Täällä joskus kysellään, että miltä se kiva naapurintyttö sitten näyttää. No tässäpä esimerkki.
Kyseessä ihan vaan netissä vastaan tullut satunnainen kuva, en siis tiedä kyseistä henkilöä, mutta kuva edustaa hyvin sitä, millaisia "naapurintyttöjä" minä pidän viehättävänä.
https://i.pinimg.com/564x/2e/f1/5e/2ef15e17a7e0832524f8df2dafecaba4.jpg
Kommentit (619)
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten niin ettei "naapurintyttöjä" tai tavallisia naisia juuri ole? Ovat katoava luonnonvara?
On liikunnallisia ja trimmattuja, pieni vähemmistö naisista.
Loput ovat herkuista nauttivia taviksia. Tynnyrimäinen kroppa, ylipainoa tai normaalipainon ylärajoilla, iho huonossa kunnossa sokerin ja höttöhiilarien takia, lihaksisto surkeassa kunnossa.
Ennen jako oli 80% naapurintytöt joita tähän ketjuun on linkattu (nykyään erittäin tasokkaita naisia), 10% kaunottaret ja 10% vähemmän suositut.'
Ap:n postaama nainen olisi ennen kuulunut siihen 80%.
Joku taisi jo mainita, että asut ehkä jossain poikkeuksellisen huonolla alueella, ettei muunlaisia ihmisiä hoodeillasi liiku. Liikuntaharrastus on tosi suosittua nuorison keskuudessa, tyttärenikin on tosi liikunnallinen. Hän on tuollainen naapurintyttö eli kovin suosittu on ollut nuoresta asti niin kuin äitinsäkin oli aikanaan.
Naapurintyttöhän on synonyymi hyvännäköiselle ja luonnonkauniille, kivalle ja mukavalle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää tämä tarve tavikseuttaa naisia, jotka ovat ulkonäöllään esillä, esim. muotiblogeissa tai instassa. Kuten täälläkin moni on huomauttanut, toki on naapurustoja (lähinnä kasvukeskusten vakavaraisilla alueilla), jossa ne naapurintytöt näyttävät juuri täsmälleen tuolta. Mutta olettekos pistäneet merkille, miltä samoissa ympyröissä näyttävät naapurinpojat? Aivan. Ne ovat niitä instakivannäköisen urheilijapojan näköisiä.
Kun hakukoneen kuvahakuun näpyttelee "naapurintyttö", tulee ensiksi hyökymällä aikuisviihdettä, mutta sitten sieltä alkaa tupsahdella sellaisia, joita varmaan useimpien naapurissa näkyy. Esimerkiksi tällaisia:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRfr9ALmqC39hcHczR…
https://aamukahvilla.fi/wp-content/uploads/2014/03/15-kopio.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHJ5a6_lfzi2bWOiH…
https://janitaelisabeth.blogaaja.fi/files/2017/02/16473954_102085026111…
Naisten mukaan nämä ovat supermallitasoisia kaikki, koska hiukset ovat pitkät ja kasvojen piirteet ovat surin piirtein symmetriset.
Omiin silmiini aivan upea. Mutta harmi kyllä ylipainoepidemia on muuttanut tilanteen sellaiseksi että tällainen kivannäköinen tavallinen mutta normaalipainoinen nainen vaatii pituutta, harteikkuutta, komeaa naamaa ja ammatillista menestystä.
Minä olen ollut tuon ikäisenä suunnilleen tuon näköinen. Enpä koskaan ajatellut, että olen ollut tuolloin kuuminta hottia, kun eipä oven takana mitään jonoja koskaan ollut eikä rakkauskirjeitä tippunut postilaatikkoon.
Taidat olla ap.
No en ole. Minusta tuo nuori tyttö on ihan tavallinen, mutta ap:n linkkaama muotibloggaaja meikkeineen ja filttereineen ei. Näillähän taitaa olla ikäeroakin kymmenisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten niin ettei "naapurintyttöjä" tai tavallisia naisia juuri ole? Ovat katoava luonnonvara?
Loput ovat herkuista nauttivia taviksia. Tynnyrimäinen kroppa, ylipainoa tai normaalipainon ylärajoilla, iho huonossa kunnossa sokerin ja höttöhiilarien takia, lihaksisto surkeassa kunnossa.
Ennen jako oli 80% naapurintytöt joita tähän ketjuun on linkattu (nykyään erittäin tasokkaita naisia), 10% kaunottaret ja 10% vähemmän suositut.'
Mistä karjamarkkinoilta tai koiranäyttelystä kajahtaa, kun naista arvioidaan lihaksiston ja ihon viskositeetin mukaan?
Samasta koiranäyttelystä jossa miestä arvioidaan pituuden, hartioiden luuston mallin, käsien koon, hiusrajan ja hiusten värin, hammasrivistön, äänen korkeuden, jne perusteella ja mietitään tuottaisiko tämä jalostusmies pitkiä jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku taisi jo mainita, että asut ehkä jossain poikkeuksellisen huonolla alueella, ettei muunlaisia ihmisiä hoodeillasi liiku. Liikuntaharrastus on tosi suosittua nuorison keskuudessa, tyttärenikin on tosi liikunnallinen. Hän on tuollainen naapurintyttö eli kovin suosittu on ollut nuoresta asti niin kuin äitinsäkin oli aikanaan.
Naapurintyttöhän on synonyymi hyvännäköiselle ja luonnonkauniille, kivalle ja mukavalle tytölle.
Ei tarvitse asua huonolla alueella.
Tilastollisesti joka neljäs yli 12-vuotias teini-ikäinen on ylipainoinen.
Kun minä olin teini-ikäinen, ylipaino oli harvinaista. Ja se oli vain pari vuosikymmentä sitten.
Pitäisi ittekin olla nuori nyt kakskyt vuotta myöhemmin. Silloin kun olin, ysärillä suunnilleen, niin näytin siltä naapurintytöltä ja mua luultiin mm. jehovalaiseksi sen takia. Ei tosiaan ollut jonoa oven takana. Mutta se yks oikea riitti. Ja vähemmän kriittiä me kuitenkin ulkonäöstä saatiin kuin nykytytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tulee termistä ”naapurintyttö” mieleen omasta tuttavapiiristä useampi 20-30v nainen.
He ovat sellaisia Janni Hussin ja Pippa Laukan oloisia/näköisiä, reippaita, ei mitenkään kovin mielenkiintoisia mutta tosi mukavia tyttöjä joiden elämänhallinta on hyvällä tolalla eli opiskelevat tunnollisesti, tekevät töitä, urheilevat paljon, koti aina siisti, leipovat ja kokkaavat, saattavat myös neuloa jne.
Pukeutumistyyli on neutraali ja klassinen, koti valkoinen, koulutus/opinnot tradenomi tai terveydenhoitaja, lempiväri beige, arvostavat ystäviä ja perhettä jne.En tiedä vaikuttaako mielikuvaan se, että lapsena naapurusto oli täynnä tyttöjä jotka olivat sellaisia perusnättejä, urheilullisia, keskiarvo lähempänä kymppiä, klassinen tyyli jne.
Jos naapurusto olisi ollut täynnä epäsosiaalisia lihavia tyttöjä jotka värjää tukkaansa, pukeutuu räväkästi ja laiminlyö koulun, niin mieltäisinkö nyt aikuisena naapurintytön sellaiseksi?Missähän stereotypialandiassa tämä on tapahtunut? Töölössä, Kauniaisissa vai Westendissä? Ei voi olla, koska koulutustaso liian matala. Hmmmmm... Ja kympin keskiarvolla tradeoiksi ja terveydenhoitajiksi? Ei insinöörejä, ekonomeja, juristeja, lääkäreitä?
Taitaa olla ap:n unissa tapahtunut tämä.
Ihan omassa elämässäni on tuollaisia nuoria naisia vaikka kuinka paljon.
Toki osasta tuli/tulee lääkäreitä, juristeja ja ekonomeja, mutta nyt puhuinkin nimenomaan niistä jotka itselleni tulee mieleen ”naapurintytöistä”, ja he menivät AMKiin.Ehkä elän vain sitten eri todellisuudessa kuin vaikkapa sinä, kun oma kaveri-/tuttavapiiri on täynnä nuoria naisia joilla on elämä hyvässä kunnossa vartaloa myöten.
Lihavia ei ole, urheilullisuus taas on normi.Kysyin, että missä niitä on ja noin suuressa mittakaavassa ja miten sinä tunnet heidät noin hyvin, että tiedät heidän puuhistaan ja harrastuksistaan. Eli siellä on iso määrä niitä ei-naapurintyttöjä, jotka kouluttautuvat korkealle ja iso määrä niitä naapurintyttöjä, jotka kouluttautuvat alemmas?
Puhun omista tuttava-/kaveripiirin naisista, joten toki tunnen.
Tajusin viestisi kautta, että elinpiirissäni taitaa olla vain hyväosaisia ihmisiä, joten minun käsitykseni tavallisesta on ehkä toinen kuin vaikka sinulla.
Siksi tämä keskustelu on ehkä vähän turha.
Samalla tavalla kuplassa keskustelet kuin ne miehet, joille ”tavis” on median tarjoama nainen. Eli kyllä, keskustelu reaalimaailmasta on kanssasi turhaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin teini-ikäinen, ylipaino oli harvinaista. Ja se oli vain pari vuosikymmentä sitten.
Kolme neljästä on siis normaalipainoisia ja sinun elinympäristössäsi ovat vain ne ylipainoiset ihmiset. Britanniassa on todella pahoja ghettoja, samoin USAssa, jossa kaikki ovat ylipainoisia, mutta missä sinä asut? Maaseudulla on lihavampia ihmisiä kuin kaupungeissa, korkean tulotason asuinseuduilla hoikempia kuin matalan tulotason asuinalueilla. Siinä osviittaa ympäristöstäsi tulevalla informaatiolle nykynaisten "tilasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää tämä tarve tavikseuttaa naisia, jotka ovat ulkonäöllään esillä, esim. muotiblogeissa tai instassa. Kuten täälläkin moni on huomauttanut, toki on naapurustoja (lähinnä kasvukeskusten vakavaraisilla alueilla), jossa ne naapurintytöt näyttävät juuri täsmälleen tuolta. Mutta olettekos pistäneet merkille, miltä samoissa ympyröissä näyttävät naapurinpojat? Aivan. Ne ovat niitä instakivannäköisen urheilijapojan näköisiä.
Kun hakukoneen kuvahakuun näpyttelee "naapurintyttö", tulee ensiksi hyökymällä aikuisviihdettä, mutta sitten sieltä alkaa tupsahdella sellaisia, joita varmaan useimpien naapurissa näkyy. Esimerkiksi tällaisia:
Naisten mukaan nämä ovat supermallitasoisia kaikki, koska hiukset ovat pitkät ja kasvojen piirteet ovat surin piirtein symmetriset.
Omiin silmiini aivan upea. Mutta harmi kyllä ylipainoepidemia on muuttanut tilanteen sellaiseksi että tällainen kivannäköinen tavallinen mutta normaalipainoinen nainen vaatii pituutta, harteikkuutta, komeaa naamaa ja ammatillista menestystä.
Minä olen ollut tuon ikäisenä suunnilleen tuon näköinen. Enpä koskaan ajatellut, että olen ollut tuolloin kuuminta hottia, kun eipä oven takana mitään jonoja koskaan ollut eikä rakkauskirjeitä tippunut postilaatikkoon.
Silloin edustit tavallisuutta.
Ja tarkoitan tavallista positiivisessa mielessä. Itseäni tuo kuva miellyttää kovasti. Kaunis ja luonnollisen oloinen nainen.
En sano että olisit ollut kuuminta hottia koska on se fitness/trimattu naiskaarti, mutta olisit aivan tavisten kärkipäätä ja varmasti olisi jonoa ovella.
No silloin kun minä olin tuon ikäinen, ei kyllä ollut mitään fitness-naiskaarteja. En oikeastaan edes muista, minkä itse silloin ajattelin olevan kuuminta hottia, mutta itse tuon näköisenä ja kokoisena pidin itseäni epäviehättävänä. Tuosta kuvasta erotuksena minulla ei ollut (eikä ole vieläkään) tummia silmiä ja kulmia ja nenäni on isompi. Siisteyden, tavallisuuden ja painon osalta olin kuitenkin tuon näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tulee termistä ”naapurintyttö” mieleen omasta tuttavapiiristä useampi 20-30v nainen.
He ovat sellaisia Janni Hussin ja Pippa Laukan oloisia/näköisiä, reippaita, ei mitenkään kovin mielenkiintoisia mutta tosi mukavia tyttöjä joiden elämänhallinta on hyvällä tolalla eli opiskelevat tunnollisesti, tekevät töitä, urheilevat paljon, koti aina siisti, leipovat ja kokkaavat, saattavat myös neuloa jne.
Pukeutumistyyli on neutraali ja klassinen, koti valkoinen, koulutus/opinnot tradenomi tai terveydenhoitaja, lempiväri beige, arvostavat ystäviä ja perhettä jne.En tiedä vaikuttaako mielikuvaan se, että lapsena naapurusto oli täynnä tyttöjä jotka olivat sellaisia perusnättejä, urheilullisia, keskiarvo lähempänä kymppiä, klassinen tyyli jne.
Jos naapurusto olisi ollut täynnä epäsosiaalisia lihavia tyttöjä jotka värjää tukkaansa, pukeutuu räväkästi ja laiminlyö koulun, niin mieltäisinkö nyt aikuisena naapurintytön sellaiseksi?Missähän stereotypialandiassa tämä on tapahtunut? Töölössä, Kauniaisissa vai Westendissä? Ei voi olla, koska koulutustaso liian matala. Hmmmmm... Ja kympin keskiarvolla tradeoiksi ja terveydenhoitajiksi? Ei insinöörejä, ekonomeja, juristeja, lääkäreitä?
Taitaa olla ap:n unissa tapahtunut tämä.
Ihan omassa elämässäni on tuollaisia nuoria naisia vaikka kuinka paljon.
Toki osasta tuli/tulee lääkäreitä, juristeja ja ekonomeja, mutta nyt puhuinkin nimenomaan niistä jotka itselleni tulee mieleen ”naapurintytöistä”, ja he menivät AMKiin.Ehkä elän vain sitten eri todellisuudessa kuin vaikkapa sinä, kun oma kaveri-/tuttavapiiri on täynnä nuoria naisia joilla on elämä hyvässä kunnossa vartaloa myöten.
Lihavia ei ole, urheilullisuus taas on normi.Kysyin, että missä niitä on ja noin suuressa mittakaavassa ja miten sinä tunnet heidät noin hyvin, että tiedät heidän puuhistaan ja harrastuksistaan. Eli siellä on iso määrä niitä ei-naapurintyttöjä, jotka kouluttautuvat korkealle ja iso määrä niitä naapurintyttöjä, jotka kouluttautuvat alemmas?
Puhun omista tuttava-/kaveripiirin naisista, joten toki tunnen.
Tajusin viestisi kautta, että elinpiirissäni taitaa olla vain hyväosaisia ihmisiä, joten minun käsitykseni tavallisesta on ehkä toinen kuin vaikka sinulla.
Siksi tämä keskustelu on ehkä vähän turha.Samalla tavalla kuplassa keskustelet kuin ne miehet, joille ”tavis” on median tarjoama nainen. Eli kyllä, keskustelu reaalimaailmasta on kanssasi turhaa.
-eri
Tuo kuvan nainen oli ilmeisesti ulkonäöllään elantonsa hankkiva nainen, ig-tähti eli ei millään muotoa tavallinen siinäkään mielessä.
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo linkittämäsi kuva on hyvä esimerkki.
Söpö, tavallinen, itsestään huolehtiva upea nainen.
Ainakin mielikuvissa.Naapurintyttömäisyyteen kuuluu oleellisesti myös tuollainen järkevä pukeutuminen. Ei risoja farkkua, ei paljaita nilkkoja yms.
Ei tatuointeja eikä muutakaan elämänkouluun viittaavaa.
Mistä tiedät tatuoinneista. On aika peittävät vaatteet.
Ihan todella jos mietitte niitä fitnessnaisia, niin ihan tavallisia naisia ne ovat. Niillä on vain tekorusketus, tekoripset, silikonit ja Gymsharkin pakaroita korostavat treenitrikoot. Saattaa näyttää kuvassa hyviltä, mutta ei enää luonnollisessa valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ihan ymmärrä. Tuo nainen/tyttö on ihan peruspirkko. Ei kaunis, ei ruma, vaan ihan tavallinen. Miksi täällä huudellaan malleista ja instakissoista, kun kuvan nainen ei ole kumpaakaan.
En nyt tietenkään sano että jokaiselle nurkkapeikolle olisi nyt kotiovelle tuotava tuollainen naapurintyttö, ei missään tapauksessa. Se olisi karmea kohtalo kenelle tahansa naiselle. Mutta ketjun pointti olikin esitellä naapurintyttö, ja soins onnistuttiin.
N38Sinäpä se tykkäät pirkoista ja peikoista. Sinä varmaan olet joku missi?
No en todellakaan, vaan ihan samanlainen tavisnainen kuin tuossa kuvassa.
Peikollakaan en välttämättä viitannut ulkonäköön, vaan siihen pelottavaan asenteeseen, että "maailma on minulle velkaa naisen". Ei ole. Ei instamissiä, ei naapurintyttöä.
Yritin lähinnä sanoa, että kuvan nainen todella on juuri sitä mitä haettiin, tavallinen nainen.Kuvan naisella on erittäin kaunis tiimalasi-tyypin vartalo, joka on suhteellisen harvinainen. Eli ei ole kyseessä tavisnainen todellakaan! Tämän naisen miespuolinen vastine on leveäharteinen ja kapealantioinen, ei lyhytjalkainen.
Suurin osa naisista on joko päärynävartaloisia tai tasapaksuja pötkönä. Hoikkuus ja hyviä puolia korostava vaatetus toki parantaa ulkonäköä.
Tuolla naisella tosiaan on kaunis kroppa. Kunnon vyötärö on nykyään suhteellisen harvinainen nuorilla ja hoikillakin naisilla.
Mutta kasvoistaan tuo nainen ei ole edes nätti, varsin vaatimattoman näköinen mielestäni.
Tuo on mikä tuottaa meille miehille vaikeuksia.
Ajatella niin että naissukupuolelle ominaiset piirteet ovat harvinaisia.
Minä olen tottunut katselemaan naisen muotoisia naisia, se on ollut normi. Kun olin parisuhteessa, ei tullut katseltua muita naisia. Nyt huomaan heränneeni dystopiaan jossa tavallinen nainen muistuttaa tynnyriä ja entinen normaali onkin jotain extratasokasta.
Naiset ovat ihan samassa tilanteessa katsellessaan miehiä, jos se yhtään sinua lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä suomen kaunein naapurin tyttö..
https://64.media.tumblr.com/e26977d6ba3726d7e11cd5138355e504/tumblr_on7…
Kunnon luunaama
Mulle kelpais kans joku ihan tavismies, esim Hugh Grant. En oo silleen mikään vaativa ulkonäön suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö naapurintyttö ole nimenomaan kapea-alaisesti määritelty stereotypia ihannetytöstä, eikä mikään realistinen katsaus naapurustojen keskiarvonaiseen?
Mun mielestä kyllä. Se kaunis ja kunnollinen tyttö, jonka kanssa ne hyvännäköiset pojat haluaa seurustella on naapurintyttö.
Joo, siis jos näin on, niin miksi, oi miksi ihmeessä tuon kauniin ja kunnollisen tytön pitäisi tyytyä hintelään mutta mahakkaaseen nörttiin, vaikka myös hyvännäköiset pojat haluavat hänen kanssaan seurustella? Kertokaa, hyvät tavispojat. (Ja ennen kuin alatte riehua, googletelkaa vaikkapa se nuorten miesten keskimääräinen painoindeksi ja uutiset armeija-alokkaiden fyysisen kunnon tilasta...)
Ihmekös idän tuonnit vetää. Luonne niillä on kaikkea muuta paitsi sydämellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kivannäköinen tavallinen mutta normaalipainoinen nainen ei saisi vaatia kaltaistaan miestä? Siis kivannäköistä, miehenmuotoista miestä? Täällähän on perääkuulutettu ”sieviä, naisen muotoisia naisia”, mutta naisen pitäisi silti tyytyä johonkin rumaan pullaan tai kukkakeppiin? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuvahan näytti olevan kuusi vuotta vanha. Täällä samasta naisesta uudempia kuvia.
https://www.instagram.com/p/CH-gsD3Dvjn/
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme neljästä on siis normaalipainoisia ja sinun elinympäristössäsi ovat vain ne ylipainoiset ihmiset. Britanniassa on todella pahoja ghettoja, samoin USAssa, jossa kaikki ovat ylipainoisia, mutta missä sinä asut? Maaseudulla on lihavampia ihmisiä kuin kaupungeissa, korkean tulotason asuinseuduilla hoikempia kuin matalan tulotason asuinalueilla. Siinä osviittaa ympäristöstäsi tulevalla informaatiolle nykynaisten "tilasta".
Kyllä ae ylipainoisuus on yleisempää nykyisin.
Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.
https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
Silloin edustit tavallisuutta.
Ja tarkoitan tavallista positiivisessa mielessä. Itseäni tuo kuva miellyttää kovasti. Kaunis ja luonnollisen oloinen nainen.
En sano että olisit ollut kuuminta hottia koska on se fitness/trimattu naiskaarti, mutta olisit aivan tavisten kärkipäätä ja varmasti olisi jonoa ovella.