Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50v juhlat etänä huhtikuussa. Kertokaa, miten itse viihtyisitte!

Vierailija
12.02.2021 |

Täytän 50v huhtikuussa ja näyttää vahvasti siltä, ettei juhlia voi pitää muuten kuin etänä. Budjettia on varattu juhliin runsaastikin, mutta juhlat pidettäneen täysin etänä.

Tähän mennessä olen jo päättänyt, että juhlaruoat toimitetaan (tai saa noutaa) kaikille kutsutuille kotiin. Lähinnä siis sellaista cocktail-tyyppistä, ei lämmintä ruokaa. Pieni juhlajuoma mukaan tai alkoholiton, jos haluaa.

Joku striimattu juttu, joka olisi kompakti ja helppo järjestää olisi mielessä. Ei mitään yhteistä keskustelua, kun se on mahdoton.

Kertokaa vinkkejä, miten itse viihtyisitte etäjuhlissa, jos hyvä ystävänne järjestäisi 50v juhlat etänä. Ja en kiitos tarvitse kommentteja niiltä, joita läheisen 50v juhlat eivät kiinnostaisi edes lähijuhlittavina.

Vieraita noin 100 ja budjettia oli varattu noin 10 000 euroa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livekeikka olisi kiva, budjettisi varmasti riittää hyvään esiintyjään tarjoilujen lisäksi.

Vierailija
2/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täytän 50 v huhtikuussa. En meinaa viettää mitään juhlia. Tuonkin rahan voi mieluummin säästää ja lähteä sitten perheen kanssa vaikka etelänlomalle, kun korona on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juhlinta on hauskaa, vaikka olisikin sitten etänä. Saako muuten alkoholia edes kuljetettua?

Vierailija
4/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos budjettia on 10.000 ja haluaa järjestää juhlat, odottaisin varmaankin niin kauan kunnes juhlien järjestäminen on taas mahdollista. Tai vaihtoehtoisesti tekisin kuten edellä on jo ehdotettu, eli järjestäisin  striimattavan keikan sukulaisille ja ystäville. Riippuen siitä kuinka kallis esiintyjä ja tekniikka on, voisin yrittää järjestää niin, että jokaiselle osallistujalle toimitettaisiin kotiin jokin herkkukori tms. jonka äärellä keikkaa voi sitten katsoa. 

Vierailija
5/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livekeikka olisi kiva, budjettisi varmasti riittää hyvään esiintyjään tarjoilujen lisäksi.

Kiitos! Tämä oli mielessä. 

ap

Vierailija
6/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin kesään.

Ulkojuhlat.

Vierailija
7/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa lähettää alkoholia on varmaan sitten se, että itse ne ostanut ja laittaa johonkin pakettiin?

Noin isolla budjetilla saat ihan kivat kekkerit, mutta onko vähän hölmöä kun et kuitenkaan tiedä osallistuvatko kaikki? Kuitenkin joku esiintyjä olisi hyvä, esim. stand up-koomikko.

Vierailija
8/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin vähän että miten tuo toimii. Tai siis miten siihen saa sen juhlan tunnun, kun ollaan etänä, eikä ole yhteistä keskustelua, minkä toki erittäin hyvin ymmärrän, kun vieraita on noin paljon. Olen itse ollut etänä vietetyissä babyshowereissa, joissa oli vain noin 10 henkilöä ja täytyy sanoa, että ei ollut mitenkään erityisen onnistuneet. Toki kotiin toimitettu juhlapurtava ja -juotava olisi vähän auttanut, mutta vähän se oli sellaista, että mielummin olisin käyttänyt aikani jotenkin muuten. Toki juhlakalu oli tosi tyytyväinen ja tykkäsi, joten se on tietysti tärkeintä.

Tulee mieleen, että ehkä tuollaisessa voisi olla jotain puheita, mutta niiden toki pitäisi olla tosi kepeitä ja sellaisia, josta varmasti jokainen saa jotain irti. Kukaan ei jaksa kuunnella turhaa löpinää. Mutta jollain tapaa vaikka yhteisiä muistoja ja oikeasti hauskoja tarinoita sinusta. Kuvia sinusta yhdessä kutsuttujen kanssa. Ehkä jotain osallistavaa, jossa ei kuitenkaan tarvitse puhua koko 100 hengelle. Tässä nyt jotain ensimmäisiä mietteitä, mutta kyllä kuulostaa haasteelliselta, että oikeasti saisi viihtyisät luotua. Mutta tsemppiä siihen, toivon että onnistut!

Vierailija
9/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos budjettia on 10.000 ja haluaa järjestää juhlat, odottaisin varmaankin niin kauan kunnes juhlien järjestäminen on taas mahdollista. Tai vaihtoehtoisesti tekisin kuten edellä on jo ehdotettu, eli järjestäisin  striimattavan keikan sukulaisille ja ystäville. Riippuen siitä kuinka kallis esiintyjä ja tekniikka on, voisin yrittää järjestää niin, että jokaiselle osallistujalle toimitettaisiin kotiin jokin herkkukori tms. jonka äärellä keikkaa voi sitten katsoa. 

En halua siirtää. Syksyllä on taas muunlaisia juhlia tiedossa. Ja kesällä toivottavasti YO-juhlia sun muita. Nyt olisi hyvä aika pitää ja olisihan se aikaan sopivaa viettää etänä.

Tuo striimattu konsertti ja herkut olisi omasta mielestäni hyvä. Ei tarvitsisi edes pukeutua, jos ei jaksaisi. Omalta kotisohvalta voisi seurata. Sitä vaan mietin, että jaksaisiko kukaan seurata vaikka tunnin konserttia - harvalla on yhtäläinen musiikkimaku. 

ap

Vierailija
10/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ikävä kyllä toimi. Voisin tulla 10 minuutiksi nostamaan maljan, mutta sitten alkaisin jo toisella silmällä tekemään ihan muuta kuin sun juhliasi.

Vierailija
11/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin täytän 50 v huhtikuussa. En meinaa viettää mitään juhlia. Tuonkin rahan voi mieluummin säästää ja lähteä sitten perheen kanssa vaikka etelänlomalle, kun korona on ohi.

Kiitos mielipiteestäsi. En kysynyt vaihtoehtoa juhlien järjestämiselle.

ap

Vierailija
12/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä miettisin vielä, olisiko parempi viettää 15 ihmisen pihajuhlat kuin 100 hengen etäjuhlat.

Mutta mikäli päädyt etäjuhliin, näistä olen kuullut hyviä kokemuksia: joku läheinen (tai muutama, eri vaiheista elämää) esitti sankarille vanhoilla kuvitetun, hauskan puheen (10 min per puhuja). Vieraat jaettiin ryhmiin (zoomissa), ryhmät keksivät sankarista limerikit, jotka luettiin ääneen kun palattiin isoon ryhmään 15-20 min kuluttua (irlantilainen päivänsankari). Laulavalle porukalle virtuaalikaraoke (mutta ei missään nimessä, jos ei tiedä tämän olevan kaikista hauskaa). Naamiaiset: zoomissa vieraita pyydetään varmistamaan liittyessä, että kirjoittavat nimeksi jonkin nimimerkin ja ilmaantuvat naamiaisasussa. Oikeita henkilöllisyyksia voidaan arvuutella juhlien aikana.

Vierailija
13/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki juhlinta on hauskaa, vaikka olisikin sitten etänä. Saako muuten alkoholia edes kuljetettua?

Saa kuljetettua, kun itse vie :) Tai perheestä useampi ajaisi. Tai sitten se nouto jostain.

ap

Vierailija
14/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirtäisin juhlia parempaan ajankohtaan, eivät tuollaiset etäjuhlat kovin houkuttelevilta vaikuta, vaikka ap:lla todella hieno suunnitelma onkin!

Vierailija
15/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, mutta en aidosti tiedä innostuisinko...

Toki ruoka aina kelpaa ja jos on joku kiva keikka, niin ehkäpä, mutta...

Aika helposti kävisi niin, että huomaisin 2tuntoa myöhässä että ne livejuhlat alkoi jo...

Ja toki, moni ehkä 'aloittaa juhlimisen kanssasi' mutta pistää sitten kameran kiinni ja jatkaa keskenään siellä kotona. En minä ainakaan mitään keskinkertaista ohjelmaa jaksaisi katsoa (kun etänä sen katsominen on niin helppo lopettaa..)

Mutta varmasti riippuu täysin sun ystäväpiiristä, ehkä onnistuisiko heidän kanssa. Ja en yrittänyt olla lyttääjä ja ilonpilaaja, vaan antaa aidosti rehellisen pohdintani vain minun näkökannastani 🤷

Vierailija
16/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva idea! Tuota ruokaa kotiin meinasinkin ehdottaa, siitä tulee kiva fiilis. Joku esitys olisi mukava, sellainen sinun näköisesi juttu.

Keskustelu on tosiaan aika mahdotonta mutta usein juhlissa on hauskinta tavata myös muita ja kertoa hauskoja juttuja. Kouluissa on käytössä sellainen kahoot-peli, jossa voi järjestää vaikka tietokilpailuja. Ehkä jokin tällainen voisi toimia myös etänä. Joillakin synttäreillä on näitä ollut ja ovat olleet ihan hauskoja tehdä joukkueissa. Ainakin teamsissä voi porukkaa jakaa eri huoneisiin ja oikeat vastaukset voi sitten katsoa yhdessä.

Vierailija
17/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä olisi hauska:

https://www.paintparty.fi/

Heillä on ohjattuja maalauspaketteja myös etäjuhliin. Lue lisää kohdasta "etätilaisuus" .Jos siis olet kiinnostunut maalauksesta ylipäätään. Tämän lisäksi sitten myös viinit ja napostelvat toimitettuna kaikille.

Vierailija
18/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä miettisin vielä, olisiko parempi viettää 15 ihmisen pihajuhlat kuin 100 hengen etäjuhlat.

Mutta mikäli päädyt etäjuhliin, näistä olen kuullut hyviä kokemuksia: joku läheinen (tai muutama, eri vaiheista elämää) esitti sankarille vanhoilla kuvitetun, hauskan puheen (10 min per puhuja). Vieraat jaettiin ryhmiin (zoomissa), ryhmät keksivät sankarista limerikit, jotka luettiin ääneen kun palattiin isoon ryhmään 15-20 min kuluttua (irlantilainen päivänsankari). Laulavalle porukalle virtuaalikaraoke (mutta ei missään nimessä, jos ei tiedä tämän olevan kaikista hauskaa). Naamiaiset: zoomissa vieraita pyydetään varmistamaan liittyessä, että kirjoittavat nimeksi jonkin nimimerkin ja ilmaantuvat naamiaisasussa. Oikeita henkilöllisyyksia voidaan arvuutella juhlien aikana.

Voin taas puhua omasta navastani lähtöisin, mutta jos joku kutsuisi minut (etä)juhliin ja pyytäisi pitämään jonkun 'yhteinen menneisyys'-hauska juttu -puheen niin, tänks but nou tänks. Kammotus!

Itse ehkä viettäisin nuo 50v juhlat tasan vuoden päästä?

Vierailija
19/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin taas puhua omasta navastani lähtöisin, mutta jos joku kutsuisi minut (etä)juhliin ja pyytäisi pitämään jonkun 'yhteinen menneisyys'-hauska juttu -puheen niin, tänks but nou tänks. Kammotus!

Itse ehkä viettäisin nuo 50v juhlat tasan vuoden päästä?

No, ihminen yleensä tuntee toivottavasti ystävänsä niin hyvin, että tietää keneltä tällaisia esiintymisiä voi pyytää ja keneltä ei. Ja luonnollisesti on myös aivan ok sen kanssa, jos pyydettävä kieltäytyy.

Vierailija
20/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton ajatus viettää 100 hengen juhlia etänä. Just niin kuin moni sanoi, korkeintaan jaksaisin käydä "ilmoittautumassa" ja siirtyisin muihin puuhiin. Ihan vaikka olisi miten hienoja esityksiä ja esiintyjiä. Sun 10 000 euroa menee ihan hukkaan, ketään ei kiinnosta eikä kukaan arvosta tuollasia juhlia.