Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä joskus kysellään, että miltä se kiva naapurintyttö sitten näyttää. No tässäpä esimerkki.

Vierailija
12.02.2021 |

Kyseessä ihan vaan netissä vastaan tullut satunnainen kuva, en siis tiedä kyseistä henkilöä, mutta kuva edustaa hyvin sitä, millaisia "naapurintyttöjä" minä pidän viehättävänä.

https://i.pinimg.com/564x/2e/f1/5e/2ef15e17a7e0832524f8df2dafecaba4.jpg

Kommentit (619)

Vierailija
381/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet naisvihamielinen *"*kari joka asuu vuokralasarmissa lähettämässä hasvenaisten kuvia lankoihin heidän tietämättään.

Sä et saisi kiinnitettyä patteriin edes jääkiekkotarraa.

Vierailija
382/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aloituksen nainen voisi olla ihan hyvin joku terapiassa juoksija, tai terapeutti? Mitei turn off molemmat, terapeutti, tai kai sitä nyt panna voisi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tyypillinenvrealistinen naapurintyttö on Krista Kiuru. Meikattuna melkein nätti, hyvin tavallisen näköinen nainen. Kumminkin omalla tavallaan söpö ja luonnollinen.

Vierailija
384/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut jokaista viestiä, mutta minulle syntyy kuva, että ihmiset ovat ihan kujalla siitä, mtä se naapurintyttö oikeasti tarkoittaa. Vai olenko minä?

Minun mielestäni ainakin se perinteinen, klassinen määritelmä ja asetelma on suurin piirtein tämä:

Naapurintyttö on kiva, herttainen, miellyttävä, nätti, tasapainoinen, mutta ennen kaikkea "KUNNOLLINEN" ja ns. hyvämaineinen ja "esittelykelpoinen" nainen. Ei poikkea liikaa massasta, ei ole liian persoonallinen eikä ainakaan villi tai räväkkä, ei ole isompia ongelmia jne. Kaikin tavoin mukava, mukiinmenevä, mutta toisaalta myös vähän väritön, hajuton ja mauton.

Naapurintyttö on hyvää vaimo- ja äitimatskua miehelle, joka haluaa niin sanotusti asettautua aloilleen. Hän on se, jonka kanssa halutaan hankkia se omakotitalo, pari muksua ja kultainen noutaja. Siis stereotyyppinen keskiluokkainen unelma.

Niiden persoonallisempien ja villimpien naisten kanssa "pidetään hauskaa" ja harrastetaan seksiä ennen kuin rauhoitutaan (ja valitettavasti usein vielä sen jälkeenkin).

Tämä on siis käsittääkseni perinteinen määritelmä. En tiedä, miten pätevä on tämän päivän Suomeen, mutta joka tapauksessa naapurintyttöys liittyy myös ja itse asassa enemmän muihin asioihin kuin ulkonäköön, ja täällä jaksetaan jauhaa (jälleen kerran) lihaksista, läskeistä, päärynöistä ja tiimalaseista :D

Ja kaikki miehethän eivät ole koskaan halunneet sitä naapurintyttöä, varsinkaan sellaiset, jotka haluavat elämältään muuta kuin sen keskiluokkaisen stereotypian (vaikkapa erilaiset taiteilijatyypit).

Kaikki muut kohdat osuvat varmastikin kaikkien muidenkin käsitykseen, mutta tuo "nätti" taitaa nyt jakaa hieman mielipiteitä. Minä ymmärrän sen siten, että nainen on ihan normaalin ja siistin näköinen, luonnollinen ja vaatimaton, ehkä meikkaamaton, eikä hoikka ja normaalia huolitellumpi nainen, joka voisi koska tahansa poseerata lehden kannessa. 

Monet näistä esimerkkkinä mainituista naisista hankkivat elantonsa ulkonäköön liittyvillä ammateilla, myös yksi huippujääkiekkoilijan vaimo mainittu. Sekin jo kertoo, ettei kyse ole tavallisesta naisesta, vaan kauniin naisen yhdestä kategoriasta. Kentis se kaikkein suosituin kauniin naisen kategoria on juurikin naapurintyttö.

AP:n linkittämä nainen hankkii elantonsa taidegalleristina...

Tyypillinen esimerkki ammatista, jossa tarvitaan hyvää ulkonäköä ja julkisuutta. Kun naapurintyttö on vielä älykäskin, niin aika mukavasti ovat pullat uunissa ja moni niitä jonottaa.

Hei, se mimmi on siellä galleriassa ihan toimistoduunarina :-)

Miksi sinulle on niin kovin tärkeää todistaa että tuo AP:n linkkaama daami on joku superkaunis instajulkkis?

Eihän sitä todistaa tarvitse, että hän on kaunis (ilman ylisanoja), kun sen pystyy kuvasta havaitsemaan. Instajulkkishan hän on, sieltähän kuvakin on.

Vierailija
385/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut jokaista viestiä, mutta minulle syntyy kuva, että ihmiset ovat ihan kujalla siitä, mtä se naapurintyttö oikeasti tarkoittaa. Vai olenko minä?

Minun mielestäni ainakin se perinteinen, klassinen määritelmä ja asetelma on suurin piirtein tämä:

Naapurintyttö on kiva, herttainen, miellyttävä, nätti, tasapainoinen, mutta ennen kaikkea "KUNNOLLINEN" ja ns. hyvämaineinen ja "esittelykelpoinen" nainen. Ei poikkea liikaa massasta, ei ole liian persoonallinen eikä ainakaan villi tai räväkkä, ei ole isompia ongelmia jne. Kaikin tavoin mukava, mukiinmenevä, mutta toisaalta myös vähän väritön, hajuton ja mauton.

Naapurintyttö on hyvää vaimo- ja äitimatskua miehelle, joka haluaa niin sanotusti asettautua aloilleen. Hän on se, jonka kanssa halutaan hankkia se omakotitalo, pari muksua ja kultainen noutaja. Siis stereotyyppinen keskiluokkainen unelma.

Niiden persoonallisempien ja villimpien naisten kanssa "pidetään hauskaa" ja harrastetaan seksiä ennen kuin rauhoitutaan (ja valitettavasti usein vielä sen jälkeenkin).

Tämä on siis käsittääkseni perinteinen määritelmä. En tiedä, miten pätevä on tämän päivän Suomeen, mutta joka tapauksessa naapurintyttöys liittyy myös ja itse asassa enemmän muihin asioihin kuin ulkonäköön, ja täällä jaksetaan jauhaa (jälleen kerran) lihaksista, läskeistä, päärynöistä ja tiimalaseista :D

Ja kaikki miehethän eivät ole koskaan halunneet sitä naapurintyttöä, varsinkaan sellaiset, jotka haluavat elämältään muuta kuin sen keskiluokkaisen stereotypian (vaikkapa erilaiset taiteilijatyypit).

Kaikki muut kohdat osuvat varmastikin kaikkien muidenkin käsitykseen, mutta tuo "nätti" taitaa nyt jakaa hieman mielipiteitä. Minä ymmärrän sen siten, että nainen on ihan normaalin ja siistin näköinen, luonnollinen ja vaatimaton, ehkä meikkaamaton, eikä hoikka ja normaalia huolitellumpi nainen, joka voisi koska tahansa poseerata lehden kannessa. 

Monet näistä esimerkkkinä mainituista naisista hankkivat elantonsa ulkonäköön liittyvillä ammateilla, myös yksi huippujääkiekkoilijan vaimo mainittu. Sekin jo kertoo, ettei kyse ole tavallisesta naisesta, vaan kauniin naisen yhdestä kategoriasta. Kentis se kaikkein suosituin kauniin naisen kategoria on juurikin naapurintyttö.

Tyypillinen esimerkki ammatista, jossa tarvitaan hyvää ulkonäköä ja julkisuutta. Kun naapurintyttö on vielä älykäskin, niin aika mukavasti ovat pullat uunissa ja moni niitä jonottaa.

Miksi sinulle on niin kovin tärkeää todistaa että tuo AP:n linkkaama daami on joku superkaunis instajulkkis?

Eihän sitä todistaa tarvitse, että hän on kaunis (ilman ylisanoja), kun sen pystyy kuvasta havaitsemaan. Instajulkkishan hän on, sieltähän kuvakin on.

Makuasioita vissiin.

Instatilin voi avata ihan kuka tahansa ulkonäköön katsomatta, enkä kuvan naista nyt ihan julkkikseksi kehtaisi tituleerata.

Minun silmissäni tuo nainen on todella tavallisen näköinen, ei ollenkaan kaunis tai mitenkään erikoinen.

Vierailija
386/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitänyt itseäni ihan kauniina ns. perusnaisena mut tän ketjun luettuani pitää varmaan palata maan tasalle. Taidan sittenkin kuulua siihen 10% jotka on tavallista rumempia. Olen BMI:n yläpäässä, lyhyt (157cm), päärynävartaloinen ja minulla on silmälasit. Harrastan kyllä liikuntaa (crossfit 4-3 x viikossa ja kävelyä/kesäsin juoksua) että en ole ylipainoinen mutta kuitenkin kaukana tuosta kuvan naisen vartalotyypistä. Kasvonpiirteetkin on aika paljon rujommat. Hiukset on kuitenkin pitkät ja luonnonvaaleat. Hoikkaa ja siroa minusta ei saa kuin kituuttamalla ja sekään tuskin olis kaunista. Pitäisin tosiaan tuota naista todella kauniina, en enään minään taviksena. Ainakin sieltä tavisten parhaimmistosta. Elämä on epäreilua :(

Vierailija
387/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettuani kommentteja sellainen lisäys, että aloituksen naapurintyttö näyttä mukavalta ja kivalta tyypiltä. :)

Sehän se on naapurintyttömäisyyden kovinta ydintä. Hän on se tyttö joka tervehtii iloisesti hymyillen kun satutte törmäämään pyykkituvassa tai kysyy mitä luet kun istut kesällä kirjan kanssa nurmikolla. Se tyttö joka saattaa samaan aikaan portaikkoon tai hissiin sattuessanne rupatella kanssasi hetken niitä näitä ja jonka kohdattuasi maailma tuntuu aina pienen hetken jotenkin valoisammalta, iloisemmalta ja mukavammalta paikalta. 

Paitsi, jos se tyttö ei ole tarpeeksi hoikka ja nätti ja meikattu. Silloin mies tulee tänne palstalle itkemään, "miksi ainoastaan läskit lähestyvät minua, taas naapurin ryhävalas hymyili, jutteli ja yritti flirtata, yök". 

Lihavuus on tanttamaista, ei tyttömäistä. 

Niin? Olkoon miten vain, mutta turha selitellä, miten kauhean kivaa on kun joku hymyilee ja juttelee, kun tärkeintä onkin se ulkonäkö. 

Ulkonäkö on tärkeintä vain siihen pisteeseen asti että voi tuntea toiseen vetoa, sen jälkeen sen merkitys vähenee ja muista asioista tulee tärkeämpiä. Se kynnys ei ole kovin korkea, suuri osa naisista sen ylittää, ihan taviksistakin. Lihavuuden kanssa on osittain sama juttu mutta toisaalta se kertoo ihmisestä muutakin jota joutuu ihan järjelläkin pohtimaan.

Millaisiin pohdintoihin olet päätynyt?

Mulla tulee vaikeuksia keksiä lopputulosta, kun olen se ylipainoinen ja kahdessa suhteessani mies ollut hoikka. Minä kuitenkin olen se ainoa, joka harrastaa liikuntaa, syö terveellisimmin eikä tupakoi tai juo. Kyllä noilla miehillä on verenpaineet ja kolesterolit paukkuneet, toisin kuin minulla, mutta ei se näy ulospäin.

Vierailija
388/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille naapurintyttö. Mukava harrastuskin hänellä.

Toivottavasti nyt ei tule liikaa musiikia....

Lopulta luotan kuitenkin enemmän näihin, ihan aidosti. Moni ammmunnnan harrastaja on jopa seonnut myöhemmällä iällä (tosin en tietysti voi ollla ihan varma, etteikö kitaristi Courney Cox myös harrastaisi ammuntaa, kun hänellä on aika usein panosvyö lanteilla jopa lavalla ollessaan, Ei siitä voi olla ihan varma kuitenkaan). No niin. Mutta kuten sanoin, niin luotan paljon enemmän ihan jokaiseen näistä naisista.

Linda joka on rummuissa on aivan mieletön tapaus, ja "antaisin" suunnilleen mitä tahansa, että saisin ....

.... ...

Vierailija
389/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille naapurintyttö. Mukava harrastuskin hänellä.

Toivottavasti nyt ei tule liikaa musiikia....

Lopulta luotan kuitenkin enemmän näihin, ihan aidosti. Moni ammmunnnan harrastaja on jopa seonnut myöhemmällä iällä (tosin en tietysti voi ollla ihan varma, etteikö kitaristi Courney Cox myös harrastaisi ammuntaa, kun hänellä on aika usein panosvyö lanteilla jopa lavalla ollessaan, Ei siitä voi olla ihan varma kuitenkaan). No niin. Mutta kuten sanoin, niin luotan paljon enemmän ihan jokaiseen näistä naisista.

Linda joka on rummuissa on aivan mieletön tapaus, ja "antaisin" suunnilleen mitä tahansa, että saisin ....

.... ...

This

Vierailija
390/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bi-naisen mielipide mitään painaa ja näyttelijöitä saa ottaa esimerkiksi niin...

Kat Dennings on kaunis.

Taylor Schilling on tavis.

Molly Shannon on... Sanotaanko vaikka että epämiellyttävän näköinen.

Tavis tai tavallinen ei mitenkään ole synonyymi rumalle, niin kuin täällä näköjään moni ajattelee. Aloituksen nainen on tavis.

Vierailija
391/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pitänyt itseäni ihan kauniina ns. perusnaisena mut tän ketjun luettuani pitää varmaan palata maan tasalle. Taidan sittenkin kuulua siihen 10% jotka on tavallista rumempia. Olen BMI:n yläpäässä, lyhyt (157cm), päärynävartaloinen ja minulla on silmälasit. Harrastan kyllä liikuntaa (crossfit 4-3 x viikossa ja kävelyä/kesäsin juoksua) että en ole ylipainoinen mutta kuitenkin kaukana tuosta kuvan naisen vartalotyypistä. Kasvonpiirteetkin on aika paljon rujommat. Hiukset on kuitenkin pitkät ja luonnonvaaleat. Hoikkaa ja siroa minusta ei saa kuin kituuttamalla ja sekään tuskin olis kaunista. Pitäisin tosiaan tuota naista todella kauniina, en enään minään taviksena. Ainakin sieltä tavisten parhaimmistosta. Elämä on epäreilua :(

Elämä on epäreilua, monella tavalla. Olet kaunis omana itsenäsi. älä vertaa muihin. 

Vierailija
392/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bi-naisen mielipide mitään painaa ja näyttelijöitä saa ottaa esimerkiksi niin...

Kat Dennings on kaunis.

Taylor Schilling on tavis.

Molly Shannon on... Sanotaanko vaikka että epämiellyttävän näköinen.
Tavis tai tavallinen ei mitenkään ole synonyymi rumalle, niin kuin täällä näköjään moni ajattelee. Aloituksen nainen on tavis.

Ai, en huomannut sellaista lainkaan. 

Vierailija
393/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettuani kommentteja sellainen lisäys, että aloituksen naapurintyttö näyttä mukavalta ja kivalta tyypiltä. :)

Sehän se on naapurintyttömäisyyden kovinta ydintä. Hän on se tyttö joka tervehtii iloisesti hymyillen kun satutte törmäämään pyykkituvassa tai kysyy mitä luet kun istut kesällä kirjan kanssa nurmikolla. Se tyttö joka saattaa samaan aikaan portaikkoon tai hissiin sattuessanne rupatella kanssasi hetken niitä näitä ja jonka kohdattuasi maailma tuntuu aina pienen hetken jotenkin valoisammalta, iloisemmalta ja mukavammalta paikalta. 

Paitsi, jos se tyttö ei ole tarpeeksi hoikka ja nätti ja meikattu. Silloin mies tulee tänne palstalle itkemään, "miksi ainoastaan läskit lähestyvät minua, taas naapurin ryhävalas hymyili, jutteli ja yritti flirtata, yök". 

Niin? Olkoon miten vain, mutta turha selitellä, miten kauhean kivaa on kun joku hymyilee ja juttelee, kun tärkeintä onkin se ulkonäkö. 

Ulkonäkö on tärkeintä vain siihen pisteeseen asti että voi tuntea toiseen vetoa, sen jälkeen sen merkitys vähenee ja muista asioista tulee tärkeämpiä. Se kynnys ei ole kovin korkea, suuri osa naisista sen ylittää, ihan taviksistakin. Lihavuuden kanssa on osittain sama juttu mutta toisaalta se kertoo ihmisestä muutakin jota joutuu ihan järjelläkin pohtimaan.

Olisiko tässä syy, miksi palstamiehet eivät ole naisten keskuudessa kovin suosittuja? Vaaditaan kuitenkin edes se tietty naamarajan ylitys eikä ylipainoakaan saisi hulluna olla, koska se kertoo ihmisestä muutakin...?

Eikös tuo nyt pidä paikkansa lähes jokaisella sukupuoleen katsomatta, että aika huonosti siinä vipinää  syntyy jos toista ei pidä mistään kohtaa puoleensavetävän näköisenä? Ja lihavuuskin kertoo  esimerkiksi että tuon kanssa tuskin vedetään yhdessä HIIT-treeniä tai käydään maratonilla, jos sellaisesta sattuu itse tykkäämään, muunmuassa. 

Eri. 

Vierailija
394/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "naapurintyttö" tai "tavisnainen" on aina jokin 2-kymppinen katalogimalli, mutta vähän nykerömmällä nenällä, ohuemmilla hiuksilla, pienemmillä silmillä jne. kropasta ja ihosta ei tingitä. Tällainen pitäisi sitten jokaiselle komeroituneelle turjakkeelle löytyä.

Molemmat korjaantuu ruokavaliolla (liikunta antaa bonusta)

Oho! Kerrohan millaisella ruokavaliolla korjataan vahvasti punapigmenttinen rutikuiva iho, joka ei koskaan esim rusketu? 

Pidän juuri tuollaisesta ihosta. Miksi pitäisi ruskettua?

Ruskettuminen ei näytä mielestäni yhtään hyvältä. Sit kun ikää tulee hiemankin lisää niin alkaa näyttää kuivalta (tyyliin Sara Siepillä alkaa jo näkyä kun ihoa kärvennetty, edes filtterit ei enää auta) mieluummin ihan maidonvalkoinen ruskettumaton iho.

Jaa-a. Kysypäs tuota niiltä, jotka kesä toisensa jälkeen kysyvät minulta, ulkoilenko koskaan tai olenko muuten vain sairas, kun olen niin kalpea. 

Vierailija
395/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kuvia instassa mutta en silti itseäni julkkikseksi tituleeraisi.

Vierailija
396/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauta, ruma, lantio törröttää 2/5 korkeintaan.

Vierailija
397/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa nyt tullut oikein mitään sellaista miksi sinun pitäisi tuntea kuulevasi 10% rumimpaan. 

Vierailija
398/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässä syy, miksi palstamiehet eivät ole naisten keskuudessa kovin suosittuja? Vaaditaan kuitenkin edes se tietty naamarajan ylitys eikä ylipainoakaan saisi hulluna olla, koska se kertoo ihmisestä muutakin...?

Eikös tuo nyt pidä paikkansa lähes jokaisella sukupuoleen katsomatta, että aika huonosti siinä vipinää  syntyy jos toista ei pidä mistään kohtaa puoleensavetävän näköisenä? Ja lihavuuskin kertoo  esimerkiksi että tuon kanssa tuskin vedetään yhdessä HIIT-treeniä tai käydään maratonilla, jos sellaisesta sattuu itse tykkäämään, muunmuassa. 

Eri. 

Tämä on kyllä minusta todella erikoinen ilmiö, että kaikille palstan sinkkumiehille tuntuu olevan ongelma se, että nainen ei pysty tekemään HIIT-treenejä tai juoksemaan maratoneja hänen kanssaan. Luulisi, että urheilullisilla miehillä löytyisi naisia helpostikin. Ja toisaalta onhan aika paljon urheilullisia miehiä, jotka eivät todellakaan harrasta kumppaninsa kanssa vaan poikaporukalla. 

Vierailija
399/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
400/619 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo linkittämäsi kuva on hyvä esimerkki.

Söpö, tavallinen, itsestään huolehtiva upea nainen.

Ainakin mielikuvissa.

Naapurintyttömäisyyteen kuuluu oleellisesti myös tuollainen järkevä pukeutuminen. Ei risoja farkkua, ei paljaita nilkkoja yms.

Ihan kivat kumisaappaat, muuten. Ja mätsäys käsineisiin myös hyvä idea.