Olen raskaana viikolla 5 ja painoa 125 kg.
Joo, tiedän painan ihan älynä ja nyt raskauden alussa olenkin jättänyt lähes kaikki herkut pois ja painoa on tippunut pari kiloa vaikka syön määrällisesti enemmän kuin ennen.
eli siis syön yli 500g kasviksia päivässä ja useita pieniä aterioita. Entiset karkkimäärät ja pullat ym on unholassa eli siis ilmeisesti pelkästään tällä ns. normaalilla ruokavaliolla painoni tippuu jopa raskaudenkin aikana.
ystäväni vaan pelotteli ettei ole vauvalle hyväksi kun paino tippuu ja laihduttaa. Mutta kun minä en laihduta; jätin vaan epäterveelliset ruuat ihan minimiin niin painoni tippuu automaattisesti.
Neuvolaan on vielä aikaa joten kertokaas te ihmiset, että voiko tuosta olla haittaa että painoni tippuu koko raskauden ajan sillä tuota ylipainoahan on tosi paljon?
ja siis määrällisesti syön paljon enemmän ruokaa kuin ennen.
-ylipainoinen pikkukakkosen odottaja
Kommentit (10)
ekassa raskaudessa mulle tuli 8 kg lisää.
Olen minäkin kuullut tuosta myrkkyaineiden lähtemisestä mutta hassulle tuntuu että pitäisi jatkaa samalla pulla-linjalla vaikka onkin raskaana. taidan soittaa neuvolaan ja kysyä tuosta painoasiasta.
onko täällä muita ylipainoisia odottajia? miten on mennyt?
-ap
ja 3: onnea myös odotukseen. Oletko käynyt jo neuvolassa? mitä painostasi sanottiin?
-ap
ja painoa 111kg nyt rv 15 ja painan 106kg ei ainakaan neuvolassa oo sanottu et olis vaarallista jos laihtuu, mutta jos ne kuona-aineet sit lähtee liikkeelle niin onko ne sitten vauvalle vaarallisisa???
ainakaan neuvolassa mitään sanottu. Nyt vähän pelottaa kun on tuo paino noussut lisää. Täytynee kai soittaa tässä joku päivä sinne---
-ap
Jos ylipainoa on runsaasti yleensä pyritään siihen, että juuri ap:n mainitsemilla syömistottumusten muutoksilla pyritään siihen, että paino ei nouse juurikaan tai jopa laskee raskauden aikana.
Itse painoin 89kg raskauden alussa, ja paino nousi kaikkiaan 5kg. Alussa paino laski, juuri herkkujen jättämisen vuoksi, mutta joskus viikoilla 30 alkoi nousta, kun turvotusta kertyi.
kannattaa pyytää vaikka aika ravitsemusterapeutille omasta neuvolasta, jos ravintoaineiden saanti mietityttää! Varsinaista laihduttamistahan ei suositella, mutta terveellisiin elämäntapoihin toki kannustetaan :)
Vai sanoinko muka jotain että olen niin helkkarin ylpeä tästä ulkomuodostani???? tietääkseni en.
pyysin vaan kommentteja ruokavaliosta. Mutta taas alkoi vaan mollaaminen. Olen minäkin joskus ollut hoikka, mutta ilkeä ja ylimielinen en ollut.
-ap
Tässä oli siis kyse painon putoamisesta raskausaikana, selvennykseksi vain jos jollain on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa.
t.2
Joskus olen kyllä kuullu, että kun laihtuu, niin elimistöstä lähtee silloin liikkeelle kaikki sinne varastoituneet epäpuhtaudet tai jotain sellaista... Soita neuvolaan ja kysy... Mutta laihtuuhan moni ihan pahoinvoinninkin takia. No en osannu kyllä auttaa, mutta onnellista odotusta kuitenkin!!