Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu
Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
Kommentit (45235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Sähköauto on jo osoittautunut edullisemmaksi valmistaa ja käyttää kuin vetyauto. Valtaosa maailman autonvalmistajista on päättänyt keskittyä sähköautoihin. Lisäksi esim. Tesla on kehittänyt sähköautojen akkuja huimasti ja niille on ennustettu jo jopa 1,5-3 miljoonan kilometrin käyttöikää.
Ja arvioidaan, että vuonna 2027 sähköautot ovat edullisempia kuin tavalliset autot. Varmaan myös tekniikka on kehittynyt paljon. Sitä odotellessa.
Kuudessa vuodessa maksat bensoista turhaan 14 000e ja ajat ankeammalla saastuttavalla vanhanaikaisella autolla.
Voisit ostaa suoraan vähemmän saastuttavan 16 000e kalliimman auton jolla olisi vielä hauskempi ajaakin.Mitä luulet saavasi vanhasta bensa-autostasi vuonna 2027 ?
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.Skoda vai Tesla ? Hmmm
Minkälainen sähköauto itselläsi on?
Aiemmin perheemme ajoi vuosia ladattavalla hybridillä. Vaihdoimme Teslaan.
Kalliita kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää hyvin huoltovarmuutta että Suomessaon monilla eri käyttövoimilla toimivia autoja ja monenlaisia energianlähteitä. Oma automme kulkee 8kk vuodesta aurinkosähköllä.
Uskotko itse nuo juttusi?
Mikä tämä sinun pointtisi tässä on ?
Yritätkö sanoa että EU:n Green deal ja Euro 7 normi tultaisiin jotenkin perumaan vain jotta joku Suomen armeija voisi ajaa polttomoottoriautoilla?Vaikea ajatella että armeija ajelisi sähkövermeillä kriisitilanteessa. Panssarivaunun akut painaisivat varmaan 50 000 kiloa ja lataus voisi rintamalla kestää kuukauden.
No armeija voi varmaan ajaa panssarivaunujaan edelleen dieselillä.
Mitä tekemistä tällä on henkilöautojen kanssa ?
Jos armeija tarvitseen vanhoja romuautoja tykinruuaksi, hakekoon niitä bensa-autoja sitten romuttamolta.
Sähköautot voi jättää kansalaisille normikäyttöön.
Miksi haluat heikentää maamme puolustuskykyä?
Vanha polttomoottoriautoni oli tosi kylmä pakkasella mutta ei enää hybridiauto eikä sähkö varsinkaan.. Sähköautohan lämpiää hetkessä sähköllä ja sen voi ohjelmoida puhelimella etukäteen eteisessä kun pukee takkia päälle, niinkuin kyllä hybridinkin.
Ja nyt kaikki mummot ja papat ohjelmoimaan puhelimella sähköautojaan : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Sähköauto on jo osoittautunut edullisemmaksi valmistaa ja käyttää kuin vetyauto. Valtaosa maailman autonvalmistajista on päättänyt keskittyä sähköautoihin. Lisäksi esim. Tesla on kehittänyt sähköautojen akkuja huimasti ja niille on ennustettu jo jopa 1,5-3 miljoonan kilometrin käyttöikää.
Ja arvioidaan, että vuonna 2027 sähköautot ovat edullisempia kuin tavalliset autot. Varmaan myös tekniikka on kehittynyt paljon. Sitä odotellessa.
Kuudessa vuodessa maksat bensoista turhaan 14 000e ja ajat ankeammalla saastuttavalla vanhanaikaisella autolla.
Voisit ostaa suoraan vähemmän saastuttavan 16 000e kalliimman auton jolla olisi vielä hauskempi ajaakin.Mitä luulet saavasi vanhasta bensa-autostasi vuonna 2027 ?
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.
Millä ihmeen logiikalla pystyt laskemaan, minkä verran jonkun sinulle tuntemattoman ihmisen auton bensoihin menee rahaa seuraavan kuuden vuoden aikana tietämättä yhtään mitään oleellisista sekoista, kuten tämän auton keskimääräistä kulutusta, bensiinin hintaa seuraavien kuuden vuoden aikana ja kyseisen henkilön vuodessa ajamia ajokilometrejä?
Vertailun vuoksi, itse ajan noin 9000km vuodessa. Autoni keskikulutus on noin 7litraa/100km. Bensan hinta on tällä hetkellä noin 1.75/litra. Jos tämä hinta säilyisi seuraavat 6 vuotta, minulla menisi auton bensoihin 6615€. Ei siis edes puolta siitä, mitä yllä oletit tuon toisen autoiluihin menevän.
-eri
Sähkömoottorit ovat paljon yksinkertaisempaa tekniikkaa kuin polttomoottorit. Silti hinta on kovempi. Asiakkaat maksaa fiiliksistään.
Seuraava ajokkini saattaa hyvinkin toimia sähkömoottorilla. Ja saattaa olla ensimmäinen harlikkanikin. Tähän mennessä ne ovat olleet vihonviimeisimpiä minkään uuden omaksumisessa, mutta lähiaikoina myyntiin tulevat ovat lupaavia. Ehkä muutaman vuoden päästä.
Sähköauto on yksi suurimmista kusetuksista ihmiskunnan historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää hyvin huoltovarmuutta että Suomessaon monilla eri käyttövoimilla toimivia autoja ja monenlaisia energianlähteitä. Oma automme kulkee 8kk vuodesta aurinkosähköllä.
Aurinkohan se on nekin kasvit kasvattanut, joista tuo öljykin on aikoinaan muodostunut : ) Eli polttomoottoriautoilijatkin ajavat aurinkovoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on yksi suurimmista kusetuksista ihmiskunnan historiassa.
Ja kaikki kusetuksethan yleensä paljastuvat ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kohta viisikymppinen autoilija. Ajan taatusti polttomoottoriautolla eläkeikään asti, ja vielä sen jälkeenkin. Haluan tankata auton huoltamolla muutamassa minuutissa ja ajaa autolla tankkaamatta ainakin 600km.
OK. Minä olen reilu nelikymppinen sähköautoilija. En halua edes nähdä enää huoltamoja, ja haluan ajaa autolla loppuelämäni sitä tankkaamatta niin että pihalta lähtiessäni "tankki" on aina täyttynyt yön aikana.
20 vuoden kuluttua bensa-asema on kuin puhelinkoppi - näkee vain vanhoissa Suomi-elokuvissa
No missä ne sähköpatteriautoilijat sitten odottelee sitä akkujen latautumista.
Ei missään. Akku on aina ladattu ja valmis kun lähden kotipihasta.
Mutta loppuu kuitenkin,tuolla Iisalmen korkeudella. Senjälkeen on sitten pelkkää korpea Kuusamoon asti.
Enpä osaa sanoa. Kunhan pääsen Turusta Vaasaan yhdellä pysähdyksellä niin olen tyytyväinen.
Jotkut tykkää ajaa pitemmällekin saman pä8vän aikana.
Siinähän ajaa sitten. Latauspisteitä riittää kyllä.
Entäs kun on lataajiakin. Kuinka mones mahdat olla jonossa?
Koska sähköautolla lähdetään aina kotoa täydellä akulla niin lataajia ovat vain pitkän matkan kuskit. Ongelmia on rhkä niissä paikoissa joissa on yksi tai kaksi lataustöpseliä. Teslalla ei ole ongelma koska latauspisteitä on aina monta.
Itse asun pienessä kaupungissa (vähän alta 50000 asukasta) ja olen nähnyt täällä latauspisteen tasan yhden kerrostalon pihassa. Suurin osa kerrostaloasukkaista ei siis tule ainakaan täällä lähiaikoina lataamaan autonsa akkua täyteen kotona.
Miten niin ei tule? Jokaisella jolla on tolppapaikka, on mahdollista sähköautoaan ladata.
Ei ole. Taloyhtiö kieltää lämmitystolpan käytön lataukseen, vakuutusyhtiöt eivät myöskään hyväksy ja autotallissa lataaminen on paloturvallisuusmääräysten perusteella kiellettyä.
Meillä ei saa laittaa edes sisätilan lämmitintä. Yhdellä naapurilla oli ollut sellainen autossaan, ei ollut edes kytketty, koska käytti sitä silloin, kun auto oli työpaikan tolpassa, niin siitäkin oli joku naapuri jättänyt hånelle heippalapun. Lämppäri ei ollut edes mitenkään erityisesti esillä, eli autoon oli pitänyt kurkkia läheltä sisälle. Tässä kerrostalokyttääjien luvatussa maassa ei ainakaan sähköautoilla ole luvassa ruusuista tulevaisuutta.
Herää kysymys miksi autopaikkoihin on asennettu tolppa jos sitä ei saa käyttää ?
Minkälaisia ihmisiä teidän talonyhtiön hallituksessa on ?
Tiedoksi että nämä autopaikkojen lämmitystolpat on pakko sueraavan isomman remontin yhteydessä varustaa sähköautonlataukseen riittävällä sähköistyksellä siten että tolppaan on asennttavsissa latauslaite.
Tätä koskeva laki on astunut voimaan tämän vuoden 2021 maaliskuussa..Tuskin onnistuu kun lähes kaikilla on polttomoottoriautot. Haastetaanko taloyhtiö oikeuteen vai miten? Sinäkö sen teet?
Riittää että yksi osakas valittaa siitä ettei saa latausvalmiutta remontin yhteydessä ja talonyhtiö on velvollinen maksamaan mahdolliset oikeudenkäyntikulut ja järjestämään tämän latausvalmiuden.
Tämä on laissa.
Sen osakkaan autolle voi sitten sattua jonkinlainen "vahinko".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kohta viisikymppinen autoilija. Ajan taatusti polttomoottoriautolla eläkeikään asti, ja vielä sen jälkeenkin. Haluan tankata auton huoltamolla muutamassa minuutissa ja ajaa autolla tankkaamatta ainakin 600km.
OK. Minä olen reilu nelikymppinen sähköautoilija. En halua edes nähdä enää huoltamoja, ja haluan ajaa autolla loppuelämäni sitä tankkaamatta niin että pihalta lähtiessäni "tankki" on aina täyttynyt yön aikana.
20 vuoden kuluttua bensa-asema on kuin puhelinkoppi - näkee vain vanhoissa Suomi-elokuvissa
Mutta loppuu kuitenkin,tuolla Iisalmen korkeudella. Senjälkeen on sitten pelkkää korpea Kuusamoon asti.
Enpä osaa sanoa. Kunhan pääsen Turusta Vaasaan yhdellä pysähdyksellä niin olen tyytyväinen.
Koska sähköautolla lähdetään aina kotoa täydellä akulla niin lataajia ovat vain pitkän matkan kuskit. Ongelmia on rhkä niissä paikoissa joissa on yksi tai kaksi lataustöpseliä. Teslalla ei ole ongelma koska latauspisteitä on aina monta.
Itse asun pienessä kaupungissa (vähän alta 50000 asukasta) ja olen nähnyt täällä latauspisteen tasan yhden kerrostalon pihassa. Suurin osa kerrostaloasukkaista ei siis tule ainakaan täällä lähiaikoina lataamaan autonsa akkua täyteen kotona.
Miten niin ei tule? Jokaisella jolla on tolppapaikka, on mahdollista sähköautoaan ladata.
Ei ole. Taloyhtiö kieltää lämmitystolpan käytön lataukseen, vakuutusyhtiöt eivät myöskään hyväksy ja autotallissa lataaminen on paloturvallisuusmääräysten perusteella kiellettyä.
Meillä ei saa laittaa edes sisätilan lämmitintä. Yhdellä naapurilla oli ollut sellainen autossaan, ei ollut edes kytketty, koska käytti sitä silloin, kun auto oli työpaikan tolpassa, niin siitäkin oli joku naapuri jättänyt hånelle heippalapun. Lämppäri ei ollut edes mitenkään erityisesti esillä, eli autoon oli pitänyt kurkkia läheltä sisälle. Tässä kerrostalokyttääjien luvatussa maassa ei ainakaan sähköautoilla ole luvassa ruusuista tulevaisuutta.
Herää kysymys miksi autopaikkoihin on asennettu tolppa jos sitä ei saa käyttää ?
Minkälaisia ihmisiä teidän talonyhtiön hallituksessa on ?
Tiedoksi että nämä autopaikkojen lämmitystolpat on pakko sueraavan isomman remontin yhteydessä varustaa sähköautonlataukseen riittävällä sähköistyksellä siten että tolppaan on asennttavsissa latauslaite.
Tätä koskeva laki on astunut voimaan tämän vuoden 2021 maaliskuussa..Tuskin onnistuu kun lähes kaikilla on polttomoottoriautot. Haastetaanko taloyhtiö oikeuteen vai miten? Sinäkö sen teet?
Riittää että yksi osakas valittaa siitä ettei saa latausvalmiutta remontin yhteydessä ja talonyhtiö on velvollinen maksamaan mahdolliset oikeudenkäyntikulut ja järjestämään tämän latausvalmiuden.
Tämä on laissa.Sen osakkaan autolle voi sitten sattua jonkinlainen "vahinko".
Unohtui sanoa, että tämä on "viidakon laissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.Millä ihmeen logiikalla pystyt laskemaan, minkä verran jonkun sinulle tuntemattoman ihmisen auton bensoihin menee rahaa seuraavan kuuden vuoden aikana tietämättä yhtään mitään oleellisista sekoista, kuten tämän auton keskimääräistä kulutusta, bensiinin hintaa seuraavien kuuden vuoden aikana ja kyseisen henkilön vuodessa ajamia ajokilometrejä?
Vertailun vuoksi, itse ajan noin 9000km vuodessa. Autoni keskikulutus on noin 7litraa/100km. Bensan hinta on tällä hetkellä noin 1.75/litra. Jos tämä hinta säilyisi seuraavat 6 vuotta, minulla menisi auton bensoihin 6615€. Ei siis edes puolta siitä, mitä yllä oletit tuon toisen autoiluihin menevän.
-eri
Noin vähäisellä ajolla laskelmat ovat tietysti erilaiset. Ehkä autosi päästötkään eivät ole kovin suuret.
Vanhojen bensa-auton päästöistä n. 10% tulee valmistuksesta ja. 90% käytöstä. Em syystä kannustetaan luopumaan bensa-autoista ja vaihtamaan mihin tahansa vähän päästävään.
YLE:
”Bensa-autoilun hinta on todennäköisesti nousemassa.
Autonvalmistajia koskevat CO2-raja-arvot kiristyvät niin paljon, että vuonna 2035 valmistajien olisi mahdollista tuoda EU-markkinoille enää sellaisia autoja, jotka ovat sähkö- tai vetykäyttöisiä.
– Lisäksi aiotaan luoda uudenlainen päästökauppa, joka perustuu käytettävän polttoaineen hinnoitteluun. Se on veroluontoinen järjestelmä. Sillä tulee varmasti olemaan polttoaineen hintaa korottava vaikutus, sanoo Nieminen
Toisin sanoen bensa- ja dieselautoilijoita patistellaan romuttamaan tai vaihtamaan vanhat autonsa uuteen, ja jos haluaisi olla komissiolle mieleen, niin hankkisi sähköauton.
EU komissiolla on tavoite, että polttomoottiautot tulisivat kalliimmaksi, ja sitten erilaisilla tukimuodoilla ja järjestelyillä edistettäisiin sähköautojen käyttöönottoa, Nieminen sanoo.
Samalla myös vanhalla tutulla bensa- tai dieselautolla ajaminen voi kallistua entisestään.
– Kyllä tämä tarkoittaa tulevina vuosina autoilijolle lisää kustannuksia.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vandaalit voivat lisäksi repiä nuo latauspiuhat irti ihan vaan kiusallaan. Kuka niitä jaksaa vahtia 😀
Meillä ei ole ollut kolmeen vuoteen mitään ongelmaa. Pystymme seuraamaan latausta puhelinapista.
Tiesitkö että Teslassa on muuten valvontakameroita ?
Se on hyvä olla olemassa koska tuo merkki herättää hyvin monissa pelkkiä negatiivisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.Millä ihmeen logiikalla pystyt laskemaan, minkä verran jonkun sinulle tuntemattoman ihmisen auton bensoihin menee rahaa seuraavan kuuden vuoden aikana tietämättä yhtään mitään oleellisista sekoista, kuten tämän auton keskimääräistä kulutusta, bensiinin hintaa seuraavien kuuden vuoden aikana ja kyseisen henkilön vuodessa ajamia ajokilometrejä?
-eri
Noin vähäisellä ajolla laskelmat ovat tietysti erilaiset. Ehkä autosi päästötkään eivät ole kovin suuret.
Vanhojen bensa-auton päästöistä n. 10% tulee valmistuksesta ja. 90% käytöstä. Em syystä kannustetaan luopumaan bensa-autoista ja vaihtamaan mihin tahansa vähän päästävään.YLE:
”Bensa-autoilun hinta on todennäköisesti nousemassa.Autonvalmistajia koskevat CO2-raja-arvot kiristyvät niin paljon, että vuonna 2035 valmistajien olisi mahdollista tuoda EU-markkinoille enää sellaisia autoja, jotka ovat sähkö- tai vetykäyttöisiä.
Vetyverkostoa tosiaan rakennetaan EU:ssa, ja rakentaminen alkaa Suomessakin vuonna 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.Biodiesel saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
VAROKAA TÄTÄ KIRJOITTAJAA
KYSEESSÄ ON VENÄJÄN TROLLI JOKA TOISTUVASTI POSTAA VALHEITA JA LINKKEJÄ VALEUUTISIIN
https://www.omalahio.fi/paakirjoitukset/trollitehtaat-levittavat-valeuu…
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6d10e5d-4787-4975-995a-b148d3e1…
Yllätys päästövertailussa: Parjatuilla diesel-autoilla voikin ajaa vähäpäästöisemmin kuin sähköautoilla!
Diesel-autojen päästöjä on arvosteltu rajusti. Uuden selvityksen mukaan diesel-autolla on kuitenkin mahdollista ajaa niin, että ajamisesta aiheutuu vähemmän fossiili-hiiltä kuin sähköautosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö sanoa että EU:n Green deal ja Euro 7 normi tultaisiin jotenkin perumaan vain jotta joku Suomen armeija voisi ajaa polttomoottoriautoilla?Vaikea ajatella että armeija ajelisi sähkövermeillä kriisitilanteessa. Panssarivaunun akut painaisivat varmaan 50 000 kiloa ja lataus voisi rintamalla kestää kuukauden.
Jos armeija tarvitseen vanhoja romuautoja tykinruuaksi, hakekoon niitä bensa-autoja sitten romuttamolta.
Sähköautot voi jättää kansalaisille normikäyttöön.Miksi haluat heikentää maamme puolustuskykyä?
Miten tämäkin kommentti tuo taas Sputnikin propagandan mieleen ?
Vain venäläiset jankkaavat julkisuudessa jatkuvasti armeijasta, puolustuskyvystä ja aseistaan.
Länsimaisissa korkean elintason demokratioissa keskustelu keskittyy enemmän yhteiskuntaa rakentaviin kuin tuhoaviin aiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että meillä on jo rangaistusvero Ruotsin malliiin yli 50 tai 90 g/ km päästäville autoille.Biodiesel saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
KYSEESSÄ ON VENÄJÄN TROLLI JOKA TOISTUVASTI POSTAA VALHEITA JA LINKKEJÄ VALEUUTISIIN
Yllätys päästövertailussa: Parjatuilla diesel-autoilla voikin ajaa vähäpäästöisemmin kuin sähköautoilla!
Diesel-autojen päästöjä on arvosteltu rajusti. Uuden selvityksen mukaan diesel-autolla on kuitenkin mahdollista ajaa niin, että ajamisesta aiheutuu vähemmän fossiili-hiiltä kuin sähköautosta.
JUURI NÄIN TOIMII VENÄJÄN TROLLI. SAMA TROLLAAJA ON POSTANNUT SAMAN VÄÄRÄÄ TIETOA LEVITTÄVÄN LINKIN JO LUKUISIA KERTOJA. OLKAA VARUILLANNE ETTETTE OMAKSU VENÄJÄN PROPAGANDAA. YHTÄÄN LUOTETTAVAA TIETEELLISITÄ TUTKIMUSTA TÄMÄ TROLLI EI TOIMITA, KOSKA NIITÄ EI OLE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot voi jättää kansalaisille normikäyttöön.Miksi haluat heikentää maamme puolustuskykyä?
Miten tämäkin kommentti tuo taas Sputnikin propagandan mieleen ?
Vain venäläiset jankkaavat julkisuudessa jatkuvasti armeijasta, puolustuskyvystä ja aseistaan.
Länsimaisissa korkean elintason demokratioissa keskustelu keskittyy enemmän yhteiskuntaa rakentaviin kuin tuhoaviin aiheisiin.
Entä miksi haluat heikentää maamme puolustuskykyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voihan sitä sähköä tarvittaessa ladata lisää vaikka Lidlin pihasta.
Ei voi, koska ei ole latauspistettä.
LIDL:
Sähkö- ja hybridiautojen määrä kasvaa vauhdikkaasti. Tarjoamme latauspisteitä asiakkaidemme käyttöön kymmenien myymälöidemme parkkipaikoilla. Kaikkien myymälöidemme yhteydestä löytyy latausasema vuoden 2024 loppuun mennessä.Kaikki latauspisteemme soveltuvat sekä ladattaville hybrideille että täyssähköautoille ja kaikkiin yleisimpiin latausstandardeihin.
Kattava latausverkosto. Sähköautot ovat varteenotettava liikkumismuoto vain, kun latauspisteitä on riittävästi. Tarjoamme latauspisteet asiakkaidemme käyttöön.
Vastuullinen kauppareissu. Sähköautojen latauspisteet ovat meille osa hyvää asiakaspalvelua. Ne ovat myös luonteva jatkumo muulle vastuullisuustyöllemme kuten energiatehokkuudelle ja raaka-aineiden sertifioinnille.
Kohti hiilineutraaliutta.
Olemme oman toimintamme osalta hiilineutraaleja vuonna 2022 ja haluamme auttaa myös asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään. Käytämme latauspisteillä ainoastaan uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä, kuten kaikessa muussakin toiminnassamme.
Onko joku kokeillut jo ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUURI NÄIN TOIMII VENÄJÄN TROLLI. SAMA TROLLAAJA ON POSTANNUT SAMAN VÄÄRÄÄ TIETOA LEVITTÄVÄN LINKIN JO LUKUISIA KERTOJA. OLKAA VARUILLANNE ETTETTE OMAKSU VENÄJÄN PROPAGANDAA. YHTÄÄN LUOTETTAVAA TIETEELLISITÄ TUTKIMUSTA TÄMÄ TROLLI EI TOIMITA, KOSKA NIITÄ EI OLE
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomesta-loytyy-polttoaine-joka-vois…
"Suomesta löytyy polttoaine, joka voisi ratkaista koko maan diesel-päästöjen ongelman ja olisi jopa sähköautoja puhtaampaa."