinisuihke. Sitten erittäin kiinostavia ovat ns hallusinaatiota aiheuttavat sienet jotka buuttaavat aivot. Tätä pitäisi tutkia enemmän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä