Ei hyvää päivää, miten näin kallis talo voi olla näin törkeän mauttomasti sisustettu?
Tällainen v. 2008 rakennettu "kartano" Tampereen Rusthollissa:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/14633837
Onko vika minun maussani vai näyttääkö lopputulos halvalta, vaikka on selvästi tähdätty ylhäiseen ja kartanomaiseen barokkisisustukseen?
Siis varmaan sisustukseenkin on palanut rahaa, mutta silti...
Kommentit (247)
Viktoriaanen tyyli oli kai hakusessa, mutta kelta-persikka värinä aivan väärä.
En kyllä osannut odottaa tuollaista sisustusta! Aika tehokkaasti ovat nämä omistajat saaneet 10 vuoden ikäisen talon näyttämään 70-luvulla rempatulta :D Voi hyvä elämä nyt tuota kylpyhuonettakin, vihreä, keltainen, ja kukkakuvioitu laatoitus. Josta minimosaiikkiin ammeen ympärillä.
Jos teillä on varaa parin miljoonan taloon, niin palkatka suosiolla se kymppitonnin veloittava sisustussuunnittelija myös laittamaan paikat hintansa näköisiksi! Tuossa kohteessa on edessä kuukausien rempat että pinnat saadaan päivitettyä edes jotenkin nykypäivään.
Meinasin sanoa että jäänyt kasarin dynastia päälle mutta toihan oli kuitenkin 2000-luvulta. Höh!
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen maku.
No varmaankin kun kirjat kirjahyllyssä olivat venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina asuisin mieluumminmin tuolla kun sellaisissa muotikodeissa (kaikki valkoista, vähän rottinkia ja mustaa) joiden omistajat määkii kuinka heidän kotinsa on itsensä näköinen ja heillä on ihan oma maku - ei, ihan saman näköinen kun kaikki kodit ja teillä on se sama maku kuin kaikilla.
Saa asua sellaisessa ja tykätä sellaisesta mutta ehkä vähän rehellisyyttä ja perspektiiviä peliin. Tämän keskustelun koti on jonkun itsensä näköinen, ja heillä on ihan oma maku ja vielä uskallus tehdä sen mukaan.
Ja kuitenkin ovat myymässä sitä pois! On ollut jo aika pitkän aikaa markkinoilla eli ei mene kaupaksi.
Tuota olisi kyllä useimpien vaikea sisustaa oman maun mukaan, kun on noi kaakelit, makuuhuoneen kaapit, katot ja pylväät tuollaisia. Iso työ olisi.
Keittiö periaatteessa kiva, siinäkin on välitilan laatoituksen kanssa menty överiksi.
Ei ole minun makuuni, mutta on monia jotka tykkää Vähän sellaset 80-luvun jenkkivibat, tyyliin Dallas tai Dynastia. Kohtahan sekin tyyli on takaisin muodissa taas retrona
Vierailija kirjoitti:
Minusta talo oli suorastaan ilahduttava. En itse sisustaisi samalla tavalla, mutta kerrankin on annettu palaa eikä ole lammasmaisesti selattu Avotakkaa otsa rypyssä. Ja tuollainen "onkohan tämä helposti myytävissä" on köyhien ongelma / sisustusrajoite. Tästä sisustuksesta huokuu elämänilo, ja se, ettei tuollaiset maalliset asiat niin paina.
Tämä. Siinä on tehty unelmien kotia.
Juu, heti Ikeaa tuonne, tähtityynyjä, sisustustikkaat, harmaa kulmasohva, livelauhglove -tarrat, sisustusrisut, valkoista, minimalistista .....
Se on ainoa oikea tapa sisustaa!!
Tsiisus, nyt on ruma. Ulkoa hieno.
On tietysti kallis kun on noin iso. Sisustustyyli on mikä on. Yleensä taloa ei osteta sisustuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vaikutelma jostain vanhasta pariskunnasta, jonka on pitänyt pistää pramea edustustönö pystyyn, mutta käsitys luksuksesta on 1980-90-luvuilta ja sisustusta kootessa on oltu pihejä väärissä kohdissa.
Missä kohdissa mielestäsi on oltu pihejä? Mielestäni ihan kaikkialla oli panostettu laatuun, oli sitten tyylistä muuten mitä mieltä tahansa.
Talo ulkoapäinkin arkkitehtooninen sekasikiö. Haluttu kaikki tyylisuunnat mitä löytyy, ja mieli keksii.
Äkkirikastuneiden nousukkaiden unelma.
Venäläiset musikat näemmä äkkirikastuneet.
Täällä moni kutsuu värimaailmaa kasarihenkiseksi. Väärin. Kasarilla oli muotia pitkälti musta- valkoinen - ruskea. Tämä keltaoranssivihreä on ehtaa ysäriä. Käsittämätöntä, että näin suuri talo saadaan sisustuksella näyttämään noin ahtaalta. Ja tontti on naurettavan pieni. Meidän rintamamiestalo on isommalla tontilla kuin tämä "palatsi".
Mun mielestä nuo kamat sopii tuonne hyvin. Sisustus ei ole omaan makuuni, mutta tuohon taloon sopiva, joten mun on mahdotonta sanoa sisustusta mauttomaksi. Ja onhan nuo kalliimmat ja laadukkaammat vehkeet kuin Ikeasta ostetut.
Tähän taloon sopisi asukkaaksi sellainen jo ikääntynyt ja pönäkkä pariskunta, jolla on sopivan vanhanaikainen maku sisustuksen suhteen ja jotka tarvitsevat paljon tilaa elämiseen.
Itse ehkä saattaisin kestää tuon keittiön ja takkahuoneen sisustuksen kanssa, mutta makuuhuone oli aivan järkyttävä hörsellys.
Mun mielestä tuo oli hassu. Laittaisin lisää kitch-elementtiä, vaikka pinkiksi värjättyä hirvenpäätä seinälle ja feikkijääkarhuntaljaa jne.
Itärajan tulevat rikkaat sisustavat näin.
Kenen tämä on? Ei kai Ranta-ahojen?