Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?

Vierailija
14.02.2021 |

Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?

Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?

Kommentit (369)

Vierailija
221/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita kertoja nähty tällä palstalla että jos mies erehtyy haluaan hoikkaa naista,niin alkaa tuleen viestiä että sitten nainen saa haluta isoa munaa.   Ja tulee heti  isot määrät tykkäyksiä.

Naisilla jotenkin ohjelmoitu aivoihin se kilojen puolustelu,ja ennenkaikkea niistä kiinni pitäminen, mitään ei haluta tehdä koskaan,koska se nyt vaan on niin.

Ei kun se on niin, että suuri, jollei suurin osa naisista miettii ihan koko ajan syömisiään ja rajoittaa itseään ja tuntee syyllisyyttä syömästään ruoasta. Ja tietävät justiin miten jumalattoman tiukalle pitää elämä vetää, että näyttäisi siltä ei edes aikuiselta teiniltä, joka on teidän mielikuva aikuiselle naiselle sopivasta painosta. Olen seurannut ruokaskeneä ja toistuvasti, siis todella usein törmännyt siihen imiöön, että nää ihannevataloiset ns. influensserit ruokapiireissä lopulta julkaisee sen videon, jossa kertovat että aikovat seuraavaksi muuttaa elämäntapojaan että kuukautiset palaisi (!!!) ja että heistä voisi joskus tulla äiti. Lukemattomia kertoja olen hämmästynyt, että eihän toi ihminen näytä lainkaan NIIN laihalta että odottaisin kuukautisten jääneen pois.

Täällä aiemmin joku kertoi kuukautistensa jääneen pois kun BMI on luokkaa 21. Näin luonnostaan hoikkana (BMI 18,2) kiinnostaa, kuinka vähän minun pitäisi oikein syödä että kuukautiskierto siitä häiriintyisi.

Muistan lapsuudestani erään saunareissun perhetuttujen luona. Pienikokoinen, ehkä joku 140-senttinen nainen kertoi, että hänelle oli tullut kiloja ikävuosien mukaan. Hän oli tuolloin siis 30-vuotias ja painoi 30 kg 😳 Oli kuitenkin synnyttänyt kaksi lasta!

Ergo, kaikkien naisten pitäisi olla niin kuin sinä ja 30 kg painava perheenäiti. Huokaus.

Vierailija
222/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen naisen kehonmallista, lihaksista, pituudesta, painolla on vaikea määrittää, kuka on hoikka, kuka ei. Selkeämpää olisi varmaan sanoa hoikka nainen ja tinderissäkin näin joillain lukee. Myös pituus on suhteelista, itse olen 155cm nainen, joten miehet ovat helposti minua paljon pidempiä.

Hölmöä asettaa mitään tarkkoja pituus tai painorajoja. Paino useimmilla myös vaihtelee elämän myötä.

Tapaat ihanan ihmisen, mutta hän onkin 179cm tai 61kg niin sanoisitteko, ei kiitos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs lakikirjassa moinen on kielletty? Aika usein täältäkin saa lukea, ettei lihava kiinnosta. Se on ihan ok. Ei sitten kiinnosta.

Vierailija
224/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita kertoja nähty tällä palstalla että jos mies erehtyy haluaan hoikkaa naista,niin alkaa tuleen viestiä että sitten nainen saa haluta isoa munaa.   Ja tulee heti  isot määrät tykkäyksiä.

Naisilla jotenkin ohjelmoitu aivoihin se kilojen puolustelu,ja ennenkaikkea niistä kiinni pitäminen, mitään ei haluta tehdä koskaan,koska se nyt vaan on niin.

Ei kun se on niin, että suuri, jollei suurin osa naisista miettii ihan koko ajan syömisiään ja rajoittaa itseään ja tuntee syyllisyyttä syömästään ruoasta. Ja tietävät justiin miten jumalattoman tiukalle pitää elämä vetää, että näyttäisi siltä ei edes aikuiselta teiniltä, joka on teidän mielikuva aikuiselle naiselle sopivasta painosta. Olen seurannut ruokaskeneä ja toistuvasti, siis todella usein törmännyt siihen imiöön, että nää ihannevataloiset ns. influensserit ruokapiireissä lopulta julkaisee sen videon, jossa kertovat että aikovat seuraavaksi muuttaa elämäntapojaan että kuukautiset palaisi (!!!) ja että heistä voisi joskus tulla äiti. Lukemattomia kertoja olen hämmästynyt, että eihän toi ihminen näytä lainkaan NIIN laihalta että odottaisin kuukautisten jääneen pois.

Kyllä nyt ihan muut seikat mitkä mättää.

20-30v sitten samat ongelmat kuin nyt,mutta ei oltu lihavia. Eikä kenenkään tarvinnu joka suupalaa miettiä.

Vierailija
225/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 170cm ja aviomieheni on 168cm. Entinen avopuolisoni on 175cm. Eikä kumpikaan noista miehistä ole mikään rikas vaan ihan duunareita. En ole valinnut puolisoa pituuden tai tulojen perusteella.

Vierailija
226/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää itse mitä sanoo ja kantaa vastuun sanoistaan.

Naisten ei vain tarvi näistä sanomisistaan vastuuta oikeasti kantaa.

Vierailija
227/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen nainen kuulostaa järkevämmältä .T. 182cm

Vierailija
228/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs lakikirjassa moinen on kielletty? Aika usein täältäkin saa lukea, ettei lihava kiinnosta. Se on ihan ok. Ei sitten kiinnosta.

Aiheuttaa puke reaktion kun läskit hyllyvät.

Vierailija
229/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-30v sitten samat ongelmat kuin nyt,mutta ei oltu lihavia. Eikä kenenkään tarvinnu joka suupalaa miettiä.

Siis vuonna 2000 tai 1990 ei ollut paino-ongelmia kellään? Really? Muistan omasta lapsuudestani 80-luvulla, että ei ne kylän naiset todellakaan olleet mitään mallivartaloisia. Alkaen omasta äidistä ja kaverin äidistä. Oma äiti oli varmaankin lihavimmillaan jotain 155 cm ja 75 kg, samoin parhaan kaverini äiti pullukka. Toisen kaverin äiti oli sellainen pieni ja kuivakka. Naapurin vanhaemäntä oli suorastaan lihava ennenkuin alkoi vanhuuttaan kuivua. Anoppi oli teininä laiha, mutta aikuisena taistellut painonsa kanssa ihan siinä missä kaikki muutkin. En tiedä missä se mallivartaloiden auvola on ollut, mutta ei ainakaan mun elinpiirissä maaseudulla.

Vierailija
230/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä jonkin verran kaksoisstandardin vivahdetta, kun naisille on ihan hyväksyttyä tuoda esille vaatimuksena, että mies on vähintään keskituloinen ja keskipituinen. Jos taas mies toivoo nuorta/hoikkaa/sporttista naista, niin siitä lähdetään laukalle.

Eikö joskus maajusseissa ollut mies, joka toivoi hoikkaa naista ja tästä toiveesta nousi aivan järjetön äläkkä lehdistöä myöten. Kuitenkin kun maajussitar ilmoitti suoraan, että työtöntä miestä hän ei huoli, se aiheutti lähinnä vain lievää hymistelyä.

Onneksi ei ole deittimarkkinoilla tarvinnut vuosiin pyöriä. N35

Juurihan se yksi naispuolinen julkkis melkein revittiin kappaleiksi kun sanoi, että bussikuski ei hänelle kelpaa. Kukaan ei huolehdi että kohuja syntyy tasapuolisesti täsmälleen samoista asioista, mutta ihmeellistä väittää että naiset eivät olisi kohteena vähintään yhtä usein kuin miehet.

Vierailija
231/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuonna 2000 tai 1990 ei ollut paino-ongelmia kellään? Really? Muistan omasta lapsuudestani 80-luvulla, että ei ne kylän naiset todellakaan olleet mitään mallivartaloisia. Alkaen omasta äidistä ja kaverin äidistä. Oma äiti oli varmaankin lihavimmillaan jotain 155 cm ja 75 kg, samoin parhaan kaverini äiti pullukka. Toisen kaverin äiti oli sellainen pieni ja kuivakka. Naapurin vanhaemäntä oli suorastaan lihava ennenkuin alkoi vanhuuttaan kuivua. Anoppi oli teininä laiha, mutta aikuisena taistellut painonsa kanssa ihan siinä missä kaikki muutkin. En tiedä missä se mallivartaloiden auvola on ollut, mutta ei ainakaan mun elinpiirissä maaseudulla.

Läskisoosia pöytään notta prkle!

Vierailija
232/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla on aina olleet lihavimmat, koska autolla mennään kaikkialle,ei liikuta juuri ollenkaan.

Mutta nyt sama homma kaupungissa ja lapset ei muutenkaan harrasta oikeen mitään .

Ja kyllä luokkakuvissa 90 luvulla onse yks läski per luokka. Ja se yks lihava pienempi kuin nykyään keskiverto.

Vierailija
233/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kyllä kun ikää alkaa tulla ja kuulee ihmisten väittävän että maailma olisi muuttunut 20 vuodessa. Nyt muistan jo itsekin 20 vuoden takaisia asioita eikä maailma ole muuttunut juuri mitenkään. Älypuhelimet on kaikilla kourassa, ei juuri muuta.

Vierailija
234/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä jonkin verran kaksoisstandardin vivahdetta, kun naisille on ihan hyväksyttyä tuoda esille vaatimuksena, että mies on vähintään keskituloinen ja keskipituinen. Jos taas mies toivoo nuorta/hoikkaa/sporttista naista, niin siitä lähdetään laukalle.

Eikö joskus maajusseissa ollut mies, joka toivoi hoikkaa naista ja tästä toiveesta nousi aivan järjetön äläkkä lehdistöä myöten. Kuitenkin kun maajussitar ilmoitti suoraan, että työtöntä miestä hän ei huoli, se aiheutti lähinnä vain lievää hymistelyä.

Onneksi ei ole deittimarkkinoilla tarvinnut vuosiin pyöriä. N35

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maajussi-mauno-puhuu-painokommentti…

Maajussi-Mauno on puhututtanut suomalaisia koko kauden mittaan. Mies kohahdutti ensimmäisen kerran jo keväällä nähdyssä esittelyjaksossa, jossa hän kertoi tiukat ulkonäkökriteerinsä tulevan puolisonsa suhteen:

"– Toivoisin rehellisesti sanottuna normaalipainoista naista. Jos menee ylipainon puolelle, niin en silloin viehäty, Mauno kertoi keväällä."

On kieltämättä aikoihin eletty, kun normaalin painon toivominen katsotaan erityisen tiukaksi kriteeriksi ja kohun arvoiseksi...

Vierailija
235/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, mä olen laiha, nätti nainen. En usko että yksikään palstamies kelpaisi minulle henkisesti tai fyysisesti. Mutta onnea vaan kumppanin etsintään!

Vierailija
236/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä lihavuuden kieltämistä tämäkin ketju täynnä, tekoselitystä tekoselityksen perään. 

Puolustusvoimien pituuskäyrät pitkältä aikaväliltä osoittaa kiistatta, että nuorten miesten paino on kasvanut viimeisen 30 vuoden aikana. Keskipaino vuonna 90-luvun alussa oli n. 70 kg, kun se nyt on lähemmäs 80 kg. Ja naisilla kehitys on ollut aivan varmasti sama, vaikka yhtä hyvää tilastoa ei ole olemassa.

Mikään geneettinen syy ei selitä lihoamista, vaan kyse on ihmisten elintavoissa. Ja lihavuuden terveydelliset haitat on täysin kiistattomat. Niinpä on paljon fiksumpaa valita puoliso lihavuuden kuin pituuden perusteella. Pituus ei nykyaikana vaikuta käytännössä yhtään mihinkään kun taas lihavuus aiheuttaa varsinkin keski-iästä alkaen merkittäviä terveysriskejä. Jo sen takia kannattaa harkita tarkkaan haluaako lasten isän/äidin sairastuvan tai haluaako viettää loppuiän sairaan ihmisen kanssa. Lihavuus on täysin verrannainen tupakointiin ja runsaaseen alkoholin käyttöön ja itse en missään nimessä haluaisi, että lapseni äiti olisi alkoholisti. Sama pätee myös tupakkaan ja lihavuuteen.

Vierailija
237/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä lihavuuden kieltämistä tämäkin ketju täynnä, tekoselitystä tekoselityksen perään. 

Puolustusvoimien pituuskäyrät pitkältä aikaväliltä osoittaa kiistatta, että nuorten miesten paino on kasvanut viimeisen 30 vuoden aikana. Keskipaino vuonna 90-luvun alussa oli n. 70 kg, kun se nyt on lähemmäs 80 kg. Ja naisilla kehitys on ollut aivan varmasti sama, vaikka yhtä hyvää tilastoa ei ole olemassa.

Mikään geneettinen syy ei selitä lihoamista, vaan kyse on ihmisten elintavoissa. Ja lihavuuden terveydelliset haitat on täysin kiistattomat. Niinpä on paljon fiksumpaa valita puoliso lihavuuden kuin pituuden perusteella. Pituus ei nykyaikana vaikuta käytännössä yhtään mihinkään kun taas lihavuus aiheuttaa varsinkin keski-iästä alkaen merkittäviä terveysriskejä. Jo sen takia kannattaa harkita tarkkaan haluaako lasten isän/äidin sairastuvan tai haluaako viettää loppuiän sairaan ihmisen kanssa. Lihavuus on täysin verrannainen tupakointiin ja runsaaseen alkoholin käyttöön ja itse en missään nimessä haluaisi, että lapseni äiti olisi alkoholisti. Sama pätee myös tupakkaan ja lihavuuteen.

Kyllä pituus vaikuttaa nykypäivänä. Nimittäin siihen miten miellyttävältä toinen näyttää.

Terveydestä puhuminen on teeskentelyä. Pitkässä parisuhteessa lihominen voi aiheuttaa aitoa huolta rakkaan kumppanin terveydestä. Mutta deittailuvaiheessa ei ole siitä kyse, vaan pelkästään ulkonäöstä.

Vierailija
238/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pituus vaikuttaa nykypäivänä. Nimittäin siihen miten miellyttävältä toinen näyttää.

Terveydestä puhuminen on teeskentelyä. Pitkässä parisuhteessa lihominen voi aiheuttaa aitoa huolta rakkaan kumppanin terveydestä. Mutta deittailuvaiheessa ei ole siitä kyse, vaan pelkästään ulkonäöstä.

Lihavuus on huomattavasti suurempi esteettinenkin haitta kuin pituus mitä tulee miehiin. Ja miehet höyläävät vaikka lyhtypylvästä, jos on tarpeeksi kiimainen. Mutta ajatus, että terveydestä puhuminen olisi merkityksetöntä on juuri lihavien itsepetosta. Kun elintavat on retuperällä, niin alkaa selittely ja vähättely. 

Tämän ajan ylivoimaisesti suurin vaarallisen aate on "kehopositiivisuus", joka antaa monelle lihavalle syyn olla välittämättä omasta terveydestään. Ja miljardilaskun tästä aatteesta sitten maksaa koko yhteiskunta.

Vierailija
239/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on huomattavasti suurempi esteettinenkin haitta kuin pituus mitä tulee miehiin. Ja miehet höyläävät vaikka lyhtypylvästä, jos on tarpeeksi kiimainen. Mutta ajatus, että terveydestä puhuminen olisi merkityksetöntä on juuri lihavien itsepetosta. Kun elintavat on retuperällä, niin alkaa selittely ja vähättely. 

Tämän ajan ylivoimaisesti suurin vaarallisen aate on "kehopositiivisuus", joka antaa monelle lihavalle syyn olla välittämättä omasta terveydestään. Ja miljardilaskun tästä aatteesta sitten maksaa koko yhteiskunta.

Et ymmärtänyt lukemaasi. Terveyshaitoista puhuminen kumppania etsiessä on huijaamista. Oikeasti syy on esteettisyys, sitä ei vain haluta myöntää.

Vierailija
240/369 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennekin kirjoittanut tänne miten itse pääsin läskivihasta katsomalla ylen laihdutusohjelmaa vuosia sitten. Siinä oli mukana Raakel Lignell, tosi lihava, tosi stressaantunut, huonot elintavat - ja eliniänodote vaivaiset 80 ja risat vuotta. Siitä sitä sitten alettiin hinata kohti yhdeksääkymmentä. On kyllä todella kaiken haukkumisen ja abusen arvoinen kysymys tuo ylipaino - not.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi