Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisitko asunnon, jossa yksi huone ei kuulu sopimukseen

Vierailija
17.02.2021 |

Koska vuokranantaja säilyttää huoneessa henkilökohtaista omaisuuttaan?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvattaisiin hinnassa reilusti ja vuokranantaja ei ramppaisi yhtenään hakemassa tavaroitaan. 

Vierailija
2/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ramppaisi siellä varastohuoneessaan jatkuvasti, niin en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
4/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vuokranantajahan voi myöhemmin väittää, että olen varastanut tai rikkonut hänen siellä olevaa omaisuuttaan, jos minulle ei edes näytettäisi mitä siellä on.

Säilököön tavaransa vaikka maksulliseen varastoon, mutta ei asuntoon jossa minä asun.

Vierailija
5/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se laskisi vuokraa ja lisäksi olisi selkeä sopimus siitä, kuinka usein vuokranantaja vierailisi asunnolla.

Itse vuokrasin määräaikaisena kalustetun asunnon opiskelupaikkakunnaltani niin, että vuokranantajalla oli yksi huone varastotilanaan.

Vierailija
6/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut kerran, mutta vuokranantaja asui silloin toisessa maassa eikä käynyt varastohuoneessaan koko asumisaikanani. Jos vuokranantaja kävisi usein, useammin kuin pari-kolme kertaa vuodessa, en vuokraisi.

Vierailija
7/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä ja vielä kerran ei. Näitä ilmoituksia tulee kyllä vastaan, jossa vuokranantaja haluaa jättää osan irtaimistostaan tai joitain kalusteita säilöön asunnolle. Käytännössä vuokralaiselle jää vähemmän tilaa ja on vastuussa toisen omaisuudesta.

Vierailija
8/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuohan on suora takaportti sille että vuokranantaja saa tulla asuntoon milloin huvittaa. Tulee mieleen vähän palstan vanhat ketjut hulluista vuokranantajista joissa vuokranantaja päätti tulla k-kalle ilmoittamatta kun asunto sattui matkan varrelle.

Vierailija
9/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi aika oudolta kyllä, jos kodissa olisi huone, johon ei voisi mennä, eikä yhtään tietäisi, mitä siellä on. Mitä jos siellä syttyisi vaikka tulipalo?

Vierailija
10/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se huone olisi erillisenä asunnosta, vaikka häkkikomero, niin kyllä se kävisi tilapäisessä asumisessa. Mutta ei, vuokraisin mieluummin kaksion kuin 3h+k, josta yksi huone pitäisi jättää vuokranantajalle. Täällä on sen verran tarjontaa vuokra-asunnoista, että jos sellaiseen joutuisi, ettei tarvitsisi tuollaiseen tyytyä. Mutta just nyt ei ole tarvetta vuokra-asunnolle kellään perheenjäsenellä. 

Vierailija
11/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Pakkoraossa kyllä varmaan, mutta ns. normaaliolossa en. Sieltä ylimääräisestä huoneesta voisi levitä likaa, pölyä ja hajuja muuhun huoneistoon. Lisäksi vuokranantajan pitäisi tajuta, ettei hän voisi sitä huonetta käyttää kuten varastoa kuitenkaan. Ei hän voisi siellä alinomaan rampata, tai tuoda/hakea sieltä tavaraa minun kanssani asiasta etukäteen sopimatta. Ei myöskään silleen, että soittaa tyyliin varttia ennen tuloaan, että olisi nyt tulossa hakemaan jotain tms. Ei silloin kun itse olen poissa kotoa. Veikkaan että vuokranantaja, joka tuollaista ehdottaisi, ei ehkä olisi ihan loppuun asti miettinyt, mitä tuollainen järjestely käytännössä tarkoittaa, joten riski sille, että ongelmia tulisi, on suuri.

Vierailija
12/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana vuokrasin tuollaisen kalustetun asunnon. Omistaja ei käynyt kertaakaan katsomassa niitä tavaroita. 

Vierailija
13/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana vuokrasin tuollaisen kalustetun asunnon. Omistaja ei käynyt kertaakaan katsomassa niitä tavaroita. 

kolmion

Vierailija
14/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, opiskeluaikoina vuokrasin. Verkkokellari ei kuulunut vuokraan. Siellä oli vuokranantajan omia tavaroita. Huomioitiin vuokrassa. Ihan ok.

Eipä mulla silloin ollut paljoa tavaroita, ihan tarpeelliset vaan.

Vierailija
15/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin. Tietenkin maksaen vain niistä neliöistä jotka ovat käytössäni.

Harkitsin itsekin tällaista systeemiä vuokraisäntänä koska yksi huoneista oli selkeästi erillään. Enkä todellakaan olettanut että pääsisin asuntoon vuokra-aikana penkomaan kamojani.

Vierailija
16/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vuokraisi. Joskus sellaista joku tarjosi. Vuosia sitten. Normaalia vuokraa pyysivät ja olisivat jättäneet yhden huoneen lukituksi varastotilaksi kun muuttivat vuodeksi ulkomaille. Siis vuoden soppari olis ollut. Edes alennuksella en olis suostunut. Kun niitä varastoja kamoilleen voi vuokrata muualtakin siksi aikaa. 

Vierailija
17/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tuohan on suora takaportti sille että vuokranantaja saa tulla asuntoon milloin huvittaa. Tulee mieleen vähän palstan vanhat ketjut hulluista vuokranantajista joissa vuokranantaja päätti tulla k-kalle ilmoittamatta kun asunto sattui matkan varrelle.

Tarkoititko kakalle?

Vierailija
18/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole takaportti. Mikä sua vaivaa kun kirjoitat kakalle noin? K-Kalle kuulostaa muuten Pirkka-lähikauppiaalta 😂

Jos huone on varastona ja lukittu niin, etten minä sinne pääse, niin mikä etten vuokraisi. Asuntoon ei silti tulla etukäteen ilmoittamatta, siitä pitää huolen laki.

Vierailija
19/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne siis juuri tuollainen että vuokranantaja on lähdössä ainakin pariksi vuodeksi ulkomaille ja jättäisi kolmion yhteen huoneeseen tavaroitaan, ja vuokraisi lopun asunnon kaksiona. Olisi hyvällä sijainnilla ja muutenkin kiva, mutta silti vähän epäilyttää tuollainen järjestely.

Vierailija
20/116 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannutkin. Oli iso iso kaksio ja asuin yksin, joten ei mitään ongelmaa. Sain yksiön hinnalla tietysti.