Te jotka kannattatte sosiaaliturvan leikkauksia
Mulla jää vuokran jälkeen se perusosa eli 500e käytettäväksi elämiseen kuten ruokaan, vaatteisiin, bussikorttiin, puhelin ja nettilaskuihin jne. Saattaisin pysyä hengissä pienemmälläkin rahalla mutta se ei olis enää ihmisarvoista elämää. Mutta kertokaapas kuinka paljon siitä toimeentulotuesta voi leikata eli millä rahalla sitä pitäis tulla sitten toimeen. Jos tämä on muka liikaa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pois nyt alkuun.
Samaa mieltä. Muuta halvempaan jos ei rahat riitä nykyiseen. Vihervasemmistolaisella feministipolitiikalla Suomi ei selviä. Laiskoja ja köyhiä on ihan turha hyysätä.
En oikein ymmärrä tätä "muuta muualle" argumentointia, eikö köyhällä ole oikeutta valita asuinpaikkaansa?
Oma tilanteeni on seuraavanlainen: tipahdin poissa työelämästä jouduttuani tapaturmaan, joka vammautti minua pysyvästi, ja olen nyt joutunut elämään tukiviidakossa viimeiset vuodet. Olen kotoisin pääkaupunkiseudulta, täällä syntynyt ja kasvanut ja koko elämäni asunut. Täällä ovat suku, ystävät, ja kaikki tuki. Jos nyt asumistuki poistettaisiin (ilman vuokrakattoa siitä, että vuokranantajat laskevat vuokriaan) tuntuvasti, löydän itseni asumasta jostain Mikkelistä. Mielenterveyteni on saanut vammautumiseni ja edelleen jatkuvan vakuutustaistelun myötä kolauksen, johon sosiaaliset suhteet ja perhesuhteet ovat olleet ainoa todellinen tukeni. En voi ajaa enää autoa, enkä pärjää yksin kaikissa tilanteissa (vaikka olen pystynyt kuitenkin asumaan enimmäkseen yksin). Enkä todellakaan ole laiska, sitä en ollut koskaan.
Suoraansanottuna, minua v--uttaa lukea empatiakyvyttömien apinoiden avauksia aiheesta. En valinnut tilannettani, en halunnut tätä, mutta olen siltikin työttömyyden ja tukieni vuoksi pohjasakkaa kravattiväestönosalle, sellainen tahra joka pitäisi siivota pois. Ainoa valtio maailmassa, jossa "rikkailla" ja sosiaalisesti "kelpoisilla" on lupa asua pääkaupungissa, on se kuuluisa Pohjois-Korea. Köyhät hylkiöt siivotaan kyläpahasiin muualle.
Suuri osa ihmisiä on joutunut muuttamaan työn perässä kotiseuduiltaan. Miksi sinulle pitäisi tarjota ilmainen asunto paraatipaikalta, kun muut ovat valmiita muuttamaan töiden perässä rakkaalta kotiseudultaan pitääkseen yllä tätä meidän yhteiskuntaa. Miksi heidän pitäisi maksaa verotuksestaan sinulle asunto kalliista Helsingistä? Kukahan se empatiakyvytön apina oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvitellaan että työttömillä ei voisi olla omaa taloa? Meillä on iso talo ja maatila. Minä olen työtön sairauden takia. Pitäisikö mun muuttaa lasten kanssa asuntolaan?
Omistusasujille yhtäläinen oikeus toimeentulotukeen ilman, että joutuu myydä omaisuuttaan pois, tai käyttää kaikkia säästöjään.
maataloustuet päätyvät rikkaille – Lähes puolet tukirahoista naudan- ja sianlihan tehotuotantoalueille
maataloustuet tukevat rikkaita
Tuore tutkimus ruotsalaisesta Lundin yliopistosta osoittaa, että tilanne on ollut samanlainen kaikkialla EU:ssa. Koko EU alueen tukia tarkastelleen tutkimuksen mukaan suurin osa maataloustuista menee edelleen rikkaimmille alueille ja rikkaimmille viljelijjöille, ja näin kohdistetut tuet ovat päinvastaisia EU:n yhteisen maatalouspolitiikan tavoitteille.
https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/eun-maataloustuet-paatyvat-rikk…
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan tukien leikkaaminen tästä..mataloustuet pois!
Suomen suurin maataloustuki oli 2 277 186 €
– katso lista jättitukien saajista
Maaseutuvirasto julkisti viime vuonna maksettujen maataloustukien määrät. Katso listat 20 eniten maataloustukea saaneista sekä maakuntien suurimpien maataloustukien saajista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005138639.html
Ja sitten tuilla elävät alkavat valittamaan siitä, kun ruuan hinta nousee pilviin ja vihreät myhäilevät tyytyväisenä, kun kotimaisesta saastuttavasta ruuan tuotannosta päästään siirtymään saasteettomaan ulkomailta tuontiin. Ja tokihan mukavaa on myös se, että saadaan satojen tuhansien työttömien joukkoon lisää uusia työttömiä paisuttamaan työssäkävijöiden ja yrittäjien verotaakkaa.
Me saadaan maataloustukia ja silti eletään itse köyhyysrajan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta voitaiiin mielestäni luopua (kuulun kassaan kyllä jo ties miten monetta vuotta)
Millä perustelet kassaan kuulumisen, jos haluat muilta ottaa sen oikeuden pois?
Sehän lähtisi itseltänikin.
Kuulun kassaan, koska vielä ansiosidonnaista ei ole lakkautettu. Toistaiseksi maksan muiden tuki, koska itse en ansiosidonnaista ole saanut eli töitä on.
Maaseututukia maksettiin 2 miljardia - Antti Herlinille yli 400 000
Hissi- ja liukuporrasyhtiö Koneen pääomistaja Antti Herlin sai viime vuonna yli 400 000 euroa maataloustukea, ilmenee Maaseutuviraston tiedoista. Talousjulkaisu Forbesin listauksen mukaan Herlin on Suomen rikkain ihminen.
https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000007407400.html
Amerikassa sukulaiset huolehtivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Muuta halvempaan jos ei rahat riitä nykyiseen. Vihervasemmistolaisella feministipolitiikalla Suomi ei selviä. Laiskoja ja köyhiä on ihan turha hyysätä.
En oikein ymmärrä tätä "muuta muualle" argumentointia, eikö köyhällä ole oikeutta valita asuinpaikkaansa?
Oma tilanteeni on seuraavanlainen: tipahdin poissa työelämästä jouduttuani tapaturmaan, joka vammautti minua pysyvästi, ja olen nyt joutunut elämään tukiviidakossa viimeiset vuodet. Olen kotoisin pääkaupunkiseudulta, täällä syntynyt ja kasvanut ja koko elämäni asunut. Täällä ovat suku, ystävät, ja kaikki tuki. Jos nyt asumistuki poistettaisiin (ilman vuokrakattoa siitä, että vuokranantajat laskevat vuokriaan) tuntuvasti, löydän itseni asumasta jostain Mikkelistä. Mielenterveyteni on saanut vammautumiseni ja edelleen jatkuvan vakuutustaistelun myötä kolauksen, johon sosiaaliset suhteet ja perhesuhteet ovat olleet ainoa todellinen tukeni. En voi ajaa enää autoa, enkä pärjää yksin kaikissa tilanteissa (vaikka olen pystynyt kuitenkin asumaan enimmäkseen yksin). Enkä todellakaan ole laiska, sitä en ollut koskaan.
Suoraansanottuna, minua v--uttaa lukea empatiakyvyttömien apinoiden avauksia aiheesta. En valinnut tilannettani, en halunnut tätä, mutta olen siltikin työttömyyden ja tukieni vuoksi pohjasakkaa kravattiväestönosalle, sellainen tahra joka pitäisi siivota pois. Ainoa valtio maailmassa, jossa "rikkailla" ja sosiaalisesti "kelpoisilla" on lupa asua pääkaupungissa, on se kuuluisa Pohjois-Korea. Köyhät hylkiöt siivotaan kyläpahasiin muualle.
Suuri osa ihmisiä on joutunut muuttamaan työn perässä kotiseuduiltaan. Miksi sinulle pitäisi tarjota ilmainen asunto paraatipaikalta, kun muut ovat valmiita muuttamaan töiden perässä rakkaalta kotiseudultaan pitääkseen yllä tätä meidän yhteiskuntaa. Miksi heidän pitäisi maksaa verotuksestaan sinulle asunto kalliista Helsingistä? Kukahan se empatiakyvytön apina oikeasti on!
Ruinasinko tekstissä ilmaista asuntoa paraatipaikalta? Luuletko että elän keskellä Ullanlinnaa kuin jokin lordi tai lady? Tätä juuri tarkoitan: kuvitellaan että kaltaiseni VAMMAUTUNUT henkilö vain loisii tuilla jossain lukaalissa ja että sellaisen sietää potkia siperiaan, että oma vikasi kun rattijuoppo ajoi päin ja viet nyt vain työkykyiseltä kodin. Minäkin maksoin joskus veroja, ja jos sinulle kävisi sama, niin olisit kiitollinen siitä avusta mitä valtio vain pystyy antamaan.
Tässä ketjussa se taas kirkkaasti nähdään: rikas työtä tekevä kadehtii köyhää työtöntä.
Koskaan en ole töitä tehnyt, enkä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millä maksan vuokran?
ApMoni on tähän kokeillut menestyksekkäästi ratkaisuksi työntekoa.
Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2020 toisella neljänneksellä 35 400. Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 kesäkuussa 223 000. Miten ajattelit sijoittaa 223 000 ihmistä 35 400 työpaikkaan?
Avoimia työpaikkoja oli ilmoitettu tuo määrä, todellisuudessa työpaikkoja on huomattavasti enemmän. Tuosta 223 000 työttömästä 33% ei kykene työhön tai halua sitä tehdä, 33 % koulutus on vanhentunutta tai he eivät halua tehdä koulutustaan vastaavaa työtä ja vain noin 34 % on tosiasiallisesti työllistettävissä ja motivoituneita.
Itse asiassa kaikki ilmoitetut työpaikat eivät ole avoimia paikkoja. ESim. valtion paikkoihin on usein jo valittu joku määräaikainen, mutta pakko ilmoittaa avoimeksi, onhan tämä moneen kertaan sanottu.
Noistakin, joilla koulutus on vanhentunutta, saisi kyllä ihan hyvän tekijän vaikkapa oppisopimuksella. Itsellä on nyt oman alan toistaiseksi voimassa oleva työ, mutta joskus kun olin työnhakija, tosi vaikea oli päästä "ei koulutusta vaativiin" ylikoulutettuna, kun ei ollut oikein suhteita sen alan työnantajiin. Suhteilla olisi voinut päästäkin, vaikka joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruinasinko tekstissä ilmaista asuntoa paraatipaikalta? Luuletko että elän keskellä Ullanlinnaa kuin jokin lordi tai lady? Tätä juuri tarkoitan: kuvitellaan että kaltaiseni VAMMAUTUNUT henkilö vain loisii tuilla jossain lukaalissa ja että sellaisen sietää potkia siperiaan, että oma vikasi kun rattijuoppo ajoi päin ja viet nyt vain työkykyiseltä kodin. Minäkin maksoin joskus veroja, ja jos sinulle kävisi sama, niin olisit kiitollinen siitä avusta mitä valtio vain pystyy antamaan.
Sait ihan asiallisen vastauksen, ehkä parhaan koko ketjussa, ja silti päätit alkaa uhriutua ja riehua? Good for you!
Olen itsekin menettänyt työkykyni, mutta en hetkeäkään kuvittele, että yhteiskunnan tehtävä olisi maksaa minulle asunto haluamaltani paikkakunnalta. Minulla on hyvä taloudellinen tilanne mm. sijoitusten ja varakkaan puolison ansiosta. Jos jostain syystä jäisin yksin ja menettäisin varallisuuteni, en varmasti vaatisi yhteiskuntaa maksamaan nykyistä asuntoani vain koska haluan asua juuri täällä. Olisi täysin oikeudenmukaista, että joutuisin muuttamaan täältä Helsingin Eirasta Vantaalle tai vaikka Hyvinkäälle siinä vaiheessa, kun JOKU MUU joutuisi maksamaan asumiseni.
Ei kukaan ole luvannut, että elämä on reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait ihan asiallisen vastauksen, ehkä parhaan koko ketjussa, ja silti päätit alkaa uhriutua ja riehua? Good for you!
Olen itsekin menettänyt työkykyni, mutta en hetkeäkään kuvittele, että yhteiskunnan tehtävä olisi maksaa minulle asunto haluamaltani paikkakunnalta. Minulla on hyvä taloudellinen tilanne mm. sijoitusten ja varakkaan puolison ansiosta. Jos jostain syystä jäisin yksin ja menettäisin varallisuuteni, en varmasti vaatisi yhteiskuntaa maksamaan nykyistä asuntoani vain koska haluan asua juuri täällä. Olisi täysin oikeudenmukaista, että joutuisin muuttamaan täältä Helsingin Eirasta Vantaalle tai vaikka Hyvinkäälle siinä vaiheessa, kun JOKU MUU joutuisi maksamaan asumiseni.
Ei kukaan ole luvannut, että elämä on reilua.
En ole tuo kenelle vastasit mutta pakko kommentoida että on aika helppoa olla tätä mieltä jos on varakas mies ja itsellä on myös hyvä taloudellinen tilanne. Minä olen onneksi ollut säästeliäs silloin kun olin työkykyinen ja töissä jolloin keräsin säästöjä ja sijoituksia. Mies ei ole varakas eikä edes keskituloinen ja pärjäämme kyllä niin kauan kuin saan määräaikaista työkyvyttömyyseläkkettä mutta voin sanoa että todella tiukille joutuisimme jos putoaisin työmarkkinatuelle näin työkyvyttömänä. En ikimaailmassa saisi töitä ja olen jo valmiiksi ahdistunut pelkästä ajatuksesta joutua tällaiseen tilanteeseen. Joten kyllä riittää ymmärrystä myös muille joilla on vaikea elämäntilanne ilman omaa syytään.
Miksi kuvitellaan että työttömillä ei voisi olla omaa taloa? Meillä on iso talo ja maatila. Minä olen työtön sairauden takia. Pitäisikö mun muuttaa lasten kanssa asuntolaan?