Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman ja vuokraamisen erot

Vierailija
11.02.2021 |

Minkä takia vuokralla asuvat ei tajua sitä, ettei heillä ole samanlaisia oikeuksia kuin heillä jotka OMISTAA asunnon.
Valitetaan ettei ole autopaikkaa, no muuta muualle. Monesti asunnon ostaja ostaa myös autopaikan.
Minkä takia sekin pitäisi antaa vuokralaisille.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton ja olen myös päättänyt jäädä lapsettomaksi. 

Sen takia en aio laittaa pankin palloa jalkaan ja antaa elämän viuhua ohi, kun olet sitten velkavankina ties kuinka kauan. 

Ole siinä sitten vanhana onnellinen kun elämä meni säästäessä mutta joo asunto on oma. Sitten kuolet ja osake menee kaupungille tai muulle järjestölle johtajien laskuja maksamaan.  Ei kiitos. 

Ei sitä mitenkään velkavankina ole. Kyllä sen velan saa maksaa ihan milloin huvittaa takaisin.

Vierailija
62/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua huitsin pöpelikössä, ottaa korkeakorkoinen laina ja remontoida kunnolla kymmenillä tuhansilla - ja ihmetellä, kun talo on edelleen myymättä.

Omistusasunnosta voi olla hyötyä, mutta toisilla omistusasunto on haitta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan simppeli esimerkki. Jos vuokraat sukset, maksat vuokran ja tyydyt siihen missä kunnossa ja millaiset sukset vuokraajalla on. Jos ostat sukset, valinnanvapaus on laajempi sekä MAHDOLLISESTI saat suksista jotain rahaa, jos haluat myydä ne edelleen. Voit myös käyttää suksia niin monta vuotta kuin ne suinkin kestävät, toki niitä pitää huoltaa tarpeen mukaan. Vuokrasuksista et saa koskaan mitään takaisin, se on 100 % siltä ajalta kun hyödykettä käytät ja aika on rajattu sopimuksessa. 

Miksi mun pitäisi vuokrasuksista saada jotain takaisin? Maksan siitä, että mulla on ne sukset jalassa just silloin kun tarvitsen niitä. En vertaile suksivalikoimaa, virittele jotain suksiboksia kuljetukseen, säilyttele tai huolla niitä saati mieti jotain ansaintalogiikkaa.  Katos kun se voi olla, että seuraavana vuonna ei ole lunta tai olen katkaissut molemmat jalkani tai olen tropiikissa vuokraamassa vesisuksia. 

Kyllä, olet niin rikas tai tulosi ovat niin turvatut, ettei sinun tarvitse välittää siitä, että menetät 100 000 tai 500 000 euroa. Joillekin se kuitenkin on iso raha tai haluavat sen vanhuudenturvaksi tai lapsilleen. 

Sitä en vaan tajua, että millä logiikalla et jossain vaiheessa tarvitse asuntoa lainkaan? Muutat metsään tai telttaan tropiikkiin?

Eli esimerkkisi oli typerä. 

Yritä ymmärtää että on muitakin vaihtoehtoja kuin ostaa asunto, maksaa sitä ja asua siinä sitten loppuelämä, kunnes jättää sen riesaksi eläkeikäiselle jälkikasvulleen. Ja mulla on omistusasunto, mutta asun silti itse vuokralla. 

Vierailija
64/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan simppeli esimerkki. Jos vuokraat sukset, maksat vuokran ja tyydyt siihen missä kunnossa ja millaiset sukset vuokraajalla on. Jos ostat sukset, valinnanvapaus on laajempi sekä MAHDOLLISESTI saat suksista jotain rahaa, jos haluat myydä ne edelleen. Voit myös käyttää suksia niin monta vuotta kuin ne suinkin kestävät, toki niitä pitää huoltaa tarpeen mukaan. Vuokrasuksista et saa koskaan mitään takaisin, se on 100 % siltä ajalta kun hyödykettä käytät ja aika on rajattu sopimuksessa. 

Miksi mun pitäisi vuokrasuksista saada jotain takaisin? Maksan siitä, että mulla on ne sukset jalassa just silloin kun tarvitsen niitä. En vertaile suksivalikoimaa, virittele jotain suksiboksia kuljetukseen, säilyttele tai huolla niitä saati mieti jotain ansaintalogiikkaa.  Katos kun se voi olla, että seuraavana vuonna ei ole lunta tai olen katkaissut molemmat jalkani tai olen tropiikissa vuokraamassa vesisuksia. 

Kyllä, olet niin rikas tai tulosi ovat niin turvatut, ettei sinun tarvitse välittää siitä, että menetät 100 000 tai 500 000 euroa. Joillekin se kuitenkin on iso raha tai haluavat sen vanhuudenturvaksi tai lapsilleen. 

Sitä en vaan tajua, että millä logiikalla et jossain vaiheessa tarvitse asuntoa lainkaan? Muutat metsään tai telttaan tropiikkiin?

Eli esimerkkisi oli typerä. 

Yritä ymmärtää että on muitakin vaihtoehtoja kuin ostaa asunto, maksaa sitä ja asua siinä sitten loppuelämä, kunnes jättää sen riesaksi eläkeikäiselle jälkikasvulleen. Ja mulla on omistusasunto, mutta asun silti itse vuokralla. 

Ei kai siinä asunnossa ole pakko asua? Minullakin on kaksi asuntoa ja asun vain toisessa. Suunnittelen (jos korona suo) irtiottoa muualle ja sitten en asu kummassakaan. Ja myymällä pääsee eroon molemmista. Kyse oli vuokraamisen ja omistamisen eroista. Jos ainoa keino asua on vuokra-asunto niin silloin pitää olla pätäkkää joka kuukausi maksaa se vuokra. 

Vierailija
65/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokra on vain vähän vähemmän kuin mitä haluamani kaltaisessa asunnossa tekisi vastike ja lainan korot kuukaudessa. Säästöön mulla jää puolitoista tonnia kuukaudessa. Miten kukaan voi väittää, että mulla ei jää tästä mitään käteen 20 vuoden jälkeen? Mulla on varaa asua vuokralla. Haluan pystyä muuttamaan milloin haluan. En halua omistaa mitään. Mulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, en halua jättää mitään perittävää kenellekään. En halua tuntea painetta siitä, että mun pitäisi paiskia töitä eläkeikään asti. Haluan pitää vaihtoehtona työttömäksi jättäytymisen, jolloin saisin minimituillakin turvattua asumiseni. Ei myöskään tarvitse pelätä sairastumista tai työkyvyttömyyttä asumisen näkökulmasta. Tämä on huoletonta asumista.

Vierailija
66/67 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokra on vain vähän vähemmän kuin mitä haluamani kaltaisessa asunnossa tekisi vastike ja lainan korot kuukaudessa. Säästöön mulla jää puolitoista tonnia kuukaudessa. Miten kukaan voi väittää, että mulla ei jää tästä mitään käteen 20 vuoden jälkeen? Mulla on varaa asua vuokralla. Haluan pystyä muuttamaan milloin haluan. En halua omistaa mitään. Mulla ei ole eikä tule olemaan lapsia, en halua jättää mitään perittävää kenellekään. En halua tuntea painetta siitä, että mun pitäisi paiskia töitä eläkeikään asti. Haluan pitää vaihtoehtona työttömäksi jättäytymisen, jolloin saisin minimituillakin turvattua asumiseni. Ei myöskään tarvitse pelätä sairastumista tai työkyvyttömyyttä asumisen näkökulmasta. Tämä on huoletonta asumista.

Kyllä omistusasunnosta voi muuttaa milloin haluaa. Vaikka huomenna. Ja parhaillaan asunnon myyntikin tapahtuu nopeammin kuin mitä vuokra-asunnosta pääsee eroon.  Nopein myynti minulla on ollut päätöksestä muuttaa siihen että rahat ovat tilillä 11 päivää ja muuttoauto pihassa päätöksestä 14 päivän päästä. 

Vierailija
67/67 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ensiasunnon oston mahdollisuus ainakin pääkaupunkiseudulla karkaa koko ajan kauemmaksi. Järjetön asuntosijoitus ja - flippausbuumi nostaa pienten asuntojen hinnat pilviin, kun kysyntää tuntuu olevan rajattomasti. Yhtä yksiötä tavoittelee kymmeniä ostajia, kyllä siinä asp-säästäjät jäävät joukon hännille. Joku rajoitus ahneudellekin, arvon sijoittajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän