Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotukset? Oliko yhteisen yön tarkoitus siis vain seksi? Vai kahdestaan oleminen ja mahdollisesti seksi?
Synnytys voi joillakin naisilla viedä pitkäksikin aikaa halut.
En tiedä tarkemmin tilannettanne, et avannut, että oliko hoitopaikka lapselle tiedossa jne.
Ajatus on mielestäni kaunis ja ihana, itse tykkäisin yllätys hotelliyöstä. Varsinkin jos saa hotelliaamiaisen!
Sinuna kysyisin vaimoltasi miten voisit olla avuksi ja läsnä arkipäivässä. Uskoisin, että siitä olisi enemmän iloa kun yhdestä hotelliyötä. Onhan siitä enemmän vaivaa, mutta uskoisin vaimon halujen palailevan kun jaksaminen paranee.Miten pitkään äiti voi vedota synnytyksen jälkeiseen haluttomuuuteen. 😮
Tämä kyseinen lapsi oli jo melkein kaksi vuotta ja oletan, että ainoa tässä perheessä.
Ei pitäisi olla esteenä, ainakaan hotelliyön viettämiseen. Eikä itseasiassa seksiinkään.
Kuinka monta vuotta äiti potee "synnytystilaa" ja mies saa olla ilman seksiä ja muita normaaliin elämään kuuluvia asioita?
Että edes uskaltaa mitään mukavaakaan asiaa äidille ehdottaa.
Riittääkö kun lapsi menee kouluun. Niin sitten...
Minkälaisia nämä nykyiset ihmiset oikein ovat!Niin pitkään voi vedota kun sitä haluttomuutta ilmenee, eikö? Eri asia sitten on milloin tilanteesta kannattaa huolestua ja lähteä hakemaan apua pariskuntana. Nimenomaan pariskuntana, sillä hommaan tarvitaan kaksi.
Niin, tottakai pariskuntana käsitellään. Sitten kun kissa on nostettu pöydälle. Jos nostetaan, jospa mies ei uskalla kun jo hotelliyön ehdotuksesta naiset saavat slaagin. Ja nainen myhäilee tyytyväisenä kun saa olla rauhassa.
Mutta eikö äidillä itsellään ole mitään vastuuta omasta itsestään vaan voi vetkutella rauhassa haluttomana kunnes tai jos mies huolestuu tai hermostuu?
Naisen ei tarvitse huolestua tai välittää omasra haluttomuudestaan jos mies sen sietää?
Kyllä minä naisena ihan itse alkaisin huolestua enkä vetoaisi ja piiloutuisi vuosikausia lapsen synnytykseen.
Ihan oman itseni takia. Ja parisuhteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Vaikuttaa siis siltä, että olet toiminut oikein hyvin.
Karu yllätys sinulle, että yllätys ei onnistunutkaan. Täällä on ehdottu muutamia mahdollisia syitä:
-vaimolla ei ole kaikki hyvin (väsymys, unettomuus, masennus, jokin muu henk.koht. kriisi tms.)
-vaimolla ja lapsella on liian tiivis suhde
-vaimo ei tykkää yllätyksistä (ei ole spontaani luonteenlaatu)
Oli miten oli, niin kannattaa yrittää keskustella rauhassa asiasta. Yritä olla avoimin mielin!
Lisäksi: vaimo on käyttänyt sinua siittäjänä, ja nyt on kun on saanut haluamansa lapsoset, niin sinulla ei ole hänelle enää mitään väliä. Hän on nyt Pyhä Mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotukset? Oliko yhteisen yön tarkoitus siis vain seksi? Vai kahdestaan oleminen ja mahdollisesti seksi?
En tiedä tarkemmin tilannettanne, et avannut, että oliko hoitopaikka lapselle tiedossa jne.
Ajatus on mielestäni kaunis ja ihana, itse tykkäisin yllätys hotelliyöstä. Varsinkin jos saa hotelliaamiaisen!
Sinuna kysyisin vaimoltasi miten voisit olla avuksi ja läsnä arkipäivässä. Uskoisin, että siitä olisi enemmän iloa kun yhdestä hotelliyötä. Onhan siitä enemmän vaivaa, mutta uskoisin vaimon halujen palailevan kun jaksaminen paranee.Miten pitkään äiti voi vedota synnytyksen jälkeiseen haluttomuuuteen. 😮
Tämä kyseinen lapsi oli jo melkein kaksi vuotta ja oletan, että ainoa tässä perheessä.
Ei pitäisi olla esteenä, ainakaan hotelliyön viettämiseen. Eikä itseasiassa seksiinkään.
Kuinka monta vuotta äiti potee "synnytystilaa" ja mies saa olla ilman seksiä ja muita normaaliin elämään kuuluvia asioita?
Minkälaisia nämä nykyiset ihmiset oikein ovat!Niin pitkään voi vedota kun sitä haluttomuutta ilmenee, eikö? Eri asia sitten on milloin tilanteesta kannattaa huolestua ja lähteä hakemaan apua pariskuntana. Nimenomaan pariskuntana, sillä hommaan tarvitaan kaksi.
Niin, tottakai pariskuntana käsitellään. Sitten kun kissa on nostettu pöydälle. Jos nostetaan, jospa mies ei uskalla kun jo hotelliyön ehdotuksesta naiset saavat slaagin. Ja nainen myhäilee tyytyväisenä kun saa olla rauhassa.
Mutta eikö äidillä itsellään ole mitään vastuuta omasta itsestään vaan voi vetkutella rauhassa haluttomana kunnes tai jos mies huolestuu tai hermostuu?
Naisen ei tarvitse huolestua tai välittää omasra haluttomuudestaan jos mies sen sietää?
Kyllä minä naisena ihan itse alkaisin huolestua enkä vetoaisi ja piiloutuisi vuosikausia lapsen synnytykseen.
Ihan oman itseni takia. Ja parisuhteeni.
Ihan vaikka synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta tai masennus voi estää normaalin ajatustyön, eikä silloin todellakaan osaa kyseenalaistaa oman toimintansa järkevyyttä. Jos kumppani ei tätä havaitse ja osaa tukea oikein, niin silloin tilanne hyvin helposti etenee tuohon pisteeseen, että halut eivät kohtaa ja asioista ei pystytä keskustelemaan. Se masentunut kun kokee huonoa omatuntoa haluttomuudestaan ja asiasta jankkaus, vihjailu ja jopa mököttäminen vain pahentaa ahdistusta.
Luuletteko, että joku omasta halustaan on haluton ja torjuu kumppanin? Yleensä se haluton haluaisi haluta, mutta ei pysty siihen.
Hyvä ja rakastava kumppani osaisi ottaa tämän huomioon ja omalla toiminnallaan tukea kumppania avun piiriin.
Teidän logiikalla naisen pitäisi ilmeisesti yksin kantaa vastuu ja avata haarat vaikka vastoin tahtoaan.. Muutenjan mies hitto vieköön lähtee muille laitumille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itseäni ahdistaisi, jos pointtina olisi vain ja pelkästään hotelliYÖ. Selkeä viittaus että seksiä pakko harrastaa, muuten homma pilalla. Se latistaisi koko homman, se ajatus pakosta.
Eri asia, jos päätapahtumana olisi vaikka lumikenkä-retki kauniisiin maisemiin tms..Mitä minä oikein luin? Ei voi olla totta, oletteko ollenkaan aikuisia?
Kuinka mitenkään olette päätyneet seurustelemaan, parisuhteeseen ja jopa lapsi saatu alulle jos ahdistuksen taso ja kammotus seksiä kohtaan on tuota luokkaa.Jos pelkkä sana "HOTELLIYÖ" ahdistaa aikuista, parisuhteessa olevaa naista.
Ja viittaus seksiin, sanatonkin, niin homma on pilalla.
Ja kilin kellit, sanon minä.
Päinvastoin, silloinhan homma menisi pilalle jos mies ei yhtään olisi kiinnostunut minusta ja seksistä kanssani. Te olette pariskunta, ette kämppikset.
Kasvakaa aikuisiksi naiset.
Tai älkää sitten vinkuko kun mies lähtee vihreimmille laitumille.Oletko itse ollenkaan aikuinen kun et kykene avartamaan maailmankuvaasi sen vertaa, että pystyt ymmärtämään lainaamasi henkilön ajatuskuvion? Aivan selkeää. Hän ajattelee ja kokee näin, sinä et. Kumpikaan ei ole väärin.
Ei ole väärin, mutta ei se ihan normaaliakaan ole.
Miettisin miksi minusta tuntuu näin, miettisin miten se vaikuttaa parisuhteeseen, miettisin onko parisuhde minulle tärkeä, jos olisi, niin luultavasti yrittäisin tehdä jotain ahdistukselleni.
Miettisin todella vakavasti asiaa jos olisin parisuhteessa ja aikuinen nainen. Menisin luultavasti juttelemaan jonnekin, tietysti juttelisin myös mieheni kanssa ja menisimme ehkä myös yhdessä hakemaan apua.
Eihän tuollainen ahdistus ja pelko ole itsellekään helppoa.
Ymmärrän että tuntuu, mutta en ymmärrä ettei sille tee mitään.
Että vain hyväksyy asian niinkuin se kuuluisi niin ollakin.
Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea kaikkia kommentteja, mutta tottakai olin hankkinut luotettavan hoitajan lapsille.
Lapset olisivat menneet mummolaan, vaimon vanhemmille, jossa ovat säännöllisesti hoidossa päiväsaikaan.
En ajatellut ettei vaimo suostuisi antamaan lapsia yökylään, koska viettävät siellä muutenkin paljon aikaa.Ja kyllä, tottakai minulle kelpaisi reissulla myös seksi. En kuitenkaan edellytä vaimolta yhtään mitään, halusin oikeasti vain ilahduttaa.
Meillä on säännöllinen ja tyydyttävä seksielämä, ja jos vaimoa ei sattuisi juuri silloin haluttamaan muu kuin nukkuminen, se olisi minulle erittäin ok.En siis todellakaan varannut hotellia itseäni varten, vaan häntä. Ehdotin myös että voin itse jäädä lasten kanssa kotiin, vaikka mieluiten toki olisin lähtenyt hänen kanssaan.
Vaikuttaa siis siltä, että olet toiminut oikein hyvin.
Karu yllätys sinulle, että yllätys ei onnistunutkaan. Täällä on ehdottu muutamia mahdollisia syitä:
-vaimolla ei ole kaikki hyvin (väsymys, unettomuus, masennus, jokin muu henk.koht. kriisi tms.)
-vaimolla ja lapsella on liian tiivis suhde
-vaimo ei tykkää yllätyksistä (ei ole spontaani luonteenlaatu)
Oli miten oli, niin kannattaa yrittää keskustella rauhassa asiasta. Yritä olla avoimin mielin!
Lisäksi: vaimo on käyttänyt sinua siittäjänä, ja nyt on kun on saanut haluamansa lapsoset, niin sinulla ei ole hänelle enää mitään väliä. Hän on nyt Pyhä Mamma.
Ei vaan vaimo kasvattaa käenpoikaa eikä siksi innostu. Äijän tilipussi on kyllä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman itseni takia. Ja parisuhteeni.Ihan vaikka synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta tai masennus voi estää normaalin ajatustyön, eikä silloin todellakaan osaa kyseenalaistaa oman toimintansa järkevyyttä. Jos kumppani ei tätä havaitse ja osaa tukea oikein, niin silloin tilanne hyvin helposti etenee tuohon pisteeseen, että halut eivät kohtaa ja asioista ei pystytä keskustelemaan. Se masentunut kun kokee huonoa omatuntoa haluttomuudestaan ja asiasta jankkaus, vihjailu ja jopa mököttäminen vain pahentaa ahdistusta.
Luuletteko, että joku omasta halustaan on haluton ja torjuu kumppanin? Yleensä se haluton haluaisi haluta, mutta ei pysty siihen.
Hyvä ja rakastava kumppani osaisi ottaa tämän huomioon ja omalla toiminnallaan tukea kumppania avun piiriin.
Teidän logiikalla naisen pitäisi ilmeisesti yksin kantaa vastuu ja avata haarat vaikka vastoin tahtoaan.. Muutenjan mies hitto vieköön lähtee muille laitumille!
Jokainen ymmärtää synnytyksen jälkeisen väliaikaisen haluttomuuden. Kysyinkin kuinka pitkää voi tähän vedoten haluttomuutta jatkaa.
Jos se jatkuu kovin kauan, nyt tässä vaikka parikin vuotta, eikö silloin jo pitäisi jotain yrittää tehdä? Hakea apua siihen.
Väkisin ei haavoja tarvitse levittää. Mutta ymmärtää hän senkin pointin, että ei se mieskään väkisin voi vuosia ilman seksiä olla.
Joku kultainen keskitie pitää löytää.
Parisuhteessa on kaksi, naisen ei pidä väkisin antaa seksiä muttei miehenkään tyytyä seksittömään suhteeseen. Ellei niin ole yhdessä sovittu.
Silloin ne laitumet saattavat kutsua.
Luulisi että äitille tuollainen hemmottelu hetki kelpaisi vauva arjen keskellä. Pitää ottaa myös omaa aikaa ja yrittää ettei olisi lapsessa niin ”kiinni”. Tekisi teille varmasti hyvää tuo hotelli yö ja minusta (näin tuoreena äitinä) olisin otettu ka iloinen yllätys tuo. Vaikka toki mietityttäisi uskaltaako antaa vauvaa yöksi jonnekkin. Omalla kohdallani meni yökylään jo 2kk 1yön. Sanoisin että suostuttele vaimoasi vielä ja kysy missä mättää. Minäkin olisin ap sinuna kyllä loukkaantunut näit vaivaa eikä monet miehet tee tollaisia yllätyksiä. Arvostettavaa. Pidä kiinni tuosta :)
Tuskin moni pienen lapsen äiti haluaa olla yötä poi kotoa. Eikä varmaan saa unta.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin mietippä nyt ihan rehellisesti halusitko ennnekaikkea ilahduttaa vaimoasi vai itseäsi? Haluatko sinä olla erossa lapsista? Ilmeisesti kyllä. Haluaako vaimosi olla erossa lapsista, ilmeisesti ei. Eli unohdit että vaimollasi on oma tahto eikä niin että sinä päätät mistä vaimon kuuluu ilahtua.
Miten muuten järjestit lastenhoidon?
Entä ajattelitko mahdollista korona tartuntaa hotellista tai lastenhoitajalta?
Vaimoaan halusi ilahduttaa vai onko sinulle vieres käsite että kaikki ihmiset eivät aina ajattele
Pelkästään itseään??? Minäkin tykkään tehdä toisen olon hyväksi -itseäni ajattelematta- tuolla lailla kuin kysyit ap lta järjestikö hän itseään varten yön hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman itseni takia. Ja parisuhteeni.Ihan vaikka synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta tai masennus voi estää normaalin ajatustyön, eikä silloin todellakaan osaa kyseenalaistaa oman toimintansa järkevyyttä. Jos kumppani ei tätä havaitse ja osaa tukea oikein, niin silloin tilanne hyvin helposti etenee tuohon pisteeseen, että halut eivät kohtaa ja asioista ei pystytä keskustelemaan. Se masentunut kun kokee huonoa omatuntoa haluttomuudestaan ja asiasta jankkaus, vihjailu ja jopa mököttäminen vain pahentaa ahdistusta.
Jokainen ymmärtää synnytyksen jälkeisen väliaikaisen haluttomuuden. Kysyinkin kuinka pitkää voi tähän vedoten haluttomuutta jatkaa.
Jos se jatkuu kovin kauan, nyt tässä vaikka parikin vuotta, eikö silloin jo pitäisi jotain yrittää tehdä? Hakea apua siihen.
Väkisin ei haavoja tarvitse levittää. Mutta ymmärtää hän senkin pointin, että ei se mieskään väkisin voi vuosia ilman seksiä olla.
Joku kultainen keskitie pitää löytää.Parisuhteessa on kaksi, naisen ei pidä väkisin antaa seksiä muttei miehenkään tyytyä seksittömään suhteeseen. Ellei niin ole yhdessä sovittu.
Silloin ne laitumet saattavat kutsua.
No tuossahan minä selitin miten tällainen tilanne esimerkiksi voi syntyä! Alun haluttomuuteen ei heru ymmärrystä ja siitä syntyy katkeruutta ja puhumattomuutta. Ei sitä turhaan sanota, että aivot on seksissä se tärkein elin.. Jos ei ole pääkoppa ja välit toiseen kunnossa, niin silloin ei tee mielikään.
Näitä asioita kun pyörittelee päässään päivästä toiseen, niin siitä tulee vankila. Loukku, jota alkaa pitämään normaalina. Syntyy itseään ruokkiva kierre.
Ja oman miehen painostuksen lisäksi saa lukea sinun kaltaistesi kommentteja huonosta vaimoudesta ja äitiydestä.. Ihan oksettaa tuollainen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin moni pienen lapsen äiti haluaa olla yötä poi kotoa. Eikä varmaan saa unta.
Kyllä haluaa. Miksi ei haluaisi? Ei liian kiinni saa olla.
T. Äiti 4kk vauvalle
Nainen on mielestään tehtävänsä tehnyt eli lapsen maailmaan. Nyt ei tarvitse enää miellyttää puolisoaan.
Onnea tuleville vuosille!
Terveisin Ei Kahdestaan Vaimon kanssa 14 vuoteen
Tein vastaavanlaisen tempauksen puolisolleni tässä taannoin. Varasin mökin koko viikonlopuksi, lapsi hoitoon isovanhemmille, mielessä kiireetöntä aikaa yhdessä stressittömässä miljöössä... Mutta toisin kävi. Puoliso ahdistui suunnattomasti. Reissu selvisi vasta saman päivän aamuna hänelle. Puoliso lähti mukaani mökille, mutta olisi varmaan ollut rentouttavampaa lähteä yksin. Hän oli poissa tolaltaan koko matkan, ei halunnut olla lähellä/antanut tulla lähelle, myös yhdessä ravintolassa käynti nostatti veren.
Ei aina ymmärrä. Minusta olisi hyvä irtaantua arjesta ja ladata akkuja kun sellaiseen tulee mahdollisuus, nauttia vain aikuisseurasta. Tunsin itseni tosi vastenmieliseksi ja torjutuksi. N37
Ihana ajatus, lapsivapaata seksiä ja nukkumista! Minä olisin ilahtunut ajatuksesta <3
Mutta läheskään kaikki eivät tykkää yllätyksistä. Mielestäni parempi olisi ollut kysyä vaimolta, et mitä tykkäis. Oletan että olit ap järkännyt lapsenhoidon, tyyliin vaimosi äiti tai muu luotettava ja lapselle läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo vastasyntyneiden kohdalla en halunnut lähteä kotoa tai olla erossa. Mutta hei camoon, 1v10kk on jo sen verran iso että pärjää, ja äidinkin pitäisi. Vähän huolestuttavaa jos ei voi olla yhtä yötä erossa.
Kumppanuus ei saisi unohtua lapsien myötä. Aina kuvio ei ole helppo, mutta asian eteen kannattaa työskennellä. Mieskin pitää ottaa huomioon. *tietää*
Vanhempi rouva 49v
Olit kohtuuton. Käytä varaus itse ja ota joku ilotyttö mukaan, jota voit polkee kuin tulpatonta mopoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vastasyntyneiden kohdalla en halunnut lähteä kotoa tai olla erossa. Mutta hei camoon, 1v10kk on jo sen verran iso että pärjää, ja äidinkin pitäisi. Vähän huolestuttavaa jos ei voi olla yhtä yötä erossa.
Kumppanuus ei saisi unohtua lapsien myötä. Aina kuvio ei ole helppo, mutta asian eteen kannattaa työskennellä. Mieskin pitää ottaa huomioon. *tietää*
Vanhempi rouva 49v
Huvittaa aina kaltaisesi "tietäjät" jotka ylimielisesti kertovat miten asioiden on oltava, jotta ne ovat oikein. Sinä et 49 vuoden iästä huolimatta osaa avartaa maailmankuvaasi sen vertaa, että ymmärrät meitä ihmisiä olevan erilaisia. Ei siinä ole mitään "huolestuttavaa".
Se, että ei ole suorilta jaloilta valmis lähtemään yöksi pois kotoa ja laittamaan lasta ensimmäistä kertaa yön yli hoitoon ei tarkoita sitä, että mies ja parisuhde on unohdettu. Tässä Ap:n tapauksessa ap ja vaimo olivat hienosti keskustelleet tuntemuksistaan ja tulleet toisiaan vastaan. Ymmärtäneet toisiaan. Ja juuri näin sen pitäisi mennäkkin hyvässä parisuhteessa.
Oletko itse ollenkaan aikuinen kun et kykene avartamaan maailmankuvaasi sen vertaa, että pystyt ymmärtämään lainaamasi henkilön ajatuskuvion? Aivan selkeää. Hän ajattelee ja kokee näin, sinä et. Kumpikaan ei ole väärin.