50v juhlat etänä huhtikuussa. Kertokaa, miten itse viihtyisitte!
Täytän 50v huhtikuussa ja näyttää vahvasti siltä, ettei juhlia voi pitää muuten kuin etänä. Budjettia on varattu juhliin runsaastikin, mutta juhlat pidettäneen täysin etänä.
Tähän mennessä olen jo päättänyt, että juhlaruoat toimitetaan (tai saa noutaa) kaikille kutsutuille kotiin. Lähinnä siis sellaista cocktail-tyyppistä, ei lämmintä ruokaa. Pieni juhlajuoma mukaan tai alkoholiton, jos haluaa.
Joku striimattu juttu, joka olisi kompakti ja helppo järjestää olisi mielessä. Ei mitään yhteistä keskustelua, kun se on mahdoton.
Kertokaa vinkkejä, miten itse viihtyisitte etäjuhlissa, jos hyvä ystävänne järjestäisi 50v juhlat etänä. Ja en kiitos tarvitse kommentteja niiltä, joita läheisen 50v juhlat eivät kiinnostaisi edes lähijuhlittavina.
Vieraita noin 100 ja budjettia oli varattu noin 10 000 euroa.
Kommentit (60)
Ehkä 20-30 minuutin ohjelmapläjäys riittäisi, sen vielä jaksaisi seurata netin välityksellä. Alkuun päivänsankarin parin minuutin alustus/puhe. Sitten voisi olla esim. Lyhyt valokuvista koostettu video, jossa selostus tai musiikkia, aiheena kohokohtia juhlakalun elämästä. Loppuun pari laulua tai muuta lyhyttä esitystä, sitten loppukiitokset. Tämän jälkeen etäjuhlasta voi poistua, jos haluaa. Muut voivat jatkaa rupattelua keskenään.
Tuosta juhlatarjoilusta sanoisin, että esim. pullo kuoharia ja rasia suklaata per talous riitäisi. Ruoka aiheuttaisi enemmän pähkäilyä, kuten allergioiden huomiointi ja toimitusvaikeudet, jos vastaanottaja onkin poissa, jne.
Onpas kaikilla negatiivinen suhtautuminen etäjuhliin. Minulla oli työpaikan pikkujoulut etänä, ja viihdyin kyllä ihan hyvin vaikken juuri ketään tuntenutkaan lähimpien työkavereideni lisäksi. Siellä oli etukäteen kysytty vapaaehtoisia esittämään ohjelmaa, suurin osa lauloi tai soitti joululauluja, jotkut näyttivät videolta tanssiesityksiä ym. Myös työhön liittyviä esityksiä oli jonkun verran. Yhdessä vaiheessa jakauduttiin pienempiin ryhmiin puhumaan halutuista aiheista. Laittauduin juhlavasti ja join glögiä ja kivaa oli! Työnantaja sponssasi 30 € wolt-setelin kaikille. Olen tykännyt myös kaveriporukan zoom-vappujuhlista ja muista virtuaalijutuista.
Siinä olet kyllä oikeassa, että puhuminen noin isolla joukolla ei onnistu millään. Pitkään konserttiin en varmaan jaksaisi keskittyä, mikäli se ei olisi juuri oman musiikkimaun mukainen. Ehdottaisin siis useita, lyhyitä ohjelmanumeroita, joista osa voisi olla läheisten pitämiä kevyitä puheita, musiikkiesityksiä, valokuvien näyttämistä, mitä nyt sinä tai vieraat keksittekään. Lisäksi voisi olla ammattilaisten esitys vaikka muutaman kappaleen verran. Luulisin, että korkeintaan tunnin juhlat olisivat sopivat, ja halukkailla voisi olla mahdollisuus jäädä vapaamuotoisemmin viettämään aikaa senkin jälkeen.
Kuulostaa Kelan pikkujouluilta. Tylsää.
En osallistuisi. Teamsissa saa roikkua työaikana ihan tarpeeksi. Parit pikkujoulut on olleet siellä myös. Ei oikein jaksanut innostua. Ja ainakin itselläni myös video alkaa tökkiä, kun kamera on tarpeeksi monella päällä. Jengi tippuu välillä linjoilta, kuva ja ääni saattavat pikselöityä. Tympeää.
Täytin itsekin 50 viime vuonna. Juhlia siirrettiin pandemian vuoksi, mutta todennäköisesti jäävät kokonaan pitämättä, kun täytän kohta jo 51. Juhlajuna meni jo. Ei sinänsä harmita.
Viettäisin varmaankin vuoden päästä 51-vuotisjuhlia.
No tuo on typeryyden huippu. En osallistu mihinkään etäkarkeloon enkä itse järjestäisi missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En missään tapauksessa osallistuisi tällaisiin hyvesignalointi-dystopiamässäilytapahtumiin, ajatuskin on kuvottava. En edes halua lähipiiriini ihmisiä, jotka ehdottavat tällaista pelleilyä, joten se olisi välit poikki siihen joka tällaista ehdottaa.
Kyllä! Luen tätä ihan ällistyneenä. Typerintä mitä olen kuulut hetkeen! Ensimmäinen ajatus oli että ei tämä voi olla totta.
Tietokonejuhlat plääh. Joo lähetä meille juomaa ja ruokaa vaan. Voin pitää koneen auki taustalla jonkun aikaa
Valitettavasti ei toimi. Menee iso raha hukkaan.
Ihana idea. Tykkäisin enemmän kuin livejuhlista. Varsinkin kotiin tuotava syötävä kelpaisi.
Virtuaalivaluuttaa lahjaksi sitten vai?
Kiva idea, mutta minä pitäisin pienemmällä porukalla. Kaikki 100 voisin kutsua vaikka sitten kesällä ulos.
Ap, ehdotan että mietit ne ystävät läpi. Mielestäni kuulostaa mahdottomalta, että kenelläkään olisi 100 ystävän tasolle nousevaa läheistä ihmistä.
Minulla ehkä vähän sormien läpi laskettuna n 10, loput on työkavereita, harrastuskavereille, muuten vaan kavereita, tuttuja ja satunnaistuttavuuksia.
Jos käännän kuvion toisin päin - jos olisit yksi noista 10 aidosta ystävästäni, osallistuisin etäjuhliisi, (avec eli mieheni yrittäisi luistaa niistäkin )
Jos olisit joku noista kavereista ja tuttavuuksista niin en osallistuisi. Ei jaksaisi kiinnostaa (näissä livejuhlissa istuisin jossain nurkkapöydässä mieheni kanssa ja keskustelisimme ehkä jonkun yhden satunnaisen tutun parin kanssa - miksi tuhlaisin aikaani moiseen netissä notkumiseen?)
Eli kiittäisin ja kieltäytyisin jollain verukkeella (mikäköhän olisi etä-juhliin sopiva? Ollaan mökillä missä ei oo sähköä eikä nettiä?) tai sitten vaan olisin tulossa mut katkaisisin yhteyden onnittelujen jälkeen 🤷
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaikilla negatiivinen suhtautuminen etäjuhliin. Minulla oli työpaikan pikkujoulut etänä, ja viihdyin kyllä ihan hyvin vaikken juuri ketään tuntenutkaan lähimpien työkavereideni lisäksi. Siellä oli etukäteen kysytty vapaaehtoisia esittämään ohjelmaa, suurin osa lauloi tai soitti joululauluja, jotkut näyttivät videolta tanssiesityksiä ym. Myös työhön liittyviä esityksiä oli jonkun verran. Yhdessä vaiheessa jakauduttiin pienempiin ryhmiin puhumaan halutuista aiheista. Laittauduin juhlavasti ja join glögiä ja kivaa oli! Työnantaja sponssasi 30 € wolt-setelin kaikille. Olen tykännyt myös kaveriporukan zoom-vappujuhlista ja muista virtuaalijutuista.
Siinä olet kyllä oikeassa, että puhuminen noin isolla joukolla ei onnistu millään. Pitkään konserttiin en varmaan jaksaisi keskittyä, mikäli se ei olisi juuri oman musiikkimaun mukainen. Ehdottaisin siis useita, lyhyitä ohjelmanumeroita, joista osa voisi olla läheisten pitämiä kevyitä puheita, musiikkiesityksiä, valokuvien näyttämistä, mitä nyt sinä tai vieraat keksittekään. Lisäksi voisi olla ammattilaisten esitys vaikka muutaman kappaleen verran. Luulisin, että korkeintaan tunnin juhlat olisivat sopivat, ja halukkailla voisi olla mahdollisuus jäädä vapaamuotoisemmin viettämään aikaa senkin jälkeen.
Ei se yhtäaikaa puhuminen 100 henkilön voimin onnistu sen paremmin livejuhlissakaan. Kyllä sielläkin muodostuu pienempiä ja vähän suurempia keskusteluporukoita joissa vaihdetaan kuulumisia.
Osa vieraista ehkä keskittyy ohjelmaan ja tarjoiluihin, osa serusteluun ja osa vain käy onnittelemassa ja henkailee ehkä hetken paikalla. Jos tuo ei onnistu joko livenä tai etänä kannattaa kyllä rajata ainakin osallistuja määrää tai sitten tyytyä siihen että vain pieni osa vieraista on paikalla.
Minä olen ollut 800 hengen juhlissa (firman järjestämät). Oli panostettu, oli julkkiksia, juhlakalut olivat studiossa, oli ammattimuusikoita, ammattijuontaja, osallistujilta oli saatu etukäteen nauhoitettua, hyvää ohjelmaa. Mukavaa, kun tunnisti työkavereita esiintymässä. Ruokaa oli toimitettu kotiin (naposteltavaa).
Mutta silti. Hieman laimeat oli pippalot, kun yksinäni ruudun ääressä olin.
Joo kivaa! Voisin juhlia ja siivota samalla. 🤔
En kyllä käyttäisi 10 000e etäjuhliin.
Siirrä ihmeessä kesään. Sit isot ulkobileet.
Mulla 50-v syndet ensi vuonna, onnekas kun varmaan sit jo pääsee normisti bailaamaan omassa tilassa.
Hyvä juhlia sullekin =)
Jäisi itselleni osallistumatta, toivottaisin Onnea whatsappilla ja söisin kyllä ruuat. Muuten kuulostaa lähinnä rasittavalta.
Ei. En missään tapauksessa osallistuisi tällaisiin hyvesignalointi-dystopiamässäilytapahtumiin, ajatuskin on kuvottava. En edes halua lähipiiriini ihmisiä, jotka ehdottavat tällaista pelleilyä, joten se olisi välit poikki siihen joka tällaista ehdottaa.