50v juhlat etänä huhtikuussa. Kertokaa, miten itse viihtyisitte!
Täytän 50v huhtikuussa ja näyttää vahvasti siltä, ettei juhlia voi pitää muuten kuin etänä. Budjettia on varattu juhliin runsaastikin, mutta juhlat pidettäneen täysin etänä.
Tähän mennessä olen jo päättänyt, että juhlaruoat toimitetaan (tai saa noutaa) kaikille kutsutuille kotiin. Lähinnä siis sellaista cocktail-tyyppistä, ei lämmintä ruokaa. Pieni juhlajuoma mukaan tai alkoholiton, jos haluaa.
Joku striimattu juttu, joka olisi kompakti ja helppo järjestää olisi mielessä. Ei mitään yhteistä keskustelua, kun se on mahdoton.
Kertokaa vinkkejä, miten itse viihtyisitte etäjuhlissa, jos hyvä ystävänne järjestäisi 50v juhlat etänä. Ja en kiitos tarvitse kommentteja niiltä, joita läheisen 50v juhlat eivät kiinnostaisi edes lähijuhlittavina.
Vieraita noin 100 ja budjettia oli varattu noin 10 000 euroa.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä olisi hauska:
Heillä on ohjattuja maalauspaketteja myös etäjuhliin. Lue lisää kohdasta "etätilaisuus" .Jos siis olet kiinnostunut maalauksesta ylipäätään. Tämän lisäksi sitten myös viinit ja napostelvat toimitettuna kaikille.
Tämähän olisi kiva idea myös vaikka johonkin työpaikan virkistyspäivään. Pitääpä laittaa korvan taakse. :) He varmasti voivat vielä tehdä jonkun itselle mieleisen kuvan tai teoksen maalattavaksi.
Kesällä viime vuonna oli yhdet kevyemmin järjestetyt viiskymppiset (ulkona, päiväsaikaan, ei viinaa) mutta muuten kolme 50v täyttänyttä tuttavaa sirsi omat juhlansa suosiolla tulevaisuuteen. Tuskin niitä tänäkään vuonna päästään juhlimaan :(
Jo olisin ap ilmoittaisin kaikille, että juhlat on siirretty hamaan tulevaisuuteen. Ehtii sitä juhlia myöhemminkin.
Ap on monta kertaa jo sanonut ettei halua siirtää ja silti lähes joka viestissä sitä jankataan. Perus av-tasoa taas.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki juhlinta on hauskaa, vaikka olisikin sitten etänä. Saako muuten alkoholia edes kuljetettua?
Saa lähetettyä alkoholia, esim. Schenkerillä. Sain joulukorin, jossa oli pullo.
Vieraita n 100.
Onnea ap, jos sulla oikeasti n 100 YSTÄVÄÄ.
Jos osa näistä on sukulaisia tai yhtään vanhempia, niin eivät varmasti kaikki ole sujut tuo netti-olemisen kanssa..
itse olen 55v ja toki kykenen viettämään aikaa tietokoneen kautta, mutta koen sen melko teennäiseksi, enkä ole kiinnostunut viettämään ylimääräistä työpäivän etätyön lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton ajatus viettää 100 hengen juhlia etänä. Just niin kuin moni sanoi, korkeintaan jaksaisin käydä "ilmoittautumassa" ja siirtyisin muihin puuhiin. Ihan vaikka olisi miten hienoja esityksiä ja esiintyjiä. Sun 10 000 euroa menee ihan hukkaan, ketään ei kiinnosta eikä kukaan arvosta tuollasia juhlia.
Luultavasti jos itse järjestäisin vastaavan etäjuhla ehkä 100 kutsutusta 20 kävisi ilmoittautumassa. Tuskin kukaan olisi paikalla kokoaikaa.
Seurustelu hyvän ruuan ja juoman merkeissä esim. tarkoitusta varten sosiaaliseen mediaan tehdyssä ryhmässä olisi luultavasti parempi tapa saada ystävät osallistumaan.
Vaikeahan se on saada kaikkia osallistumaan etänä. Joku esiintyjäkin on vähän huono, kun kaikki ei varmasti tykkää samasta musiikista. Itse en konsertteja muutenkaan seuraa tai katso. Saati jotain mikä ei olisi omaa makua lähelläkään. Joku sellainen olisi hyvä, johon kaikki pääsevät osallistumaan. Tuo jonkun ehdottama maalaus olisi kiva, tai sitten joku samantyylinen jos löytyisi.
Kiva video tai PowerPoint sankarista, puheita, vapaata keskustelua. Joku esitys esim. piano, laulu jne.
En jaksaisi innostua etäjuhlista missään muodossa. Mikään konsertti etänä ei kiinnosta eikä muutenkaan missään teamsissa roikkuminen. Paljon vietän aikaa koneella vapaa-ajallakin, mutta ei siihen juhlan tuntua saa millään. Tuskin innostuin edes ihan lähimpienkään etäjuhlista, saati sitten jonkin sukulaisen tai tutun juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki juhlinta on hauskaa, vaikka olisikin sitten etänä. Saako muuten alkoholia edes kuljetettua?
Saa kuljetettua, kun itse vie :) Tai perheestä useampi ajaisi. Tai sitten se nouto jostain.
ap
Sori. En viitsisi hakea. En haluaisi päästää teidän perheestä ketään meille tuomaan.
Otetaan aika kirjaimellisesti nämä koronarajoitteet
🤷
Enkä tykkäisi hyvää, jos jos minun pitäisi valita ystävyyden ja omantunnon noudattamisen välillä.
Täytän minäkin huhtikuussa 50. En juhli.
Itsellänikin 50v-päivät tuloillaan. Kuitenkin vasta alkukesästä, joten ajattelin juhlia pihalla. Mulla on kyllä vain 10% vieraita ja budjettia verrattuna sinuun.
Mutta asiaan. Osallistuisin tärkeän ihmisen etäjuhlaan vieraana ja varmaan ihan tykkäisin siitä. En kuitenkaan halua itse olla etäjuhlan "objekti", koska en kauheasti nauti huomiosta. Normaaleissa juhlissa vieraat juttelevat myös keskenään ja huomion painopiste jakautuu. Mutta näytän siis sinulle vihreää valoa.
En viihtyisi. Menisin juhliin korona-aikana jälkeen, kun oikeat juhlat voi järjestää. En jaksaisi tuollaista etäjuhlapelleilyä.
Hukkaan menee sun rahat. Ei tuollaisesta oikein kukaan jaksa innostua. Konsertti jonkun kämäsen läppärin kautta? Ei ja ei.
Siirrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos budjettia on 10.000 ja haluaa järjestää juhlat, odottaisin varmaankin niin kauan kunnes juhlien järjestäminen on taas mahdollista. Tai vaihtoehtoisesti tekisin kuten edellä on jo ehdotettu, eli järjestäisin striimattavan keikan sukulaisille ja ystäville. Riippuen siitä kuinka kallis esiintyjä ja tekniikka on, voisin yrittää järjestää niin, että jokaiselle osallistujalle toimitettaisiin kotiin jokin herkkukori tms. jonka äärellä keikkaa voi sitten katsoa.
En halua siirtää. Syksyllä on taas muunlaisia juhlia tiedossa. Ja kesällä toivottavasti YO-juhlia sun muita. Nyt olisi hyvä aika pitää ja olisihan se aikaan sopivaa viettää etänä.
Tuo striimattu konsertti ja herkut olisi omasta mielestäni hyvä. Ei tarvitsisi edes pukeutua, jos ei jaksaisi. Omalta kotisohvalta voisi seurata. Sitä vaan mietin, että jaksaisiko kukaan seurata vaikka tunnin konserttia - harvalla on yhtäläinen musiikkimaku.
ap
Tunnin konsertti on kyllä turhan pitkä. Se on kuitenkin passiivista toimintaa ja siinä lähtee helposti puuhaamaan jotain muuta. Ehkä mieluummin pari erillistä ohjelmaa ja välissä jotain henkilökohtaisempaa. Olisi kiva olla jotenkin vuorovaikutuksessa juhlasankarin kanssa. Pelkkä konsertti on ei sitä olisi. Riippuen millainen tyyppi olet itse, niin voisi olla hauska nähdä sinut tekemässä jotain.
Herkut mieluiten kotiin toimitettuna ilman kontakteja.
Aika iso summa menee kyllä tuossa hukkaan, jos moni ei innostu. Toki, jos rahaa on paljon ja sinulle pikkusumma, niin miksipä ei. Kysäse, jos vaikka Ismo Leikola vetäisi Stand up livestriimin. Se olis varmasti tosi hyvä! Hänellä on niitä tulossakin Lippu.fi mukaan, mutta ne on jo ennen juhliasi.
https://www.lippu.fi/event/ismo-leikola-maailman-hauskin-show-keikalla-…
Itse en innostuisi istumaan koneen äärelle tuijottamaan konserttia ja juhlakalun pällistelyä maljan ja pikkupurtavan ääressä. Vapaalla muutakin tekemistä. Eihän se mikään juhla olisi. Mieluummin karsoisin vaikka neyflixiä
Ap luulee, että 10.000 euroa sadan hengen juhliin on paljon. Ei se muuten ole kuin satanen per lärvi. Juhlaruuar ravintolasta helposti 50 euroa hengeltä. Juomat parikymppiä. Kuljetukset nekin maksaa.
Ihan normaalioloissa juhlatarjoilu henkeä kohden juomineen tasokkaassa ravintolassa on noin 300 euroa. Mieluummin järjestäisin 10.000 eurolla sellaisen parhaimmille ystävilleni ja lähimmille sukulaiselleni koronarajoitusten salliessa.
Perinteinen av-keskustelu, jossa ap kysyy mielipiteitä, mutta hyväksyy vain oman mielipiteensä mukaiset vastaukset.