Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39 v. ja haluaisin nyt vihdoin lapsen luomusti

Vierailija
14.02.2021 |

Ihan kiva elämä on miehen kanssa rakennettu mutta en halunnut / ehtinyt tehdä lapsia. Nyt haluaisin. Onnistuuko luomusti tämän vuoden puolella? Mitkä mahikset? En ole ottanut mistään selvää kun ei ole kiinnostanut. Mitä riskejä? Muita 40 v. ensisynnyttäjiä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on geeneistä kiinni. Joillain onnistuu vielä helposti ja joillain ei. Esim. mun täti teki esikoisen 44-vuotiaana ja toisen 46-vuotiaana.

Huoh

Taas näitä vanhana lapsen haluavia (AP) ja mitä sattuu luulevia (mun tätibteki esikoisen). Ei niitä tuossa iässä vaan tehdä.

"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät.

Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista.

Naisen hedelmällinen ikä ei ole juuri muuttunut viime vuosisatojen aikana, vaikka elämä on muuten muuttunut valtavasti."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996

Yli 35-vuotiaat naiset saa Suomessa yli 20 prosenttia kaikista syntyvistä lapsista. 100 vuotta sitten tämän ikäisten synnytyksiä oli moninkertaisesti enemmän, kun ehkäisyä ei juuri ollut.

Höpö höpö.

.

"Moni lykkää vanhemmuutta 35-40-vuotiaaksi, jolloin todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kuitenkin SUPISTUU PYSÄYTTÄVÄSTI.

Kun noin kolmannes 20-vuotiaista naisista tulee raskaaksi jo ensimmäisellä kuukautiskierrolla, niin 40-vuotiaista raskaaksi tulee enää KUUSI PROSENTTIA.

Kaikilla se ei välttämättä onnistu enää lainkaan."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taman-kylman-totuuden-vuoksi-lapsen…

.

Kerro tämä niille 22 prosentille kaikista synnyttäjistä, jotka on yli 35-vuotiaita. Että teidän ei kyllä näitä lapsia kuuluisi maailmaan enää pukata.

Ensinnäkin jospa nyt laittaisit ensin jotain linkkiä, niin kuin minä olen laittanut kertomaani todistamaan. Linkkini todistaa jo väiteesi palturiksi.

Äläkä vaan väitä. Linkit päytään.

Moni lykkää vanhemmuutta 35-40-vuotiaaksi, jolloin todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kuitenkin supistuu pysäyttävästi.

Kun noin kolmannes 20-vuotiaista naisista tulee raskaaksi jo ensimmäisellä kuukautiskierrolla, niin 40-vuotiaista raskaaksi tulee enää kuusi prosenttia.

Kaikilla se ei välttämättä onnistu enää lainkaan.

Vierailija
42/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu enää. Olet ensisynnyttäjä. Jo useamman kauden saaneella olisi vaikeuksia. Naisen valomerkki on 35v.

Aloita lukemalla seuraavaa ketjua, sivulta 3 alkaen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4049119/olen-52-vuotias-ja-haluaisin-te…

Ai eikö muka onnistu? Mun täti sai kolme lastaan luomusti 41-, 43- ja 45-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa viime vuonna lähes 24 prosenttia eli lähes joka neljäs lapsi syntyi yli 35-vuotiaalle äidille. Mites nyt tehdään, kun on niin paljon kelvottomista lähtökohdista alkunsa saaneita lapsia?

Linkki.

Älkää jauhako paskaa kun ette pysty edes todistamaan sitä!

Vierailija
44/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on geeneistä kiinni. Joillain onnistuu vielä helposti ja joillain ei. Esim. mun täti teki esikoisen 44-vuotiaana ja toisen 46-vuotiaana.

Huoh

Taas näitä vanhana lapsen haluavia (AP) ja mitä sattuu luulevia (mun tätibteki esikoisen). Ei niitä tuossa iässä vaan tehdä.

"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät.

Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista.

Naisen hedelmällinen ikä ei ole juuri muuttunut viime vuosisatojen aikana, vaikka elämä on muuten muuttunut valtavasti."

Yli 35-vuotiaat naiset saa Suomessa yli 20 prosenttia kaikista syntyvistä lapsista. 100 vuotta sitten tämän ikäisten synnytyksiä oli moninkertaisesti enemmän, kun ehkäisyä ei juuri ollut.

Höpö höpö.

.

"Moni lykkää vanhemmuutta 35-40-vuotiaaksi, jolloin todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kuitenkin SUPISTUU PYSÄYTTÄVÄSTI.

Kun noin kolmannes 20-vuotiaista naisista tulee raskaaksi jo ensimmäisellä kuukautiskierrolla, niin 40-vuotiaista raskaaksi tulee enää KUUSI PROSENTTIA.

.

Kerro tämä niille 22 prosentille kaikista synnyttäjistä, jotka on yli 35-vuotiaita. Että teidän ei kyllä näitä lapsia kuuluisi maailmaan enää pukata.

Ensinnäkin jospa nyt laittaisit ensin jotain linkkiä, niin kuin minä olen laittanut kertomaani todistamaan. Linkkini todistaa jo väiteesi palturiksi.

Moni lykkää vanhemmuutta 35-40-vuotiaaksi, jolloin todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kuitenkin supistuu pysäyttävästi.

Kun noin kolmannes 20-vuotiaista naisista tulee raskaaksi jo ensimmäisellä kuukautiskierrolla, niin 40-vuotiaista raskaaksi tulee enää kuusi prosenttia.

Niin, ENSIYRITTÄMÄLLÄ, ensimmäisestä kierrosta. Sen sijaan esim. vuoden sisään jo aika moni tuleekin raskaaksi, vaikka ikää olisi enemmän. Tästäkin on ihan tilastoja tarjolla.

Vierailija
45/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Ei se ole mitään geeneistä kiinni vaan iästä, biologisesta kellosta.

Poikkeukset on erikseen.

JUURI NÄIN!

"Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

Miehillä tiedot ovat vielä hatarammat kuin naisilla.

Joka neljäs miehistä luulee, että naisen hedelmällisyys laskee selvästi vasta yli 40-vuotiaana tai ei osaa kertoa mitään ikää.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg."

Mistähän johtuu? Joka paikassa vaan suitsutetaan sateenkaaren ihanuutta, suomalainen mies haluaa muka vaan sitä yhtä ja samaa... ja jos pääsee naimisiin niin sitten se on nainen joka vinkuu seksiä jotta saa lapsen, jota mies ei halua.

Vierailija
46/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HOMMATKAA NE LAPSET ALLE 30V

"Omaa hedelmällisyyttään ei näe peilistä, eikä sen hiipumista vastaan voi taistella. Vaikka olo olisi nuorekas ja kasvot rypyttömät, alkaa naisen hedelmällisyys laskea radikaalisti 35-vuotispäivän jälkeen. Jos lapsesta haaveilee, on 35-vuotiaalla jo KOVA KIIRE. Moni ei sitä ymmärrä."

"– Monella on se harhakuva, että yli nelikymppinen tulee raskaaksi tuosta vaan. Se on täyttä PUPPUA! Varila huokaisee.

– Yksi syy tähän väärään mielikuvaan on mediassa esiin nostetut tarinat naisista, jotka ovat tulleet raskaaksi yli 40- ja jopa yli 50-vuotiaina. Jutuissa on unohdettu mainita, että suurin osa näistä raskauksista on saatu aikaan LUOVUTETUILLA MUNASOLUILLA. Se on monelle vanhemmuudesta haaveilevalle suuri yllätys."

"Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Eero Varilan mukaan biologisesti paras ikä tulla äidiksi olisi noin 20–30 vuoden iässä. Tällöin hedelmällisyys on vielä suhteellisen hyvä. Sen jälkeen KELLO ALKAA TIKITTÄÄ KOVAA vauhtia.

Raskausmahdollisuudet HUONONEVAT JO 30–32 IKÄVUODEN JÄLKEEN. 35 vuoden iässä munasolut alkavat hiipua jyrkemmin ja jossain vaiheessa munasolut loppuvat kokonaan."

"Toinen vieläkin merkittävämpi hedelmällisyyteen vaikuttava asia on munasolujen LAATU. Mitä enemmän ikää tulee, sitä useampi munasolu on poikkeava.

35 ikävuoteen asti poikkeavia munasoluja on noin yksi kolmesta. Sen jälkeen tilanne muuttuu. 38–40-vuotiaiden MUNASOLUISTA POIKKEAVIA ON JO PUOLET.

Poikkeavalla munasolulla EI YKSINKERTAISESTI TEE YHTÄÄN MITÄÄN. Vaikka tällainen munasolu hedelmöittyisikin, ei se kehity raskaudeksi, Varila selittää."

"Tämä selittää iän vaikutusta aikaan, mikä raskaaksi tulemiseen kuluu.

OVULAATIO EI TAPAHDU iän myötä enää joka kuukausi, ja jos munasoluista vain joka toinen on käyttökelpoinen, tarvitaan raskaaksi tulemiseen melkoinen määrä sattumaa ja onnea. Voi mennä jopa KYMMENEN KUUKAUTISKIERTOA PERÄKKÄIN, ettei yksikään munasolu OLE NORMAALI. Siinä sitä aikaa kuluu, Varila täsmentää."

"Alle 37-vuotiaista lapsettomuushoidoilla tulee raskaaksi noin 80–90 prosenttia, yli 40-vuotiaista noin 50–70 prosenttia. 42 vuoden ikäisistä onnistutaan saamaan raskaaksi VAIN JOKA NELJÄNNES. Samat lukemat koskevat myös LUOMUMENETELMIÄ."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/26/moni-heraa-lapsitoiveeseen-lii…

Vierailija
47/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kääkkä!

10-15 vuoden päästä istut vanhempainilloissa, kokkailet kuopuksen köksän tunneilla ruokaa ja pullia idioottikersojen kanssa ja keräät rahaa luokkaretkeen. Jos hyvin käy, saat ADHD lapsen ja itket miten elämä on pilalla, mutta pakko on vain jaksaa, kun sen lapsen hankit. Mies voi aina lähteä.

Onnea tulevaisuudelle!

Vierailija
48/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Poikkeukset on erikseen.

Voi hyvää päivää, mikä ääliö 😒

T: Lääkäri

Minä ole astronautti.

Vierailija
49/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset noista tietoiskuista. Oon 35 v  ja alettiin esikoisen yritys vuodenvaihteessa. Mutta eihän tässä tosiaan oikeasti kyllä kannata enää tämän ikäisenä perhettä perustaa. Aloitan pillerit uudestaan ja keksin muita unelmia. Oon aina halunnut tanssijaksi. Taidan hakea tänä keväänä opiskelemaan alaa, kun nuorena tuli valittua niin kuiva ala yliopistolta että työ kyllästyttää. Mieskin varmaan pohjimmiltaan ilahtuu, kun voidaan jatkaa taas reissaamista kunhan korona on ohi.

Vierailija
50/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Poikkeukset on erikseen.

Voi hyvää päivää, mikä ääliö 😒

T: Lääkäri

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaa siihen ikään kullakin yksilöllisesti. Mikä taulapäää sinä oikein olet! En jaksa jankata sun kanssa.

Älkää jauhako sontaa, kiitos. Ei muutako hämähäkkisellä pimperolla yrittämään!

Vierailija
51/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin uskottava aloitus, mutta anyway itse tulin kerta laakeista raskaaksi neljä kertaa putkeen 19-28-vuotiaana. Siis heti jokaisesta kierrosta, jossa ei käytetty kondomia. On aika vaikea kuvitella, että joutuisin 35+ tai juuri ja juuri 40-vuotiaana yrittämään vuosikausia tämän saman miehen kanssa.

Ihan alun kommenteissa kun mainitaan, että 38-vuotiaista 75% tulee raskaaksi 3 vuoden sisällä ja täten 25% ei tule. Noista 25%:sta jotka eivät tule, saattaapi jopa 1/2 jäädä raskautumatta miehestä johtuvista syistä. Olisi vaan kiinnostanut kuulla vähän syvempi analyysi noista luvuista. 38-vuotiaalla, joka on vaikkapa sairastanut klamydian, on myös eri mahdollisuudet raskautumatta kuin sellaisella joka ei ole sairastanut jne. Vaikea yleistää.

Vierailija
52/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Höpö höpö.

.

.

Niin, ENSIYRITTÄMÄLLÄ, ensimmäisestä kierrosta. Sen sijaan esim. vuoden sisään jo aika moni tuleekin raskaaksi, vaikka ikää olisi enemmän. Tästäkin on ihan tilastoja tarjolla.

Opiskele lisää niin et kaadu tuohon ensiyrittämään.

Vierailija
53/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset noista tietoiskuista. Oon 35 v  ja alettiin esikoisen yritys vuodenvaihteessa. Mutta eihän tässä tosiaan oikeasti kyllä kannata enää tämän ikäisenä perhettä perustaa. Aloitan pillerit uudestaan ja keksin muita unelmia. Oon aina halunnut tanssijaksi. Taidan hakea tänä keväänä opiskelemaan alaa, kun nuorena tuli valittua niin kuiva ala yliopistolta että työ kyllästyttää. Mieskin varmaan pohjimmiltaan ilahtuu, kun voidaan jatkaa taas reissaamista kunhan korona on ohi.

Kannattaa tai ei, mutta voi olla ettet saa.

Et ehkä olisi saanut 20v! Kukapa tietää.

Vain luonto päättää.

Vierailija
54/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HOMMATKAA NE LAPSET ALLE 30V

"Omaa hedelmällisyyttään ei näe peilistä, eikä sen hiipumista vastaan voi taistella. Vaikka olo olisi nuorekas ja kasvot rypyttömät, alkaa naisen hedelmällisyys laskea radikaalisti 35-vuotispäivän jälkeen. Jos lapsesta haaveilee, on 35-vuotiaalla jo KOVA KIIRE. Moni ei sitä ymmärrä."

"– Monella on se harhakuva, että yli nelikymppinen tulee raskaaksi tuosta vaan. Se on täyttä PUPPUA! Varila huokaisee.

– Yksi syy tähän väärään mielikuvaan on mediassa esiin nostetut tarinat naisista, jotka ovat tulleet raskaaksi yli 40- ja jopa yli 50-vuotiaina. Jutuissa on unohdettu mainita, että suurin osa näistä raskauksista on saatu aikaan LUOVUTETUILLA MUNASOLUILLA. Se on monelle vanhemmuudesta haaveilevalle suuri yllätys."

"Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Eero Varilan mukaan biologisesti paras ikä tulla äidiksi olisi noin 20–30 vuoden iässä. Tällöin hedelmällisyys on vielä suhteellisen hyvä. Sen jälkeen KELLO ALKAA TIKITTÄÄ KOVAA vauhtia.

Raskausmahdollisuudet HUONONEVAT JO 30–32 IKÄVUODEN JÄLKEEN. 35 vuoden iässä munasolut alkavat hiipua jyrkemmin ja jossain vaiheessa munasolut loppuvat kokonaan."

"Toinen vieläkin merkittävämpi hedelmällisyyteen vaikuttava asia on munasolujen LAATU. Mitä enemmän ikää tulee, sitä useampi munasolu on poikkeava.

35 ikävuoteen asti poikkeavia munasoluja on noin yksi kolmesta. Sen jälkeen tilanne muuttuu. 38–40-vuotiaiden MUNASOLUISTA POIKKEAVIA ON JO PUOLET.

Poikkeavalla munasolulla EI YKSINKERTAISESTI TEE YHTÄÄN MITÄÄN. Vaikka tällainen munasolu hedelmöittyisikin, ei se kehity raskaudeksi, Varila selittää."

"Tämä selittää iän vaikutusta aikaan, mikä raskaaksi tulemiseen kuluu.

OVULAATIO EI TAPAHDU iän myötä enää joka kuukausi, ja jos munasoluista vain joka toinen on käyttökelpoinen, tarvitaan raskaaksi tulemiseen melkoinen määrä sattumaa ja onnea. Voi mennä jopa KYMMENEN KUUKAUTISKIERTOA PERÄKKÄIN, ettei yksikään munasolu OLE NORMAALI. Siinä sitä aikaa kuluu, Varila täsmentää."

"Alle 37-vuotiaista lapsettomuushoidoilla tulee raskaaksi noin 80–90 prosenttia, yli 40-vuotiaista noin 50–70 prosenttia. 42 vuoden ikäisistä onnistutaan saamaan raskaaksi VAIN JOKA NELJÄNNES. Samat lukemat koskevat myös LUOMUMENETELMIÄ."

Vierailija
55/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa viime vuonna lähes 24 prosenttia eli lähes joka neljäs lapsi syntyi yli 35-vuotiaalle äidille. Mites nyt tehdään, kun on niin paljon kelvottomista lähtökohdista alkunsa saaneita lapsia?

Linkki.

Älkää jauhako paskaa kun ette pysty edes todistamaan sitä!

Esim. http://www.stat.fi/tup/tilastokirjasto/aidit_tilastoissa_2020.html#:~:t….

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/suomessa-enemman-yli-3…

Vierailija
56/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useita lapsia. 18- ja 19-vuotiaana tulin heti raskaaksi, ekasta kierrosta. Kolmas oli vahinko ehkäisyn petettyä (minipillerit) 23-vuotiaana. 26-vuotiaana sain ensimmäisen keskenmenoni ja niitä tulikin sitten kaksi peräkkäin. 28-v onnistunut raskaus lopulta. 32-vuotiaana yritys kesti vuoden verran ja kolme keskenmenoa tuli ennen kuin lopulta sain vauvan syliin. Munasoluni siis vanhenevat. Ehkä tulisin vielä raskaaksi, en tiedä. Keskenmenojen riski taitaa olla kohonnut jo niin paljon ja munasolujen laatu varmaan heikompi kuin nuorempana.

Vierailija
57/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tai ei, mutta voi olla ettet saa.

Et ehkä olisi saanut 20v! Kukapa tietää.

Vain luonto päättää.

Lienee kaikille selvää, että mahdollisuudet raskautua kaksikymppisenä ovat moninkertaisesti paremmat. -eri

Vierailija
58/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kokeilla. Kyllä sitä raskautta sitten seurataan, niin aborttia kehiin jos olisi liian vammainen tulossa. Terveitä lapsiakin voit vielä saada, ei sitä yrittämättä tiedä.

Vierailija
59/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntyy yli 10 000 lasta vuodessa 35+ äideille. Todella harvinaista siis, suoranainen luonnonoikku tuon ikäinen synnyttäjä siis.

Vierailija
60/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kannatta yrittää. Tältä palstalta ei kauheasti kannata kysellä. Nimittäin tämä palsta on täynnä nuorena lapsen saaneita mammoja, jotka ei pohjimmiltaan halua että kukaan yli 30-vuotias saa lapsia, kun silloinhan ne on saaneet heidän mielestään kaiken eli pitkän nuoruuden ja vielä lapset. Se herättää nuorena lapsia saaneissa suurta kateutta ja he haluavat ettei yli 30-vuotias edes yritä, koska se olisi väärin heitä kohtaan, että joku saa sekä vapaan nuoruuden että lapset. Älä siis välitä niiden kommenteista ja jätä yrittämättä. Yrittämättä et ainakaan lasta saa, joten kokeilemaan vaan!

Olet ihan väärässä. Bailasin noin kymmenen vuotta ja sain lapset 30- ja 33-vuotiaana. Jälkeen päin ajateltuna AIVAN liian myöhään! Olisi ollut pari varteenotettavaa mahdollisuutta aiemminkin. Ehdottomasti hankkisin lapset nuorempana jos nyt voisin päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi