Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksen mä laihdu?!?

Vierailija
15.02.2021 |

BMI on 35 eli ylipainoa on rutkasti. Aloitin sellasen "korjataan ruokavalio" -koulutuksen, missä on vähemmän hiilareita, enemmän proteiinia, hyviä rasvoja ja paljon kasviksia. Ruokamäärät on laskettu niin, että pitäis laihtua terveellisesti. Syön ohjeiden mukaan, mutten ole laihtunut YHTÄÄN! Jotkut osallistujat laihtuu useamman kilon viikossa. En sentään ole lihonutkaan, mutta olen nyt syönyt näin monta viikkoa ja mitään ei tapahdu! Turhauttaa! Apua! 😫

Älkää jooko ehdotelko mitään ihmedieettejä tai jonkin aineen jättämistä kokonaan. Haluan syödä terveellisesti enkä rupea mihinkään ketoiluun.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketko punnitsemalla kalorit? Mä olen järkyttynyt kuinka pieni on esim se puuron annoskoko :O sitä ajatteli että puurohan on terveellinen aamupala, pari kauhallista (300 kcal), pari ruokalusikallista hilloa (100 kcal ). Lisäksi ruisleipä, margariini, kinkku, juusto ( 150 kcal ) mutta päälle paprikaa ja kurkkua, useampi kuppi kahvia ja maitoa meni pari dl ( 80 kcal). eli tässä oli jo 680 kcal :O nyt laihtunut 20 kg, ihan sillä että sitä puuroa syödään 1dl hiutaleita, ei hilloja. Ja se on silloin koko aamiainen, ei voi ottaa terveellistä ruisleipää LISÄKSI.  Laihat kuvittelee varmaan että kaikki +100kg vetää just sipsejä, KFC tä ja muuta roskaa. Mä olen aina syönyt terveellisesti, kasviksiakin menee kilo päivässä, mutta annoskoot on ollut isoja.  

Älkää jumittuko laskemaan niitä kaloreita.

Kaurapuuroa syömällä ET LIHO. Varmasti et!

Vaikka söisit 1000kcal kaurapuuroa päivässä.

Ei kalorit, vaan koko keho, ravintoaineet ja niiden suhteet keskenään ja kehon pitäminen käynnissä. Makuaistin tottuminen siihen, ettei lisättyä sokeria tarvitse ja että puhtaammat maut on parempia kuin runsas suola ja keinotekoiset makeutusaineet ym. lisäaineet.

Nälkäkään ei tarvitse olla, mutta ruoka ei myöskään toimi "sielun tyhjän tilan" täyttäjänä.

Vierailija
62/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta suosiolla, sinut on vaan tuomittu olemaan lihava, niin kuin minutkin. Olen 5v yrittänyt laihduttaa.

Kun tottunut siihen oloon, että syömisen jälkeen on hyvä ja onnellinen olo, niin EI kykene laihduttamaan.

Oletko ap minkä ikäinen? Meidän vanhempien naisesten ei tarvitse olla teini hoikkia :)

N35 ja 100kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa laihtua on urheilu, sekä tietysti se terveellinen ruokavalio, mutta jos urheilee, niin silloin tällöin herkuttelu ei vaikuta mihinkään. Jos ei urheile, ei voi laihtua. Kannattaa aloittaa aerobisella liikunnalla, esim. juoksemisella, hiihtämisellä, ja mitä nyt onkaan. Sen jälkeen salille, ja tuloksia alkaakin jo tulla.

Vierailija
64/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojolaihdutus pienentää energiankulutusta kun lihaksia häviää energiaksi. Vaaka ei kerro kulutustasi.

Vierailija
65/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä erityistä huomiota nestemäisiin kaloreihin. Itse pääsin ylipainosta pois vain tämän huomion avulla. Aiemmin esimerkiksi lorauttelin oliiviöljyä ruoanlaitossa suurella kädellä vaikka paljon pienempi määrä olisi riittänyt. Ja vaikka onkin hyvää rasvaa niin yhdessä ruokalusikallisessa on 119 kaloria. Smoothiet eivät myöskään sopineet minulle koska nestemäinen ruoka ei tyydytä minulla nälän tunnetta. Kokeile syödä smoothien raaka-aineet sellaisenaan niin ei paljon muuta enää kehoon mahdu. Voimia ja ennenkaikkea pitkää hermoa tähän prosessiin! Paino ei ole tullut lyhyessä ajassa eikä se siinä lähdekään.

Vierailija
66/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laihdu ikinä jos et ketoile, vain ketoilulla lähtee rasvaa. Kuolet todennäköisesti johonkin läskin aiheuttamaan sairauteen. Onnea matkaan.

Kas kun olen laihtunut kymmeniä kiloja ilman ketoilua.

Vierailija
67/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuta suosiolla, sinut on vaan tuomittu olemaan lihava, niin kuin minutkin. Olen 5v yrittänyt laihduttaa.

Kun tottunut siihen oloon, että syömisen jälkeen on hyvä ja onnellinen olo, niin EI kykene laihduttamaan.

Oletko ap minkä ikäinen? Meidän vanhempien naisesten ei tarvitse olla teini hoikkia :)

N35 ja 100kg

Puhut muutenkin ihan paskaa, mutta siis "meidän vanhempien naisten", ja olet 35-vuotias?!

Mikä sua vaivaa?

Vierailija
68/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa kulutukseen nähden. Vaikka itse sanoisit että et, niin totuus on se, että syöt. Nyt suosittelen, että pitäisit ruokapäiväkirjaa, johon kirjaat kaiken.

Vierailija
69/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Puhut muutenkin ihan paskaa, mutta siis "meidän vanhempien naisten", ja olet 35-vuotias?!

Mikä sua vaivaa?

Diabetes ja valtimoahtaumat ei sitten tulleet mieleenkään.

Vierailija
70/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketko punnitsemalla kalorit? Mä olen järkyttynyt kuinka pieni on esim se puuron annoskoko :O sitä ajatteli että puurohan on terveellinen aamupala, pari kauhallista (300 kcal), pari ruokalusikallista hilloa (100 kcal ). Lisäksi ruisleipä, margariini, kinkku, juusto ( 150 kcal ) mutta päälle paprikaa ja kurkkua, useampi kuppi kahvia ja maitoa meni pari dl ( 80 kcal). eli tässä oli jo 680 kcal :O nyt laihtunut 20 kg, ihan sillä että sitä puuroa syödään 1dl hiutaleita, ei hilloja. Ja se on silloin koko aamiainen, ei voi ottaa terveellistä ruisleipää LISÄKSI.  Laihat kuvittelee varmaan että kaikki +100kg vetää just sipsejä, KFC tä ja muuta roskaa. Mä olen aina syönyt terveellisesti, kasviksiakin menee kilo päivässä, mutta annoskoot on ollut isoja.  

Ei kalorit, vaan koko keho, ravintoaineet ja niiden suhteet keskenään ja kehon pitäminen käynnissä. Makuaistin tottuminen siihen, ettei lisättyä sokeria tarvitse ja että puhtaammat maut on parempia kuin runsas suola ja keinotekoiset makeutusaineet ym. lisäaineet.

Nälkäkään ei tarvitse olla, mutta ruoka ei myöskään toimi "sielun tyhjän tilan" täyttäjänä.

Kyllä ihminen vaan lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa, vaikka kaikki syöty olisi terveellistä ruokaa. Tämä on nykyään tosi yleistäkin, kun monen työ on niin kevyttä ettei työpäivän aikana kuluta juuri mitään. Ja iän myötä kun aineenvaihdunta hidastuu, varsinkin pienikokoisen naisen kulutus voi oikeasti olla jotain 1500-1600 kcal päivässä luokkaa. 

Vierailija
71/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Mikä sua vaivaa?

Anteeksi mitä?? Keski-ikäsiä tässä ollaan, ihan sama mitä te muut haluatte itsellenne valehdella. Ei mitään 20v nuoria naisia. Henkiseen Kasvuun kuuluu olla rehellinen itselleen, eikä yrittää esittää Nuorekasta.

Vierailija
72/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Mikä sua vaivaa?

Diabetes ja valtimoahtaumat ei sitten tulleet mieleenkään.

Diabetes ja valtimoahtaumat ei tee 35-vuotiaasta vanhaa.

Vierailija
73/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et laihdu ikinä jos et ketoile, vain ketoilulla lähtee rasvaa. Kuolet todennäköisesti johonkin läskin aiheuttamaan sairauteen. Onnea matkaan.

Kas kun olen laihtunut kymmeniä kiloja ilman ketoilua.

Sun keho on ollut ketoosissa tietämättäs.

Vierailija
74/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole vielä käynyt ilmi päivittäisen liikunnan määrä, minkä verran päivään kertyy hyötyliikuntaa, minkä verran työhön kuuluu fyysistä rasitusta tai onko näiden lisäksi ihan erikseen harrastettua liikuntaa.

Tietysti syömisillä voi painoaan hallita mutta liikunta on täysin välttämätöntä jos halutaan vaikuttaa siihen missä suhteessa mitäkin kehoon kertyy. Lihas kuluttaa enemmän ja siksi ihan kevytkin lihastreeni on tyhjää parempi, tulokset tietysti ovat hitaammat kuin näännytysdieeteillä mutta lopputuloksen kannalta erittäin suositeltavaa. Hanki jumppamatto ja vaikka kahvakuula ja lisäät vartin kuntopiirin ohjelmaan, katselet sit vaikka telkkaria samalla. Olen ymmärtänyt että lihaskunnolla on iso merkitys kun pyritään välttämään jojoilukierrettä, jos joku tietää minut vääräksi todistaa niin saa tietysti korjata.

Kun ongelmana on myös väsymys ja uupumus, niin suosittelisin menemään alkuun vain kävelyille. Sellaista ehkä jaksaa helpommin. Kotijumpat voi hyytyä, niissä on sitä laskemista, kuinka monta toistoa, kuinka monta minuuttia.

Tosiaan, tavallaan jättäisin projektit ja laskemiset vähemmälle. Suurinpiirtein voi tietysti olla tarpeen laskea niitä kaloreita, kun ei ole vielää 100% tottunut terveelliseen ruokaan määränä mikä ei lihota.

Kävely virkistää mieltä, talvipäivät on nyt kauniita. Kävelylenkit pitenee itsestään, jos ulkonaolosta nauttii. Kuuntelee musiikkia, pysähtyy katselemaan maisemia, kävelee uusia reittejä! :)

Löytää uusia juttuja. :)

Koko keho virkistyy.

Jumpat on hyviä myös, jos jaksaa! Voisihan sitä vaikka lenkin jälkeen venytellä. Pikkuhiljaa jumppaillakin.

Vierailija
75/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussutat noi kalorisi ympäri hereilläolo aikasi. Elikkä 6~22.00?

Ota peliin pätkäpaasto. Täällä 50 v. mummotautinen. Aamupalat jätän väliin. Syön 10.30~17.30 välillä. Syön päivällä kaks keitettyä munaa ja hedelmän. Lämpimän aterian joskus 17.00 aikaan. En kuluta millään enää kahta lämmintä ateriaa. Ei auta vaikka työ onkin fyysinen. Alkupaino 85 kiloo, nyt 75. Tavote 71 kiloo. Vika oli että söin pitkin päivää ja ihan liikaa, mitäs nyt valehtelemaan.

Vierailija
76/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

Mikä sua vaivaa?

Anteeksi mitä?? Keski-ikäsiä tässä ollaan, ihan sama mitä te muut haluatte itsellenne valehdella. Ei mitään 20v nuoria naisia. Henkiseen Kasvuun kuuluu olla rehellinen itselleen, eikä yrittää esittää Nuorekasta.

Kuulostaa siltä, että olet löytänyt itsellesi mahtavan tekosyyn olla tekemättä mitään painollesi. Itse olen sinua vanhempi ja bmi:n normaalipainon alarajoilla. Sen lisäksi, että on ihana näyttää ihan hyvältä, nautin myös terveydestä. Tuo ei ole vielä ikä eikä mikään, että oikeuttaisi hanskat naulaan -elämän. Mutta elämä on valintoja meillä kaikilla.

Vierailija
77/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy laihtua n. 40 kg , rasittaa kun viikkotolkulla paino on tippunut KILON! Kaikki herkut jätetty pois , ainoa "herkku" energiajuoma jossa desissä muutama kalori , nyt aloitan 1200 kalorin päivävauhdilla ja nutraan. Tyyliin 4 pussia Nutrilettiä loput kasvisruokia , leipä pois puuro tilalle. Kokeile sinäkin Nutrilettiä jonkun aikaa. Olen aiemmin 30 kg pudottanut näin ja nyt mulla on pakkorako (doctors order). Onnistumista sullekin!!!!!!!

Sehän on hienoa jos paino tippuu 1kg viikossa! Se on 52kg vuodessa!!!

Se on tippunut KUUKAUDESSA kilon , tarkoitus on pudottaa 2 kg kuukaudessa kunnes 40 kg on pudotettu. Olen 65 vuotias nainen , liikkumista hyvin vähän. Ihmettelen noita alanuolia , olen aiemmin pudottanut 30 kg tällä tavalla , voisko joku kertoa mikä tässä dieetissä on väärin. (taitaa olla puuro) , olin aiemmin tunnesyöjä ja olin taas lipsahtanut tunnesyömiseen. No , ei muuta kuin itseä niskata kiinni ja menoks!

Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, yli kuusikymppisen pitäsi laihduttaa hyvin varovaisesti, liikuntaa tulisi olla edes jonkinlaista jotta elimistö hapettuu, tärkeämpää kuin syömiset. 

Vierailija
78/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 1000kcal kaurapuurosta ei liho... jos muut ruokailut jäävät sellaisiksi ettei ruuan energiamäärä nouse kokonaisuudessaan liian suureksi. Kalorimäärien seuraus on oikeasti hyvä apu laihdutuksessa, ne kertoo suoraan miten paljon jotain kannattaa syödä. Tai sen että kyseinen ruoka on järkevintä jättää suoraan vaan sinne kaupan hyllylle.

Vierailija
79/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos on jo mainittu, en jaksanut lukea koko ketjua mutta olisiko uniapneaa? Selittäisi väsymyksen ja huonosti nukkuminen on kai liitoksissa painonpudotusongelmiin.

Vierailija
80/184 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en jaksa lukea kaikkia edellisiä kommentteja, mutta voisko olla niin että stressin ja riittämättömän unen takia keho on säästöliekillä ja sen takia aineenvaihdunta jumissa? Jatka vaan kärsivällisesti ruokavaliota ja koita saada stressiä alas ja panostettua enemmän uneen. Voi yllättäen lähteekin paino karisemaan.

Itellä laihdutuksen alussa paino nousi lihaksien kasvun myötä ja sit alko lähtee, mutta jonkun 7kilon jälkeen paino jämähtäny paikalleen, vissiin on liian pienet kalorit itellä ja kroppa päättäny että se on nälänhädässä. Aattelin kokeilla syyä taas enemmän..Että on tää kyllä aika työtä ja niin turhauttavaa. Itellä vielä noin 20kg laihdutettavaa normipainoon.

Tuntuu et laihduttamisesta puhutaan kauheen suoraviivasena touhuna, mut kyl tää prosessi on semmonen et välillä tulee takapakkia ja joskus painossa ei oo mitään muutosta mutta senttejä onkin lähteny ja joskus on vaa energisempi olo ja joskus ei ollenkaan. Elä luovuta vielä :)Tsemppiä!