Ei hyvää päivää, miten näin kallis talo voi olla näin törkeän mauttomasti sisustettu?
Tällainen v. 2008 rakennettu "kartano" Tampereen Rusthollissa:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/14633837
Onko vika minun maussani vai näyttääkö lopputulos halvalta, vaikka on selvästi tähdätty ylhäiseen ja kartanomaiseen barokkisisustukseen?
Siis varmaan sisustukseenkin on palanut rahaa, mutta silti...
Kommentit (247)
En ymmärrä miten aloittajalla on pokkaa toisten kodista sanoa ”törkeän mauton sisustus”.
Antakaa ihmisten sisustaa miten haluavat, ei se Ikea-kämppä tai ”hassun hauska” 50-luvun muka-uniikki sisustus kaikkia miellytä.
No ei mauton, venäläinen maku on vain erilainen kuin omani.
Tykkäsin makuuhuonesviitin pohkapiirustuksesta ja keittiön tilavuudesta + kaappimäärästä.
En tahtoisi asua tuossa talossa, mutta kävisin mielelläni vierailulla ja ihastelisin sekä yksityiskohtia että kokonaisuutta.
En jaksanut lukea muiden kommenttia, mutta tuo on selvästi venäläisen sisustama.
VAU! Vielä jos tuo olisi tummemmissa, dark academia tyylisissä väreissä olisin niiiiiiiin kateellinen!
N27
Vierailija kirjoitti:
Mauton, mauton, mauton.
T. Pirkko marimekkotyylissä
Ite oon vaan tämmönen mäntymökkisisustaja enkä tuollaista tyyliä itse itselläni näe, mutta mun mielestä toi oli kokonaisuutena ihan tyylikäs ja onnistunut, ainut mikä häiritsi niin keittiö liian kylmän moderni kaikkeen muuhun nähden :D
Makunsa kullakin. Omistaja tuskin suomalainen.
Positiivista: ainakin osin erinomaiset materiaalit ja ammattimaisesti valmistettuja kalusteita ja rakenteita.
Oi olisipa tuo hieno remontoituna, modernina ja lämpimän skandinaavisena! Jos tuota pääsisi remontoimaan tuosta saisi upean.
Mutta tuollaisena ihan hirveä, näyttää halvalta eikä sisustus sovi etenkään tuohon taloon mitenkään :D Vähän kuin lapsen sisustama, minä tykkäsin tuollaisesta ku olin ehkä 12 v.
Ois ihan hieno, jos ois oikeeta antiikkia. Noi näyttää ihan feikiltä ja mitä joskus kattonu on älyttömän kalliita. Kyllä aito on aitoo.
Hyacint Bucket voisi viihtyä tuolla järjestäen The Candlelight Suppereita. Olisi myös room for a pony, kuten Violet siskollaan.
Onneksi minulla ei ole varaa tuollaiseen. Kauheata jos pitäisi nukkua tuollaisessa makuuhuoneessa.
Rakennettu 2008. Sisustus näytti enemmän 90-luvulta.
Kylpyhuone oli jopa niin ruma, että oli jo hieno juuri sen takia. Hämmentävä kokonaisuus. Jotenkin samanaikaisesti halvan ja kalliin näköinen. Jäi vaikutelma, että rahaa on, mutta ei hyvää makua.
Rokokoo on tyyli siinä missä muutkin, mutta tuo talo on sillisalaatti sisältä ja ulkoa. Yksittäisiä kauniita huonekaluja löytyy, mutta kokonaisuus on levoton. Keittiöryhmä ja ulkokalusteet ovat oudon ankeat kaiken hörsön keskellä. Jättimäinen talo sijaitsee vielä aivan liian pienellä tontilla, naapurit ihan vieressä.
Itse tykkään rokokoosta, boheemista, maalaisromanttisesta ja siitä skandinaavisestakin. Mutta kokonaisuus ja hyvä maku ratkaisevat, ei esim. vihreää ja keltaista samaan huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Upea talo ja sisutus.
Kalliisti sisustettu.
Kaakelit Willeroy&Bochin kaakelit ja klassiset tyylihuonekalut.
Yksityiskohtina kauniit ovenkahvat sun muut.
Rahaa on ollut käytössä ja paljon, tuossa talossa ei ole tyhjätaskuja asunut.
Rahaa on ollut, muttei tyylitajua. Paluu / aikamatka vuoteen 1985. Jaiks!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti on törkeää ap:lta haukkua ja kyyläillä toisten ihmisten kotia. Jokainen taaplatkoon tyylillään ja makuasioista on paha kiistellä.
Höpsistä, myynnissä olevien talojen riepottelu on AV:n yhteinen harrastus. Itsekin kävit kyyläämässä.
En kyyläämässä, vaan positiivisella mielessä nopeasti katsahdin läpi linkin sivut ja huomasin, että ap oli väärässä. Inhottaa kyllä olla itsekin nainen, kun/jos naiset ovat niin kamalia kuin nämä av-mammat. ☹ Olisinpa mies, todella.
Jos av edustaa naisia niin ylís sitten miehiä, että siitä vaan tutustumaan millaisia sielunsukulaisesi ovat.
Vierailija kirjoitti:
Rokokoo on tyyli siinä missä muutkin, mutta tuo talo on sillisalaatti sisältä ja ulkoa. Yksittäisiä kauniita huonekaluja löytyy, mutta kokonaisuus on levoton. Keittiöryhmä ja ulkokalusteet ovat oudon ankeat kaiken hörsön keskellä. Jättimäinen talo sijaitsee vielä aivan liian pienellä tontilla, naapurit ihan vieressä.
Itse tykkään rokokoosta, boheemista, maalaisromanttisesta ja siitä skandinaavisestakin. Mutta kokonaisuus ja hyvä maku ratkaisevat, ei esim. vihreää ja keltaista samaan huoneeseen.
’Ei vihreää ja keltaista samaan huoneseen’ - tämä on SUN mielipide, ei mikään yleinen hyvän maun sääntö.
No ihan kiva sisustus oli, ei tuonne se tylsääkin tylsempi pohjiismaisuus sopisikaan.
Kymppitonnien pintaremontti, kiintokalusteiden ja kaakeleiden vaihtoa ostajalla edessä vaikka on uudehko talo...
Minusta juuri vaikka barokki ja rokokoo ovat hienoja tyylejä kun on hyvin toteutettu. Tässä kun on mukana hämmentavaa 80- ja 90-luvun vibaakin, niin on aika psykedeelinen 😅 sekaisin laatukalusteita, halpiskamaa ja kitchiä.
Aijaa, en lukenut kommentteja! Enkä kyllä koittanut olla omaperäinenkään, ehkä aika moni muukin on huomannut ettei ne geneeriset jutut oo niin kivoja. :)