Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Kelan toiminnasta?

Vierailija
17.02.2021 |

Jos toinen ihminen on valmis kustantamaan toiselle ihmiselle huonekalut asuntoon, koska vaan muuten hän saisi sossusta sängyn, pöydän ja 2 tuolia. Niin Kela ei anna ottaa huonekalu rahaa tilille, vaan rankaisee ja ottaa sen tulona huomioon, vaikka ihminen osottaisi kuitein että rahat meni sinne minne pitikin ja sosiaalityöntekijä puoltaa asiaa. Nyt ei makseta yhteiskunnan rahoista mitään.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kela hankaloittaa elämääsi niin paljon kuin väität, ei sinun ole pakko hakea mitään tukia. Siellä on tt-tuen jonossa ihmisiä, joille tt-tuki on todellakin ainoa vaihtoehto, eli köyhiä, sairaita ja työkyvyttömiä, joille ei tutut huonekaluja ostele.

Miksi muuten kysyt mielipidettä av:lla ja sitten uhkailet päänirrottamisella, kun vastaus ei miellytä?

Vierailija
42/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tosi on kun Kela ja sossy yhdistyi, kaikki yksillöllinen inhimillinen kohtelu lensi ikkunasta ulos. Juuri rintasyövän+ hoidot läpikäyneenä eläkeläisenä, kaikkine kuluineen tuli yhtäkkiä noin 1200e verran maksettavaa 7 kk aikana. Koska kaikki toimii tt kautta ja laskut jakaantui vielä kagteen vuoteen, joo, arvasittekin en saanut mitään apua.

Eläkkeeni on alle 1000e kk joten apu yhtäkkiseen vaikeaan tilanteeseen olisi ollut tarpeen.

Minullekkin ystävät järjestivät joulun ja sain lainaa 500 joten nyt kun vielä vähän kittuutan olen terve kohta ja pikkuhiljaa taas velatonkin.

Sossu olisi auttanut hiukan, muta kun tuo tt laki ei ihan täyttynyt. se oli siinä.

Tämmöistä tämä yksipäistäminen lain mukaan on.

Noin tiedoksi kansaneläkkeeni osa nousi 63 senttiä per kk:). Ei ole enää hajuakaan jäljellä Antin satasesta, josta itse sain noin 30e / kk  viime vuonna. Eli lupaukset on tehty petettäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla ja sossulla on ihme vänkyröitä, kiertämistä ja kaartamista. Byrokratia on tehty vaan vaikeuttamaan ihmisen elämää

Mätä yhteiskunta.

No ei tarvii ihmetellä miks yhdeltä ihmiseltä on taas mennyt usko ihmisyyteen väkivallan seurauksena ja miksi usko yhteiskuntaan kun yhteiskunta vaikeuttaa jopa huonekalujen hankintaa asuntoon, näin syntyy katkeruus ja hyvin elämässään pärjänneet voivat voivotella että ompa kamalaa kun yhdestä ihmisestä tuli taas rikollinen!

Harva rehellistä työtä tekevä täällä rikastuu.

Vierailija
44/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi menit paljastamaan ton asian Kelalle? Oisi pitänyt ottaa ne huonekalut salassa ilman mitään rahansiirtoja. Onhan sit vielä kaupunkisi harkinnanvarainen toimeentulotuki, kysy sieltä. Mut saitko ne tarvittavat huonekalut vai et? Muistappa että Tori.fi saa ilmaiseksi ihan hyviä huonekaluja, joskus jopa kuljetuskin.

Vierailija
45/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kela hankaloittaa elämääsi niin paljon kuin väität, ei sinun ole pakko hakea mitään tukia. Siellä on tt-tuen jonossa ihmisiä, joille tt-tuki on todellakin ainoa vaihtoehto, eli köyhiä, sairaita ja työkyvyttömiä, joille ei tutut huonekaluja ostele.

Miksi muuten kysyt mielipidettä av:lla ja sitten uhkailet päänirrottamisella, kun vastaus ei miellytä?

Joo voisin lopettaa tuilla elämisen ja alkaa myymään seksiä ja päätyä vielä huonompaan kuntoon henkisesti! Siihen sitten huumeet päälle ja elämä on finito. Ihan hyvin voin puhua päiden irrottamisesta, kun en kato itekkään paljon välitä vaikka kuolisin huomenna.

Vierailija
46/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti tosi on kun Kela ja sossy yhdistyi, kaikki yksillöllinen inhimillinen kohtelu lensi ikkunasta ulos. Juuri rintasyövän+ hoidot läpikäyneenä eläkeläisenä, kaikkine kuluineen tuli yhtäkkiä noin 1200e verran maksettavaa 7 kk aikana. Koska kaikki toimii tt kautta ja laskut jakaantui vielä kagteen vuoteen, joo, arvasittekin en saanut mitään apua.

Eläkkeeni on alle 1000e kk joten apu yhtäkkiseen vaikeaan tilanteeseen olisi ollut tarpeen.

Minullekkin ystävät järjestivät joulun ja sain lainaa 500 joten nyt kun vielä vähän kittuutan olen terve kohta ja pikkuhiljaa taas velatonkin.

Sossu olisi auttanut hiukan, muta kun tuo tt laki ei ihan täyttynyt. se oli siinä.

Tämmöistä tämä yksipäistäminen lain mukaan on.

Noin tiedoksi kansaneläkkeeni osa nousi 63 senttiä per kk:). Ei ole enää hajuakaan jäljellä Antin satasesta, josta itse sain noin 30e / kk  viime vuonna. Eli lupaukset on tehty petettäviksi.

olethan tietoinen että myös sairaalat saavat joskus neuvotella köyhien potilaiden kanssa hoitolaskujen mitätöinnistä, jos ei kertakaikkiaan ole mistä maksaa? Laskut voi luullakseni jopa mitätöidä. Kysy sieltä vielä. Tai ainakin kohtuullistaa ,jne.

Vierailija
47/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi menit paljastamaan ton asian Kelalle? Oisi pitänyt ottaa ne huonekalut salassa ilman mitään rahansiirtoja. Onhan sit vielä kaupunkisi harkinnanvarainen toimeentulotuki, kysy sieltä. Mut saitko ne tarvittavat huonekalut vai et? Muistappa että Tori.fi saa ilmaiseksi ihan hyviä huonekaluja, joskus jopa kuljetuskin.

Ihan ajattelin että jos oltais ystävällisesti saatu hyvässä yhteishengessä sovittua että saan ottaa rahan tilille kun raha menee tarpeelliseen asiaan ja oon valmis todistamaan, kun onhan se ihmiselle aika ankeaa asua melkein tyhjässä asunnossa. Ei mitään ymmärrystä, nöyryytystä vaan, no kyllähän sitä voi joidenkin päätä vadille vaatia ja yhteiskunta ja vankilajärjestelmä kiittää kun täältä tuli taas uus rikollinen Suomen valtiolle! Minulla on mennyt kokonaan usko ihmisyyteen ja yhteiskuntaan

Vierailija
48/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kyllä sitä mieltä että kirpparit pullistelee käytettyjä hyväkuntoisia huonekaluja-tietenkään ei aina just sellasta kun toivoo voi saada, mutta hae kirppareilta saat halvalla.

Vierailija
49/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis tulossa rahaa ja me pitää käyttää ruokaan

Toki tuo henkilö voi maksaa sulle nettitilauksena be kalut

Vierailija
50/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ajattelin että jos oltais ystävällisesti saatu hyvässä yhteishengessä sovittua että saan ottaa rahan tilille kun raha menee tarpeelliseen asiaan ja oon valmis todistamaan, kun onhan se ihmiselle aika ankeaa asua melkein tyhjässä asunnossa. Ei mitään ymmärrystä, nöyryytystä vaan, no kyllähän sitä voi joidenkin päätä vadille vaatia ja yhteiskunta ja vankilajärjestelmä kiittää kun täältä tuli taas uus rikollinen Suomen valtiolle! Minulla on mennyt kokonaan usko ihmisyyteen ja yhteiskuntaan

Ja näin vastuuton ihminen kehittää itselleen harhaista oikeutusta olla "rikollinen". Vaikka on kerrottu miten tulee toimia. Ap:llä on aika korkeat psykopatia- ja narsismipisteet. Kun normaaleja ihmisejä kohdellaan samoin, niin eivät he ala rikollisiksi. He vain kiertävät sääntöjä, niin kuin Kela on itse ohjeistanut.

Vierailija
51/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mitään epäselvää. Oikeudenmukaista on että et tarvitse rahaa veronmaksajien kukkarosta jos saat rahaa muualta.

mutta jos se muualta saatu raha on lainaa. Itse olen lainannut miesystävälleni rahaa auton korjaamiseen, että pääsee käymään töissä, mutta enpä taida koskaan saada tätä lainaa takaisin, kun sehän oli nyt miesystävälle tuloa. (Ja kyllä, työssäkäyväkin voi saada toimeentulotukea.) 

Vierailija
52/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinhän tuo on, mutta Kela tekee niin, koska tietää sossun/kunnan olevan tällöin velvollinen maksamaan puuttuvan osuuden. Kelassa ei käytetä harkintaa, eikä kohtuutta, eikä aivoja.

Vierailija
53/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Jos on varaa ostella ihkuja huonekaluja, ei ole siltä osin toimeentulotuen tarvetta. Siinä ei ole väliä kenenkään mielipiteillä. Sängyssä, pöydissä ja tuoleissa on jo huonekaluja tarpeeksi, ihmisellä ei ole subjektiivista oikeutta enempään, eikä tarvettakaan.

Vierailija
54/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis tulossa rahaa ja me pitää käyttää ruokaan

Toki tuo henkilö voi maksaa sulle nettitilauksena be kalut

Siis ihan tiedoksesi, että toimeentulotukea maksetaan huonekaluhankintoihin. Ja ihan kunnon summia, ei mitään kymppi sänkyyn.

Vierailija
55/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mitään uutta nyt Kela aikaan. 8 vuotta sitten kun aloin saamaan ekan kerran tt-tukea niin kunnan sosiaalityöntekijä selitti nuo asiat aika tarkkaan mitä lasketaan tuloksi ja milloin tuttujen ja sukulaisten rahat otetaan käteisellä. Koska taustalla on laki.

Olipa kiltti jos etukäteen kertoi :) Moni joutuu harmillisesti oppimaan kantapään kautta. Minälin kun sain opintolainan lyhennystä varten rahaa. Eipä sitä hyväksytty Kelalla, vaan vähennettiin ja tuli sitten vuokrarästiä lyhennyksen verran. Voisivat etukäteen infota, niin ihmiset eivät joutuisi vaikeuksiin.

Kyllä netistä voi selvittää, mitkä asiat kuuluvat perustoimeentulotukeen ja mitkä täydentävään toimeentulotukeen. Jopa Kelan etuusohjeet - kyllä, kaikki Kelan etuusohjeet - löytyvät suoraan Kelan sivuilta, etuuksien myöntöperusteet eivät ole salatiedettä. Ihan ansaitusti kärsii, jos olettaa että toimeentulotuessa huomioidaan jotain ilman, että selvittäisi asiaa ensin.

Vierailija
56/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pihalla jotkut ihmiset. Ai yhden nukuttavassa sängyssä, 2 tuolissa ja pöydässä on tarpeeks sisustusta kaksioon?

Ei hyvää päivää!

Mä en haluis mitään muuta kuin olla terve ja tienata hyvin töissä, ettei tarviis tapella Kelan ja sossun kanssa raha-asioista! Ja sit tietty ois kiva että ihmissuhde asiatkin ois kohdallaan.

Vai korkeat psykopatia ja narsismi pisteet? Noniin tottakai ne on korkeat kun kasvaa lapsuutensa alkoholisti mielisairas perheessä, sitten on kiusattu, väkivaltainen parisuhde siihen päälle. Niin sosiopatiaa pukkaa mutta se on hyvä homma sillon muut juoksee pois mun alta! Mä en pidä teistä ja onhan se rikollista tuo Kelan kanssa kikkailukin, opin vaan ettei rehellisyys kannata!

Vierailija
57/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Lähes kaikkiin liikkeisiin saa lahjakortteja, ja useimmat sähköisessä muodossa

--> Ikean tmv. sivuille, kliklik, lahjakortti sähköpostiin ja kauppaan =raha ei näy tilillä.

Vierailija
58/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky kirppikseltä... Anna mun kaikki kestää! Kyllä sänky pitäisi saada uutena!

Vierailija
59/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en nyt ihan ymmärrä tilannetta, vai onko mulla yhä aamuaivot päällä.

"Ottaa tulona". Siis joku osti sinulle huonekalut? Miksi Kela ottaisi tämän tulona, paitsi jos kerroit Kelalle, että henkilö X osti sinulle sitä ja tätä.

Vai tarkoitatko, että Kela antoi sinulle huonekaluihin rahaa, mutta et käyttänyt niitä huonekaluihin ja täten he katsovat tuon rahamäärän tuloksi?

Vierailija
60/127 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänky kirppikseltä... Anna mun kaikki kestää! Kyllä sänky pitäisi saada uutena!

Patjat uutena mieluummin. Sänky voi hyvinkin olla kirpparilta. Runkosänkyä en kirpparilta ostaisi kiinteän patjan takia hygieniasyistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi