Tonin ja Hannan ystävyys, saunovat, yökyläilevät ym. Kumppanit mustasukkaisia
No joo. En ehkä itsekään ihan myötämielinen olisi. Eihän kyse tarvitse seksistä olla, siitäkin voi tulla mustasukkaiseksi jos ystävä on läheisempi ja tärkeämpi kuin kumppani.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f897b7b7-51ce-4dff-93f0-091959d13747
Kommentit (88)
Mulla ei ole koskaan ollut miespuolista kaveria, joka ei olisi ollut kiinnostunut. Siksi en hyväksyisi enkä haluaisi edes tutustua.
Ihmetyttää kuka Hannasta olisi noin mustasukkainen?
Mies on Minun. Ei jonkun mujjan. Ei. Ei. Ei.
Hyvä ensivaikutelma... olen vähän tukeva mies ja nainen löytyy jo, mutta toinen olisi haussa enemmän intiimiin kanssakäymiseen. Toisen kanssa vain nukutaan ja saunotaan, että tällaista ihan normaalia elämää vain.:)
Ja sitten vain kirjetulvaa odottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi minulle. Menkööt hannan kanssa naimisiin jos hänen seurastaan noin paljon tykkää. Vaihtaisin ukkoa.
Hänhän sanoi, ettei tulisi Hannan kanssa toimeen parisuhteessa. Mitä järkeä siis mennä naimisiin?
Minusta tuo kuulosti vähän heppoiselta. Jutussa korostettiin, että lähtökohta oli nimenomaan romanttinen, mutta sitten vain päätettiin, ettei tule parisuhdetta, koska mies teki yhdet oharit ja kotitöistä tulisi kuitenkin riitaa. Ei tuo kyllä minusta kovin uskottavasti kuulosta siltä, että mitään romanttista ei olisi enää olemassa.
Ja tuokin kuulostaa erikoiselta, että näistä tuli parhaat ystävät. Eikö näillä ollut muita ystäviä ennen tätä? Ja miten on kuitenkin noin iso juttu, jos ei voidakaan viettää aikaa kovin tiiviisti yhdessä. Normaaleissa kaverisuhteissakin yhteydenpito saattaa välillä hiipua, kun toinen ryhtyy parisuhteeseen eikä tarvitse kirjoitella ikävöintiviestejä yöaikaan.
Tuossa on niin monta piirrettä, jotka ovat tavalliselle kaverisuhteelle mielestäni omituisia.
No siis eikös nämä olleet tavanneet 2013 tai jotain. Tuskin niistä heti tuli parhaita ystäviä. Kyllä ihminen voi tulla jonkun kanssa parhaaksi ystäväksi vielä ihan aikuisiällä, eikä se tarkoita ettei olisi muita ystäviä olemassakaan.
Ja mitä öisiä ikävöintiviestejä? He puhuivat tilanteesta, jolloin Hanna oli katkaissut välit mustasukkaisen kumppanin takia, Toni oli huolissaan ja viestitteli. Hanna vastasi yöaikaan ja pyysi Tonia olemaan ottamatta enää yhteyttä. Minulle ainakin tuli mielikuva että oli niin hullun miehen kanssa, ettei voinut edes päivällä laittaa viestiä ja oli peloissaan.
Minä ymmärrän kyllä Tonia ja Hannaa. Ystävyyssuhteet ovat monesti paljon kestävämpiä ja pidempiä kuin parisuhteet, tuntuu hullulta että pitäisi ystävästä luopua parisuhteen takia.
No kai he nyt olivat parhaita ystäviä, jos välirikko otti noin koville. Jos joku random ex-deitti minut poistaa somesta, en minä siitä kyllä jaksaisi kilkutella perään, että mitä hittoa. Ja tämä nainenkin ihan pyyteli anteeksi, kun oli toiminut niin väärin Tonia kohtaan. Jos itse ajattelen sellaisia tavallisia neutraaleja kavereita, en minä nyt tuollaisen takia viestittelisi perään enkä odottaisi anteeksipyyntöä. Ajattelisin vain, että aha, ei sitten oltukaan niin hyviä kavereita.
Ai jos paras ystäväsi katkaisisi välit sen takia, että pelkää puolisoaan, et viestittelisi sellaisen takia perään? Etkö olisi yhtään huolissasi parhaasta ystävästäsi? Ajattelisit vaan, että aha, ei sitten oltukaan niin hyviä kavereita?
Ja tässä nimenomaan random-deitti ei poistanut somesta, vaan random-deitistä oli tullut ajan myötä paras ystävä ja paras ystävä poisti somesta.
Kyllä mä toivoisin, että mun ystävät huolestuisivat, jos yhtäkkiä uuden parisuhteen takia katkoisin heihin välit. Onneksi olen valinnut ystäväni niin, että varmasti yrittäisivätkin tehdä asialle jotain.
No sitähän juuri sanoinkin, että kyllä tuo jo aika bestis on tuossa vaiheessa ollut eikä mikään random-tuttava. Tuo edellinen kommentoija sanoi, etteivät tuossa vaiheessa vielä olleet bestiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaksi aikuista ihmistä asuvat samassa kaupungissa ja käyvät yökylässä toistensa luona. Minä en ole tehnyt näin kavereideni kanssa kertaakaan nuoruusvuosien jälkeen enkä varsinkaan parisuhteessa ollessani.
Ja sun tyyli sopii kaikille muillekkin? Entä jos haluu ottaa vaikka alkoo ja nukkuu toisen sohvalla niin se ei sovi siihen sun tyyliin ja muitten pitäis tehä samoin jotta olis yhtä hyviä. Plaah
En sanonut noin. Kunhan nyt vain sanoin, että ihan hyvin olen pystynyt kavereiden kanssa hengailemaan ilman yökyläilyjäkin, joten ne eivät ole kovinkaan monelle olennainen osa ystävyyttä. Siksi tällainen puolustelu ja selittely kuulostaa omituiselta, kun pitäisi muka ajatella heitä ihan tavallisina ystävinä, mutta en vain pysty samaistumaan näihin millään tavalla, kun omat ystävyyteni ovat ihan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaksi aikuista ihmistä asuvat samassa kaupungissa ja käyvät yökylässä toistensa luona. Minä en ole tehnyt näin kavereideni kanssa kertaakaan nuoruusvuosien jälkeen enkä varsinkaan parisuhteessa ollessani.
Ja sun tyyli sopii kaikille muillekkin? Entä jos haluu ottaa vaikka alkoo ja nukkuu toisen sohvalla niin se ei sovi siihen sun tyyliin ja muitten pitäis tehä samoin jotta olis yhtä hyviä. Plaah
En sanonut noin. Kunhan nyt vain sanoin, että ihan hyvin olen pystynyt kavereiden kanssa hengailemaan ilman yökyläilyjäkin, joten ne eivät ole kovinkaan monelle olennainen osa ystävyyttä. Siksi tällainen puolustelu ja selittely kuulostaa omituiselta, kun pitäisi muka ajatella heitä ihan tavallisina ystävinä, mutta en vain pysty samaistumaan näihin millään tavalla, kun omat ystävyyteni ovat ihan erilaisia.
Silloin ei pysty samaistumaan kun oma ajatusmaailma on ihan erilainen. Mä kuitenkin sallin muiden olla erilaisia ja elää tavallaan kunhan ei muita satuta. Oon avioliitossa oleva nainen ja muutama miespuoleinen kaveri on joista ukko ei osaa olla mustasukkainen, ei oo aihettakaan. Kuka tietää mikä on lopullinen totuus Tonin ja Hannan suhteessa, tänne maailmaan mahtuu kyllä oudompiakin. Ei mullakaan olis syytä nukkua kavereitten luona kun nukun kotona paremmin. Mutta ei tää munkaan tylsä elämä kaikille kyllä sovi :D Tärkeintä on että ei petetä tai loukata. Valitettavan paljon suhteissa petetään ja sitä en hyväksyisi. Jos lähtee seksiä harrastaan niin ei siihen yökyläilyjä tarvi, homma voi hoitua vaikka pikaisella päiväkahvilla tai autossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä meidän kaupungissa ole toimivaa joukkoliikennettä ja taksit on kalliita. Kun kutsun ystäväni tai veljeni käymään, niin laitan aina vierashuoneen valmiiksi. Voi sitten rauhassa istua iltaa, saunoa, ottaa muutaman oluen ja aamulla omalla autolla kotiin. Se on muuten vaimonkin toive silloin kun minä menen veljen tai jonkun ystävän luo,, kun hän on herkkäuninen. Parempi ettei yöllä kolistele kotiin, koira viimeistään herättää kaikki kun ilmoittaa että ovella rapina käy.
Yksi minun mieheni parhaista ystävistä on nainen. He ovat tunteneet toisensa päiväkodista asti. Tämä ystävä on yksi niistä ihmisistä jotka tuntevat mieheni parhaiten, joten ei tulisi mieleenkään alkaa heittää mitään mustasukkaisuuskohtauksia asiaan liittyen. Naisella on sitäpaitsi avomies ja lapsi ja he vierailevat meillä usein perheenä.
Noin pitkäaikaiset ystävät ovat suuri rikkaus. Ei ole mitään väliä mitä sukupuolta he ovat, kunhan kumpikin on samoilla aikeilla liikkeellä.
Minusta on hieno homma, että ovat hyviä ystäviä - molemmat kertovat olevansa platonisesti ystäviä, joten mistä tuossa voisi valittaa?
Sitten jos olisin jomman kumman kumppani ja minua jatkuvasti verrattaisiin tähän ylivertaiseen ystävään jonka kaltainen minun tulisi olla, niin sitten minua ärsyttäisi.
Jos mitään tällaista negatiivista ei ole, niin enhän siinä voisi muuta kuin iloita siitä, että kumppanilla on hyvä ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Käyvätkö saunassa ALASTI? ja kahdestaan? Herää kysymys, ovatko edes heteroita, jos noin intiimi hetki ei herätä minkäänlaisia himoja, kun kerran tuntuvat olevan läheisiä kuin paita ja peppu :D
Olen sekasaunojien huonetta ja sukua eikä koskaan ole saunassa viisari värähtänyt, ei vaikka miten olisin ollut esim. ihastunut johon kuhun saunassaolijaan. Suomalaisen saunakulttuurin etikettiin kuuluu hyvin vahvasti se että sauna on pyhä paikka, jossa jokainen on pelkästään ihminen. Se että joku, esim. sinä et osaa sitä sellaisena paikkan ottaa, ei tarkoita etteikö 90% suomalaisista osaisi.
Hannan kuopus oli vajaan vuoden ikäinen, ehditty jo erota ja haku päällä deittisivustolla? Sitten Hanna ja Toni löysivät toisensa. Ja kun lopulta oltiin vankasti kavereita, on jouduttu ”aiempien kumppanien” (eli heidän ystävyytensä syntymisen jälkeen löytyneiden kumppaneiden kanssa) kiistelemään kaveruudesta. Kuinka monta niitä aiempia (myöhempiä) kumppaneita on jo ollut?
Haiskahtaa että näiden kahden väliin ei ole asiaa, kun lähes kirkossa asti ystävyyttänsä kuuluttavat. Mies on jo löytänyt elämänsä naisen, että onnea tosiaan sille joka "ykköspaikalle" pyrkii :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo Toni ollut sohvaperunoissa?
Samaa katsoin, että onko sama tyyppi.
On se:
https://www.kaleva.fi/sohvaperunat-torikahvilla-tauon-jalkeen/3349881
Tämän jutun kaveri vaikuttaa sille oikealle bestikselle. Tämä Hanna taas jollekin tarkoitukselle saada itsensä näkyviin artikkelilla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se:
Tämän jutun kaveri vaikuttaa sille oikealle bestikselle. Tämä Hanna taas jollekin tarkoitukselle saada itsensä näkyviin artikkelilla 🤔
Eihän. Enemmänkin entinen työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyvätkö saunassa ALASTI? ja kahdestaan? Herää kysymys, ovatko edes heteroita, jos noin intiimi hetki ei herätä minkäänlaisia himoja, kun kerran tuntuvat olevan läheisiä kuin paita ja peppu :D
Olen sekasaunojien huonetta ja sukua eikä koskaan ole saunassa viisari värähtänyt, ei vaikka miten olisin ollut esim. ihastunut johon kuhun saunassaolijaan. Suomalaisen saunakulttuurin etikettiin kuuluu hyvin vahvasti se että sauna on pyhä paikka, jossa jokainen on pelkästään ihminen. Se että joku, esim. sinä et osaa sitä sellaisena paikkan ottaa, ei tarkoita etteikö 90% suomalaisista osaisi.
No jaa, aika vaikea kuvitella, että jos olet ihastuksesi kanssa kahdestaan saunassa, ettei viisari värähtäisi mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se:
Mutta tätä mieskaveria ei ehdi nähdä ja viesteilee vain joka toinen päivä, ei varmaan yöllä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, aika vaikea kuvitella, että jos olet ihastuksesi kanssa kahdestaan saunassa, ettei viisari värähtäisi mihinkään suuntaan.
No ei minullakaan kyllä värähdä. Sauna on saunomista varten, seksijutut sitten jossain ihan muualla. Älkää viitsikö pilata saunojien mainetta noilla omilla pervofantasioillanne, please.
Varoitus juonipaljastus. Se että he eivät ole parisuhteessa ei ole tosiaankaan yhteinen päätös.
Jompikumpi haluaisi enemmän ja tyytyy olemaan varalla. Ihmettelen myös tätä bestis statusta.
Ja yleensäkin ihmissuhteista.