Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kannattatte sosiaaliturvan leikkauksia

Vierailija
14.02.2021 |

Mulla jää vuokran jälkeen se perusosa eli 500e käytettäväksi elämiseen kuten ruokaan, vaatteisiin, bussikorttiin, puhelin ja nettilaskuihin jne. Saattaisin pysyä hengissä pienemmälläkin rahalla mutta se ei olis enää ihmisarvoista elämää. Mutta kertokaapas kuinka paljon siitä toimeentulotuesta voi leikata eli millä rahalla sitä pitäis tulla sitten toimeen. Jos tämä on muka liikaa.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pois nyt alkuun.

Samaa mieltä. Muuta halvempaan jos ei rahat riitä nykyiseen. Vihervasemmistolaisella feministipolitiikalla Suomi ei selviä. Laiskoja ja köyhiä on ihan turha hyysätä.

Miten tämänkin saa liitettyä vihervasemmistoon ja feministeihin, en tajua.

Vierailija
102/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet ja toimeentulotuki pois. Pitää asua siellä mihin työttömyystuki riittää.

Entä jos sellaista asuntoa ei ole? Eikä työtä, johon vain mennään?

Pitääkö Suomeenkin perustaa asuntovaunuyhteisö, joka trokaa henkensä pitimiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet terve, niin yhteiskunnan tulisi tarjota sinulle kuukaudessa 60 tuntia työtä, josta saisit palkkaa 500 e/kk. Roskien keräämistä jne. riittäisi kyllä kaikille eikä tuo 60 tuntia ole niin kamala määrä etteikö ennättäisi hakemaan muuta työtä samaan aikaan.

Eli vastikkeellinen perustulo.

Kannatetaan.

Vierailija
104/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet ja toimeentulotuki pois. Pitää asua siellä mihin työttömyystuki riittää.

Kaikki toimeentulotuen saajat eivät ole työttömiä. Osa on pienituloisia työllisiä esimerkiksi. Ilman asumistukea ei ole asuinpaikkaa.

Minä olen pienipalkkainen työllinen, lähihoitaja. En saa asumistukea pennin jeniäkään. Nettopalkastani puolet menee vuokraan. Omaa ei voi ostaa, kun ei ole takaajia eikä lainaakaan saisi sen vertaa, että se riittäisi asuntoon pk-seudulla. Olen väliinputoaja. Naapurissa asuvat ihmiset eivät käy töissä, eivätkä tee mitään muuta kuin polttavat tupakkaa parvekkeella ja ovat kännissä. Asun erään S-kirjaimella alkavan vuokrayhtiön asunnossa, joka nostaa vuokria vuosi vuodelta. Miten voi olla mahdollista että vuokrat vaan nousee, vaikka kaltaisillani on todellisia vaikeuksia maksaa ja samaan aikaan naapurissa vietetään oloneuvoksen elämää? Oletan että erilaiset tuet mahdollistavat tämän.

Vierailija
105/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet pois. Elämäntapatyöttömät voivat asua kaltaistensa kanssa soluasunnoissa.

Kaltaistensa?

Ajattelit laittaa äidit lapsineen narkkien ja alkoholistien kanssa samoihin kämppiin? Opiskelijan olisi hyvä opiskella narkkien seassa jne. ?

Siinä tapauksessa kyllä, jos lasten äidit ja opiskelijat ovat elämäntapatyöttömiä.

-eri

Miksi lasta pitäisi rangaista äitinsä valinnoista?

Äitihän siinä lastansa rankaisee. Ei voi aina huutaa yhteiskuntaa apuun, vedoten lapsiin. Jokin vastuu pitää itselläkin olla.

Vastuu taikoo naapurit raittiiksi ja kämpän ehjäksi?

Parasta vastuuta on hakea yhteiskunnan apua, ja opettaa lapselle kuinka ihmisten kanssa toimitaan. Muuten hän on muista jäljessä kun menee kouluun, syrjäytyy siis jo valmiiksi.

Vierailija
106/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet terve, niin yhteiskunnan tulisi tarjota sinulle kuukaudessa 60 tuntia työtä, josta saisit palkkaa 500 e/kk. Roskien keräämistä jne. riittäisi kyllä kaikille eikä tuo 60 tuntia ole niin kamala määrä etteikö ennättäisi hakemaan muuta työtä samaan aikaan.

Samaa mieltä, tukia voisi "ansaita" tekemällä jotain työtä. Ihan vaikka olisi kokopäivätyössä muuten, niin tekemällä lisätyötä voisi ansaita tukirahaa, jos on oikein kova tekemään lisätyötä, niin sitä enemmän toki saisi tukirahoja. Vanhusten hoitolaitoksissa olisi vaikka kuinka paljon töitä ihan vain sellaisille, jotka pitäisivät seuraa heille, lukisivat lehtiä, avustaisivat yms.

Vierailija
107/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki toimeentulotuen saajat eivät ole työttömiä. Osa on pienituloisia työllisiä esimerkiksi. Ilman asumistukea ei ole asuinpaikkaa.

Minä olen pienipalkkainen työllinen, lähihoitaja. En saa asumistukea pennin jeniäkään. Nettopalkastani puolet menee vuokraan. Omaa ei voi ostaa, kun ei ole takaajia eikä lainaakaan saisi sen vertaa, että se riittäisi asuntoon pk-seudulla. Olen väliinputoaja. Naapurissa asuvat ihmiset eivät käy töissä, eivätkä tee mitään muuta kuin polttavat tupakkaa parvekkeella ja ovat kännissä. Asun erään S-kirjaimella alkavan vuokrayhtiön asunnossa, joka nostaa vuokria vuosi vuodelta. Miten voi olla mahdollista että vuokrat vaan nousee, vaikka kaltaisillani on todellisia vaikeuksia maksaa ja samaan aikaan naapurissa vietetään oloneuvoksen elämää? Oletan että erilaiset tuet mahdollistavat tämän.

Yhtä p-mäistä on tehdä työtä JA nostaa tukia, olla byrokratiaviidakon hirviöiden armoilla.

Toisaalta, kun ns. lapioi muutaman tunnin viikossa jotain sontaa ja siitä saa muutaman euron, sanotaan että onhan sulla työtä, tee sitä edelleen.

Naapurustosi saa varmaan perusosan ja vähän käyttörahaa päälle, ettei pääse jano yllättämään ja rööki loppumaan. Ei sellaisia voi palkata oikeisiin töihin, ja vaikka ne sinne tahtoisikin, pesti kestää puoli vuotta ja sen jälkeen sää rauhassa painua sakkana pohjaan.

Vierailija
108/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa asut? Itse olen myös lähihoitaja ja asun Helsingissä ja palkkani on nettona 1900€ kolmivuorotyöstä. Vuokra on 950€ ja saan kyllä asumistukea reilu 200€/kk. Jos en saisi sitä tai halvempaa vuokra-asuntoa niin joutuisin muuttamaan muualle. Se olisi harmi koska olen yh ja poikani käy erikoislukiota Helsingissä.

Vierailija
109/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään rahaa. Suku voi elättää niinkuin Saksassa.

Miten vanhojen ihmisten eläke riittää lapsiperheen elätykseen? Tai mitä jos ei ole sukulaisia?

Vierailija
110/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä maksan vuokran?

Ap

YKSINKERTAISTA, MENE TÖIHIN, siitä saa palkkaa jolla maksaa vuokran sekä kaiken mitä elämässään tarvii. Ja haluaa.

Sulla on varmasti jotakin tarjolla?

Vierailija
111/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä maksan vuokran?

Ap

Moni on tähän kokeillut menestyksekkäästi ratkaisuksi työntekoa.

Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2020 toisella neljänneksellä 35 400. Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 kesäkuussa 223 000. Miten ajattelit sijoittaa 223 000 ihmistä 35 400 työpaikkaan?

Jokainen töitä oikeasti etsinyt tietää, että avoimista työpaikoista ilmoitetaan julkisesti noin 10 %.

Usenmiten ne oikeat työpaikat on siellä työpaikoilla, ei te-keskuksissa. 

Sinne hakuun laittaa vain sellaiset yritykset, joilla ei ole mahdollista saada väkeä vapailta markkinoilta huonon maineen , huonon palkan, ilmapiirin tms. takia, joka on yleisesti tiedossa.Jonne ei kukaan normaali työntekijä mene.

Siihen samaiseen yritykseen ohjataan te-keskusten vakiasiakkaita, jotka ovat niitä jotka ei työllisty vapaille markkinoille eri syistä, esim. yrittäjät jo tietää mitä on miehiään, maine kiirii edellä, eivät ota määrätynlaista ainesta

Siinä kohtaa toinen toisensa samalla tasolla, ovat toisilleen sopivat.

Oikeisiin työpaikkoihin harvoin haetaan tuota kautta, vaan suoraan face to face.

Eri asia on julkiset toimet, niihinkin usein on jo valittu joku, on vain pakko tehdä se haku...eli ilmoittaa julkisesti että haetaan tekijää johonkin.

Itse en ole ikinä ko. laitoksessa asioinut.

Ja työttömäksi joutuvat, hankkikaa itse se seuraava työ, ei sitä siellä te-keskuksessa ole muille kuin niille tädeille jotka siellä ovat.

Te-keskuksissa ei ole yhtäkään tätiä, ei ole ollut yli 10 vuoteen. Työvoimapalvelut siirtyy 2 vko kuluttua isolta osalta kuntien kontolle.

Miksi ne sitten soittelee sieltä?

Vierailija
112/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän leikkaavat, hankin kyllä toimeentuloni tavalla tai toisella rikkaiden selkänahasta. Voisi olla monella porvarille huoli kesämökeistä ja muusta omaisuudesta, jos tukiin kajotaan liiaksi.

Vierailija
113/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat ja rikollisuus ainakin lisääntyisivät asuntolassa ja kimppakämpissä.

Jos on samassa asuntolakompleksissa narkkarit, alkoholisteja, mielenterveysongelmaisia ja sitten ihan tavallisia normaaleja köyhiä, jopa vanhuksia.

Miten siinä he elää kun meteliäiti on yökaudet, tapellaan käytävillä ja kämpässä, saa pelätä, että nukkuessa varastetaan rahat tai joku piripää pahoinpitelee huvikseen tai harhoissaan jne.

Vahvemmat kiristävät heikompia, perustetaan mafian tyyppinen jengi, joka perii rahaa siitä hyvästä, että tarjoaa suojelua.

Ihan kaikenlainen alamaailman tyyppinen toiminta rehottaa.

Ei kaikkia voi vankilaankaan laittaa kun ne sitten täyttyisivät.

Miten taataan ja ylläpidetään ihmisten turvallisuus ja asumisrauha näissä asuntoloissa ja soluissa? Puhtaustaso pesutiloissa ja vessoissa, huumepiikkejä joka paikassa, vaarallista.

Onko siellä myös vanhoja ihmisiä jotka eivät pysty asumaan yksin, kun ei ole tukia, mutta eivät kuulu laitokseenkaan?

Kyllä on kamalat vanhuusnäkymät näillä ehdottajillakin, jos tulee joku vastoinkäymise ja ovatkin asuntola- tai soluasujia loppuvuosinaan.

Vierailija
114/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa asut? Itse olen myös lähihoitaja ja asun Helsingissä ja palkkani on nettona 1900€ kolmivuorotyöstä. Vuokra on 950€ ja saan kyllä asumistukea reilu 200€/kk. Jos en saisi sitä tai halvempaa vuokra-asuntoa niin joutuisin muuttamaan muualle. Se olisi harmi koska olen yh ja poikani käy erikoislukiota Helsingissä.

Helsingissä myös. Suunnilleen samat tulot ja vuokra kuin sinulla, mutta lapsia minulla ei ole. 

Vierailija
115/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä myös. Suunnilleen samat tulot ja vuokra kuin sinulla, mutta lapsia minulla ei ole. 

Ja en ole oikeutettu asumistukeen.

Vierailija
116/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 500€ käytettäväksi kaikkeen asumista lukuunottamatta on ihan reilu summa. 

Ruoka 200€

Bussi 100€

Netti ja puhelin 30€

Vaatteet keskimäärin 25€ (joka kuukausi ei tarvitse)

Lääkkeet, lääkärit, yms 45€ (aika yläkanttiin perusterveellä henkilöllä)

= 400€

Näin ilman hirveätä pihistelyä ja jää vielä 100€ löysää. Että olisko varaa leikata? Kyllä olisi. Ja tuokin, että miksi työttömällä menisi 100€ bussiin? Ei joka päivä tarvitse päästä bussilla kulkemaan, joten tuostakin budjetista voi varmaan missä tahansa leikata ainakin puolet pois. Eli 150€ jää löysää. Sitten jos alkaa vielä vähän katsomaan, mistä puhelinliittymän rajattomalla netillä hankkii, niin saattaa saada tuotakin kulua alaspäin. Vaatteisiinkin tuo 25€/kk on sellainen, että sillä ostaa uusia vaatteita, mutta työttömän soisi hyödyntävän myös kirpputoreja. Lääkkeisiin/terveydenhoitoon ei mene edes mulla noin paljon, vaikka en ole perusterve, joten perusterveellä todellisuudessa ei mene lähellekään noin paljon. Eli kyllä tuosta fiksulla rahankäytöllä normaalitilanteessa pitäisi aika hyvin se parisen sataa jäädä säästöön tai hupikäyttöön.

Vierailija
117/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaisi kiertää jengit tosiaan kesämökeillä ja rikkaiden asunnoilla jos tuet poistettaisiin.

Samoin kaduilla ja liikkeissä pahoinpitelyt ja ryöstöt lisääntyisivät.

Toisen ihmisen henki ei olisi minkään arvoinen kun kaikki ihmisarvoinen elämä ja elämäntaso vietäisiin nolliin.

Silloin ei millään olisi enää mitään väliä.

Agressiivisuus ja turhaantuneisuus nousisi tuhanteen.

Ja se poikaisi kivoja lieveilmiöitä muille itsensä nyt paremmiksi ja kunnon ihmisiksi tunteville.

Olisiko heilläkään silllon niin hyvä elää siteen kun haluaisivat niin innokkaasti kurjistaa oloja ja kurjuutta köyhille.

Asioilla on aina monta puolta, vähintään kaksi.

Vierailija
118/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, tukia voisi "ansaita" tekemällä jotain työtä. Ihan vaikka olisi kokopäivätyössä muuten, niin tekemällä lisätyötä voisi ansaita tukirahaa, jos on oikein kova tekemään lisätyötä, niin sitä enemmän toki saisi tukirahoja. Vanhusten hoitolaitoksissa olisi vaikka kuinka paljon töitä ihan vain sellaisille, jotka pitäisivät seuraa heille, lukisivat lehtiä, avustaisivat yms.

Tekemällä työtä ihminen ansaitsee palkkaa plus siihen kuuluvat edut.

Ei ne silloin ole tukirahoja.

Miten tätä on joka ketjussa niin vaikea käsittää

Jos roskien kerääjän tuntipalkka on xx euroa niin silloin se on kaikille samaa työtä tekevälle sama.

Ei niin, että Ville kerää roskia 12 euron tuntipalkalla ja Kalle 8 euron tuntipalkalla, keräävät roskia samassa puistossa ja samoilla välineillä.

Työllistymällä ihminen ei ole työtön. Työstä maksetaan siis palkkaa.

Vierailija
119/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on tullut se käsitys että yhteiskunnan pitää taata kaikille hyvä elintaso? Monet tuensaajat elävät jo leveämmin kuin työssäkäyvät.

Potku perseeseen pummeille sanon minä!

Vierailija
120/175 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 500€ käytettäväksi kaikkeen asumista lukuunottamatta on ihan reilu summa. 

Ruoka 200€

Bussi 100€

Netti ja puhelin 30€

Vaatteet keskimäärin 25€ (joka kuukausi ei tarvitse)

Lääkkeet, lääkärit, yms 45€ (aika yläkanttiin perusterveellä henkilöllä)

= 400€

Näin ilman hirveätä pihistelyä ja jää vielä 100€ löysää. Että olisko varaa leikata? Kyllä olisi. Ja tuokin, että miksi työttömällä menisi 100€ bussiin? Ei joka päivä tarvitse päästä bussilla kulkemaan, joten tuostakin budjetista voi varmaan missä tahansa leikata ainakin puolet pois. Eli 150€ jää löysää. Sitten jos alkaa vielä vähän katsomaan, mistä puhelinliittymän rajattomalla netillä hankkii, niin saattaa saada tuotakin kulua alaspäin. Vaatteisiinkin tuo 25€/kk on sellainen, että sillä ostaa uusia vaatteita, mutta työttömän soisi hyödyntävän myös kirpputoreja. Lääkkeisiin/terveydenhoitoon ei mene edes mulla noin paljon, vaikka en ole perusterve, joten perusterveellä todellisuudessa ei mene lähellekään noin paljon. Eli kyllä tuosta fiksulla rahankäytöllä normaalitilanteessa pitäisi aika hyvin se parisen sataa jäädä säästöön tai hupikäyttöön.

Yksi lääkärikäynti on jo 40e.

Mulla meni kuukauden aikana monta sataa käynteihin, lääkkeisiin, matkoihin jne.

T. Työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän