Minulla on kapeampi vyötärö kuin keskivertonaisella!?
Naisten keskimääräinen vyötärönympärys on 88,5cm.
Minulla on 86cm.
Painoindeksini on kuitenkin 23,5 eli selkeästi lähempänä ylipainoa kuin alipainoa. Pituutta on 172cm mikä on miehelle keskivertoa vähemmän mutta enemmän kuin keskivertonaisella. Rehellisesti sanottuna likunta on tänä vuonna jäänyt ja ruokavaliotakaan ei voi terveelliseksi kehua. Vatsaa ja jenkkakahvoja on selkeästi. Eron vuoden takaiseen todellakin näkee peilistä.
Naisten mukaan olen yhä hintelä. Huh huh.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minun 174 cm miehelläni, joka on pelkkää tiukkaa lihasta, on 86 cm vyötärö myös.
Minun, 168-senttisen naisen mitat ovat 104-84-106.
Yksittäiset mitat eivät kerro juuri mitään mittasuhteista tai kehonkoostumuksesta.
Hintelyys viittaa kapeisiin hartioihin, ei vyötäröön.
Mutta et maininnut oletko sinäkin pelkkää lihasta? BMI?
-ohis
Minä olen lievästi ylipainoinen (BMI 27), ja vyötärönympärykseni on 78 cm. Näin me ihmiset ollaan eri muotoisia :)
Eikös suurin osa ole ylipainoisia. Kyllä yli 80cm on naisella liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lievästi ylipainoinen (BMI 27), ja vyötärönympärykseni on 78 cm. Näin me ihmiset ollaan eri muotoisia :)
Unohtuko lisätä kolmas numero perään?
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuokaan ei selitä sitä että keskimäärin VY on kasvanut niin paljon molemmilla sukupuolilla.
Englannissa oli hyvä tutkimus joka pätee Suomeenkin koska VY ja elämäntyyli ovat muuttuneet samalla tavalla.
Tällaiset oli tulokset:
VY 71cm -> 86cm
Kalorien saanti 1800kcal/päivä -> 2200 kcal/päivä
Kalorien kulutus taas pienempi, koska ennen paloi energiaa kodin töihin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mutta perse on valtava.
Minullako? Ei muuten ole.
Melkein kaikki lisäkilot on kasaantuneet osastolle vatsa/vyötärö.
-ap
Minulla BMI 22,50 ja vyötärö 70cm. En nyt tiedä mitä tämä kertoo, mutta sanon nyt kun muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtuko lisätä kolmas numero perään?
Mikä kolmas numero? Juu, minulla on kyllä reilusti kolminumeroinen perse ja paksut reidet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla BMI 22,50 ja vyötärö 70cm. En nyt tiedä mitä tämä kertoo, mutta sanon nyt kun muutkin.
Oho, siis 21,50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 174 cm miehelläni, joka on pelkkää tiukkaa lihasta, on 86 cm vyötärö myös.
Yksittäiset mitat eivät kerro juuri mitään mittasuhteista tai kehonkoostumuksesta.
-ohis
Luulisi vähän tyhmemmänkin tajuavan, että 106 cm lantionympäryksellä harva ihminen on pelkkää lihasta. BMI on 26,5.
-lainaamasi-
Keskivertoihminen on nykyään lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Luulisi vähän tyhmemmänkin tajuavan, että 106 cm lantionympäryksellä harva ihminen on pelkkää lihasta. BMI on 26,5.
-lainaamasi-
Mielenkiintoista, minulla on lantionympärys jotain 100cm luokkaa ja painoindeksi noin 22. Laihduttaessa lantio pienenee ihan viimeisimpänä jos silloinkaan.
Minkä ikäinen olet? Alle 40-vuotiaiden, ei-raskaana-olevien ryhmässä luulen, että tuo ympärysmittasi ylittää keskiarvon.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Alle 40-vuotiaiden, ei-raskaana-olevien ryhmässä luulen, että tuo ympärysmittasi ylittää keskiarvon.
38v
-ap
Vierailija kirjoitti:
2018 luvut:
-työikäiset naiset 88,5cm
-eläkeläiset 93,6cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2018 luvut:
-työikäiset naiset 88,5cm
-eläkeläiset 93,6cm
Aika hurjaa. Itse olen kolmen lapsen äiti, joka ei hirveästi edes liiku ja VY on 53 cm. Voiko olla, että jotkut ns. ääritapaukset nostaa keskiarvoa? Meinaan, että todella alipainoisten naisten VY ei varmaan voi milloinkaan olla esim. alle 30 cm. Todella ylipainoisten VY voi olla varmaan vaikka 2 m. Jos tällaiset ääritapaukset poistettaisiin laskuista päästäisiin varmaan lähemmäs monien silmiin ns. normaalia?