Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39 v. ja haluaisin nyt vihdoin lapsen luomusti

Vierailija
14.02.2021 |

Ihan kiva elämä on miehen kanssa rakennettu mutta en halunnut / ehtinyt tehdä lapsia. Nyt haluaisin. Onnistuuko luomusti tämän vuoden puolella? Mitkä mahikset? En ole ottanut mistään selvää kun ei ole kiinnostanut. Mitä riskejä? Muita 40 v. ensisynnyttäjiä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tutkimusten mukaan 75 % 38-vuotiaista naisista, jotka ovat säännöllisesti suojaamattomassa yhdynnässä, tulee raskaaksi kolmen vuoden kuluessa.

Onnea yritykseen. Onnistunee vielä mutta todennäköisesti olet äiti noin vuonna 2024 (ottaen huomioon vielä 9kk raskausajan tuohon raskautumiseen kestävän ajan päälle).

Vierailija
2/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta koira

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti synnytyksen ja raskauden riskit. Myös vammaisen lapsen riski kasvaa äidin iän myötä. Kipu, tikit, piikit, repeämät, pihdit, imukuppi, vatsan aukaisu, komplikaatiot, verenvuoto, tulehdukset....

Vierailija
4/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu enää. Olet ensisynnyttäjä. Jo useamman kauden saaneella olisi vaikeuksia. Naisen valomerkki on 35v.

Aloita lukemalla seuraavaa ketjua, sivulta 3 alkaen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4049119/olen-52-vuotias-ja-haluaisin-te…

Vierailija
5/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu enää. Olet ensisynnyttäjä. Jo useamman kauden saaneella olisi vaikeuksia. Naisen valomerkki on 35v.

Aloita lukemalla seuraavaa ketjua, sivulta 3 alkaen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4049119/olen-52-vuotias-ja-haluaisin-te…

*kauden = LAPSEN

Vierailija
6/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on geeneistä kiinni. Joillain onnistuu vielä helposti ja joillain ei. Esim. mun täti teki esikoisen 44-vuotiaana ja toisen 46-vuotiaana.

Vierailija
7/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäs saada joku jätkä,joka panis sut paksuksi?

Vierailija
8/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on geeneistä kiinni. Joillain onnistuu vielä helposti ja joillain ei. Esim. mun täti teki esikoisen 44-vuotiaana ja toisen 46-vuotiaana.

Voi hyvää päivää.

Ei se ole mitään geeneistä kiinni vaan iästä, biologisesta kellosta.

Poikkeukset on erikseen.

Vierailija
9/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäs saada joku jätkä,joka panis sut paksuksi?

Tuskin tarvitsee mitään jätkää kun mainitsi jo miehestään.

Vierailija
10/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kokeilemaan, voi tulla vaikka heti raskaaksi tai sitten mennä viikkoja/kuukausia. Uskon että onnistuu nopeasti kun olet vieläkin kohtuu nuori, jos olisit esim. 42 niin olisi jo aika kiire. Mutta kannattaa varmaan pian alkaa koittamaan jos ei heti tulekaan raskaaksi niin ehtii "tutkia" mikä mättää. Tiedön monia 36-40 jotka raskaaksi pian, yhden 49 vuotiaan.

Vierailija
11/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Taas näitä vanhana lapsen haluavia (AP) ja mitä sattuu luulevia (mun tätibteki esikoisen). Ei niitä tuossa iässä vaan tehdä.

"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät.

Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista.

Naisen hedelmällinen ikä ei ole juuri muuttunut viime vuosisatojen aikana, vaikka elämä on muuten muuttunut valtavasti."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996

Vierailija
12/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Taas näitä vanhana lapsen haluavia (AP) ja mitä sattuu luulevia (mun tätibteki esikoisen). Ei niitä tuossa iässä vaan tehdä.

"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät.

Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista.

Naisen hedelmällinen ikä ei ole juuri muuttunut viime vuosisatojen aikana, vaikka elämä on muuten muuttunut valtavasti."

Yli 35-vuotiaat naiset saa Suomessa yli 20 prosenttia kaikista syntyvistä lapsista. 100 vuotta sitten tämän ikäisten synnytyksiä oli moninkertaisesti enemmän, kun ehkäisyä ei juuri ollut.

Vierailija
13/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Poikkeukset on erikseen.

JUURI NÄIN!

"Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

Miehillä tiedot ovat vielä hatarammat kuin naisilla.

Joka neljäs miehistä luulee, että naisen hedelmällisyys laskee selvästi vasta yli 40-vuotiaana tai ei osaa kertoa mitään ikää.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg."

Vierailija
14/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Yli 35-vuotiaat naiset saa Suomessa yli 20 prosenttia kaikista syntyvistä lapsista. 100 vuotta sitten tämän ikäisten synnytyksiä oli moninkertaisesti enemmän, kun ehkäisyä ei juuri ollut.

Älä jauhaa paskaa.

.

Hän haluaa vain muistuttaa faktoista.

Totuus on se, että naisella hedelmällisyys laskee huomattavasti 35 ikävuoden jälkeen.

- Eli ei siis vasta 40 vuoden jälkeen, Rotkirch korostaa.

Vierailija
15/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakuin kovaa ajoa makuuhuoneessa 😜

Vierailija
16/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Poikkeukset on erikseen.

Kyllähän se geeneistä johtuu että jotkut on hedelmällisiä vielä nelikymppisenä ja toiset ei. Mistäs muustakaan. 

Vierailija
17/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n juna meni jo ja on liian suuret riskit.

Vierailija
18/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 90 prosenttia 38-vuotiaista naisista tulee luomusta raskaaksi vuoden sisällä yrityksestä, joten tuskin ne mahdollisuudet on romahtaneet 39-vuotiaana.

Vierailija
19/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sai esikoisen 43-vuotiaana. Täysin terve poika tuli. Itse olen vaimoa vuoden vanhempi.

Vierailija
20/67 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Höpö höpö.

.

"Moni lykkää vanhemmuutta 35-40-vuotiaaksi, jolloin todennäköisyys onnistuneeseen raskauteen kuitenkin SUPISTUU PYSÄYTTÄVÄSTI.

Kun noin kolmannes 20-vuotiaista naisista tulee raskaaksi jo ensimmäisellä kuukautiskierrolla, niin 40-vuotiaista raskaaksi tulee enää KUUSI PROSENTTIA.

Kaikilla se ei välttämättä onnistu enää lainkaan."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taman-kylman-totuuden-vuoksi-lapsen…

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme