Mitä mieltä Kelan toiminnasta?
Jos toinen ihminen on valmis kustantamaan toiselle ihmiselle huonekalut asuntoon, koska vaan muuten hän saisi sossusta sängyn, pöydän ja 2 tuolia. Niin Kela ei anna ottaa huonekalu rahaa tilille, vaan rankaisee ja ottaa sen tulona huomioon, vaikka ihminen osottaisi kuitein että rahat meni sinne minne pitikin ja sosiaalityöntekijä puoltaa asiaa. Nyt ei makseta yhteiskunnan rahoista mitään.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Tuon hyväntekijän pitää tulla huonekalukauppaan mukaan ja maksaa huonekalut omalta tililtään, tuo on ainoa tapa millä Kela ei pääse väliin.
Ei ole mahdollista ja mua kiinostaa vaan tässä Kelan toiminta. Ei ole oikeudenmukaista.
Ei tässä ole mitään epäselvää. Oikeudenmukaista on että et tarvitse rahaa veronmaksajien kukkarosta jos saat rahaa muualta.
Ihan oikein kela toimii. Eihän tuossa ole mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään epäselvää. Oikeudenmukaista on että et tarvitse rahaa veronmaksajien kukkarosta jos saat rahaa muualta.
Niin saan sitä sisustamiseen. Pitäisikö täällä elää melkein ilman huonekaluja? aika ankeeta elämää
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein kela toimii. Eihän tuossa ole mitään epäselvää.
Mikä sinusta siinä on oikein? Nöyryyttää ihmistä elämään tyhjässä asunnossa?
Mene tienaamaan ne rahat itse, sillä tavalla me muutkin kalustetaan meidän koteja. Kirppiksiltä saa sitten ostaa niitä meidän työssäkäyvien hylkäämiä jakkaroita ja piirunkeja.
Toimeentulotukipäätökset perustuvat lakiin, jonka ansiosta oikeudenmukaisuus ja yhdenvertaisuus toteutuu.
Olisiko oikeudenmukaista, jos henkilö X saisi Kelasta "tiskin alta" jotain ylimääräistä tukea ja henkilö Y saisi vain sen, mikä lain puitteissa on mahdollista saada?
Teidän pitäis itkee sitten jos nämä huonekalut maksettaisiin yhteiskunnan rahoista, sinun maksamista veroista, mutta kun nyt ei ole kyse sellaisesta asiasta! Joten miten voitte puolustaa Kelan toimintaa? tämä ei ole mitenkään sulta tai keneltäkään muulta pois, paitsi korkeintaan kateellisuuden muodossa jos oman elämän kohdalle ei ole ikinä sattunut semmoista hyväntekijää joka kustantaisi sinulle jonkin ison asian.
No eihän se reilulta tunnu, mutta niin se menee.
Ei sekään tuntunut reilulta, kun minulle myönnettiin harkinnanvaraisena toimeentulotukena kuittia vastaan muistaakseni 350e uuden sängyn hankintaa varten, kun vanhasta tuli jouset ulos ja tuhosivat samalla petauspatjan. Ostin halvimman sängyn mitä vain kaupasta löysin, kitkutin sen kuukauden ja toimitin heti kuitin kaupungin sosiaalitoimistoon.
Sainkin sitten Kelalta päätöksen, että oikaisevat vihdoinkin virheellisen päätöksen lapsen vammaistuesta ja sain vuoden(!) ajalta takautuvasti lapselle vammaistukea. Tämäpä katsottiinkin niin, että sain tuloa, vaikka se oli alaikäisen lapsen tuloa (joka kuului hänelle, Kelan virheen takia emme sitä olleet saaneet) ja meni kaikki ihan elämiseen ja lapseen, enkä saanutkaan sitä sängyn rahaa takaisin. Se rokotti paljon tuotakin rahaa, mutta niin se vain menee.
Eihän se reilulta tuntunut, kun en mihinkään turhaan rahaa käytä ja oli luvattu avustaa ja sitten kun Kela oikaisee oman virheensä, tuntuu että minua siitä rankaistaan muutenkin tiukassa tilanteessa. Ja käyn vielä kaiken lisäksi töissä ja saan silti asumistukea ja toimeentulotukea Kelasta ja nyt olen vielä lapseni omaishoitajakin ja näyttää siltä, etten voi jatkaa töissä vaan pitää irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saan sitä sisustamiseen. Pitäisikö täällä elää melkein ilman huonekaluja? aika ankeeta elämää
Jossain päin maailmaa on oikeasti pahoja ongelmia ja köyhyyttä. Voisit olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni muukin on aloittanut omillaan asumisen ilman huonekaluja.
Minulla oli ensimmäisessä omassa kodissa aluksi vain patja ja muutama astia. Pikkuhiljaa hankin kirppareilta kalusteita, joskus bongasin roskakatoksilta hyviä huonekaluja.
Nykyään on helpompaa kun on tori ja fb:n roskalavaryhmät, joista saa jatkuvasti ilmaista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän pitäis itkee sitten jos nämä huonekalut maksettaisiin yhteiskunnan rahoista, sinun maksamista veroista, mutta kun nyt ei ole kyse sellaisesta asiasta! Joten miten voitte puolustaa Kelan toimintaa? tämä ei ole mitenkään sulta tai keneltäkään muulta pois, paitsi korkeintaan kateellisuuden muodossa jos oman elämän kohdalle ei ole ikinä sattunut semmoista hyväntekijää joka kustantaisi sinulle jonkin ison asian.
No yhyy. Ostin aikoinaan prismasta patjan ja nukuin sillä opiskelijasolussa monta vuotta, ei nyt heru sympatiaa.
Toinen henkilö voi tilata sinulle netistä kotiintoimituksella tavaraa niin paljoin kuin haluat. Hän maksaa tilatessa ja tavara tulee sinulle. Ei näy tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhyy. Ostin aikoinaan prismasta patjan ja nukuin sillä opiskelijasolussa monta vuotta, ei nyt heru sympatiaa.
Niin minäkin nukuin pelkällä patjalla tyhjässä asunnossa. Se oli niin hirveää, että minulla riittää ap:lle sympatiaa juuri sen vuoksi.
Jos vaikka lasten harrastusryhmässä päätetään mennä teätteriin ja yksi henkilö saa jokaiselta rahat tililleen jotta voi hakea liput. Nyt jos tämä henkilö saa tt-tukea, nuo lippurahat lasketaan hänen tuloksi vaikkeivät ole edes hänen rahojaan.
Kun tietää säännöt tietää myös miten toimintaan. Tt-tukea saava kierrättää aina kaiken muun kuin Kelan rahan käteisen kautta.
Täällä on ihminen voinut kärsiä jo muutenkin liikaa ja mielenterveys mennyt, eikä ole sen takia työkykyinen ja joutuu elämään tuilla. Sitten kehdataan vielä sanoa että kärsi vähän lisää ja elä melkein tyhjässä asunnossa!
Kyllä minä vihaan teidän kaltaisia.
Sä et tiedä minkälaista väkivaltaa minä oon joutunut käymään läpi.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukipäätökset perustuvat lakiin, jonka ansiosta oikeudenmukaisuus ja yhdenvertaisuus toteutuu.
Olisiko oikeudenmukaista, jos henkilö X saisi Kelasta "tiskin alta" jotain ylimääräistä tukea ja henkilö Y saisi vain sen, mikä lain puitteissa on mahdollista saada?
Tässäpä ei ole kysymys Kelan epätasajaosta tiskin alta, vaan omista sukulaisista tai tuttavista. Monien sukulaisten ja tuttavat auttavat. Ilmeisesti ap:llä auttava taho on kaukana, koska voi auttaa vain tilin kautta. Jos asuisi samassa kaupungissa, niin kukaan ei tietäisi hänen auttavan. Toisen auttaminen ei ole rikos.
-eri
Siis saat tavarat ilmaiseksi jostain ja haluat sossusta vielä rahat tilille muuhun käyttöön?
No sitten menet sen maksajan kanssa kauppaan ja ostat ne kaikki tavarat (se maksaja maksaa koko laskun, otat eri kuiteille vaikka) ja laitat Kelalle kuitin niistä mihin sulle on rahat myönnetty. (nostat tietty tilitäsi ne rahat pois). Tuon verran pitää itsekin vaivaa nähdä jos yhteiskuntaa kuppaa.
Ja Kela kehtaa mulle vielä tyhmänä ehdottaa että 50e saan ottaa tilille! No kuka 50e saa ostettua huonekalut? ime sinä tyhmä akka peukaloasi kun kehtaat tarjota mulle edes tuommoista
Tuon hyväntekijän pitää tulla huonekalukauppaan mukaan ja maksaa huonekalut omalta tililtään, tuo on ainoa tapa millä Kela ei pääse väliin.