Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni, joka on töissä miesvaltaisessa työpaikassa

Vierailija
07.08.2006 |

kertoi, että heillä pienten lasten isät tekevät pitkiä työpäiviä (ylitöitä) lähes päivittäin, vaikka ei kuulemma olisi tarpeen.

Sanoi, että ikäänkuin miehet eivät haluaisi mennä kotiin. Kaikilla näillä tapauksilla kuulemma useampi alle kouluikäinen lapsi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan ehdottomasti joka päivä kotiin ajoissa, vaikka joutuisinkin tekemään hommia kotona. Meillä töissä ei viihdy kukaan. Kyseessä tosin onkin akkavaltainen työpaikka.

Vierailija
2/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vapaa-ajalla " Born to be wild, paitsi himassa!"

Tämähän se on totuus mammat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voi näennäisesti ollakin mutta siinä ajassa ei mitään tehdä. Projektit on oltava määräpäivään mennessä valmiina, meni siihen aikaa miten paljon vaan. Kansainvälisissä firmoissa työtä tehdään myös muun maailman ajassa, esim. puhelin/videopalaverit jenkkeihin pidettävä ilta-aikaan. Työaika on ns. kokonaistyöaika, ei siinä varttien tai tuntienkaan ylityksiä laskeskella. Toki joskus voi sitten ottaa päivän tai pari vapaata kun itselle (ja projektille...) sopii. Ja projektibonuksilla voi tätä aikaa tietysti vähän hyvittää. Monesti työhön kuuluu matkustamista, työmatkat eivät johtavassa asemassa kuulu työaikaan, jos ei sitten tee töitä myös työmatkan aikana.

Vierailija
4/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona odottaa pirttihirmu monen mukulan kanssa! Pakenisin itsekkin töihin:D!!!

Vierailija
5/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole käsittääkseni pirttihirmua, mutta ei tuo parisuhde toki täysin ongelmatonkaan ole (kuten ei muidenkaan parisuhteet). Toisaalta taas TÄMÄKIN nainen hyväksyy miehen poissaolon ja vastaavasti suuremmat tulot..

Itse en moista käytöstä hyväksy ja sitten taas kun meillä riidellään kotitöiden jaosta (ja riidat joskus tulevat myös tämän pariskunnan tietoon) niin turha on ihmetellä kuinka huono parisuhde meillä on ja eihän lapset sitä voi aiheuttaa.. No eivät tietenkään aiheuta, vaan syynä olen minä FEMINISTIämmä, joka ei tee mitään jollain koristemiehellä, joka käy syömässä ja laittamassa lapset iltaisin nukkumaan.

Vierailija
6/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloa edes noista ylitöistä on, kun verottaja vie jo nyt palkasta lähes puolet!!

Vierailija
7/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa miehillä ei ole aamuisin kauhea kiire töihin, tulevat yhdeksän aikaan. Sitten leppoisaa työskentelyä tuonne kl0 13-14 asti ja sen jälkeen alkaa vasta olla vauhti päällä.

Sen jälkeen aloitetaan palaverit ym. keskustelut. Ja sitten he ihmettelevät kun me harvat pienten lasten äidit haluamme lähteä viiteen mennessä kotiin (työaika 8-16 virallisesti). Usein menee myöhempään kun nämä herrat olettavat että työaika alkaa vasta iltapäivällä.

Ja saahan siitä " kirkkaamman kruunun" kun on " vastuullinen työntekijä" ja " raataa" aamusta iltamyöhään.

Ja jos mahdollista, työmatkoille lähdetään jo edellisenä iltana ja jos mahdollista, Suomessa ei käydä välillä ollenkaan, mennään yhdestä maasta suoraan toiseen. Siksi, koska muuten joutuisi käymään kotona.

Olen ihan hyvässä asemassa täällä, mutta silti minua karsastetaan kun haluan olla myös perheeni kanssa. Tämä se on henkinen toimintamalli ainakin tässä suuressa pörssiyhtiössä.

Ja ylitöistä ei tämän tason ihmisille yleensä makseta. Kuuluvat normaaliin työnkuvaan. Samoin työmatkat. Mutta vapauksiakin voi taas ottaa oman harkinnan mukaan.

Eli kiteyttäen, samoilla linjoilla ap:n kanssa. Tai siis hänen ystävänsä.

Vierailija
8/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisessä työpaikassa ei myöskään makseta ylitöistä.

Vierailija
9/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit aina perustelevat (ja ilmeisesti miehet vaimoilleen), että heillä mies ei jää kotiin, koska työ on niin tärkeä ja tulot suuret tai lähinnä tulojen menetys suurta jos mies jäisi kotiin..

Ja mitä näiden miehet tekevät? Pyörittävät jotain nörtti it-firmaa, käyvät vuorotyössä tehtaalla tai sitten ovat jonkin osaston jokupäällikkö sillä samalla tehtaalla..

En ole niin tärkeää työtä nähnyt, ettei siitä voisi pois jäädä edes vuodeksi..

Vierailija
10/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertovat että lähes kyynel silmässä saa olla kun pikkuiset tulee syliin halaamaan ja tervehtimään isää. Heillä siis parisuhde kunnossa ja vaimot ei pirttihirmuja vaan mukavia naisia. m33

Vierailija
11/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani mies oli viettänyt isyyslomansa, vaikka vaimo luuli ettei mies ollenkaan pidä isyyslomaa.

Äijä oli käynyt panemassa 3 viikon ajan joka päivä naista, jonka oli iskenyt sillä aikaa kun vaimo oli ollut synnärillä.

Vaimo luuli asioiden olevan hyvin ja että mies oli tienaamassa vain rahaa (tiukahko rahatilanne taustalla). :´(

Miehet!

Vierailija
12/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään hakisi syitä pirttihirmuista. Itse olen (ainakin ollut) taatustui hirveämpi ämmä kuin tämän edellä esittämän esimerkin töissä viihtyvän miehen vaimo.

Juju on mielestäni siinä, että pirttihirmu on ämmä, joka vaatii mieheltä osallistumista kodin askareisiin. Todella hirveä femakko ei edes tyydy vain siihen, että mies leikkii lasten kanssa, vaan haluaa jakaa myös pyykki- ja tiskivuoroja..

Aika monelle miehelle on kasvun paikka, kun näistä töistä pitää kantaa osansa. Useinhan naiset ovat " näppärämpinä" hoitaneet suuremman osan, mutta kun lapsia syntyy on aikaa vähemmän ja vähintään kun nainen lähtee töihin on kodin töille entistä vähemmän aikaa.. Ja miehethän eivät hevin luovu saavutetuista eduista..

Enkä kyllä voi kieltää, etteikö töissä todellakin pääsisi helpommalla kuin kotona

Vierailija
13/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiempi kirjoitti, työtahti miehillä alkaa parantua iltapäivän mittaan ja illalla istutaan tärkeät palaverit. Mieheni ei voi olla poissa iltapalavereista, mutta hän kurvaakin iltapäivisin aiemmin hakemaan lapset hoidosta, tekevät ruokaa yhdessä (ihanaa tulla kotiin noina päivinä, kun on lapset jo haettu ja ruoka odottaa) ja sitten kun tulen töistä syödään yhdessä ja mies lähtee illaksi töihin. Usein ehtii vielä iltasatuja lukemaan ja iltapalalle, mutta joskus venyy pidempään.

Minä ainakin arvostan hänen haluaan " karata" kesken iltapäivän " asioille" , jotta näkee lapset hereillä.

Vierailija
14/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä, niin kyllä mun tutut pientelasten isät ihan kieltäyty ylitöistä ja halus lähtee joka päivä puol neljä. ellei nyt ollut ihan hirvee hätä töissä

Vierailija
15/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiire oman lapsen ja vaimon luo. Lapsella ja isällä onkin läheiset välit. (Ja myös minulla ja miehellä)

Vierailija
16/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä mielestäni mitään yleistänyt, vaan kerroin mitä tuttavani kertoi. Koskee siis hänen työpaikkaansa..

ap

Vierailija
17/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on perusrivimies, joka myös tulee nopeasti kotiin kun vain pääsee (tai käy ensin vaikka juomassa terassilla yhden oluen). Hänellä on tuntipalkka ja ylitöitä tekee vain silloin kun tarvitsee vapaata joskus toiste. Tai jos on pakottava tarve, niin suostuu. Ja siitä tietenkin maksetaan.

Mutta ylemmillä toimihenkilöillä se on hieman eri juttu. Yleinen kulttuuri vaatii, että päivä jatkuu pidempään. Niin se on minullakin, ja siksi minua katsotaan pahasti, jos joskus haluan lähteä klo 16. Te, joiden miehet tulevat AINA ajoissa ja riemusta kiljuen, ei varmaankaan ole tämäntyyppistä työtä. Ymmärrän sen varsin hyvin, niin minunkin mieheni tulee.

Tietyt työtehtävät ovat melkein myös elämäntapa, tätä tehdään koska tästä pidetään ja työ koetaan mielekkäänä. Jos ajaisin trukkia aamusta iltaan, en ehkä haluaisi jäädä ylitöihin.

Vierailija
18/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ikävöi niin paljon, vaikka lapsella on jo ikää(on 6v.) Eikä siinä mitään, itsellä oli myös läheinen ja osallistuva isä.

Vierailija
19/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka haluaisikin aiemmin kotiin. Työt ei vain tule tehdyksi itsestään ja niitä on paljon.

Vierailija
20/41 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ihan varma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi