Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tonin ja Hannan ystävyys, saunovat, yökyläilevät ym. Kumppanit mustasukkaisia

Vierailija
14.02.2021 |

No joo. En ehkä itsekään ihan myötämielinen olisi. Eihän kyse tarvitse seksistä olla, siitäkin voi tulla mustasukkaiseksi jos ystävä on läheisempi ja tärkeämpi kuin kumppani.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f897b7b7-51ce-4dff-93f0-091959d13747

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi puolisokseni miestä jonka kaveeraaminen häiritsisi minua. En myöskään ottaisi puolisoksi miestä jota häiritsisi minun kaverisuhteeni. Näin en olekaan päätynyt koskaan suhteeseen jossa kaverit häiritsisivät.

Kyse ei siis mielestäni ole ollenkaan siitä saako toisella olla kaverisuhteita keneen tahansa, vaan siitä että kelpuutanko miehen kavereineen vai en, ja kelpuutetaanko minut kavereineni vai ei. Jos ei halua miestä jolla on kaverisuhteita naisiin, niin sitten ei vain ota sellaista miestä. Näin toimimalla ei tulee riitaa, eikä aleta määräilemään tai vaatimaan toisen kaveritouhuista mitään. 

Minun miehelläni ei ole naispuolisia kavereita ollenkaan, minulla taas on pari miespuolista kaveria, ja kyllä, saunon heidän kanssaan ihan normaalisti, kuten tekee myös mieheni. Ollaan jo sellaisella iällä, että kumpikaan ei kaipaa uusia läheisiä ystäviä, joten emme ole kaveeraamassa uusien miesten tai naisten kanssa kumpikaan. 

Vierailija
22/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolta kuvioita. Ystävyys lähti siitä kun toinen teki oharit?

Joo on mullakin miespuolisia kavereita, mutta yksikään ystävyys ei ole alkanut huonosta käytöksestä. Eikä romanttisena säätönä myöskään.

Kuulostaa siltä, että nämä riippuu toisissaan. Tonia ei kiinnostanut Hanna kun Hanna oli saatavilla. Mutta kun Hanna oli suhteessa, taisteltiin tämän ystävyyden puolesta. En tiedä mitä ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaystävän toinen paras kaveri on muija. Ja ei oo kyllä haitannu yhtään. Toki ne on ollu parhaita kavereita jo monta vuotta ja tä muijakin seurustelee. Myönnän että ehkä jotku kahdenkeskiset saunomiset vois häiritä mutta muuten en nää ongelmaa 🤷🏼‍♀️ Myös eksälläni oli paljon kaverimuijia ja oli tosi mukavia tyyppejä joista osaan pidän vieläkin yhteyttä 😄

Sulla onkin itsetunto kohillaan. Jos parisuhde on kunnossa ja luottamus pelaa eikä kumppaneilla oo itsetunto-ongelmia niin sitten on tilaa ystäville myös. Tämä on kuitenkin ihan liikaa vaadittu suurimmalta osalta.

Vierailija
24/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sopisi minulle. Menkööt hannan kanssa naimisiin jos hänen seurastaan noin paljon tykkää. Vaihtaisin ukkoa.

Hänhän sanoi, ettei tulisi Hannan kanssa toimeen parisuhteessa. Mitä järkeä siis mennä naimisiin?

Ihan sama, saisi juu olla jatkossakin ystävä, ilman minua vaan. En usko että nainen ja mies voi viettää noin paljon aikaa yhdessä ilman mitään seksuaalista jännitettä/kiinnostusta. Ei sitä tietenkään ikinä myönnetä.

Jaa no minulla on ollut viimeiset 25 vuotta mies parhaana ystävänä. On saunottu ja yökyläilty. Välillä ollaan oltu sinkkuina, välillä suhteissa, tällä hetkellä molemmat suhteessa. Ei ole ikinä ollut minkäänlaista seksuaalista jännitettä kummankaan puolelta. Se on puhuttu moneen kertaan auki nuorempina, nykyään sitä on turha puida kun ei siinä enää ole mitään miettimistäkään.

Luultavasti jompikumpi sikaruma tai lihava tai valehtelette itsellenne.

Tämä on kyllä erikoinen ilmiö. Jos itse ei pysty näkemään toisessa sukupuolessa muuta kuin potentiaalisen p*nokumppanin, niin kuvitellaan että kaikki muut on samanlaisia ja "valehtelevat itselleen" jos eivät halua sänkyyn jokaisen vastaantulijan kanssa. Mutta kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia. Esimerkiksi itselleni ei herää romanttisia / seksuaalisia tunteita kuin harvoja miehiä kohtaan. Voin silti olla kaveri monienkin miesten kanssa. 

Vierailija
25/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sopisi minulle. Menkööt hannan kanssa naimisiin jos hänen seurastaan noin paljon tykkää. Vaihtaisin ukkoa.

Hänhän sanoi, ettei tulisi Hannan kanssa toimeen parisuhteessa. Mitä järkeä siis mennä naimisiin?

Minusta tuo kuulosti vähän heppoiselta. Jutussa korostettiin, että lähtökohta oli nimenomaan romanttinen, mutta sitten vain päätettiin, ettei tule parisuhdetta, koska mies teki yhdet oharit ja kotitöistä tulisi kuitenkin riitaa. Ei tuo kyllä minusta kovin uskottavasti kuulosta siltä, että mitään romanttista ei olisi enää olemassa.

Ja tuokin kuulostaa erikoiselta, että näistä tuli parhaat ystävät. Eikö näillä ollut muita ystäviä ennen tätä? Ja miten on kuitenkin noin iso juttu, jos ei voidakaan viettää aikaa kovin tiiviisti yhdessä. Normaaleissa kaverisuhteissakin yhteydenpito saattaa välillä hiipua, kun toinen ryhtyy parisuhteeseen eikä tarvitse kirjoitella ikävöintiviestejä yöaikaan. 

Tuossa on niin monta piirrettä, jotka ovat tavalliselle kaverisuhteelle mielestäni omituisia. 

Vierailija
26/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kertoo vain positiivista miehestä, että on myös naispuolisia kavereita, tai kaveriporukka on sekaporukka, jossa miehiä ja naisia. Tällainen mies yleensä kykenee näkemään naisetkin ihmisinä ja yksilöinä.

Asia on eri, jos heteromiehen kaikki kaverit on naisia, tai kyse on "kavereista" joiden kanssa on jatkuvasti jotain säätöä, viritelmää tai jopa seksiä. Ja myös kaveriporukat, joissa lähes kaikki on olleet kaikkien kanssa ja on pantu ristiin. Se on vähän liikaa ainakin itselleni. Joku muu saattaa tykätä.

Vierailija
27/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo Toni ollut sohvaperunoissa?

Samaa katsoin, että onko sama tyyppi. 

On se:

https://www.kaleva.fi/sohvaperunat-torikahvilla-tauon-jalkeen/3349881

Vierailija
28/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on parisuhteessa niin kumppanilla ei saa olla naispuoleisia kavereita. Hän ei myöskään saa puhua kuin pakolliset asiat muille naisille tai vastata kohteliaisuussyistä esim. "kiitos" kaupassa. Jos lähtee juttelemaan muille naisille kaverimielessä niin voi nopeasti päätyä sänkyyn ja sitten parisuhde on ohi.  Vapaa-aika on vain omaa kultaa varten ja joskus aikaa myös miespuoleisille kavereille. Jos seurassa on naisia niin kumppanin on tultava kotiin.

Vierailija
29/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, saisi juu olla jatkossakin ystävä, ilman minua vaan. En usko että nainen ja mies voi viettää noin paljon aikaa yhdessä ilman mitään seksuaalista jännitettä/kiinnostusta. Ei sitä tietenkään ikinä myönnetä.

Jaa no minulla on ollut viimeiset 25 vuotta mies parhaana ystävänä. On saunottu ja yökyläilty. Välillä ollaan oltu sinkkuina, välillä suhteissa, tällä hetkellä molemmat suhteessa. Ei ole ikinä ollut minkäänlaista seksuaalista jännitettä kummankaan puolelta. Se on puhuttu moneen kertaan auki nuorempina, nykyään sitä on turha puida kun ei siinä enää ole mitään miettimistäkään.

Luultavasti jompikumpi sikaruma tai lihava tai valehtelette itsellenne.

Mullakin on paras frendi nainen, ollut jo about 20vuotta. Eikä olla kumpikaan läskejä hirviöitä, molemmilla muksuja ja aviopuolisot. Ollaan reissattu kimpassa, myöskin yökyläilty ym., muksut ja puolisot välillä messissä, välillä ei. Se että sun pikku päähän ei tämmönen mahdu, ei tee siitä mahdotonta.

Vierailija
30/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulosti vähän heppoiselta. Jutussa korostettiin, että lähtökohta oli nimenomaan romanttinen, mutta sitten vain päätettiin, ettei tule parisuhdetta, koska mies teki yhdet oharit ja kotitöistä tulisi kuitenkin riitaa. Ei tuo kyllä minusta kovin uskottavasti kuulosta siltä, että mitään romanttista ei olisi enää olemassa.

Ja tuokin kuulostaa erikoiselta, että näistä tuli parhaat ystävät. Eikö näillä ollut muita ystäviä ennen tätä? Ja miten on kuitenkin noin iso juttu, jos ei voidakaan viettää aikaa kovin tiiviisti yhdessä. Normaaleissa kaverisuhteissakin yhteydenpito saattaa välillä hiipua, kun toinen ryhtyy parisuhteeseen eikä tarvitse kirjoitella ikävöintiviestejä yöaikaan. 

Tuossa on niin monta piirrettä, jotka ovat tavalliselle kaverisuhteelle mielestäni omituisia. 

No siis eikös nämä olleet tavanneet 2013 tai jotain. Tuskin niistä heti tuli parhaita ystäviä. Kyllä ihminen voi tulla jonkun kanssa parhaaksi ystäväksi vielä ihan aikuisiällä, eikä se tarkoita ettei olisi muita ystäviä olemassakaan.

Ja mitä öisiä ikävöintiviestejä? He puhuivat tilanteesta, jolloin Hanna oli katkaissut välit mustasukkaisen kumppanin takia, Toni oli huolissaan ja viestitteli. Hanna vastasi yöaikaan ja pyysi Tonia olemaan ottamatta enää yhteyttä. Minulle ainakin tuli mielikuva että oli niin hullun miehen kanssa, ettei voinut edes päivällä laittaa viestiä ja oli peloissaan.

Minä ymmärrän kyllä Tonia ja Hannaa. Ystävyyssuhteet ovat monesti paljon kestävämpiä ja pidempiä kuin parisuhteet, tuntuu hullulta että pitäisi ystävästä luopua parisuhteen takia.

Vierailija
31/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on parisuhteessa niin kumppanilla ei saa olla naispuoleisia kavereita. Hän ei myöskään saa puhua kuin pakolliset asiat muille naisille tai vastata kohteliaisuussyistä esim. "kiitos" kaupassa. Jos lähtee juttelemaan muille naisille kaverimielessä niin voi nopeasti päätyä sänkyyn ja sitten parisuhde on ohi.  Vapaa-aika on vain omaa kultaa varten ja joskus aikaa myös miespuoleisille kavereille. Jos seurassa on naisia niin kumppanin on tultava kotiin.

Meneekö se myös toisinpäin?

Vierailija
32/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pitkäaikaisin miespuolinen ystäväni (oltu kavereita 25 vuotta) on tehnyt moneen kertaan selväksi että voisi haluta minusta muutakin kuin ystävyyttä. Sama on toistunut kaikkien miespuolisten kavereitteni kohdalla. Tästä syystä en halua enää uusia mieskavereita, enkä miehelleni naiskavereita. Ei siksi ettei se olisi mahdolista, siis ystävyys vastakkaiseen sukupuoleen, olenhan minäkin ollut vain ystävä monen miehen kanssa, vaan siksi että todellisessa maailmassa näin harvoin kuitenkaan on. Jossain vaiheessa tilanne saattaa olla sellainen että kaveri on eronnut juuri, kaipaa lohduttajaa, otetaan vähän viiniä ja yksi asia johtaa "vahingossa" toiseen. Ja vaikka ei toisen puolelta johtaisikaan, on kaveruus saanut kolauksen, ja omalle siipalle on mahdotonta kertoa että "pekka yritti suudella minua humalassa", vaan salaisuus jää parisuhteeseen pekan toiminnasta. Siten ollaankin tilanteessa jossa pitää miettiä haluaako olla suhteelleen rehellinen, vai pelastaa itsensä ja pekan välinen ystävyys. Me emme mieheni kanssa tällaista draamaa halua, ja toimimme niin ettei tuollaisia draamoja pääse koskaan edes syntymään.

Vierailija
33/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on ihmeen mustasukkasta kansaa. Täällä on paljon kunniamurhia vaikka sitä ei sillä nimellä saa kutsuakkaan.  Hoitakaa itsetunto kuntoon jos ette kestä sitä puolisolla on VAIN kavereita.

En ole täysin samaa mieltä. Itsellä kokemusta etelä-eurooppalaisesta ja siinä oli mustasukkaisempi kuin yksikään tapaamani suomalainen. Lisäksi, kyllähän noissa 'ystävyyssuhteissa' useinkin on kyse vähän enemmästäkin...

Vierailija
34/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaksi aikuista ihmistä asuvat samassa kaupungissa ja käyvät yökylässä toistensa luona. Minä en ole tehnyt näin kavereideni kanssa kertaakaan nuoruusvuosien jälkeen enkä varsinkaan parisuhteessa ollessani. 

Vierailija
35/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se kertoo vain positiivista miehestä, että on myös naispuolisia kavereita, tai kaveriporukka on sekaporukka, jossa miehiä ja naisia. Tällainen mies yleensä kykenee näkemään naisetkin ihmisinä ja yksilöinä.

Asia on eri, jos heteromiehen kaikki kaverit on naisia, tai kyse on "kavereista" joiden kanssa on jatkuvasti jotain säätöä, viritelmää tai jopa seksiä. Ja myös kaveriporukat, joissa lähes kaikki on olleet kaikkien kanssa ja on pantu ristiin. Se on vähän liikaa ainakin itselleni. Joku muu saattaa tykätä.

Kyllä mun miehellä on naispuolisia kavereita ollut, mutta he ovat lopettaneet yhteydenpidon mieheeni kun ovat alkaneet vakavasti seurustelemaan, perustaneet perhettä jne. Tulee vain mieleen että kuka se tässä nyt on yksilönä nähnyt toisen jne.

Vierailija
36/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin minäkin olla tuon Tonin ystävä mutta passaako se Hannalle? Lisäksi olen kaunis. Mutta ei luulisi senkään haittaavan?

Kaiketi sen ensisijaisesti kuitenkin tulisi passata Tonille. Jotenkin kuvittelen että hän ei välttämättä haluaisi sinua ystäväkseen.

Vierailija
37/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis eikös nämä olleet tavanneet 2013 tai jotain. Tuskin niistä heti tuli parhaita ystäviä. Kyllä ihminen voi tulla jonkun kanssa parhaaksi ystäväksi vielä ihan aikuisiällä, eikä se tarkoita ettei olisi muita ystäviä olemassakaan.

Ja mitä öisiä ikävöintiviestejä? He puhuivat tilanteesta, jolloin Hanna oli katkaissut välit mustasukkaisen kumppanin takia, Toni oli huolissaan ja viestitteli. Hanna vastasi yöaikaan ja pyysi Tonia olemaan ottamatta enää yhteyttä. Minulle ainakin tuli mielikuva että oli niin hullun miehen kanssa, ettei voinut edes päivällä laittaa viestiä ja oli peloissaan.

Minä ymmärrän kyllä Tonia ja Hannaa. Ystävyyssuhteet ovat monesti paljon kestävämpiä ja pidempiä kuin parisuhteet, tuntuu hullulta että pitäisi ystävästä luopua parisuhteen takia.

No kai he nyt olivat parhaita ystäviä, jos välirikko otti noin koville. Jos joku random ex-deitti minut poistaa somesta, en minä siitä kyllä jaksaisi kilkutella perään, että mitä hittoa. Ja tämä nainenkin ihan pyyteli anteeksi, kun oli toiminut niin väärin Tonia kohtaan. Jos itse ajattelen sellaisia tavallisia neutraaleja kavereita, en minä nyt tuollaisen takia viestittelisi perään enkä odottaisi anteeksipyyntöä. Ajattelisin vain, että aha, ei sitten oltukaan niin hyviä kavereita. 

Vierailija
38/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummpanillesi tuo on ihan ok?

Vierailija
39/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan saunominen ja yökyläily on kyllä mun mielestä liikaa. Vaikka olisi viatonta niin silti.

Vierailija
40/88 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on ihmeen mustasukkasta kansaa. Täällä on paljon kunniamurhia vaikka sitä ei sillä nimellä saa kutsuakkaan.  Hoitakaa itsetunto kuntoon jos ette kestä sitä puolisolla on VAIN kavereita.

En ole täysin samaa mieltä. Itsellä kokemusta etelä-eurooppalaisesta ja siinä oli mustasukkaisempi kuin yksikään tapaamani suomalainen. Lisäksi, kyllähän noissa 'ystävyyssuhteissa' useinkin on kyse vähän enemmästäkin...

Kato nyt tätä palstaa. Kumppania halutaan määrätä kuin koiraa. Mitä ihmettä te sillä voitette että rajotatte toisen menoja. Kumppani pitää olla samanhenkinen ja luotettava. Jos se alkaa haikaileen muista niin ei se kurittamalla parane.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän