Ystävyyssuhteet alkaa aina tuntua vain rasitteelta
Olen taas tilanteessa, jossa kaveri yritti käskyttää minua näkemään häntä heti ja syyllisti, kun en heti hypännyt hänen tarpeensa mukaisesti.
Tämä on käynyt ennenkin monta kertaa. Kai kuvittelen, että ihmiset hyvyyttään antavat ystävyyttään minulle mutta salaa odottavat saavansa jotain takaisin, eli siis uskollisen palvelijan.
Olisi paras erakoitua kokonaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäviä pakko olla?
No ei ole. Aina sanotaan että kukaan ei tule kotoa hakemaan, joten pysyttele siellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäviä pakko olla?
Ei ole välttämätöntä olla. Ystävyyden merkitystä korostetaan ja mediassa sille asetetaan samanlaisia vaatimuksia ja suorituspaineita kuin parisuhteelle. On muka luuseri jos ei ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäviä pakko olla?
Ei ole välttämätöntä olla. Ystävyyden merkitystä korostetaan ja mediassa sille asetetaan samanlaisia vaatimuksia ja suorituspaineita kuin parisuhteelle. On muka luuseri jos ei ole ystäviä.
Vanhemmilla sukupolvilla ystävät = sukulaiset ja työn kautta tutut ihmiset, ehkä vanhat koulukaverit. Siis ihmiset, jotka sattuivat olemaan lähipiirissä. Ei siinä lähdetty vaatimuslistan kanssa etsimään tai laitettu kriteerejä, ihmiset hyväksyttiin oikkuineen. Isäni tapasi sanoa, että pitäisi olla 6 arkun kantajaa, mutta niistäkin suurin osa on sukulaisia.
Ap käyttää deterministisiä sanoja kuten "aina", "vain" jotka saavat asian näyttämään mustavalkoisena. Kai JOSKUS on muutakin kuin rasitetta?
Mua ei ole IKINÄ käskytetty tapaamaan joku heti ja syyllistetty kun en niin tee. Olen perheetön. Kaipaan paljon omaa aikaa ja sallin sen muillekin.
Minä hankkiudun parhaillaan eroon kaveristani, joka on kiinnostunut puhumaan vain omista jutuistaan kun tavataan. Taidan olla vain hänen henkilökohtaisen esityksensä yleisö aina. On ollut taakka ja hyvin väkinäistä nähdä häntä. Tämä vuosi on nyt alkanut rajojeni vetämisellä. Olen hyvin tyytyväinen. Hyviä ja tasapuolisia ystäviä minulla kyllä muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Minä hankkiudun parhaillaan eroon kaveristani, joka on kiinnostunut puhumaan vain omista jutuistaan kun tavataan. Taidan olla vain hänen henkilökohtaisen esityksensä yleisö aina. On ollut taakka ja hyvin väkinäistä nähdä häntä. Tämä vuosi on nyt alkanut rajojeni vetämisellä. Olen hyvin tyytyväinen. Hyviä ja tasapuolisia ystäviä minulla kyllä muuten on.
Miten käytännössä teet sen? Mulle piti yksi kaveri viimeksi 3 tunnin monologin puhelimessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käytännössä teet sen? Mulle piti yksi kaveri viimeksi 3 tunnin monologin puhelimessa...
"Tänään ei kukaan vastaa. Älä soita uudestaan. Me ei palata koskaan."
Mikä sua estää erakoitumasta? Jätät vain toivottamatta ystävänpäivää kenellekään ja he ymmärtävät vinkin ja ottavat nokkiinsa.
Mulle riittää muutama hyvä ystävä, muita (uusia) en tarvitse. Tarvitsen paljon omaa aikaa, joten aika eikä kiinnostus riitä. Työskentelen aspana, siinä tulee ihmiskintiö täyteen ihan kiitettävästi.
En tykkää tyypeistä, jotka vaatii jatkuvasti tapaamisia ja pitäis olla muutenkin tiiviisti yhteydessä. Sit saattaa tulla väärinkäsityksiä, toinen olettaa ystävyydeltä enemmän vaikka itse pitäisin häntä tuttavana (eräs ex työkaveri).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa, miten tämä rajojen pitäminen käytännössä tehdään?
Avatkaa sydämenne, huomenna on ystävänpäivä <3
Entä sitten kun olet vanha ja raihnainen? Haluatko kuolla yksin?
Lähetä sille ystävänpäväkortti varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä sille ystävänpäväkortti varmuuden vuoksi.
Ei ehdi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kaverit taas ovat sellaisia, että saattavat todella lyhyellä varoitusajalla pyytää näkemistä. Sitten jos se ajankohta ei itselle esim työvuoron takia käy ja yrität ehdottaa jotain muuta, niin se ei koskaan käy taasen vastapuolelle. Ei vaikka ehdottaisit neljää eri ajankohtaa ennakkoon. Näillä tyypeillä ei edes ole enakkoon mitään välttämättä sovittuna noille kaikille ehdotetuille ajankohdille, mutta he eivät halua sitoutua niihin sopimalla mitään ennakkoon jos tuleekin jotain "tähdellisempää menoa".
Tunnistan myös tämän ihmistyypin. Ovat yhteyksissä harvakseltaan ja itse ei heille loppujen lopuksi viitsi mitään edes ehdottaa, kun tietää jo valmiiksi, että se ei kuitenkaan käy.
Minä olen juuri tuo joka kyselee lyhyellä varotusajalla, mutta en todellakaan suutu jos ei käy tai oleta että toiselle kävisi millon vaan. Inhoan tuota että sitten aletaan sopia tapaamista johonkin kolmen viikon päähän ja kyse ei ole siitä että odottaisin jos tulis jotain mukavempaa/kivempaa, vaan ihan se että aikataulutettu vapaa-aika stressaa minua enkä koskaan voi tietää olenko superväsynyt tai huonolla tuulella juuri sillon tmv. Ei tuntuisi reilulta perua sitä kolme viikkoa sitten sovittua tapaamista edellisenä päivänä pelkästään siksi että "en jaksa" nähdäkään ja makaan mielummin kotona sohvalla ym. Siksi olen myös vähentänyt noita extempore näkemisien ehdottamisia kun aina alkaa se mites sillon, no mites tuollon ja tuollon. Teen kolmivuorotyötä niin senkään puoleen tapaaminen ei sovi normaalin virka-ajan ulkopuolella tai viikonloppuisin.
Ystävänpäivä on vain kerran vuodessa, saat sitten olla 364 päivää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävänpäivä on vain kerran vuodessa, saat sitten olla 364 päivää rauhassa.
Saisikin...
Onko ystäviä pakko olla?