Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keskituloinen nainen ja onnistuin kahdessa vuodessa vaihtamaan H&M-rytkyt laatuvaatteisiin.

Vierailija
11.02.2021 |

Kyllästyin ostamaan heikkolaatuisia, vaikkakin kivan näköisiä vaatteita. Kyllästyin siihen, että vaatteet nyppyyntyivät, kiertyivät, reikiintyivät, purkaantuivat, venyivät, haalistuivat jne. Myös siihen, ettei mikään neule tai "villapaita" lämmittänyt, koska ne olivat pääosin tai kokonaan ihan vain jotain polyesteriä tai muuta muovia.

Päätin kaksi vuotta sitten tammikuussa korvata lempivaatteita kestävillä laatuvaihtoehdoilla. Ihan tietoisesti kiersin H&M:t, Gina Tricot't ja Vero Modat kaukaa ja suuntasin suoraan joko kivijalkamyymälöihin tai nettiin etsimään suomalaisia laatumerkkejä ja esim. Filippa K:ta, Ralph Laurenia, Bossia, Marimekkoa, Samsoe Samsoeta jne. Kokosin itselleni perusvaatteiston, joka kestää aikaa. Mustia suoria housuja, kauluspaitoja, täysvillaisia tai -merinovillaisia neuleita. Panostin laatuun, en niinkään merkkiin. Merkkituotteissakin on halvempia ja huonompia vaatteita.

Nyt vaatekaapistani ei löydy enää ainuttakaan polyesterirytkyä. Vaatteita on vähemmän, mutta kaikki erittäin kestäviä ja hyvälaatuisia vaatteita.

Suosittelen. Rahaa kuuluu loppujen lopuksi vähemmän, kun nämä vaatteet kestävät vuosia.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kulutit kk vaatteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenen vuotta vanhoja H&M:n vaatteita, ja ne ovat ihan priimakunnossa. 

Vierailija
4/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, hyvä päätös ja hyvin toimittu!

Vierailija
5/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama projekti menossa. Muutama huonolaatuisempi paita vielä löytyy. Ovat ihan siistejä joten ajattelin laittaa odottamaan kirpparipöytää.

Vierailija
6/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että sinäkin päivitit itsesi vuoteen 2021. Eihän tuota ole promottukaan, kuin viimeiset parikymmentä vuotta.

Vierailija
7/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kulutit kk vaatteisiin?

En yhtään enempää kuin mitä olisin normaalisti käyttänyt vaatteisiin. Ostin vain vähemmän. Jos ennen olisin ostanut vaikka t-paidan, neuleen ja farkut, ostin pelkän neuleen. Vaatteita on nyt selvästi vähemmän - esim. ennen farkkuja oli viidet, nyt kahdet ja ennen talvitakkeja neljä huonoa ja nyt kaksi hyvää. Ja ne kestävät takuulla useita talvia.

ap

Vierailija
8/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kymmenen vuotta vanhoja H&M:n vaatteita, ja ne ovat ihan priimakunnossa. 

Tämä on varmasti totta ja riippuu paljon materiaalista ja käytöstä. Minulla oli tapana ostaa alennusmyynneistä kassikaupalla niitä halvimpia vaatteita. Ne eivät luonnollisesti kestäneet pitkään.

ap

Vierailija
9/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau, kyllä sinulla varmaan joku nobelin palkinto pitää myöntään siitä, että olet ensinmäinen joka on tämän oivaltanut. Vai oletko riittävän kaunis missikisi? Haluan pelastaa maailman ja näin kaikki elävät onnellisena elämänsä loppuun asti.

Kiitos rakentavasta ja hyvää mieltä levittävästä kommentistasi. Mukavaa päivänjatkoa!

ap

Vierailija
10/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinäkin päivitit itsesi vuoteen 2021. Eihän tuota ole promottukaan, kuin viimeiset parikymmentä vuotta.

Olen tällainen myöhäisherännäinen, myönnän.

ap

Vierailija
11/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden myötä olen ostanut vain halpoja vaatteita ja jättänyt kaikki laatumerkit ostamatta nyt. Yleensä olen ostanut laadukkaammat vaatteet talvi- ja kesäalennuksista, jolloin tulee mukavasti säästöä.  

Vierailija
12/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ylipainoiselta pienituloiselta.....kokoa 46

Vierailija
13/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota on itse asiassa promottu siitä saakka, kun valmisvaateteollisuus keskittiin -ja elastaani.

Minua lähinnä hämmentää että joku aikuinen, työssäkäyvä ihminen on oikeasti ostanut vaatteita luettelemistaan liikkeistä opiskeluajan jälkeen ja kokee selvästi nähneensä valon kun on siirtynyt "aikuisten" vaatteisiin.

Toivottavasti sinä ap olet myös ymmärtänyt että ei tekokuituja, ei elastaania(paitsi alus- ja urheiluvaatteissa), vaan laadukasta puuvillaa, merinovillaa, silkkiä ja ehkä viskoosia/muita muuntokuituja?

Vierailija
14/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut Zalandon Outlet-osion? Juuri selailin sitä itse tänään ja sieltä löytyi mm. puseroita kokoväliltä 44-56 aika montakin.

Ihan näin nopeasti selailtuna löytyi esim. tällainen mekko kokoa 46 Ralph Laurenilta: https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-vapaa-ajan-mekko-lauren-navy… -70% alennuksella. Alkuperäinen hinta 189,95€ ja nyt 56,95€. Viimeinen kappale kokoa 46.

ap

Vierailija
15/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Toivottavasti kierrätit vanhat vaatteesi jotenkin fiksusti.

Vähän tuon tyyppinen on myös minun tavoitteeni pitkällä tähtäimellä: ostan ensinnäkin vähemmän, se on se tärkein, mutta tärkeää on myös, että ostamani vaatteet ovat kestäviä ja ekologisia. Tällä hetkellä vaatteita on paljon. En kuitenkaan halua heittää käyttökelpoisia vaatteita pois, joten kulutan niitä loppuun ja heitän pois kun ovat reikiintyneet riittävästi. Siinä pienenee vaatevarasto pikkuhiljaa ja uutta ei tarvitse juurikaan ostaa moneen vuoteen. Osan vaatteista toki lahjoitan pois, kun ei ole itsellä käyttöä.

Vierailija
16/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäihoisena etsin 100% puuvilla t paitoja. HM oli ainoa mistä niitä helposti löytyi. Ne siis on pehmeitä kotivaatteita.

Vierailija
17/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut Zalandon Outlet-osion? Juuri selailin sitä itse tänään ja sieltä löytyi mm. puseroita kokoväliltä 44-56 aika montakin.

Ihan näin nopeasti selailtuna löytyi esim. tällainen mekko kokoa 46 Ralph Laurenilta: https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-vapaa-ajan-mekko-lauren-navy… -70% alennuksella. Alkuperäinen hinta 189,95€ ja nyt 56,95€. Viimeinen kappale kokoa 46.

ap

Kiitti, oli vaan kukikasta jäljellä ja noi kuviot ei istu tyyliini. Oon mä ostanut aika monta Mark Spencer Kashmir neuletta, joita pidän farkkujen kanssa esim. Kesätyyli eli mekot tuottaa päänvaivaa.

Ketjun 46 kokoa oleva

Vierailija
18/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota on itse asiassa promottu siitä saakka, kun valmisvaateteollisuus keskittiin -ja elastaani.

Minua lähinnä hämmentää että joku aikuinen, työssäkäyvä ihminen on oikeasti ostanut vaatteita luettelemistaan liikkeistä opiskeluajan jälkeen ja kokee selvästi nähneensä valon kun on siirtynyt "aikuisten" vaatteisiin.

Toivottavasti sinä ap olet myös ymmärtänyt että ei tekokuituja, ei elastaania(paitsi alus- ja urheiluvaatteissa), vaan laadukasta puuvillaa, merinovillaa, silkkiä ja ehkä viskoosia/muita muuntokuituja?

Minä olen 40v aikuinen ja ostan vaatteeni ap:n luettelemista liikkeistä (Vero Moda, Vila jne.). Eipä ole ollut varaa näköjään ostaa aikuisten vaatteita, kuten kaikilla muilla ilmeisesti sitten on?

Vierailija
19/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiitti, oli vaan kukikasta jäljellä ja noi kuviot ei istu tyyliini. Oon mä ostanut aika monta Mark Spencer Kashmir neuletta, joita pidän farkkujen kanssa esim. Kesätyyli eli mekot tuottaa päänvaivaa.

Ketjun 46 kokoa oleva

Kannattaa seurata tuota Outlettiä. Usein juuri kaikkein pienimmät ja suurimmat koot ovat jäljellä, kun jotain alennetaan. Samoin Stockalla on usein todella hyviä alennuksia laatuvaatteissa, mutta verkkokaupasta ei jostain käsittämättömästä syystä voi ostaa niitä viimeisiä kappaleita - ne myydään vain liikkeessä. 

ap

Vierailija
20/53 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti keinokuituvaatteista kannattaa luopua. Niillä on huono käyttöikä ja joka pesussa niistä irtoaa mikromuoveja! Itse keräilen kirppiksiltä puuvilla/pellava/viskoosivaatteita, jotka sopivat omaan tyyliini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan